Originally posted by Spinner
View Post
Kunngjøringer
Collapse
No announcement yet.
Vålerenga sesongen 2023
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Litt om hva vi kan vente oss når Ofkri signerer Mohamed Ofkir - Magical Skills, Goals & Assists | HD - YouTube
Han er vel så nærme å være klar at jeg tenkte det passet bedre i sesongen 2023 enn i rykter tråden.
Det er vel gode muligheter for at vi får se han i aksjon allerede på fredag.
Tror dette vil bli veldig bra, han er i en alder der vi har få og han er en Oslogutt med mye målpoeng i seg.
Det gir noen luksusproblemer mtp hvem som skal slå cornere, men det finnes vel verre ting enn det.
Jeg tror absolutt han kan være mannen som forer Børven med de innleggene han trenger for å komme godt over tosifra og han er i tillegg en som kan lage en del mål selv.
Det er jo noe vi skriker etter.
For øvrig blir det spennende å se om Strand og eller Jukle spiller på fredag. Det ble meldt om småsmeller sist, men småsmeller på treningsleir kan ofte være langt større ting så jeg puster lettere om vi faktisk får se dem i aksjon snart.
Ut måneden blir det spennende å se om vi får ordnet med det mye omtalte salget av Osame, skjer ikke det har vi plutselig veldig mange på kant. Skjer det frigjøres vel litt midler til def midt og forsvar. Og en spiss til for der er det tynt nå.
Vi får vel høre litt hva speidern vår sier i Trikkeligaen i morgen.
Indreløper og kantene har vi god dekning på nå. Så er det noen spørsmål på stopper plass som kommer mye an på hvor mange kamper Strandberg spiller og hvor mye vi kan forvente av Bjarnasson og Kiil.
På backene er det jo bra om ikke Zuta blir borte, da må vi ha en ny inn.
Def midt har vi snakket om å stryke dersom man ikke gjør et nytt forsøk med å få Odin til å eie den rollen. Om Odin ikke skal være def midt begynner det å bli veldige mange indreløpere i stallen.
- Likes 2
Comment
-
Nykommerne virker spennende. Bully, Kiil og Ofkir tilfører ballferdigheter og ballføring som er sårt tiltrengt i klubben.
DEF sier at det er et godt stykke frem for laget, men han og Nordnes har noe å jobbe med nå. Det gjenstår for det meste hard og god jobbing. Det begynner å komme litt positivitet igjen..
Jeg håper trenerne har et spesielt fokus på å få midtbanekonstellasjonen til å fungere. Vålerenga kan ikke komme videre som et spillende lag uten det.
Comment
-
Ref intervju med Fagermo på klubbens FB sider (og sikkert flere andre steder) så er fokus på kampen i morgen å gi spilletid til de som ikke fikk det mot AGF eller som får det på yngre lag dagen etter. Så det betyr vel det man vil kalle et b-preget lag i morgen.
Det ble avslørt at Hammer-Kjelsen starter.
Jeg antar at hans makker blir Bjarnason.
Håper vi får se Strand og Jukle som stod over sist og Ofkir. Det virker ikke som sistnevnte er i toppslag enda så han starter vel kanskje ikke, men 20-30 må han da kunne få.
Gøy blir det uansett.
- Likes 1
Comment
-
Og der var laget ute til kampen mot sarp om en time.
Storevik
Hedenstad kiil Olsen, Hammer Kjelsen Zuta
Oldrup
Strand Riisnæs
Amor Dicko
Børven
Må si jeg ble litt overrasket jeg.
Bjarnasson starter altså begge de to første kampene på benken. Betyr det at Kiil Olsen leder i kampen mellom dem? Eller er det bare for å teste Kiil skikkelig ut siden vi kjenner Bjarnason fra før.
Ellers færre endringer enn jeg hadde trodd etter hva de sa i går. Godt å se at både Strand og Jukle er i troppen selv om Jukle ikke starter. Da var det ingen grunn til å frykte at det var noen skader av betydning på dem.
Vi har vel ingen andre langvarige skader nå enn Borch, har vi det? Måtte det i så fall fortsette, ikke skaden til Borch altså, men at vi har få skader.
Ellers litt overrasket over at verken Jatta, Bully eller El-abdeloui får starte. Men de får garantert spilletid etterhvert.
Comment
-
Originally posted by Oslo-ess View Post
Tydeligvis noen utfordringer med sendinga for nå har dem lagt opp Sarpsborg Arbeiderblad sin sending der.
Vålerenga klart best første kvarteret..."the absece of evidence is not the evidence of absence"..
- Likes 1
Comment
-
Vålerenga klart best i første og leder fortjent 1-0. S08 hadde sine sjanser, bla et straffespark som ble satt midt i mål, langsomt… Strand er fremdeles vaksinert mot scoringer. Bjørdal inn i 42(?) min og scoret i det 43. S08 virker svake men det er jo treningskamp.
- Likes 1
Comment
Comment