Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvor fornøyd er du med innsatsen til sportssjefen i overgangsvinduet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lokalhelt
    replied
    Originally posted by SanktHallvard View Post

Vil heller ha Sjøeng i mål som såvidt har spilt i 2 div hvis Haug blir skada?
    Ja det synes jeg er greit. En hovedkeeper som holder mål og skulle Haug bli skadet så er det helt greit for meg å bruke akademi keeper. Men å bruke lønn på dyngeland når vi har solid keeper blir for dumt når vi blør i alle andre ledd.

Ser Vålerenga B har 3 registrerte keepere. Vil tro at minst en av de kan være en habilt talent og backup til Kjetil Haug

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by AcsOnFire View Post
    En sportssjef må være dyktig på overganger, kjøp og salg.
    Om det er han, Fagermo eller begge to som er ansvarlige vet ikke jeg. ⚽ Hadde vært interessant og visst.
    Til syvende og sist så er det jo resultatene han blir målt på.

Å tro at de faktisk ikke fant noen spillere som kunne forsterket dette laget er å lure seg selv. Det er det ganske mange som ville gjort.

Men så var det det med å lande målene sine da. Hvis det ikke skyldes manglende evner til å overtale spillere, så må det skyldes at de målene var urealistiske innenfor de budsjettene de hadde. At de prøvde å handle Gucci for et budsjett som tilsier Dressmann.

Alternativet var at de reelt ikke hadde noen mål. De visste om noen spillere, Linnes, Wadji, Totland, som de prøvde å hente. Fikk nei og hadde ikke noen backupplan.

Begge alternativene er jo da egentlig sportssjefens skyld. Enten var målene urealistiske ut fra hvor mye penger de hadde. Eller så hadde de ikke noen mål, når førstevalgene takket nei.

To dårlige overgangsvinduer og vi er tilbake til start. Borte er all positiviteten etter 2020-sesongen. Nå er det ny 7.plass som venter oss. Kommer det over 3000 på kampenen fremover? Det siste er kanskje ikke så farlig, siden vi jo klarte å selge en spiller til Premier League. Da får vi heller være stolte over det.

Leave a comment:

• _Christian_
    replied
    jeg er generelt lite fan av å vurdere alt opp mot en enkeltperson. Det var jo snakk om et imponerende speidernettverk for noen år siden, men hva statusen er der vet jeg ikke.

For å være helt ærlig, så ser vi fortsatt ut som en klubb som signerer spillere basert på agenttilbud og annenhåndsinformasjon.

Leave a comment:

• j_robber
    replied
    Ingen tvil om at vi lider etter tapet av Dønnum. Var jo flere som nevnte det mens han fortsatt var her. Han var enormt viktig for det offensive spillet vårt. Uten han er vi totalt avhengig av at Sahraoui har en god dag. Mörfeldt virker ikke være i nærheten. Kan fortsatt bli god over tid, men det hjelper lite nå.
    Jeg er ikke villig til å avskrive Zuta helt ennå. Har vist takter innimellom, men igår var han like ræva som resten.

Forventer et bra vindu i vinter. Men har mine tvil..

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Altfor dårlig vindu....

Leave a comment:

• SanktHallvard
    replied
    Originally posted by Mikkell View Post

Klubben vil tydeligvis heller ha Sjøeng i mål enn Dyngeland hvis Haug blir skada,ettersom det var Sjøeng som satt på benken i går.
    Niks. Han er skada.

Leave a comment:

• Mikkell
    replied
    Originally posted by SanktHallvard View Post

Klubben vil tydeligvis heller ha Sjøeng i mål enn Dyngeland hvis Haug blir skada,ettersom det var Sjøeng som satt på benken i går.

Leave a comment:

• AcsOnFire
    replied
    En sportssjef må være dyktig på overganger, kjøp og salg.
    Om det er han, Fagermo eller begge to som er ansvarlige vet ikke jeg. ⚽ Hadde vært interessant og visst.

Leave a comment:

• O.S.L.O.
    replied
    Veldig lett å bedømme jobben som er gjort her når man er svekket med en allerede tynn stall. Når han selv sier Leeds jaktet Klaesson siden 2019, Dønnum visste dem siden 2020 at skulle vekk. Der kom Albin inn, hva skjer med han? Fått to innhopp og knapt med tid. Deretter sier han flere ganger dem ikke fant forsterkninger som hever laget, men henter en treig Zuta for å ta over eneste plassen vi hadde tempo på samt en midtbane spiller uten kamptrening på lange tider og som i følge ryktet kun ser klart 5 meter. Altså kom igjen a. Ikke rart denne innsatsen smitter over på laget. Samt en keeper vi har null behov for.

Verste er at dette ikke er første gang. Hvem glemmer vel vinduet der vi lå på sølv, men solgte Ejuke for Ousmane Camara, henter Mayron George, Pierre Kanstrup og Mohammed Fellah som er helt ferdig med karrieren på dette tidspunktet. Hva faen er dette her for noe? Virker som sabotasje... Hvor som helst ellers hadde man blitt byttet ut med slike bom. Men han er utdannet fysio/ fysiske trener. Skulle aldri vært i en slik stilling og ihvertfall ikke som første gang i en så stor klubb som VIF.

Jeg gir hele perioden hans i VIF terningkast 1. Vi er tilbake til start på banen og like ræva på overganger. Totland suppa på slutten oppsummerer alt. En spiller som var tilgjengelig og nesten gratis i Januar, men som VIF ikke klarer å signere ved å kaste millioner til nye klubben i August. Null kontroll på markedet.

Leave a comment:

• anderan
    replied
    Jeg syns det er vanskelig å bedømme innsatsen siden mesteparten av dette arbeidet skjer utenfor supporternes synsfelt. Men resultatet er svakere enn jeg hadde håpet.

Leave a comment:

• SanktHallvard
    replied
    Originally posted by lokalhelt View Post
    Horribelt overgangsvindu.

Masse fine salg, omtrent alle kjøp merkelige. Toppen av kransekake er å bruke lønnsbudsjett på å hente en ekstra keeper VIF ikke trengte.

Å hente keeper Dyngeland er prikken over i'en over hvor elendig overgangsvinduet ble. Alle forstod at sesongen var over med det vinduet og de salgene, det ble bekreftet igår.
    ​​

Leave a comment:

• lokalhelt
    replied
    Horribelt overgangsvindu.

Masse fine salg, omtrent alle kjøp merkelige. Toppen av kransekake er å bruke lønnsbudsjett på å hente en ekstra keeper VIF ikke trengte.

Å hente keeper Dyngeland er prikken over i'en over hvor elendig overgangsvinduet ble. Alle forstod at sesongen var over med det vinduet og de salgene, det ble bekreftet igår.
    ​​

Leave a comment:

• Hvor fornøyd er du med innsatsen til sportssjefen i overgangsvinduet?

37
    JI, gjør en kjempejobb, han har skaffa oss mange penger på bok.
    2.70%
    1
    JI kunne gjort en bedre jobb i inneværende vindu, men bør fortsette i Enga.
    48.65%
    18
    JI bør finne seg en annen jobb, enn å være sportssjef i Enga,
    48.65%
    18
    Vi har solgt for 50 mill, sies det.

Vi har som strategi at enten satser vi lokalt og ungt, eller så henter vi inn etablerte spillere som styrker oss fra dag en!

Vi har henta Dyngeland, Thomsen og Zuta. Morfeldt setter jeg på ungt, men ikke lokalt.

Har disse signeringene vært i tråd med gjeldene strategi?
    Har disse signeringene styrket klubben sportslig på kort eller lang sikt.
    Vi har ikke greid å finne noen andre spillere som kunne ha styrket oss i inneværende vindu i følge DEF.
    I min bok så er det sportssjefen sitt ansvar og ikke bare jobbe Scheinhardt, men skape resultater, eller kandidater om du vil, som DEF vil ha.

På bakgrunn av det vi så i dag mot Sandefjord, synes du at Ingebrigtsen bør fredes eller finne seg en annen jobb?
Working...
X