Originally posted by Buss
View Post
Det var hovedgrunnen til at mitt eget system innførte en "aktivitetsbonus" for å få frem nettopp dette i forhold til å skape noe. Jeg kjenner ikke FotMob så godt som jeg kjenner en del av de andre stedene, men de ligger jo ofte veldig tett opptil Sofa kamp for kamp, men med noen avvik. For meg er ikke "en feil" det samme som "en feil", det er stor forskjell på en dårlig dribling av Osame i angrep og en dårlig dribling av f.eks. Tollås bakerst, da den siste også inneholder en dårlig risikovurdering av en spiller som ikke burde ta høy risiko "noen gang".
Det skal sies at Sofa har et system for å plukke opp akkurat dett eksempelet, i forhold til "balltap som fører til sjanser imot", men dette var bare et eksempel.
Men det er vanskelig og tidkrevende å danne seg et objektivt bilde av en kamp, og spesielt for oss supportere. Det er en grunn til at jeg ikke har tid nok denne sesongen til å gjøre det

Å se kampen live er selvsagt det morsomme, men ikke tro at det gir deg noe som ligner på et objektivt syn på hva som foregår

Så da er det bare å sette seg ned, se kampen en gang til, helst uten lyd, og så er det en tredje gjennomgang hvor man stopper, ser på situasjoner, posisjonering, hvilke spillere som har tatt løp osv, og begynne å score poeng

Er det rart noen mener jeg er gæærn.....??
Leave a comment: