Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga vs Molde, 19.09.21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spinner
    replied
    Originally posted by Buss View Post

Takk for tips,
    får lese meg litt opp. Hvordan er Fotmob i forhold ?
    men det gir ikke mye mening at Sahraoui er den spilleren med dårligst score hos VIF.
    Man må være krystallklar på at innsats, guts, og det å prøve å få til ting (uten å lykkes ofte) gir dårlig utbetaling på slike statistikksteder.
    Det var hovedgrunnen til at mitt eget system innførte en "aktivitetsbonus" for å få frem nettopp dette i forhold til å skape noe. Jeg kjenner ikke FotMob så godt som jeg kjenner en del av de andre stedene, men de ligger jo ofte veldig tett opptil Sofa kamp for kamp, men med noen avvik. For meg er ikke "en feil" det samme som "en feil", det er stor forskjell på en dårlig dribling av Osame i angrep og en dårlig dribling av f.eks. Tollås bakerst, da den siste også inneholder en dårlig risikovurdering av en spiller som ikke burde ta høy risiko "noen gang".
    Det skal sies at Sofa har et system for å plukke opp akkurat dett eksempelet, i forhold til "balltap som fører til sjanser imot", men dette var bare et eksempel.

Men det er vanskelig og tidkrevende å danne seg et objektivt bilde av en kamp, og spesielt for oss supportere. Det er en grunn til at jeg ikke har tid nok denne sesongen til å gjøre det
    Å se kampen live er selvsagt det morsomme, men ikke tro at det gir deg noe som ligner på et objektivt syn på hva som foregår Eller, mer korrekt, JEG klarer ikke å vurdere NOE objektivt når jeg ser kampen live
    Så da er det bare å sette seg ned, se kampen en gang til, helst uten lyd, og så er det en tredje gjennomgang hvor man stopper, ser på situasjoner, posisjonering, hvilke spillere som har tatt løp osv, og begynne å score poeng Så kampen må ses minst 3 ganger, ofte fire, og det blir mange episoder som må ses flere ganger

Er det rart noen mener jeg er gæærn.....??

Leave a comment:

• AcsOnFire
    replied

Takk for tips,
    men det gir ikke mye mening at Sahraoui er den spilleren med dårligst score hos VIF.
    Akkurat det er jeg helt enig i, Osame får alt for dårlig betalt i forhold til hva han skaper, setter igang.
    Etter det jeg så, var Molde spesielt opptatt at han skulle ha så lite ballkontakt som mulig. Om vi hadde vært på spillermøte til Molde før kamp, så hadde sannsynligvis dette vært et av punktene.

Når det gjelder appen, så er dette er bare en av mange ting som sannsynligvis aldri blir fanget opp.
    Trø varsomt tenk sjæl, er det som gjelder.
    Se kampen LIVE, det er best på alle måter.

Leave a comment:

• Buss
    replied
    Originally posted by Spinner View Post

Et lite tips:
    VG gir sine karakterer på bakgrunn av de samme statsene som Sofa gjør (samme levrandør av statistikk), men de vekter annerledes og har rom for subjektiv justering.
    De har også helt ulike skalaer. Hos VG er det mye lettere å få en 8er enn hos Sofa, da de er mer linjære i tilnærmingen, mens Sofa, som har desimaler, bruker en mer bjellekurvet tilnærming på karakteren (Hos VG er det like langt mellom 5 og 6 som det er mellom 7 og 8, det er det IKKE hos Sofa). VG runder jo selvsagt av også, som gjør det vanskeligere å sammenligne.
    VG vekter også det offensive mer enn det defensive for de som tilhører midtbanen, så det er greit å ta høyde for.
    Det er svakheter hos både VG og Sofa (subjektivt, ifølge meg!), derfor lagde jeg mitt eget opplegg forrige sesong (som sikkert også har sine egne svakheter) slik at jeg ihvertfall hadde full kontroll på hvordan alt hang sammen. Denne sesongen har jeg desverre ikke hatt tid til å bruke systemet.

Sett over tid, er det ingen tvil om at Sofa ligger mye nærmere det jeg anser som korrekt enn det VG gjør, selv om det kan sprike litt i enkeltkamper.

"Ingen i angrepet fikk 7.0 eller bedre og det er spesielt."
    Det er desverre ikke så sjeldent å se...

"Ingen på vår venstreside fikk bedre enn 6.5 !?"
    Ikke veldig sjeldent det heller, desverre.
    Takk for tips,

Leave a comment:

• Spinner
    replied

Har aldri brukt mye tid på statistikker, men nå gikk jeg gjennom Sofascore, Fotmob og VG-Live.
    VG har Sahraoui som BB og en 7èr, Bjørdal med en 6èr og tre spillere med en 5èr, deriblant Holm.
    I følge Sofascore og Fotmob burde vel Sahraoui vært byttet ut siden han hadde lavest score hos begge ? Men var Sahraoui svakest på banen i går og en hel karakter svakere en feks Kjartansson ?
    Det virker som det er en spiller du ønsker ut av laget her, men han hadde faktisk flest vellykkede driblinger i går og vant flest dueller. Holm ble rangert som delt nr 3 hos VG, delt nr 4 hos Fotmob og delt nr 8 hos Sofascore.
    Et lite tips:
    VG gir sine karakterer på bakgrunn av de samme statsene som Sofa gjør (samme levrandør av statistikk), men de vekter annerledes og har rom for subjektiv justering.
    De har også helt ulike skalaer. Hos VG er det mye lettere å få en 8er enn hos Sofa, da de er mer linjære i tilnærmingen, mens Sofa, som har desimaler, bruker en mer bjellekurvet tilnærming på karakteren (Hos VG er det like langt mellom 5 og 6 som det er mellom 7 og 8, det er det IKKE hos Sofa). VG runder jo selvsagt av også, som gjør det vanskeligere å sammenligne.
    VG vekter også det offensive mer enn det defensive for de som tilhører midtbanen, så det er greit å ta høyde for.
    Det er svakheter hos både VG og Sofa (subjektivt, ifølge meg!), derfor lagde jeg mitt eget opplegg forrige sesong (som sikkert også har sine egne svakheter) slik at jeg ihvertfall hadde full kontroll på hvordan alt hang sammen. Denne sesongen har jeg desverre ikke hatt tid til å bruke systemet.

Sett over tid, er det ingen tvil om at Sofa ligger mye nærmere det jeg anser som korrekt enn det VG gjør, selv om det kan sprike litt i enkeltkamper.

"Ingen i angrepet fikk 7.0 eller bedre og det er spesielt."
    Det er desverre ikke så sjeldent å se...

"Ingen på vår venstreside fikk bedre enn 6.5 !?"
    Ikke veldig sjeldent det heller, desverre.

Leave a comment:

• Buss
    replied
    Originally posted by AcsOnFire View Post
    Sofascore sin bedømming av kampen av våre spillere, og selv om man bør ta slike vurderinger med en klype salt, så kan det være interessant.

Svakest rating i sitt ledd:
    Forsvar: Leonard Zuta 6.4
    Midtbane: Odin Thiago Holm 6.5
    Angrep: Osame 5.9

Ingen i angrepet fikk 7.0 eller bedre og det er spesielt.
    Ingen på vår venstreside fikk bedre enn 6.5 !?

Holm og Layouni ble byttet ut, så ifølge Sofascore var dette riktig.
    Har aldri brukt mye tid på statistikker, men nå gikk jeg gjennom Sofascore, Fotmob og VG-Live.
    VG har Sahraoui som BB og en 7èr, Bjørdal med en 6èr og tre spillere med en 5èr, deriblant Holm.
    I følge Sofascore og Fotmob burde vel Sahraoui vært byttet ut siden han hadde lavest score hos begge ? Men var Sahraoui svakest på banen i går og en hel karakter svakere en feks Kjartansson ?
    Det virker som det er en spiller du ønsker ut av laget her, men han hadde faktisk flest vellykkede driblinger i går og vant flest dueller. Holm ble rangert som delt nr 3 hos VG, delt nr 4 hos Fotmob og delt nr 8 hos Sofascore.

Leave a comment:

• Buss
    replied
    [QUOTE=AcsOnFire;n582536]

Du må jo si hvorfor, hva mener du hva er grunnen til at du sier det du sier?
    Enig at han er best sentralt, men der er det ikke plass, fordi der har vi Oldrup.

Men der stopper også enigheten.

Han er god nok til å spille indreløper, han har spilt der i nesten hele sitt fotballiv.
    Emildsen er den fotball-kloke av de unge, den beste pasningsfoten og de tryggeste ferdighetene.

Du sier at han ikke har vist nok på 2 laget?!

Han er stort sett blandt de beste på 2 laget.
    Han har blitt bedre og bedre, så han er i fin utvikling og bør få spilletid på A laget.
    Var også en av de som presterte godt i de siste landskampene.

Det er sannsynligvis ikke godt nok for deg, du krever mer.

[/QUOTE

Hvordan vil du at jeg skal begrunne det ? Det er min vurdering etter å ha sett Emilsen i kamper for VIF2. Han dominerer ikke midtbanen enda og spiller mye på det sikre. Synes feks Opsahl fra VB er flinkere til å sette i gang spill bakfra.
    Enig i at Emilsen blir bedre og bedre og han har vel egentlig alltid ligget langt fremme, men at han er nærmest en av indreløperplassene er jeg ikke enig i.
    Det hender jo at Oldrup trekkes ned som stopper, det bør jo være en åpning for viktige spilleminutter for Emilsen sentralt for A-laget.

Leave a comment:

• AcsOnFire
    replied
    Sofascore sin bedømming av kampen av våre spillere, og selv om man bør ta slike vurderinger med en klype salt, så kan det være interessant.

Svakest rating i sitt ledd:
    Forsvar: Leonard Zuta 6.4
    Midtbane: Odin Thiago Holm 6.5
    Angrep: Osame 5.9

Ingen i angrepet fikk 7.0 eller bedre og det er spesielt.
    Ingen på vår venstreside fikk bedre enn 6.5 !?

Holm og Layouni ble byttet ut, så ifølge Sofascore var dette riktig.

Leave a comment:

• Vader
    replied
    Originally posted by KarlMarxBeard View Post
    Dommersjef Terje Hauge er, ikke overraskende, ute og forsvarer sin elev i media. Det er helt vanvittig at han slipper unna med det.
    Ikke glem at det var Terje Hauge som godkjente en av tidenes største juksemaker sitt mål med hånda også. Bare den episoden i seg selv er skremmende nok at samme fyren er sjef for dommerne nå i dag.

Leave a comment:

• nico70
    replied
    Originally posted by maestro View Post

Du glemmer at det er de samme klovnene som skal operere VAR-systemet...
    Da kunne de sett i veldig slowmotion at det ikke er kontakt som gjør at han faller. Han kakker seg selv med vilje og når han tar benet sitt bak på unormal måte, først da er det et soft touch men da er han allerede på vei ned….og da er ihvertfall sjansen større for at det ikke hadde blitt straffe

Leave a comment:

• nico70
    replied
    Originally posted by Grim View Post
    Til de av dere som mente Amor fikk "masse" baller å jobbe med, bør se kampen på nytt. De "løpeballene" han fikk var nesten utelukkende i hoftehøyde ved linja. Ikke akkurat kompispassninger.
    Helt enig der!! Er litt mye heksejakt på han nå synes jeg.

Leave a comment:

• nico70
    replied
    Originally posted by enga View Post

Ja billig straffe ekstremt billig. Mulig ikke straffe i det hele tatt, men må jo ikke være filming heller. Som det ser ut som er Ellingsen borte i kneet til Ivan og i stor fart gjør da at han faller. Ikke straffe, men heller ikke gult for filming.
    Skjønner hva du mener men nå har jeg kjørt slowmotion flere ganger ( nerdete ja hehe ) , og man ser ingen kontakt, men ser han Ellingsen snur seg for og åpenbart se hvor nærme motstander er og bare kakker seg selv. Har blitt gjort flere ganger i andre ligaer med hell og uhell hvor da dommer eller linjemann ser hva som skjer fordi avstand mellom spillerne er akkurat litt for stor. …uansett aldri straffe nei

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by bengt View Post

Det er jo Hauge som er problemet.
    Så sant som om jeg skulle sagt det selv.

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Originally posted by Moa91 View Post
    Det drøyeste er at NFF mener det bør sees på om vi skal få bot for å vise hendelsen på storskjermen.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/x8...iktig-loesning
    «Juridisk rådgiver Emil Waters i Norges Fotballforbund opplyser til VG at de ber påtalenemnda ta en vurdering av storskjermbruken på Intility søndag kveld.

– Man skal håndtere storskjemerne på en måte som gjør at det ikke blir krevende for aktørene nede på banen. Noen ganger kan det hensiktsmessig å stoppe ting med en gang, men én gang kan man vise alt, sier Waters til VG.»
    Det er ikke rart noen mener at NFF ikke liker VIF...Sukk...

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Originally posted by bengt View Post

Det er jo Hauge som er problemet.
    Nettopp, han er deres "leder" og han vil selvfølgelig forsvare sine egne i media. Kan være at andre ting blir sagt på kammerset, men utad blir de forsvart. Hjelper fint lite at Hauge lager et poeng i at de gjorde en prikkfri andre omgang. Snakk om vrøvl.

Greit nok, det er ikke så lett å se om det var kontakt eller ikke, men når man ser hvordan han smeller sin egen sko bak sin egen ankel, virker jo det som om det har vært kontakt.
    Men her er det flere elementer som burde talt til vår fordel.
    For det første, er jeg usikker på om det hadde blitt dømt frispark ute på banen i det hele tatt. For det andre, ballen var på vei ut mot sidelinja, bort fra mål, og det var om å komme først bort dit. Ballen var med andre ord, på vei vekk fra mål, ingen scoringsposisjon.
    Dette tatt i betraktning, burde fortalt dommerstanden at her viser vi sunn fornuft og dømmer frispark. Det blir midt i mellom, og begge lag hadde vært fornøyde.
    Men dommerne utviser en særdeles dårlig håndtering og gir det ene laget en stor fordel.

For å si det sånn, til og med Molde supportere synes dette er hårreisende, og det forteller jo litt om håndteringa av situasjonen fra dommers side.

Leave a comment:

• Moa91
    replied
    Det drøyeste er at NFF mener det bør sees på om vi skal få bot for å vise hendelsen på storskjermen.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/x8...iktig-loesning

«Juridisk rådgiver Emil Waters i Norges Fotballforbund opplyser til VG at de ber påtalenemnda ta en vurdering av storskjermbruken på Intility søndag kveld.

– Man skal håndtere storskjemerne på en måte som gjør at det ikke blir krevende for aktørene nede på banen. Noen ganger kan det hensiktsmessig å stoppe ting med en gang, men én gang kan man vise alt, sier Waters til VG.»

Leave a comment:

Working...
X