Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Wæhler skada

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by FrankO View Post
    Enkelte mente at vi måtte kvitte oss med Arason fordi han var så mye skadet - til tross for at han spilte hvert eneste tippeligaminutt siden han kom til oss.

Så at Wæhler, som da "bare" har spilt i fire av fem kamper, blir kritisert for å være for mye skader virker jo helt normalt.

Er faktisk ikke så veldig vanskelig å sjekke slike ting før man slenger rundt seg med idiotiske påstander som bl.a. John kommer med.
    Lov og legge skylda på fylla?
    Året Rundt Med Vålerenga

Comment

Legge skylda på fylla kan man gjøre hvis innlegget kom midt på natta ikke kl. 1305...

Allikevel tror jeg at vi er delvis enige John. At Wæhler har vært mye skadet er det ingen tvil om. Ikke bare i sesongene, men også i oppkjøringene. 10 millioner er ingen elendig sum penger for Kjetil Wæhler. Jeg håper ikke han blir solgt, men jeg ville som trener tenkt på viktigheten av kontinuitet i forsvarsleddet. Nå er det heldigvis slik at Horn vil bli en enda bedre spiller enn i fjor og i tillegg tror jeg Jean tar et år til i klubben. Dette skjer dog ikke før bl.a. Muri og Jalland er borte. Han gidder ikke å bli et år til hvis han ser det blir for mye søl.

Wæhler har gjort en fantastisk jobb for klubben og hvis vi får en pen sum for ham mener jeg vi skal si takk og et skikkelig farvel til en viktig spiller.
      Skadene hans er et minus men kvalitetene når han er skadefri kan sammenlignes med Ledley King i Tottenham eller John Terry i Chelsea. En annen sammenligning er Frode Kippe i Lillestrøm. Disse lagene blir ikke til å kjenne igjen uten sine staute stoppere. Heldigvis har Vålerenga bedre back-ups enn disse klubbene (nivåforskjeller det spilles på ikke tatt med i betraktningen) og klarer seg allikevel godt når vår hovedmann er ute. Der andre lag sliter spiller egentlig Enga like godt. Skulle gjerne sett statistikk med og uten Wæhler.

Helt til slutt en liten melding til VIF og de klubbene som er hypp på ham. Han selges ikke billig. Hvorfor? Fordi han er en verdifull spiller. Han er i gullalderen for midtstoppere. Han har stor fart (mangelvare i norsk fotball), ekstreme taklingsegenskaper (uten skade i England ville han spillt for en toppklubb der nå), veldig gode holdninger samt spisskompetanse på dødball. Rett og slett en spiller man ikke selger hvis det ikke kommer inn et høyere bud en hans reelle spillerverdi. Spillere som Wæhler skal koste et par millioner ekstra rett og slett fordi de er viktige klubbspillere!
      Man må delta for å vinne

Comment

Synes Wæhler skal ha en stor del av æren for at vi har gjort det såpass bra de siste åra, han er etter min mening en av de beste, hvis ikke den beste stopperen i TL. Og grunnen til småskadene KAN jo være at fyren klemmer til og ikke sparer på kruttet sitt, i motsetning til mange andre som bare "pirker" borti istedenfor å takle som det bør gjøres...I tillegg kan han jo rett og slett ha vært uheldig ??
        Hvis jeg skal ha noe å klage på i forhold til Wæhler, må det være hvordan han til tider har fremstått i media. Spillemessig er han konge! i min bok da...

Comment

Originally posted by thorstein View Post
          Skulle gjerne sett statistikk med og uten Wæhler.
          Litt klipp og lim fra nifs.no og noe bearbeiding i Excel gir tallene under.
          Er for trøtt til å gjøre de store analysene nå, men kan kjapt nevne at vi i alle de 5 siste sesongene sett under ett har vunnet 42% av kampene våre.
          Vi har også vunnet 42% av kampene Wæhler spiller hele kampen.
          Vi har vunnet 52% av kampene Wæhler har spilt deler av.
          Og, heldigvis for Wæhlers del, har vi kun vunnet 27% av kampene han ikke spiller.

Altså bør Wæhler kun spille deler av kampene han spiller... ;-)

Her er talla:

Sesong | Mål for - Mål mot | Kamper | Seier - Uavgjort - Tap | Poeng |

2007 | 34 - 34 | 26 | 10 - 6 - 10 | 36 | Totalt denne sesongen
          2007 | 20 - 26 | 19 | 5 - 6 - 8 | 21 | Wæhler spilte hele kampen
          2007 | 11 - 3 | 4 | 4 - 0 - 0 | 12 | Wæhler spilte deler av kampen
          2007 | 3 - 5 | 3 | 1 - 0 - 2 | 3 | Wæhler spilte ikke

2006 | 43 - 28 | 26 | 13 - 5 - 8 | 44 | Totalt denne sesongen
          2006 | 22 - 18 | 15 | 6 - 4 - 5 | 22 | Wæhler spilte hele kampen
          2006 | 20 - 8 | 10 | 7 - 1 - 2 | 22 | Wæhler spilte deler av kampen
          2006 | 1 - 2 | 1 | 0 - 0 - 1 | 0 | Wæhler spilte ikke

2005 | 40 - 27 | 26 | 13 - 7 - 6 | 46 | Totalt denne sesongen
          2005 | 29 - 16 | 16 | 11 - 3 - 2 | 36 | Wæhler spilte hele kampen
          2005 | 6 - 5 | 5 | 1 - 3 - 1 | 6 | Wæhler spilte deler av kampen
          2005 | 5 - 6 | 5 | 1 - 1 - 3 | 4 | Wæhler spilte ikke

2004 | 40 - 22 | 26 | 13 - 9 - 4 | 48 | Totalt denne sesongen
          2004 | 33 - 16 | 21 | 11 - 8 - 2 | 41 | Wæhler spilte hele kampen
          2004 | 2 - 4 | 3 | 1 - 0 - 2 | 3 | Wæhler spilte deler av kampen
          2004 | 5 - 2 | 2 | 1 - 1 - 0 | 4 | Wæhler spilte ikke

2003 | 30 - 33 | 26 | 6 - 10 - 10 | 28 | Totalt denne sesongen
          2003 | 24 - 26 | 19 | 5 - 7 - 7 | 22 | Wæhler spilte hele kampen
          2003 | 2 - 2 | 3 | 0 - 3 - 0 | 3 | Wæhler spilte deler av kampen
          2003 | 4 - 5 | 4 | 1 - 0 - 3 | 3 | Wæhler spilte ikke

SUM | 187 - 144 | 130 | 55 - 37 - 38 | 202 | Totalt alle sesongene
          SUM | 128 - 102 | 90 | 38 - 28 - 24 | 142 | Wæhler spilte hele kampen
          SUM | 41 - 22 | 25 | 13 - 7 - 5 | 46 | Wæhler spilte deler av kampen
          SUM | 18 - 20 | 15 | 4 - 2 - 9 | 14 | Wæhler spilte ikke

Comment

At kjetil spilte hele sesongen uten skade for 5 sesonger siden er vel egentlig ganske irrelevant. Vi må se på den siste tiden. Da har det hvert en del problemer. Litt av problemet er at skadene har kommet samtidig med landskamper, og det har da selvfølgelig fått mye mediedekning, og VG smeller opp dobbeltside "Se skadene til Kjetil" med oversikt fra da han tråkka over som 11 åring. Man har fått ett intrykk at han er mye skada..

Comment

Ikke brudd på Wæhler

Ikke brudd på Wæhler

VALLHALL (vif.no): Kjetil Wæhler tråkket over etter en stempling på fredagens trening. Røntgenbilder tatt denne uken viser at Wæhler ikke har pådratt seg noen brudd i ankelen. Midtstopperen mister sannsynligvis noen uker med fotballtrening.
              228

Comment

Wæhler og Jalland ute i seks uker

Kjetil Wæhler og Jørgen Jalland skadet seg på trening forrige uke. Nå viser MR-undersøkelser at Vålerenga-duoen blir borte fra fotballbanen i seks uker.
                228

Comment

Originally posted by carlsb3rg View Post

Kjetil Wæhler og Jørgen Jalland skadet seg på trening forrige uke. Nå viser MR-undersøkelser at Vålerenga-duoen blir borte fra fotballbanen i seks uker.
                  Jeg er ikke noen spesialist på idrettskader,men blir man borte i hele 6 uker ved å tråkke over?
                  Blårøde brødre

Comment

Hva betyr egentlig å "tråkke over"? Jeg trodde det var en sammenstøt med et VIF bein som hadde skylda.

Comment

Han har nok fått en kraftig vridning i ankelen etter det jeg kan se fra det som skrives... såpass kraftig at de har hatt ham i MR for å sjekke scener og brudd..

Står at det var ifm en stempling så da tenker jeg at fotbladet har blitt tråkket i en retning mens resten av foten helst ville gå en annen vei
                      ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Dette var en dårlig nyhet...men Kjetil kan vel fortsatt rekke seriestarten,hvis alt går riktig vei.Håper Ronny bestemmer seg for et år til,slik at vi har bedre dekning i midtforsvaret.

Comment

Working...
                        X