Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Tromsø idag kl.17.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Grim View Post

Vi har jo ikke akkurat et utømmelig lager med ES dommere. Jeg antar at de som er så voldsomt for VAR (sier ikke at du er det, bengt) har sett forslaget fra TV2? Det er ikke egen buss utenfor hver stadion, det er ett lokale der det skal sitte ~4 dommere e.l. og følge med på ALLE kampene. Regner da med ~4 til ES og 4 til Obos. Hvordan de skal få med seg alt kan ikke jeg skjønne. Så har vi da TV-kampene. Her blir det da et team som kun skal følge med på EN kamp.
    I England er det heller ingen buss.
    VAR sitter i et eget studio like utenfor London

Vedrørende antallet kamper så har vel eliteserien i det siste aldri hatt mer enn 5 kamper samtidig.
    4 VAR på 5 kamper bør holde til å ta de såkalte "clear and obvious"

Jeg er forsåvidt ikke i mot konseptet VAR, og ikke følger jeg med på noe særlig fotball i utlandet men av det jeg har fått med meg av de som ønsket VAR velkommen til bl.a. PL så har de vært misfornøyd med PL VAR men fornøyd med EM VAR. Det kan også nevnes at det er vel nesten bare utelukkende sofa-supportere som har vært positiv til VAR av de jeg har snakket med. Siden vi nå får gleden av å følge ES i både +3 C og minus grader så vet jeg ikke om 10-15 ekstra minutter med VAR vurdering kommer til å lokke så fryktelig mange til stadion, men sikkert fin mulighet for å hente seg en kald en i kjøleskapet for de andre.
    PL VAR i 1.sesong var en total katastrofe. Alle er enige i det. Men PL fant også på sin egen VAR-protokoll og skulle ha offisde helt pinlig nøyaktig
    PL VAR denne sesongen har vært enormt mye bedre.
    Det ryktes at dommersjefen i UEFA har instruert Premier League til å slutte å finne på egne ting men holde seg nærmest mulig EM VAR.
    Uansett så har det vært mye bedre i sesongen 21/22

Jeg er for VAR
    Men jeg er fortsatt bekymra for nivået på flere av dommerne i Norge
    Hvis de har en utydelig linje på hva som blåses for så blir det fortsatt mye bingo.
    At VAR redder unna de største flausene er bra, men det trengs å få fram flere dommertalenter uansett.

Comment

Å hevde at feilprosenten på dømmingen ikke går ned med VAR fordi det er de samme dommerne som dømmer blir fullstendig urimelig.
      Ja, det er de samme dommerne, men de får også sitte med et drøss av skjermer, ulike vinkler og muligheten til å kjøre sakte film, stillbilder og hele hopprennet.
      Norske dommere er sikkert ikke verdensklasse (helt sikkert faktisk), men så jævla ræva er de ikke.
      Mer rettferdig dømming ville det blitt. Å påstå noe annet er bare tull. Spørsmålet er vel heller til hvilken pris vi skal få mere rettferdig dømming.
      In the beginning the Universe was created.
      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
      - Douglas Adams

Comment

Jeg er også for VAR.

Hvis vi skal bli et lag som kan hevde oss i Europa så trenger vi VAR her hjemme også.

Nok om det, det er ikke det som er problemet per i dag.
        I dag er problemet at hele VAR diskusjonen ble vedtatt uten å høre hva andre mener om den saken. Det ble vedtatt uten diskusjon, og det er ikke fair play.

Jeg er for, andre er i mot.
        Det blir diskusjon, uenigheter og krangling.
        Det er jævelig bra, det skaper engasjement. Men hvis en så viktig faktor blir unnlatt diskusjon om for og i mot, da har vi mistet demokratiet vårt, og det er vel det hele diskusjonen dreier seg om nå?

Igjen, jeg er for VAR, men ikke uten demokrati, ikke uten meninger om dem som er i mot.
        Hvis alle kan snakke med hverandre, så får man fort løsninger ingen er fornøyde med. Løsningene som ingen er fornøyde med, er som regel de beste løsningene.

#lengeleveytringsfrihetiVålerenga!

Comment

Working...
        X