Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvor fornøyd er du med innsatsen til sportssjefen i overgangsvinduet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by ForesttGump View Post
    Men jeg har litt Noia for at vi ikke har tilstrekkelig oversikt i spillermarkedet, og har en arrogant sportssjef. Skal han ha nesa si så høyt etter dette vinduet. Ja da er det bare å gi ham det rosa pannebåndet og bytte ham ut med Skullerud!
    Du er ikke alene om det. Og hvis du faktisk leser din egen tråd så vil du se at flere, bl.a. jeg, er ganske kritisk til den jobben som har blitt gjort.

Men det vil alltid være et definisjonsspørsmål om hva som faktisk er satsing på egne talenter og ikke. Etter at Klaesson ble solgt hadde vi to keepere med 1,5 kamps erfaring fra Eliteserien.

Du kan like lett hevde at det å hente inn en rutinert keeper på en korttidskontrakt faktisk er en satsing på talent. Det er ikke Dyngeland som står i mål når vi spiller, det er det Haug som gjør. Neste år er Haug fortsatt her, det er ikke Dyngeland. Og det som har skjedd i den perioden Dyngeland er her er at Haug faktisk har vist at han kan stå i mål på dette nivået. Det antok vi når Klaesson ble solgt, men vi visste det ikke.

Alternativene var jo å ikke hente noen, som er sportslig høyrisiko, eller å hente en etablert keeper utenfra på en lengre kontrakt.
    Så dette lånet klarer jeg ikke å bli irritert over.

Jeg synes også det gir mening å hente en etablert dansk spiller på korttidskontrakt, selv om jeg ville foretrukket bedre spillere og på lengre kontrakter. Men helt generelt klarer jeg ikke å se at det er en konflikt i det å korttidskontrakter til etablerte spillere og det å satse på egne, unge spillere. Det får være opp til treneren våre å vurdere om våre talenter er gode nok for Eliteserien nå, eller om de først blir det om noe tid. Og hvis det er det siste så er ikke en billig mellomløsning det samme som ikke å satse på egne talenter.

Det å satse på talenter er en langsiktig strategi, det å ha en 11'er til neste kamp er mer på kort sikt. Det vil alltid være en balanse. Hvis vi kun skulle satse på talenter så kunne vi jo bare solgt alle som var over 23 og kun kjørt inn unggutta i alle posisjoner. Ut med Oldrup, ut med Layouni osv. Men det er jo ingen som tror det vil være en god ide.

Poenget er ikke å forsvare Ingebringtsen, men å vise at det faktisk er mulig å ha to tanker i hodet samtidig.

Leave a comment:

• ForesttGump
    replied
    Originally posted by Spinner View Post

1: Jeg tror Thomsen kommer til å vise seg mer og mer frem, gi han litt tid. Han har mye erfaring fra et høyere nivå enn VIF.
    2: Han har økt kvaliteten på treningene og har absolutt bidratt til at VIF2 ser ut til å beholde plassen sin i den ligaen. Jeg vet ikke om du så VIF2-kampen forrige dagen, men han er på gang og kommer til å bidra på A-laget også, vent og se
    3: Generelt sett har vi en ung tropp, og det å hente inn erfaring i en slik gruppe kan være veldig lurt.

Men som Nils sier, til tross for at han har litt noia, ikke se på en Strategi som et konkret og absolutt krav til alle avgjørelser som tas. Ting skjer plutselig, og så må man ta noen valg basert på flere premisser enn bare den overordnede strategien.
    Det er jo meget mulig at jeg er gammeldags, men jeg har tydeligvis trodd på at strategier ikke skulle være noe annet enn tåkeløst prat. Slik det tydeligvis er i Enga Jeg trodde at strategi var ment å strake ut en retning, en kurs, men det er jo det jo ikke i Enga.
    Personlig hadde jeg tatt 11 Brasilianere på laget hver kamp, så lenge dem vant.

Men jeg har litt Noia for at vi ikke har tilstrekkelig oversikt i spillermarkedet, og har en arrogant sportssjef. Skal han ha nesa si så høyt etter dette vinduet. Ja da er det bare å gi ham det rosa pannebåndet og bytte ham ut med Skullerud!

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Greit Spinner og Nils som har noia, neste spiller, Ifht, til :"Vi skal satse på eget akademi og lokalt, men dersom vi henter inn noen eksternt, så skal de forsterke laget".
    Så vet jeg at Nicolaj Thomsen, tar plassen til noen lokale og egenutviklede spillere. Han tar også lønna som vi kunne brukt på dem. Vennligst forklar hvorfor det er riktig å bruke penger på ham?
    1: Jeg tror Thomsen kommer til å vise seg mer og mer frem, gi han litt tid. Han har mye erfaring fra et høyere nivå enn VIF.
    2: Han har økt kvaliteten på treningene og har absolutt bidratt til at VIF2 ser ut til å beholde plassen sin i den ligaen. Jeg vet ikke om du så VIF2-kampen forrige dagen, men han er på gang og kommer til å bidra på A-laget også, vent og se
    3: Generelt sett har vi en ung tropp, og det å hente inn erfaring i en slik gruppe kan være veldig lurt.

Men som Nils sier, til tross for at han har litt noia, ikke se på en Strategi som et konkret og absolutt krav til alle avgjørelser som tas. Ting skjer plutselig, og så må man ta noen valg basert på flere premisser enn bare den overordnede strategien.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    [Greit Spinner og Nils som har noia, neste spiller, Ifht, til :"Vi skal satse på eget akademi og lokalt, men dersom vi henter inn noen eksternt, så skal de forsterke laget".
    Så vet jeg at Nicolaj Thomsen, tar plassen til noen lokale og egenutviklede spillere. Han tar også lønna som vi kunne brukt på dem. Vennligst forklar hvorfor det er riktig å bruke penger på ham?
    Han forsterker i hvert fall troppen. Det er ikke sånn at dette er en av mine favorittsigneringer, men det gir jo mening å ha dekning i posisjoner som før ble dekket av Felix Horn Myhre.

Tror ikke du skal ta den strategien helt bokstavlig. Vi skal satse på å få frem spillere selv, men det betyr nok ikke at vi aldri skal kjøpe spillere.

Leave a comment:

• ForesttGump
    replied
    [QUOTE=Spinner;n583006]

Greit Spinner og Nils som har noia, neste spiller, Ifht, til :"Vi skal satse på eget akademi og lokalt, men dersom vi henter inn noen eksternt, så skal de forsterke laget".

Leave a comment:

• Muppetkokken
    replied
    Originally posted by Calven View Post

Gi meg Bergdølmo.
    Hvorfor? Hva er det Bergdølmo gjør bedre?

Jeg sier ikke at Bergdølmo er dårlig, men jeg lurer siden du vil ha han.

Leave a comment:

• Calven
    replied
    Gi meg Bergdølmo.

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Fordi vi har to lag og to keepere. Og de keeperne hadde til sammen 144 minutter med erfaring fra Eliteserien før Klaesson ble solgt. Da gir det faktisk mening å hente en keeper på lån.
    Unf, så ikke den i mellom

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Så hvorfor henter vi Dyngeland? Kjetil Haug var konge i kampen mot Bodø-Glimt. Han har ikke gjort noen av tabbene som Klaesson gjorde, han har vært 100 % bunnsolid i alle kamper han har spilt, inkludert fjorårets kamp mot Mjøndaln.
    Vi har en kommende keeper helt i Sjøeng på benken. Dersom Haug ble skadet, så hadde det vel vært mere sense, i å gi en spiller i tråd med vår egen strategi, spilletid?
    Oj, men du da, vi har 2 lag, serru.
    Haug er førstekeeper på A-laget åpenbart, han står jo alle kampene.
    Sjøeng har et godt tak på keeperplassen på rekrutt og står der.
    Men vi kan jo ikke risikere å ikke ha EN backup, som atpåtil er på lån?
    Nei, dette er storm i et vannglass, Forrestt, move along, nothing to see

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Så hvorfor henter vi Dyngeland?
    Fordi vi har to lag og to keepere. Og de keeperne hadde til sammen 144 minutter med erfaring fra Eliteserien før Klaesson ble solgt. Da gir det faktisk mening å hente en keeper på lån.

Leave a comment:

• ForesttGump
    replied
    Jeg kan prøve....
    Dyngeland ble hentet inn på kort sikt og for en svært rimelig pris som en ekstra sikkerhet, ikke for å bli brukt som hovedkeeper på førstelaget. Har lite problemer med denne med tanke på penger.
    Thomsen er litt mindre enkel, men kom jo gratis og har etter hva jeg forstår hevet nivået på treninger og bidrar med litt ekstra bredde og erfaring i en tynn og kanskje litt ung tropp. Burde ikke avskrives enda.
    OK Spinner. Takk for ditt forsøk på forklaring av: "Vi skal satse på eget akademi og lokalt, men dersom vi henter inn noen eksternt, så skal de forsterke laget".
    Poenget mitt, er om vil lever opp til vedtatte strategi.

Dyngeland... Vi har Magnus Smelhus Sjøeng som er tatt ut på U-19 landslaget. Han er 1,96 meter høy, ekstrem og dermed fremtiden.
    Donnarumma er 1,97.
    Dyngeland er 1,87, har kamper for U17 til U-21, men han kommer fra Fana i Bergen. Magnus kommer i fra Oslo.

Det siste jeg vil med denne posten er å disse klubbens keeper trener Uber Alles, Gjermund Østby. Du er så jævlig klasse, både profesjonelt og pedagogisk!
    Når det går dritt resultatmessig så er du en av bærebjelkene i klubben som gir meg tro videre! Takk for alt du har gjort og gjør. Glemmer ikke team talken til Troy Perkins!

Så hvorfor henter vi Dyngeland? Kjetil Haug var konge i kampen mot Bodø-Glimt. Han har ikke gjort noen av tabbene som Klaesson gjorde, han har vært 100 % bunnsolid i alle kamper han har spilt, inkludert fjorårets kamp mot Mjøndaln.
    Vi har en kommende keeper helt i Sjøeng på benken. Dersom Haug ble skadet, så hadde det vel vært mere sense, i å gi en spiller i tråd med vår egen strategi, spilletid?

Hva faen begrunnelsen for at Thomsen skal spille på midtbanen, eller ellers, foran våre egne, den sliter jeg også med. Skal like å se noen forklare den velbegrunnet for meg, ifht. vedtatt strategi.

Hvis vi skal lønne noen for å heve treningskvaliteten fremfor våre egne talenter og på bekostning av deres spilletid, så hadde jeg anbefalt Kjetil Wæhler.

P.S Jørgen Ingebrigtsen, du som så arrogant, og ikke har fått med deg misnøyen over klubbens evne til å styrke laget i inneværende vindu. Jeg har følgende forslag, basert på bildet av deg i følgende artikkel: https://www.vif-fotball.no/nyheter/s...d-sportssjefen

Siden du holder nesa di så høyt, kan du skaffe deg ett rosa hodebånd. Så kan vi bytte deg mot deg mot Skullerud. Han har Enga tilknytning i motsetning til deg, så sparer vi jo 50% i lønnsutgifter i stillingen. Invester gjerne i ytterligere ett hodebånd til. slik at du kan gi ett til bukkeskjegget også..

Jeg ser ikke at vår strategi etterspør arroganse, men det er det vi får fra restene av Team Drammen.

Nå har vist Britney blitt fri!

Free Enga, fra failing Team Drammen !!!

Gjør Merhan til sjef for hele dritten! Han kan F.. ikke gjøre det værre enn, en som er altfor høy på seg sjøl som leder.

Bukkeskjegget setter tydeligvis øya sine inn i styrerepresentantene (gammel militær strategi) og swayer dem med kvakksalver budskapet sitt, slik at dem ikke skjønner en dritt, men at det virker som han har alt på stell.

Her skal vi bygge stein på schtein, men alt vi andre ser på utsiden er at vi ikke overholder klubben sine uttalte strategier. Alt jeg ser er ett Schteinras!

Videre så sliter jeg meg klubbens evne til å selge alt og gjerne billig. Skal dette sette oss i stand til å bygge såkalt stein på SCHEINT.
    Vi har jo F.. ikke oversikt på overgangsmarkedet jf, Sportssjefen. https://www.vif-fotball.no/nyheter/s...d-sportssjefen
    Hvordan vet vi at vi får riktig pris på overganger?

Hvordan skal denne klubbdriften føre til til økonomisk independens, i beste fall så lurer han alle i styret, og det tror jeg han er flink til å gjøre. Sjøl/ Selv ser jeg et steinras
    Styret og Trøim bør vurdere hvilke resultater vi har hatt med dagens ledelse, vi er ikke NAV, vi er Enga. Nok er nok!

Ed Woodward and Ingebrigtsen out!
    Team Drammen out!

Dette skal ikke en privat barnehage som bruker så høye lønninger på administrasjonen, uten resultater,
    Når vi har så gode barnehage lærere som Gjermund Østby!!!
    In Tina, Mehran and Gjremund we Trust!
    Last edited by ForesttGump; 28.09.2021, 05:07.

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Jeg kan prøve....
    Dyngeland ble hentet inn på kort sikt og for en svært rimelig pris som en ekstra sikkerhet, ikke for å bli brukt som hovedkeeper på førstelaget. Har lite problemer med denne med tanke på penger.
    Thomsen er litt mindre enkel, men kom jo gratis og har etter hva jeg forstår hevet nivået på treninger og bidrar med litt ekstra bredde og erfaring i en tynn og kanskje litt ung tropp. Burde ikke avskrives enda.

Leave a comment:

• ForesttGump
    replied
    Jeg greier ikke å gi slipp på følgende: "Vi skal satse på eget akademi og lokalt, men dersom vi henter inn noen eksternt, så skal de forsterke laget". Jeg skjønner virkelig ikke at vi har fulgt vår såkalte strategi i dette vinduet. Hvis vi ikke har noen penger/eller oversikt på spillermarkedet. Kan noen forklare meg hvorfor vi henta Dyngeland eller Thomsen? Vær så snill...

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    I like måte Spinner. Gleder meg til neste gang
    Jeg også. Jeg synes det er veldig allright å diskutere ting til bunns med folk som har litt å bidra med fra toppetasjen, og at det er takhøyde nok her inne til at vi kan være uenige og til og med oppnå litt temperatur innimellom. Jeg er smertelig klar over at jeg enkelte ganger kan lide av litt skråsikkerhet, spesielt de dagene helsa setter litt premisser for tålmodigheten min, men sånn er det

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Men takk for diskusjonen uansett (ikke ironisk ment på noe vis),
    I like måte Spinner. Gleder meg til neste gang

Leave a comment:

Working...
X