Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Haralds Pokal 2023

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Haralds Pokal 2023

Oppsettet for åpningsrunden av 2023-utgaven av fotball-NM er klart.
    I første runde blir det tur til Råde 24 eller 25 mai - NRK er godt kent med Rådebank, så her må vi følge opp i ordets rette forstand .

Sterkt at vi fikk Råde når det er 8 andre lag fra Oslo å ta av.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
      Sterkt at vi fikk Råde når det er 8 andre lag fra Oslo å ta av.
      Råde er 30 min med bil eller tog, helt greit spør du meg.

Comment

Originally posted by patriot View Post

Jo takk, jeg vet hvor Råde er. Tenker det hadde vært bedre å la en av de lokale lagene i Oslo få storebror i 1.runde. Men lite vi får gjort med det

Comment

Originally posted by patriot View Post

Klarer du Oslo-Råde Idrettspark på 30 min kjører du sjukt fort...
          Når det er sagt, 1.runde dreier seg om lokaloppgjør foe meg. Tromsø måtte til Bislett for å spille mot Liin en gang og vi får Råde nå; sånne oppsett gir meg ingenting...

Comment

Originally posted by Loffen View Post
            sånne oppsett gir meg ingenting...
            1. runde i cupen handler om småklubbene. Det skal ikke først og fremst gi deg (eller oss/VIF) noe, og Råde er nok glade for storfint besøk. Geografisk er det fullt mulig å rekruttere nye supportere også i Råde.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post

1. runde i cupen handler om småklubbene. Det skal ikke først og fremst gi deg (eller oss/VIF) noe, og Råde er nok glade for storfint besøk. Geografisk er det fullt mulig å rekruttere nye supportere også i Råde.
              Det ga ikke Liin noe å få Tromsø, for å si det sånn...
              Men joa, det første rundene er uansett bare fæle; vi har alt og tape og relativt ofte gjør vi også det...

Comment

Ja første runde handler om småklubbene. Synes dette er en fin anledning. Ikke minst gode kamper å sjekke ut unggutta i.
                Samtidig er det jo mer enn nok Osloklubber vi kunne møtt her. Vil jo heller bidra i kassa til andre klubber i byen vår. At vi av og til tar en tur til bygda er greit nok, en jeg ønsker at vi i størst mulig grad kan bidra i byen.

Comment

Meldes om at en håndfull idioter dro til Niffen igår for å se danse med Lyn-supportere. Fritidsproblemer er vel en pasende beskrivelse.
                  Preben & Co vant fotballkampen og fabler om byderby i 2.runde. La oss håpe NøFF hopper over det ønsket. Vinneren av Gjelleråsen- Lørenskog passer bedre. Hvis vi unngår å drite oss ut .

Comment

Skal vi prøve å tippe et lag til i morgen da? Jeg prøver

Storevik
                    Bjurstrøm - Kjelsen - Kiil Olsen - Zuta
                    Riisnes - Oldrup - Børven
                    Thorvaldsen - El Abdellaoui - Dicko

Bully hadde nok startet denne, men tror ikke han er kampklar til 90 i hvert fall.

Thorstensen kan starte for Riisnes

Vitinho kan få spilletid her. Det hadde vært morsomt.

tips. 0-4

Comment

Vises kampen noe sted?
                      "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Originally posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post
                        Skal vi prøve å tippe et lag til i morgen da? Jeg prøver

Storevik
                        Bjurstrøm - Kjelsen - Kiil Olsen - Zuta
                        Riisnes - Oldrup - Børven
                        Thorvaldsen - El Abdellaoui - Dicko

Bully hadde nok startet denne, men tror ikke han er kampklar til 90 i hvert fall.

Thorstensen kan starte for Riisnes

Vitinho kan få spilletid her. Det hadde vært morsomt.

tips. 0-4
                        Det blir veldig spennende å se laget i dag, jeg har flere ganger før blitt overrasket over hvor mange fra a-laget vi bruker selv i de tidligste rundene.

Kan El Abdellaoui brukes som kan eller er han best som midtspiss? Det hadde helt klart vært en fordel å få brukt Børven som midtspiss for å få han i gang igjen. Han kan brukes som indreløper, men det føles som en nødløsning og at han da er mindre klar for spissjobben om Jatta er ute en kamp.

Så er det gåten Vithinho da, om vi ikke kan bruke han nå når skal vi egentlig få brukt han. Mai er snart over og vi har enda ikke sett han på banen for a-laget og vi har han kun ut året.

Jeg blir ikke helt overrasket om hb blir en mer rutinert enn Bjurstrøm som Jukle eller Strand dersom vi skal bruke Kjelsen og Olsen som stoppere.
                        Håper vi får en tremåls ledelse i løpet av første og at vi får sluppet innpå mange av de vi har lyst til å bruke, men som ikke starter.

Håper på følgende lag:

Storevik
                        Strand Kjelsen Olsen Zuta
                        Riisnæs Oldrup Bully
                        El Abdellaoui Børven Dicko

Comment

"farlig" å tulle for mye med laget. Andre lag vant bare så vidt i går.
                          Samtidig så kan vi ikke slite ut folk.
                          Vi har Stabæk på mandag, Runde 2 i NM er neste torsdag, så Glimt hjemme, evt. runde 3 NM i midtuka og så Godset i serien (også hjemme)
                          Heldigvis har vi en kort reise til Nadderud og 2 hjemmekamper i serien.

Comment

Originally posted by Loke View Post
                            Vises kampen noe sted?
                            NRK har vel pleid å vise alle kampene, men usikker på om det skjer i år..?
                            Virker som det er direktesport.no som gjør det nå. https://www.tvkampen.com/fotball/nm-i-fotball/

Håper vi får se litt av Vitinho idag.. Ellers burde det jo være grei skuring idag uansett lagoppstilling..

Comment

Originally posted by Loffen View Post
                              "farlig" å tulle for mye med laget. Andre lag vant bare så vidt i går.
                              Samtidig så kan vi ikke slite ut folk.
                              Vi har Stabæk på mandag, Runde 2 i NM er neste torsdag, så Glimt hjemme, evt. runde 3 NM i midtuka og så Godset i serien (også hjemme)
                              Heldigvis har vi en kort reise til Nadderud og 2 hjemmekamper i serien.
                              Enig det, det er det evige dilemma om hvor mange man kan bruke som ikke er faste. Og man ser jo på andrelaget at det ikke er mange av a-lagssspillerne som skal være ute før de som er igjen av rutinerte presterer merkbart svakere. Det handler jo om samhandling og å kjenne hverandre. Samtidig er vi avhengig av å få i gang flere enn de som spiller fast for førstelaget og vi er avhengig av å hvile en del av de som spiller fast for førstelaget.

El abdeloui sier i intervjuet på klubbens sider at han skal spille på topp. - Gøy å starte sin første kamp - YouTube
                              Så da høres det ut som de vil bruke han som spiss og ikke kant. Jeg synes det er litt synd med tanke på Børven, jeg er usikker på hvor mye det hjelper han dersom han spiller en kamp som indreløper.

Det virker som tv2play og direktesport viser kampen i hvert fall. Usikker på om NRK gjør det. Sendinga starter en halvtime før kampstart det var mer enn jeg hadde trodd.

Ellers håper man jo alltid på at man tidlig får stor nok ledelse til at det er trygt å ta av spillerne som vanligvis spiller for a-laget. Men ser man på hva gårsdagen og vår egen historie så er det stor fare for at det blir jevnere enn man skulle ønske selv om jeg er trygg på at vi vinner til slutt.

Ser man på de andre eliteserielagene i går så hadde Ålesund, Tromsø, Ham Kam, Odd og Molde en tre måls ledelse eller mer i første omgang.

LSK Viking, Stabæk og Brann vant med god margin, men måtte ut i andreomgang før de fikk en tremåls ledelse.

RBK fikk kun ett mål mot Lade. Godset trengte ekstraomganger for å skåre. Og Sandefjord presterte å lede 2-0 men ryke ut etter straffekonk.

I fjor brukte vi 51 min på å få tremåls ledelse mot Kolbu/KK i første runde og vant til slutt 1-5
                              Men allerede i andre runde var det skikkelig trøbbel mot Brummndal. Vi lå faktisk under til det 90 minutt før Dønnum Skårte to mål og redda ræva vår.

I 2021 brukte vi 49 min på tre måls ledelse mot et underlig lag fra lavere divisjoner (jeg tror de heter Lyn eller noe sånt)
                              Vi vant til slutt fire null. I neste runde ble det kun 3-1 mot Ullern.

I 2020 var det vel ikke cup

I 2019 vant vi kun 3-0 mot Faaberg i første runde.

Og vi har vel røket ut i tredje runde tre ganger på rad. Så det er på tide å reise oss igjen.
                              Last edited by bohem33; 25.05.2023, 11:48.

Comment

Working...
                              X