Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga i Postnord

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ser rekrutta vant 3-1 idag over TUIL. Jevn avdeling for den seieren tok dem fra 8. til 2.plass.
    13 poeng på 8 kamper og godt på vei mot målet om 30 poeng og fortsatt Postnord neste år.

Comment

Etter å ha blitt knust av Ull/Kisa forrige runde. Bra, men spesielt.

Comment

Originally posted by bengt View Post
        Etter å ha blitt knust av Ull/Kisa forrige runde. Bra, men spesielt.
        Vi hadde med et par litt bedre spillere idag, Christensen og Udahl.

Comment

Originally posted by Sosua View Post

Vi hadde med et par litt bedre spillere idag, Christensen og Udahl.
          Problemet med organiseringen av norske andrelag i et nøtteskall. Vi burde samlet alle 2. lag i en egen serie.

Comment

Originally posted by bengt View Post

Problemet med organiseringen av norske andrelag i et nøtteskall. Vi burde samlet alle 2. lag i en egen serie.
            Helt enig. Hvorfor dette ikke er gjort i praksis forstår jeg ikke.
            Det argumenteres at det blir best motstand av å møte lag så høyt opp som mulig, men det blir aldri en rettferdig serie.
            Vi får håpe dette tas opp på nytt i NFF og at det gjøres endringer framover.
            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post

Det argumenteres at det blir best motstand av å møte lag så høyt opp som mulig, men det blir aldri en rettferdig serie.
              Det her tror jeg går utover utviklingen til rekruttene våre. Blir ikke god eller viktig nok matching, så evt kunne vi bare lagt ned akademiene.
              Talentutviklingen generelt i Norge, tror jeg vil bli dårligere av å fjerne rekruttlaget, da de største talentene som blir plukket opp av topplagene ikke vil få optimal matching.
              Men ser også poenget ditt om en rettferdig serie. Det har blitt gjort flere endringer og kriterier for rekruttlagene opp gjennom årene, og det kan de isåfall gjøre nå også, for å få en mer rettferdig liga.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post

Det her tror jeg går utover utviklingen til rekruttene våre. Blir ikke god eller viktig nok matching, så evt kunne vi bare lagt ned akademiene.
                Talentutviklingen generelt i Norge, tror jeg vil bli dårligere av å fjerne rekruttlaget, da de største talentene som blir plukket opp av topplagene ikke vil få optimal matching.
                Men ser også poenget ditt om en rettferdig serie. Det har blitt gjort flere endringer og kriterier for rekruttlagene opp gjennom årene, og det kan de isåfall gjøre nå også, for å få en mer rettferdig liga.
                Vi kan ikke fjerne rekruttlaget, men la de ha en egen serie.
                Kan være at vi ikke har gode nok spillere i norsk fotball til at dette får livets rett, men slik det er nå, blir det alt for mange bingo kamper og uforutsigbare resultater.
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Comment

Jeg tror at det er bedre for utviklingen at toppklubbenes nest beste spiller kamper av betydning,

I øyeblikket er vi best med 2.plass på nivå 3, mens Haugesund er dårligst med nedrykksplass fra nivå 4.

Det vil bli en veldig ujevn serie. Siden det heller ikke står noe på spill så blir det i praksis bare treningskamper. Og det vil koste mye å fly våre nest beste land og strand rundt for å spille bortekamper mot 2.lagene til andre eliteserielag.

Det er fordeler og ulemper med alt her i verden. Også NFFs seriesystem. Men det er også ganske store begrensninger på hvor mange overårige vi kan bruke. Dette er vårt ungdomslag, av og til forsterket med et par 1.lags spillere som trenger litt matchtrening, andre ganger ikke. Fotball er aldri 100% rettferdig.

Tenker dette er rimelig greit som det er.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Jeg tror at det er bedre for utviklingen at toppklubbenes nest beste spiller kamper av betydning,

I øyeblikket er vi best med 2.plass på nivå 3, mens Haugesund er dårligst med nedrykksplass fra nivå 4.

Det vil bli en veldig ujevn serie. Siden det heller ikke står noe på spill så blir det i praksis bare treningskamper. Og det vil koste mye å fly våre nest beste land og strand rundt for å spille bortekamper mot 2.lagene til andre eliteserielag.

Det er fordeler og ulemper med alt her i verden. Også NFFs seriesystem. Men det er også ganske store begrensninger på hvor mange overårige vi kan bruke. Dette er vårt ungdomslag, av og til forsterket med et par 1.lags spillere som trenger litt matchtrening, andre ganger ikke. Fotball er aldri 100% rettferdig.

Tenker dette er rimelig greit som det er.
                    Det ville blitt kamper av betydning med en rekruttserie og, det ser vi fra andre land.
                    Ulempen med hvordan det er pr idag, er at en klubb med et rekruttlag kan indirekte påvirke topp og bunn i serien uten at noen kan beskylde dem for "kampfiksing".
                    Da blir det ikke rettferdig for de andre laga som ønsker å komme seg oppover.

Jeg ser det er fordeler og ulemper med begge varianter, men mener de bør gjøre noe for å unngå situasjoner vi har lest om så mange ganger tidligere.

Comment

Det ville blitt kamper av betydning med en rekruttserie og, det ser vi fra andre land.
                      Ulempen med hvordan det er pr idag, er at en klubb med et rekruttlag kan indirekte påvirke topp og bunn i serien uten at noen kan beskylde dem for "kampfiksing".
                      Da blir det ikke rettferdig for de andre laga som ønsker å komme seg oppover.

Jeg ser det er fordeler og ulemper med begge varianter, men mener de bør gjøre noe for å unngå situasjoner vi har lest om så mange ganger tidligere.
                      Er det ikke bare England og Skottland som har det?

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post

Er det ikke bare England og Skottland som har det?
                        Det vet jeg faktisk ikke. Jeg tenkte spesielt på England ja.

Comment

Det vet jeg faktisk ikke. Jeg tenkte spesielt på England ja.
                          Jeg tenker at England ikke burde være noe forbilde for Norge på noensomhelst måte når det gjelder fotball, kanskje bortsett fra synet på filming og usportslig oppførsel. Ikke har de vært spesielt gode på å få frem talenter, selv om de har blitt bedre de siste åra. Da burde Nederland, Belgia, Frankrike, Spania, Portugal og Tyskland være en bedre inspirasjon.
                          Men poenget til Nils om reiseutgifter/økonomi var godt . Norske klubber har dårlig økonomi fra før av, og hvor mye eliteserieklubbene satser på rekruttlaget og talenter, er også veldig forskjellig.

Comment

Jong Ajax vant nivå 2 i Nederland for noen år siden. Som om VIF2 skulle vunnet OBOS.

Comment

Det er jo også bra læring for rekruttene å spille mot fysisk voksne spillere istedet for bare og spille mot andre 17åringer.

Comment

VIF 2 ligger under 1-4 til pause. Spiller hjemme mot Træff i dag.

Comment

Working...
                                X