Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Per Ivar Staberg

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Per Ivar Staberg

Med denne tråden overrasker jeg virkelig meg selv. I går gikk jeg nemlig hjem fra stadion, etter å ha tapt poeng i en kamp jeg synes vi var klart bedre enn motstanderen, hvor vi kom så nærme mål at mangelen på scoring virka mer frustrerende enn å slite med en slapp én den dagen du endelig har dratt Scarlett Johansson hjem fra byen - og på toppen av det hele ble vi snytt for et klart straffespark. Likevel gikk jeg hjem med inntrykket av at dommeren hadde vært rettferdig, god og flink! Det at jeg synes dommeren er flink, vel, det har jeg muligens ment én gang tidligere. Det var da Johnny Ditlefsen annullerte to for Sandefjord i kvaliken 03.

Men Staberg lo og smilte, lot lista ligge høyt, han lot taklinger og dueller passere så nivået og trøkket i matchen kunne være på det internasjonale nivået de to laga er alene om i Norge. I stedet for å gi gule kort, gikk han bort og kødda litt med spillere som slang med leppa til hverandre, som da han ga en småforbanna Essediri en god klem i stedet for å la situasjonen bli til dytting og drøying av tid. Eller da han dansa litt mellom Steffen og Wæhler på en corner mot slutten, så de skulle minnes på at det var fotballkamp, ikke brytekamp.

Jeg kan ikke huske sist jeg så en norsk dommer lede en kamp så godt som det Staberg gjorde i går, og kjøpte faktisk forklaringa hans om at han hadde lagt lista høyt da de gjennomgikk Berre-situasjonen etter kampen. Når han så i tillegg er mann nok til å innrømme feil i etterkant, står Staberg helt klart som min favoritt av norske dommere. Dyktig nok til å gjøre riktig i de fleste situasjoner, legger lista på et nivå som gjør at det er plass til tempo og action, avbryter kun spillet når det er høyst nødvendig, er kul nok til å avvæpne spillerne elegant når de krangler litt og som sagt mann nok til å innrømme menneskelige feil.

Sånne dommere er med på å heve nivået i Tippeligaen!

Dommer Staberg: - Ja, det var straffe

http://www.dagbladet.no/sport/2006/04/24/464331.html

Re: Per Ivar Staberg

Enig med deg her. Blir mer og mer imponert over Staberg. Virket veldig stødig i går. Virker som om han koser seg utpå banen.

Comment

så enig så enig. staberg var veldig god. at han ikke velger å blåse straffe skjønner jeg. han har ikke alle vinklene "ekspertene" har på tv, og når han ikke får noe signal fra linjedommeren, så kan han ikke blåse straffe selv om hele ullevaal vil ha det. synes dog han kan slå ned på arm og albuebruk i hodedueller, men det gjelder forsåvidt alle dommere.

ellers fikk jeg latterkrampe når han kosa med essediri

Comment

Vi kan ikke si at vi har vært uheldig med dommerne så langt denne sesongen. Ja, vi skulle kanskje hatt straffe i går, men vi skulle klart å satt inn i hvert fall to mål uten den også. Så at vi bare fikk ett poeng kan vi klandre oss selv aller først.

I kampen mot Odd var det absolutt ingenting som skjedde og dommeren må ha hatt sin enkleste kamp å dømme. Mot Lyn var det litt mer action, men ingen horrible avgjørelser.

Det virker nesten som fokuset på dommerne er påtatt høyt denne sesongen. I hver runde skal man finne noe å kritisere dommerne for. I går gikk det altså ut over oss, men det er likevel befriende å høre både Berre og Rekdal se seg for gode for å klandre dommeren for poengtapet.

Comment

du sier noe der franko. bønda klager og syter seg grønne hver gang de får en eneste avgjørelse mot seg. pluss at tv2 likker jo litt dramatikk og de skal jo ha en del seere får å veie opp for milliarden sin.

tror vi må bli vant til medias påtatte, kunstige sensasjonsvinkling av kampene og spesielt dommeravgjørelser, som ofte fører med seg engasjement og syting fra de det går utover... la bønda grine

Comment

Ikke rart han framstår som sympatisk; gutten er jo trønder...

Comment

Han gliste også bra da han fikk rødt kort selv...

Landmus

Comment

På tv2 sendingen etter kampen, når han fikk se bildene sa han fortsatt at det ikke skulle vært straffe. Når en eller annen dommersjef sier at det skulle vært straffe, så sier han at det skulle vært straffe. Det er ikke bra. Greit at han ikke så straffen i kampen, men linjedommern skulle sett det.

Men untatt det var han bra.

Comment

Enig med deg Jan B. Spesiellt fornøyelig synes jeg det var etter at Roberts felte Dorsin i sluttminuttene. Staberg var på vei ned i lomma etter kortet, men da Glenn ga Dorsin en god klem som fremkalte et smil hos Dorsin "glemte" Staberg hele kortet og gliste
                  Når nøden er størst er hjelpen nærmest borte.

Comment

Ikke at jeg så det selv, men vennen min sa at dommeren mistet det røde kortet, og at Dorsin tok det opp, og holdt det opp mot han og smilte. Skjedde det?

Comment

Straffa var jo klar nok den, og litt skuffende at han ikke innrømte feilen når han så reprisa, men er enig i at han hadde en veldig bra kamp ellers...

Comment

Sitat: Den man, 24 april 2006 14:41 skrev Jan B:

> Med denne tråden overrasker jeg virkelig meg selv. I går gikk jeg nemlig hjem fra stadion, etter å ha tapt poeng i en kamp jeg synes vi var klart bedre enn motstanderen, hvor vi kom så nærme mål at mangelen på scoring virka mer frustrerende enn å slite med en slapp én den dagen du endelig har dratt Scarlett Johansson hjem fra byen - og på toppen av det hele ble vi snytt for et klart straffespark. Likevel gikk jeg hjem med inntrykket av at dommeren hadde vært rettferdig, god og flink! Det at jeg synes dommeren er flink, vel, det har jeg muligens ment én gang tidligere. Det var da Johnny Ditlefsen annullerte to for Sandefjord i kvaliken 03.

>

> Men Staberg lo og smilte, lot lista ligge høyt, han lot taklinger og dueller passere så nivået og trøkket i matchen kunne være på det internasjonale nivået de to laga er alene om i Norge. I stedet for å gi gule kort, gikk han bort og kødda litt med spillere som slang med leppa til hverandre, som da han ga en småforbanna Essediri en god klem i stedet for å la situasjonen bli til dytting og drøying av tid. Eller da han dansa litt mellom Steffen og Wæhler på en corner mot slutten, så de skulle minnes på at det var fotballkamp, ikke brytekamp.

>

> Jeg kan ikke huske sist jeg så en norsk dommer lede en kamp så godt som det Staberg gjorde i går, og kjøpte faktisk forklaringa hans om at han hadde lagt lista høyt da de gjennomgikk Berre-situasjonen etter kampen. Når han så i tillegg er mann nok til å innrømme feil i etterkant, står Staberg helt klart som min favoritt av norske dommere. Dyktig nok til å gjøre riktig i de fleste situasjoner, legger lista på et nivå som gjør at det er plass til tempo og action, avbryter kun spillet når det er høyst nødvendig, er kul nok til å avvæpne spillerne elegant når de krangler litt og som sagt mann nok til å innrømme menneskelige feil.

>

> Sånne dommere er med på å heve nivået i Tippeligaen!

>

>

>

> Dommer Staberg: - Ja, det var straffe

>

> http://www.dagbladet.no/sport/2006/04/24/464331.html

------------------------------------------

*Applaus!*

Støtter meg fullstendig bak det du skriver her - dommeren var konsekvent og hadde godt lag med spillerne; slike dommere trenger vi flere av!

Skriver kun på vegne av meg selv.

Rosenborg BK - uansett!

Comment

Syns forsåvidt det er greit av tv2 å fokusere på dommerne på den måten de gjør,tror det på sikt vil bli bedre dømming da...Viktig at man har en åpenhet og dialog med og rundt dommerne ...
                          -Bergen består stort sett av folk fra Sogn, som enten var for dumme eller for fulle til å komme på Amerikabåten-

Comment

http://www.liernett.no/?artikkel=437

Comment

Sitat: Den man, 24 april 2006 15:21 skrev bartulf:

> Ikke rart han framstår som sympatisk; gutten er jo trønder...

---------------

Men er ikke Staberg sin klubb Harstad?? Om han er trønder, så har han i det minste hatt vett nok til å flytte fra Barteland

Forresten: Vidar Riseth og Trond Giske er også Trøndere!

Comment

Working...
                              X