Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga vs Molde, 19.09.21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spinner
    replied
    Originally posted by Flem View Post

Da er jeg nysgjerrig på hvordan du kan si at Tollås gjør en god kamp. Han er like dårlig som alltid.
    Ivan og Tollås, spesielt sistnevnte, er hovedårsaken til at vi blir presset så mye tilbake.

Er kanskje bare meg, men jeg er så dritt lei dassinga til Tollås. Få fyren ut av laget, inn med Brage.
    Jeg forklarer gjerne, jeg
    Midtstoppere bedømmes mest på sine defensive resultater, så altså mindre i hvilken grad de er en del av å bygge opp angrepsspillet.
    Tollås vant alle bakke-duellene han var involvert i idag, og han vant over halvparten av luftduellene.
    Han har fire viktige klareringer, ett blokkert skudd, og en redning på strek.
    Han vinner 2/2 viktige taklinger som hindrer ballen inn i farlig sone.

Det er ikke værre enn det

Det er helt fair å ikke være enig i vektingen av defensivt arbeid kontra offensivt arbeid på midtstoppere, for all del, men det er nå gjerne slik det fungerer rundt omkring på ulike steder som driver med statistikk
    At han drev med ballwatching i forrige kamp, som kostet oss et mål, er det ingen tvil om, men nå snakket jeg kun om dagens kamp.

Leave a comment:

• AcsOnFire
    replied

Fortell meg hva han har prestert på høyt nivå da.
    Svar meg på spørsmålet da mann, kan ikke være vanskelig det siden du vet at han ikke er god nok for Enga, men ble hentet til Molde.

Mener du at Molde her tar feil, de hentet Mannsverk også.
    De hentet sannsynligvis de to beste spillerne i OBOS.

Last edited by AcsOnFire; 19.09.2021, 19:55.

Leave a comment:

• Sosua
    replied

Da er jeg nysgjerrig på hvordan du kan si at Tollås gjør en god kamp. Han er like dårlig som alltid.
    Ivan og Tollås, spesielt sistnevnte, er hovedårsaken til at vi blir presset så mye tilbake.
    Føler jeg gjentar meg til det kjedsommelige, men hvilken statistikk er det som sier det de gjør er bra? Tollås dasser med ball i beina, tar 5 skritt fram, spiller til siden og rygger - helt til han må spille keeper og Haug da spille langt hvor vi mister ballen i 90% av tilfellene.
    Så blir vi pressa bakover nok en gang ....
    Det starter med elendig oversikt fra Tollås, og treghet, som gjør at han spiller andre dårlig og vi mister ballen.

Derfor spør jeg igjen, hvilken statistikk er det han gjør det bra på? At han får mange pass og ikke mister ballen? Det er iallefall ikke rart når han bare spiller støttepass. Ok, han hadde 2-3 pass framover idag, men det er unntaka.
    Som oftest spiller våre stoppere støtte fordi de er for trege med ballen og bevegelsen. Se bare på våre 6 framover på banen, de forsøker å posisjonere seg stort sett hver gang, men de får ikke ballen.

Er kanskje bare meg, men jeg er så dritt lei dassinga til Tollås. Få fyren ut av laget, inn med Brage.
    Kunne ikke vært mer enig. Tollås er fullstendig ødeleggende for spillet vårt. Han slår ALDRI ballen framover i lengderetningen. Hvis en av midtbanespillerne våre spiller ballen til Tollås, er sannsynligheten for at ballen etterhvert havner tilbake til keeper veldig stor.

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Originally posted by AcsOnFire View Post

Så du SU ifjor?

Fortell meg hva han har prestert på høyt nivå da.

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Originally posted by Spinner View Post
    Veldig godkjent av både Tollås, Ivan, Borch, Bjørdal og Oldrup. Var skjerpings idag med tanke på press og avstander i laget.
    Vi mister 2 poeng på grunn av ræva dommer.
    Tror Laynouni skal gå mer i seg selv enn å skylde på lagkompiser kanskje Han manglet ikke baller idag, men det ble lite sluttprodukt
    Synes Odin gjør en god kamp også.
    Zuta gjør en ok jobb defensivt, men har 6 balltap idag, det er litt i overkant i forhold til hva han bidrar med.
    Desverre ikke en god kamp av Osame idag, vil mye og gir gass og innsats, så det er bra, men lykkes ikke med veldig mye, desverre. Tapte over 90% av duellene sine idag, og det er unormalt lavt for han. 18 balltap er en god del. Men han er jo X-faktoren vår da, og er en skapende kraft i laget og et konstant uromoment.

Men dette var skikkelig positivt og det løftet vi trengte etter forrige runde!
    Føler jeg gjentar meg til det kjedsommelige, men hvilken statistikk er det som sier det de gjør er bra? Tollås dasser med ball i beina, tar 5 skritt fram, spiller til siden og rygger - helt til han må spille keeper og Haug da spille langt hvor vi mister ballen i 90% av tilfellene.
    Så blir vi pressa bakover nok en gang ....
    Det starter med elendig oversikt fra Tollås, og treghet, som gjør at han spiller andre dårlig og vi mister ballen.

Derfor spør jeg igjen, hvilken statistikk er det han gjør det bra på? At han får mange pass og ikke mister ballen? Det er iallefall ikke rart når han bare spiller støttepass. Ok, han hadde 2-3 pass framover idag, men det er unntaka.
    Som oftest spiller våre stoppere støtte fordi de er for trege med ballen og bevegelsen. Se bare på våre 6 framover på banen, de forsøker å posisjonere seg stort sett hver gang, men de får ikke ballen.

Leave a comment:

• O.S.L.O.
    replied

Så du SU ifjor?

Det er obosligaen... Har ikke prestert noe i Eliteserien fordelt på 2 klubber. Glem Grødem.

Leave a comment:

• AcsOnFire
    replied

Aldri sluppet? Hva har han prestert i sin karriere som tilsier at vi ikke skulle sluppet han? Er du også en som mener vi skulle beholdt alle de unge vi har latt gå? Kanskje vi skulle stilt 5 lag.
    Grødem er ikke god nok.
    Så du SU ifjor?

Leave a comment:

• bengt
    replied
    Passe fornøyd med et poeng. Håpløse utsendte fra NøFF som gir møkkalaget et poeng. Ikke ukjent av de såkalte dommere som snyter oss får to poeng til.

Leave a comment:

• Goliat
    replied
    Originally posted by Spinner View Post
    Veldig godkjent av både Tollås, Ivan, Borch, Bjørdal og Oldrup. Var skjerpings idag med tanke på press og avstander i laget.
    Tror Laynouni skal gå mer i seg selv enn å skylde på lagkompiser kanskje Han manglet ikke baller idag, men det ble lite sluttprodukt
    Zuta gjør en ok jobb defensivt, men har 6 balltap idag, det er litt i overkant i forhold til hva han bidrar med.
    Desverre ikke en god kamp av Osame idag, vil mye og gir gass og innsats, så det er bra, men lykkes ikke med veldig mye, desverre. Tapte over 90% av duellene sine idag, og det er unormalt lavt for han. 18 balltap er en god del. Men han er jo X-faktoren vår da, og er en skapende kraft i laget og et konstant uromoment.

Ingen god kamp av Osame? Det er jeg ikke enig, en av våre gode i dag, kjempepasning som førte til straffe også. Odin herja til tider synes jeg..

Leave a comment:

• Caanradi
    replied
    Layouni ute mot gamleklubben neste helg pga 4 gule kort. Kanskje like greit å måtte prøve noe nytt.

Leave a comment:

• Spinner
    replied

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Grødem inn for Molde, en spiller som vi aldri burde sluppet.
    Han scorer vel vinnermålet
    Aldri sluppet? Hva har han prestert i sin karriere som tilsier at vi ikke skulle sluppet han? Er du også en som mener vi skulle beholdt alle de unge vi har latt gå? Kanskje vi skulle stilt 5 lag.
    Grødem er ikke god nok.

Leave a comment:

• Caanradi
    replied
    Godkjent pluss, men klarer aldri å skape de helt store sjansene i andre omgang.
    Odins halvløse heading er vel den største. Frarøvet to poeng av dommer. Går igjen alt for ofte med dårlig dømming. Mange Enga-kamper det har skjedd i i år.

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Grødem inn for Molde, en spiller som vi aldri burde sluppet.
    Han scorer vel vinnermålet
    Grødem, Hussain og Aaron Samuel er de tre overgangene jeg aldri helt forstod.

Leave a comment:

• Doktor I
    replied
    Men ellers er det mye godkjent.

Leave a comment:

Working...
X