Du besøker forumet som gjest. For å skrive innlegg og delta i debatten må du være registrert.Registrer ny bruker her.
Guest, er du en av de som bruker Facebook? Nå kan du koble sammen Facebookkontoen din med Klansforumet, og på den måten dele innholdet mye enklere med dine venner.
Klikk på knappen "Facebook Connect" mens du er logget inn på forumet og Facebook, og resten går av seg selv. Liker du tråder, kommer det på veggen din, og når du skriver i en tråd kan du huke av for at svaret skal gå direkte på din Facebookvegg.
Hvis alle er flinke til å bruke dette vil forumet få mer trafikk, og Vålerenga får mer penger!
Jepp, det var det jeg mente. Han fikk ikke spille spiss, og derfor lot DEF ham gå. På free transfer, var det ikke? Men for all del, han kan jo ha nekta å signere ny kontrakt pga. manglende spilletid.
Han ble tilbudt ny kontrakt, men ikke noe han ville skrive under på. Kan trygt si det hadde med rolle og spilletid å gjøre
Jepp, det var det jeg mente. Han fikk ikke spille spiss, og derfor lot DEF ham gå. På free transfer, var det ikke? Men for all del, han kan jo ha nekta å signere ny kontrakt pga. manglende spilletid.
Finne spilte kant en halv sesong den høsten Brann rykket ned. Felix spilte back. Jeg tviler på at de hadde gjort de dype endringene hvis de ikke hadde rykket ned. Finne ble etterhvert skjøvet opp som spiss selv om massevis av fans og eksperter ville ha han som kant. De måtte legge om spillet for de kunne jo ikke slå høye innlegg på Finne. Så spillet går i stor hovedsak langs bakken. De flyttet opp Felix og har en meget fysisk robust midtbane som klemmer til i duellene. De har også bare fysiske eller driblesterke kanter, helt forskjellig fra den sesongen de rykket ned. Og Brann tør å spille fotball, de tør gå på og holde intensiteten oppe.
Finne spilte kant en halv sesong den høsten Brann rykket ned. Felix spilte back. Jeg tviler på at de hadde gjort de dype endringene hvis de ikke hadde rykket ned. Finne ble etterhvert skjøvet opp som spiss selv om massevis av fans og eksperter ville ha han som kant. De måtte legge om spillet for de kunne jo ikke slå høye innlegg på Finne. Så spillet går i stor hovedsak langs bakken. De flyttet opp Felix og har en meget fysisk robust midtbane som klemmer til i duellene. De har også bare fysiske eller driblesterke kanter, helt forskjellig fra den sesongen de rykket ned. Og Brann tør å spille fotball, de tør gå på og holde intensiteten oppe.
Vi kunne med andre ord hatt en veldig god spiss og en målfarlig/målpoeng farlig midtbane spiller. Fagermo i sitt ess med å sette spillere i en posisjon som er helt feil…
Men det er bestemt system og rollespillene i det avtalte systemet vi mangler. Vi må få et system hvor vi kan lete etter rollespillene som er gode. Der tror jeg dessverre Fagermo er gått ut på dato.
Vi løser ikke alle problemer med å sparke Fagermo, men vi må nesten gå på en rekke med kamper som i fjor om vi skal kunne ha noe håp om å få noe ut av sesongen.
Tar vi ikke seiere i de to neste mener jeg vi bør si takk for nå. Bør også vinne borte mot Sandefjord.
Vi løser ikke alle problemer med å sparke Fagermo, men vi må nesten gå på en rekke med kamper som i fjor om vi skal kunne ha noe håp om å få noe ut av sesongen.
Tar vi ikke seiere i de to neste mener jeg vi bør si takk for nå. Bør også vinne borte mot Sandefjord.
Vi snitter ett poeng i kampen. Det er tempo til en skikkelig spennende høst det. Det har vært takk for nå formlene siden. Dette laget utvikler seg jo overhodet ikke i det hele tatt.
Og selv om vi skulle få en fin rekke nå, så mener jeg at det ikke endrer noe. Vi kan ikke være dumpekandidater 2/3 av sesongen hvert år, også redde oss på 8 gode kamper.
Jeg tror kanskje heller jeg ønsker meg en spennende høst der vi sloss for å redde plassen en nok en kjedelig 7-10. plass
Tenker dog at kamp om topp 4 hadde vært en enda bedre løsning
Det du skisserer her vil jo innebære mange skuffelser da.
Tja? Jeg tror "trøbbel og samling i bånn" skaper mer engasjement enn "hurrah, en 8. plass!". Det er dette med likegyldigheten...
Jeg mente på ingen måte at jeg håper vi rykker ned.
Jeg tenkte på enkelt kamper. En 7. Plass vil jo innebære en god del seiere, og hyggelige øyeblikk. Mens en 13. Eller 14 plass vil innebære masse tap og tunge øyeblikk.
Jeg graver meg ikke ned ennå. Vi spilte jevnt med Bodø/Glimt i en omgang, selv om de mulig hadde et lavt gir. I annen omgang tapte vi mot årets seriemestere. Dommerne har tatt mange poeng fra oss, egentlig skulle vi vært lagt oppover tabellen. Om det som sies stemmer vil vi få tilbake poeng senere. Men vi må vinne over Strømsgodset til helga, ellers kan Fagermo ta permanent sommerferie.
Jeg graver meg ikke ned ennå. Vi spilte jevnt med Bodø/Glimt i en omgang, selv om de mulig hadde et lavt gir. I annen omgang tapte vi mot årets seriemestere. Dommerne har tatt mange poeng fra oss, egentlig skulle vi vært lagt oppover tabellen. Om det som sies stemmer vil vi få tilbake poeng senere. Men vi må vinne over Strømsgodset til helga, ellers kan Fagermo ta permanent sommerferie.
Vi kan ikke skylde på dommeren for at vi er like ræva og middelmådig hver sesong. At dommerne er ræva og gjør mye rart er faktisk likt for alle lagene i ligaen.. Og nei, jeg hinter ikke til argumentet om at det jevner seg ut. Men jeg ser andre lag sine kamper også og vi er ikke alene om det. Det er de samme ræva dommerne for alle, men de gode lagene tar mye mer poeng enn oss uansett. Så tilslutt så juger ikke tabellen.
Min foretrukne oppstilling er brukt i en omgang i år. Det er Oldrup, Holm og Bjørdal på midten samtidig med to av de typiske kantspillerne på plass. Det var 1.omgang mot Ålesund. Med en gang Strand eller Riisnæs kommer inn så svikter det fysisk. Riisnæs er lovende, men må fases forsiktig inn mener jeg
Mange har tungt for å akseptere argumentet om fysikk. Men jeg er helt overbevist. Derfor er det bittert at Vålerenga nesten alltid har stilt fysisk redusert de siste 7-8 årene. Vi får ikke engang testet dette. Kunne vi ikke bare fått 4-5 kamper med en fysisk bra startoppstilling? Det blir mer trøkk i laget da. Kanskje de får selvtilliten til å gå mer fremover?
Har forresten Strand tenkt til å gjøre clean sheet i år med 0 målpoeng?
Men een omgang! Strand får hundre sjanser, men en oppstilling uten han får en sjanse. Dessuten synes jeg Vålerenga var solide i den førsteomgangen. De manglet bare at det glei litt bedre fremover, men det kunne fort ha kommet
Min foretrukne oppstilling er brukt i en omgang i år. Det er Oldrup, Holm og Bjørdal på midten samtidig med to av de typiske kantspillerne på plass. Det var 1.omgang mot Ålesund. Med en gang Strand eller Riisnæs kommer inn så svikter det fysisk. Riisnæs er lovende, men må fases forsiktig inn mener jeg
Mange har tungt for å akseptere argumentet om fysikk. Men jeg er helt overbevist. Derfor er det bittert at Vålerenga nesten alltid har stilt fysisk redusert de siste 7-8 årene. Vi får ikke engang testet dette. Kunne vi ikke bare fått 4-5 kamper med en fysisk bra startoppstilling? Det blir mer trøkk i laget da. Kanskje de får selvtilliten til å gå mer fremover?
Har forresten Strand tenkt til å gjøre clean sheet i år med 0 målpoeng?
Når man snakker om fysikk er det mer enn styrke. Oldrup er for treig, og ble fratatt ballen mange ganger mot Glimt, og ikke fordi han prøvde å spille ballen fremover. Han er sterk nok, men det hjelper ikke når man er for treig. Jeg veit du hater Strand, men han er ihvertfall relativt rask. Og han har en ok pasningsfot, selv om han ikke er spesielt kreativ, men det er jaggu ikke Oldrup heller!
Hvis vi hadde fått inn en ekte ballvinner som hadde vært både sterk og rask, ikke på 60m men de første 10, hadde nok en del vært løst.
Comment