Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Spillersanger

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spillersanger

Hadde et inlegg i kamptråden etter Ålesundkampen, men tenkte det ikke var dumt å løfte det til egen tråd også, sånn at det kanskje nådde litt lengre:

Med den tidvise fighterviljen på banen, de gode enkeltmannspreatasjonene og stemninga og trøkket på Østblokka, kom savnet etter spillersangene snikende på.
    Foreslår følgende i farta:

Elias Hagen: Fellahsangen: "For vi har Elias Hagen, visst faen har vi det"

Andrej Ilic: Skam for Norge-melodien: "ANdrej Ilic, Andrej Ilic, Andrej Ilic"

HK: "Vålerengens Idrettsforening: "Aleksander Hammer Kjellsen *klapp klapp klapp klapp*

Eneo Bitri: "Du er mitt Vål'enga": "Eneo Bitri, Eneo Bitri..."

Petter Strand (hvis ikke han har noe?): "Freddy boy": "Petter, Petter, Petter, Petter Straaaaaand"

Også savner jeg "Oslo by, St. Halvards menn" som call and response... Islandklapping var kult en gang det, men det dreper jo liksom selve ropet nå. Blir vanskelig å holde koken.

Hadde nesten glemt hvor gøy det er å vinne på hjemmebane!

Tanker, innspill, andre spillersangforslag?

Originally posted by fredmidt View Post
    Hadde et inlegg i kamptråden etter Ålesundkampen, men tenkte det ikke var dumt å løfte det til egen tråd også, sånn at det kanskje nådde litt lengre:

Med den tidvise fighterviljen på banen, de gode enkeltmannspreatasjonene og stemninga og trøkket på Østblokka, kom savnet etter spillersangene snikende på.
    Foreslår følgende i farta:

Elias Hagen: Fellahsangen: "For vi har Elias Hagen, visst faen har vi det"

Andrej Ilic: Skam for Norge-melodien: "ANdrej Ilic, Andrej Ilic, Andrej Ilic"

HK: "Vålerengens Idrettsforening: "Aleksander Hammer Kjellsen *klapp klapp klapp klapp*

Eneo Bitri: "Du er mitt Vål'enga": "Eneo Bitri, Eneo Bitri..."

Petter Strand (hvis ikke han har noe?): "Freddy boy": "Petter, Petter, Petter, Petter Straaaaaand"

Også savner jeg "Oslo by, St. Halvards menn" som call and response... Islandklapping var kult en gang det, men det dreper jo liksom selve ropet nå. Blir vanskelig å holde koken.

Hadde nesten glemt hvor gøy det er å vinne på hjemmebane!

Tanker, innspill, andre spillersangforslag?
    Kulere hvis man kommer med nye sanger?
    Ikke bruke samme melodi på rundgang.

Comment

Ja, enig! Dette var off the top of mye head for å komme oss i gang. Jeg har en drøm om å lage en bra sang på melodien "Så grønn en drakt, så rik en duft" (jeg er ikke ironisk, jeg er bare glad i salmer), men det ligger et hakk fram i tid. Sanger som er laget for å synges som allsang har sjukt med trøkk i seg, så har trua.
      ​​​​​​
      ​​​​Har du noen potensielle forslag å drodle videre på?

Føler det er et potensiale i "Girl in Oslo" som melodi, men har ikke fått forløst det helt enda.

Samtidig tror jeg jo ikke det gjør noe å resirkulere noen melodier her og der. Halve laget var jo såvidt født da Freddy var i sine glansdager, så de plages vel ikke nevneverdig

Comment

Hallelujah. Denne tråden ønsker jeg et langt og godt liv. Her er det bare å hente frem poeten i seg og tømme seg for kreative forslag. Også har sangsentrum en jobb å gjøre. Evighetssanger kan vi nå. "Kommenter" det som skjer på banen med sang og tra la la. Vi har et lag som ikke gnistrer av selvtillit, så løft dem opp med hyllester i form av spillersanger. Forhåpentligvis dukker det opp noen gullkorn her. I mellomtiden tåler vi gjenbruk av tidligere melodier og tekster. Å synge om at vi er søpla, en pappagutt fra Lyn, at vi hater alle og hvilke prestasjoner andre spillere sto for i Istanbul for 100 år sida er i beste fall stemningsskapende, men det gir ikke enkeltspillere noe klapp på skuldra. Et banner av typen "Jacob - vi har ryggen din" er en fin gest, som forhåpentligvis gir han et klapp på skuldra. I løpet av en match bør vi ha klappet alle på skuldra ved å ha sunget om samtlige som er på banen. Synes jeg.

Comment

Lagde en om Ilic:

(Melodi winter wonderland)

Har du sett en mann som Andrej Ilic?
          i Beograd han satte sine spor
          Fra Riga til intility arena
          Han reiste for å score mange mål

Finn's bare én Andrej Ilic
          Serbia - Han kommer i fra
          Nå speller'n for Vålerenga

Comment

Føler det er et potensiale i "Girl in Oslo" som melodi, men har ikke fått forløst det helt enda.
            "Ikke prøv, å komme deg forbi, Stefan Strandberg, o-o-o-o-o, du stoppes der" på repeat? Trenger litt tweaking, men jeg synes det er nære. Problemet er gitarriffet (her som o-o-o-o-o)

Comment

Kom det en Dicko sang forrige kamp?
              så den kun på TV, så hørtes litt sånn ut, men uten at jeg skal gjenta hva jeg tror jeg hørte…!

Comment

Originally posted by donny View Post
                Kom det en Dicko sang forrige kamp?
                så den kun på TV, så hørtes litt sånn ut, men uten at jeg skal gjenta hva jeg tror jeg hørte…!
                Ja, den dukka opp i fjor. "Én dick i Norge" på Stille i fjøset. Han nevnte den selv i Enga på pod, så det var nok litt homage til det.

Også synes jeg vi gjerne kan næge mer på dommeren. Mere hår enn hjerne, kjøpt og betalt osv. Han slapp alt for billig unna mot Aafk mtp hvordan 18 herja med gutta våre.

Comment

Ja, den dukka opp i fjor. "Én dick i Norge" på Stille i fjøset. Han nevnte den selv i Enga på pod, så det var nok litt homage til det.

Også synes jeg vi gjerne kan næge mer på dommeren. Mere hår enn hjerne, kjøpt og betalt osv. Han slapp alt for billig unna mot Aafk mtp hvordan 18 herja med gutta våre.
                  Hørtes ut som om det ble sunget "En pikk i Norge", men det er kanskje bare meg.
                  "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post

Hørtes ut som om det ble sunget "En pikk i Norge", men det er kanskje bare meg.
                    Freudiansk glipp?

Comment

Originally posted by idle76 View Post

"Ikke prøv, å komme deg forbi, Stefan Strandberg, o-o-o-o-o, du stoppes der" på repeat? Trenger litt tweaking, men jeg synes det er nære. Problemet er gitarriffet (her som o-o-o-o-o)
                      Likære! Tror det er lettere med tre o-er i opptakt, da sitter det nok med full Blokka også.

Kanskje noe enda mer brutalt enn 'du stoppes der' også? 'Da fårru blø/svi/deng' eller noe?

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
                        Lagde en om Ilic:

(Melodi winter wonderland)

Har du sett en mann som Andrej Ilic?
                        i Beograd han satte sine spor
                        Fra Riga til intility arena
                        Han reiste for å score mange mål

Serbia - Han kommer i fra
                        Nå speller'n for Vålerenga
                        Likære godt! Jobba noe voldsomt med å få det til å gå opp med melodien, men tror jeg har skjønt det nå Første delen er ikke fra første refreng, men fra "In the medow we can build a snowman?"

Comment

Dette ble noe annet enn spillersanger, men det ramla ned i meg.

Melodi: "Om alle mine lemmer" (søk den opp. Salme. Høres kanskje fromt ut, men det kommer til å smelle noe sinnssykt med et par tusen som brøler)

Når du speller for Vålerenga,
                          da skal du ut og slåss
                          For har du en plass på laget,
                          da speller du for oss
                          For hele Oslo øst
                          For alle oss som synger
                          For Gamle Oslos røst

Comment

Ofkir, melodi: "Harry" av CC Cowboys

Alle drømmer om Mohammed Ofkir
                            Alle veit at Ofkir, han blir

Comment