Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger - sommer 2022

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rykter, ønsker og overganger - sommer 2022

Ny sesong! Nye muligheter! Nytt overgangsvindu.

La oss bruke denne tråden til å samle alle ønsker, rykter og overganger for sommeren 2022.

Når skal Ivan signere ny kontrakt? Jeg skjønner ikke hvorfor DEF bruker ham i troppen og jeg skjønner ikke heller hvorfor Enga Media bruker han som et intervjuobjekt?
    Signer ny kontrakt Ivan, så vi slipper dette her!

Tenker på videoen han gjorde foran Vålerenga Kirke for noen, Kjerke for meg. Min familie var invitert til en blikkenslager på Ekeberg den dagen jeg så kjerka brant...
    Enga er alt for Ivan.. Du har 1 plass i dårlig valgt agent, utvilsomt! Skjønner faen ikke en dritt hvorfor du har spilt en gang i år.

Hvis du leser dette IVAN så tenk på den videoen du spilte inn foran Vålerga kjerke: https://twitter.com/i/status/1529192296939507713
    Last edited by ForesttGump; 29.05.2022, 05:57.

Comment

Blir jo spennende å se hva vår nye sportssjef kommer med av spillere.

Selv om det er lenge til vårt vindu åpner så er det jo sesongavslutning i mange serier om 6-8 uker. Noen spillere, som Nordtveit har jo allerede signalisert at de skal hjem til Norge.

Rosted fra Brøndby er jo også en mulighet inn til sommeren. Kanskje Fossum også, som spiller i Aalborg.

Kanskje Oscar Bobb har lyst på et utlån til gamle trakter, for å få noe erfaring? Er Ørjan Nyland lei av å sitte på benken i England? Hva skjer med Stefan Johansen? Er Thomas Rogne på vei hjem? Stefan Strandberg var jo ryktet inn til RBK nå i mars og har kontrakt frem til sommeren. Er han interessert i å spille her? Hva med Tarik og Sælnes som spiller i Japan og Kina?

Er Haitam Alesaami lei av å være en middelhavsfarer på Kypros? Har Zahid lyst til å komme tilbake?

Noen av de i Tyrkia, som Ulvestad, Børven, Elabdoullaoui og Trondsen som lengter tilbake til det norske klimaet?

Og hva med Håvard Nielsen? Eller Vindheim eller Møller Dæhli? Har de gått lei av tysk schlagermusikk og vil hjem?

Regner også med at JJ har god kontroll på også svenske spillere som ønsker seg hjem til Skandinavia etter noen år i europeisk, asiatisk eller amerikansk fotball. Eller er det noen spennende U21-spillere fra Sør-Amerika som ønsker seg til Europa? Burde vi invitere inn afrikanske prøvespillere i god tid før sommervinduet?

Vi får satse på at JJ har god oversikt, en plan og er på jobb.

Comment

Originally posted by ForesttGump View Post
        Når skal Ivan signere ny kontrakt? Jeg skjønner ikke hvorfor DEF bruker ham i troppen og jeg skjønner ikke heller hvorfor Enga Media bruker han som et intervjuobjekt?
        Signer ny kontrakt Ivan, så vi slipper dette her!
        Fagermo har tydeligvis endret praksis siden han var trener for Odd. Der nektet han av prinsipp å starte med spillere som var på utgående kontrakt og ikke ville forlenge.
        Disse spillerne ble plassert på benken, og de fikk lite spilletid den siste sesongen.
        Jeg husker dette ble omtalt i media ved minst to anledninger fordi spillerne følte seg urettferdig behandlet. Kan dog ikke huske navnet på spillerne.

Comment

Originally posted by Trazan Apansson View Post

Fagermo har tydeligvis endret praksis siden han var trener for Odd. Der nektet han av prinsipp å starte med spillere som var på utgående kontrakt og ikke ville forlenge.
          Disse spillerne ble plassert på benken, og de fikk lite spilletid den siste sesongen.
          Jeg husker dette ble omtalt i media ved minst to anledninger fordi spillerne følte seg urettferdig behandlet. Kan dog ikke huske navnet på spillerne.
          Jeg kan også huske at det var sånne saker, men det er klart for trener er det et dilemma også om man vil være kynisk. Om man benker dem reduseres sjansen for at de vil forlenge og om det er for dårlig dekning så koster det klubben vel så mye som spillern å ikke bruke dem.

Om vi har et nesten like godt alternativ med en framtid i klubben så synes jeg absolutt at den spilleren bør prioriteres. Jeg blir litt trist av at Ivan som er født og oppvokst rundt i og med klubben kanskje velger å gå gratis selv om han har et tilbud. Når det er sagt så er det jo for så vidt fair å forholde seg til kontrakten. Det er mye verre med spillere som har en kontrakt og får spille som sutrer i media fordi de vil til en større klubb. Og Ivan løper jo en risiko, får han en virkelig alvorlig skade nå så sitter han igjen med svarteper.

Jeg skulle gjerne vært flue på veggen i de kontraktforhandlingene og sett hvor stor avstand det er mellom krav og tilbud og hva som faktisk sies. På klubben virker det som man mange ganger har trodd at man nesten er enig om en avtale for så å gitt opp å komme til enighet for så å forhandle på nytt og tro man er nærme igjen. Sist nå i podkasten før sesongen da DEF sa at forhandlingene var i gang igjen og at de neppe hadde starta med dem om man ikke trodde man skulle bli enige for så å melde for noen dager siden at han ikke orker å forholde seg til de forhandlingene mer.

Om Ivan ikke signerer snart så håper jeg vi prioriterer Bjarnason og Tollås om de ikke er klart dårligere.

Comment

Originally posted by bohem33 View Post

Jeg kan også huske at det var sånne saker, men det er klart for trener er det et dilemma også om man vil være kynisk. Om man benker dem reduseres sjansen for at de vil forlenge og om det er for dårlig dekning så koster det klubben vel så mye som spillern å ikke bruke dem.

Om vi har et nesten like godt alternativ med en framtid i klubben så synes jeg absolutt at den spilleren bør prioriteres. Jeg blir litt trist av at Ivan som er født og oppvokst rundt i og med klubben kanskje velger å gå gratis selv om han har et tilbud. Når det er sagt så er det jo for så vidt fair å forholde seg til kontrakten. Det er mye verre med spillere som har en kontrakt og får spille som sutrer i media fordi de vil til en større klubb. Og Ivan løper jo en risiko, får han en virkelig alvorlig skade nå så sitter han igjen med svarteper.

Jeg skulle gjerne vært flue på veggen i de kontraktforhandlingene og sett hvor stor avstand det er mellom krav og tilbud og hva som faktisk sies. På klubben virker det som man mange ganger har trodd at man nesten er enig om en avtale for så å gitt opp å komme til enighet for så å forhandle på nytt og tro man er nærme igjen. Sist nå i podkasten før sesongen da DEF sa at forhandlingene var i gang igjen og at de neppe hadde starta med dem om man ikke trodde man skulle bli enige for så å melde for noen dager siden at han ikke orker å forholde seg til de forhandlingene mer.

Om Ivan ikke signerer snart så håper jeg vi prioriterer Bjarnason og Tollås om de ikke er klart dårligere.
            Da er vi enige om at vi ikke skjønner bruken av Ivan på nåværende tidspunkt.

Jeg har lenge sagt at han tydeligvis har en mental utfordring, spesielt med tanke på valg av agent. men å kaste all glory statusen han kan få/ kunne ha fått, det skjønner jeg ikke. Han er liksom ikke en uerstattelig spiller, men alle synes det hadde vært kult om vi hadde hatt han på laget på tross av alle hans feil og mangler, han er jo tross alt "born and raised" i Enga. Det er det jeg som jeg har sagt tidligere blir kvalm av. Hvis du blir presentert av Enga media som Mr. Vålenga, så vil du ikke signere ny kontrakt med Enga?

Tina, jeg trenger ikke flere intervjuer med Ivan. Det er helt uinteressant, inntil han signerer en ny kontrakt.

Spill Bjarnason og Tollås, og intervju dem i stedet.

DEF hvis ikke du "vet 100%" at han signerer ny kontrakt, så synes jeg det er skammelig at han i det hele tatt blir tatt ut i troppen, hvilket signal sender du til Brage Skaret?

Comment

Originally posted by ForesttGump View Post
              DEF hvis ikke du "vet 100%" at han signerer ny kontrakt, så synes jeg det er skammelig at han i det hele tatt blir tatt ut i troppen, hvilket signal sender du til Brage Skaret?
              Det er ikke helt urimelig at han tar ut den 11ern han mener er best i sesongåpning borte mot Molde, spør du meg....
              For de som kan styre sitt eget lag:
              vif.managerleague.com

Comment

Tror Fagermo bruker Ivar i stor grad nettopp fordi han håper det gjør det mer sannsynlig at han signerer for ny kontrakt. Den åpenbarer misnøyen mellom agent og klubb er uansett ganske uholdbar og jeg er selv tilhenger av å være kynisk i slike situasjoner.
                Det virker som om Bjarnason ble benka etter å ha gått på et par hjerneblødninger de siste to treningskampene.
                Håper han klarer å jobbe seg inn så vi kan fase ut Ivan dersom han ikke blir.

Comment

Mtp at VIF og JI ikke har lykkes med å finne en ung og fremadstormende venstreback, så er det en i Odd nå som sikkert ikke er glad for å sitte på benken, er det Joshua han broren heter?

Edit: John Kitolano er vb, Joshua er midtbane.
                  Last edited by ziggy75; 09.04.2022, 10:38.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                    Mtp at VIF og JI ikke har lykkes med å finne en ung og fremadstormende venstreback, så er det en i Odd nå som sikkert ikke er glad for å sitte på benken, er det Joshua han broren heter?

Edit: John Kitolano er vb, Joshua er midtbane.
                    Han som sparka ned Dønnum med vilje?? Ikke faen!!!
                    Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post

Han som sparka ned Dønnum med vilje?? Ikke faen!!!
                      Den var stygg og burde hatt rødt, men sikker på at det var med vilje?
                      Uansett, vrimler ikke akkurat med unge og talentfulle venstrebacker for tida, og vi trenger en ung og fremadstormende venstreback. :-)

Comment

Dagsavisen skriver at greske medier skriver at Ivan nærmer seg klar for PAOK.
                        Dårlige nyheter i så fall. Svært skuffet over at han går som bosman og for et valg av klubb.
                        Stemmer det vil jeg heller se Tollås og Bjarnason framover og nå må det handles. Men det får vi tro vi har en plan for.

Comment

Dårlige nyheter i så fall. Svært skuffet over at han går som bosman og for et valg av klubb.
                          Stemmer det vil jeg heller se Tollås og Bjarnason framover og nå må det handles. Men det får vi tro vi har en plan for.
                          Hva er galt med PAOK? Hva har dem gjort?

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post

Hva er galt med PAOK? Hva har dem gjort?
                            Slått oss.

Comment

Tja, nå tror jeg ikke Ivan er i en situasjon hvor han bare kan velge og vrake mellom store klubber heller. Klimaet i Hellas er jo ikke å forakte, i tillegg lager fansen til PAOK rimelig bra liv. Han får nok et fint eventyr der. Å bli fotballspiller er et trangt nåløye, å bli proff i utlandet er enda trangere. Skjønner godt at han tar seg en tur ut når han får sjansen, så kan han komme tilbake til oss om noen år

Comment

Working...
                              X