Originally posted by Grim
View Post
VAR sitter i et eget studio like utenfor London
Vedrørende antallet kamper så har vel eliteserien i det siste aldri hatt mer enn 5 kamper samtidig.
4 VAR på 5 kamper bør holde til å ta de såkalte "clear and obvious"
Jeg er forsåvidt ikke i mot konseptet VAR, og ikke følger jeg med på noe særlig fotball i utlandet men av det jeg har fått med meg av de som ønsket VAR velkommen til bl.a. PL så har de vært misfornøyd med PL VAR men fornøyd med EM VAR. Det kan også nevnes at det er vel nesten bare utelukkende sofa-supportere som har vært positiv til VAR av de jeg har snakket med. Siden vi nå får gleden av å følge ES i både +3 C og minus grader så vet jeg ikke om 10-15 ekstra minutter med VAR vurdering kommer til å lokke så fryktelig mange til stadion, men sikkert fin mulighet for å hente seg en kald en i kjøleskapet for de andre.
PL VAR denne sesongen har vært enormt mye bedre.
Det ryktes at dommersjefen i UEFA har instruert Premier League til å slutte å finne på egne ting men holde seg nærmest mulig EM VAR.
Uansett så har det vært mye bedre i sesongen 21/22
Jeg er for VAR
Men jeg er fortsatt bekymra for nivået på flere av dommerne i Norge
Hvis de har en utydelig linje på hva som blåses for så blir det fortsatt mye bingo.
At VAR redder unna de største flausene er bra, men det trengs å få fram flere dommertalenter uansett.
Comment