Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Per Ivar Staberg

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Per Ivar Staberg

Sitat: Den man, 24 april 2006 16:47 skrev Sasukhan:

> Ikke at jeg så det selv, men vennen min sa at dommeren mistet det røde kortet, og at Dorsin tok det opp, og holdt det opp mot han og smilte. Skjedde det?

Jo, det stemmer det, bortsett fra at det var så vidt jeg så Basma som plukka opp kortet og holdt det opp for dommern
    Når nøden er størst er hjelpen nærmest borte.

Comment

Sitat: Den tir, 25 april 2006 09:11 skrev Tøysekoppen:

> Sitat: Den man, 24 april 2006 16:47 skrev Sasukhan:

>

> > Ikke at jeg så det selv, men vennen min sa at dommeren mistet det røde kortet, og at Dorsin tok det opp, og holdt det opp mot han og smilte. Skjedde det?

>

> Jo, det stemmer det, bortsett fra at det var så vidt jeg så Basma som plukka opp kortet og holdt det opp for dommern

---

Det er vel flere spillere som har gjort lignende med blandet hell.

Mener det var gode gamle Gazza (eller G8, som han kaller seg nå) som fikk gult kort da han gjorde det samme i sine aktive dager.

Comment

Men når Staberg sier at han hadde blåst frispark hvis det hadde vært utenfor 16-meteren så er jo virkelig ute og sykler. At han i ettertid legger seg flat tyder jo også på at han ikke har helt oversikten over ting, for ikke å snakke om linjemannen som så situasjonen rett forfra.

Skryt når det er fortjent og kritikk når det er fortjent.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113920

Comment

Det skulle vært straffe..
          Enga på topp :)

Comment

Sitat: Den tir, 25 april 2006 11:26 skrev Alex Malager:

> Men når Staberg sier at han hadde blåst frispark hvis det hadde vært utenfor 16-meteren så er jo virkelig ute og sykler. At han i ettertid legger seg flat tyder jo også på at han ikke har helt oversikten over ting, for ikke å snakke om linjemannen som så situasjonen rett forfra.

>

> Skryt når det er fortjent og kritikk når det er fortjent.

>

> http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113920

>

>

---

I prinsippet, ja. Men jeg synes det er litt kult når dommere sier såpass åpent det alle vet: Det ER litt høyere terskel for det å blåse innenfor enn utenfor boksen, eller at det andre gule kortet kanskje sitter litt lengre inne enn det første. De gangene han synes det tok overhånd klarte han å gripe inn på forhånd og avvæpne situasjonen, som da det var tilløp til krangler eller da Rosenborg prøvde å stjele meter på innkast og frispark. Husk at dommerne er kampledere, ikke nødvendigvis paragrafryttere. Det Staberg sa først er at bryting, knuffing og holding som foregår når man posisjonerer seg i boksen mer eller mindre må regnes med, og at man skjelden blåser på det; men i etterkant erkjenner han at Berres situasjon var annerledes fordi Berre hadde ballkontroll.

Så kan man alltids diskutere om verdens samlede dommerstand skal gå sammen om å blåse hver eneste gang de ser noen legge hånd på andre, da ville holdinga forsvunnet fortere enn svint. Men det kan ikke være en enkelt manns oppgave å forandre spillet; da er det bedre å si som det er, at terskelen er høyere i noen situasjoner enn andre. Det er hva juristene kaller allmenn rettsoppfatning.

edit: leif

Comment

Hvorfor dømte han ikke straffe ???

Det var jo klart at Berre blei holdt, men dommeren så det ikke Vi kunne faktisk vunnet kampen, fordi etter kampen så sier dommeren at det burde vært straffe, hvorfor kunne han ikke dømt straffe, fordi det hjelper oss ingenting at han sier at det skulle vært straffe etter en kamp
              ♥Ære Være Vålerenga♥

♥Oslo\'s Stolthet♥

♥Fredheim Holm♥

Comment

Jeg er enig i din vurdering totalt sett Jan, men i straffesitusjonen tar han feil enkelt og greit og da må det være med i sammendraget Ellers er det like kritikkverdig at linjedommeren ikke foretar seg noe i den situasjonen, de har faktisk fått utdelt en hjerne de også såvidt jeg vet.

Comment

Sitat: Den ons, 26 april 2006 12:05 skrev Alex Malager:

> Jeg er enig i din vurdering totalt sett Jan, men i straffesitusjonen tar han feil enkelt og greit og da må det være med i sammendraget Ellers er det like kritikkverdig at linjedommeren ikke foretar seg noe i den situasjonen, de har faktisk fått utdelt en hjerne de også såvidt jeg vet.

>

>

---

Det har du selvsagt rett i, men et av poengene mine er jo at han selv innrømte feilen dagen etterpå! Og DET er en absolutt skjeldenhet hos dommerstanden, som bare gjør at jeg må respektere mannen enda mer. Han viser vei for alle andre når han både leder kampene på en suverén måte og innrømmer de få feilene han gjør.

Comment

Sitat: Den ons, 26 april 2006 10:58 skrev Engagirl:

> Hvorfor dømte han ikke straffe ???

> Det var jo klart at Berre blei holdt, men dommeren så det ikke Vi kunne faktisk vunnet kampen, fordi etter kampen så sier dommeren at det burde vært straffe, hvorfor kunne han ikke dømt straffe, fordi det hjelper oss ingenting at han sier at det skulle vært straffe etter en kamp

Kan du tenke litt før du skriver?

Du sier jo selv at dommeren ikke så holdningen... så hvorfor skulle han da dømme straffe?

mvh

Ogni M

Comment

Øvrebø er også flink til å innrpmme feil etter kamper. Er sikkert noen som har eksempler eller argumenter mot her også. Men jeg mener han er en av de som holder et gennerelt meget høyt nivå jevnt over.
                      There is the right way, the wrong way and the Norwegian way

Comment

Sitat: Den ons, 26 april 2006 12:05 skrev Alex Malager:

> Jeg er enig i din vurdering totalt sett Jan, men i straffesitusjonen tar han feil enkelt og greit og da må det være med i sammendraget Ellers er det like kritikkverdig at linjedommeren ikke foretar seg noe i den situasjonen, de har faktisk fått utdelt en hjerne de også såvidt jeg vet.

>

>

Linjepikkene har ikke det.
                        E.Grøstad. Vål\'enga i mitt hjerte.

Comment

Bare husk at linjepikket ordnet det slik at vi fikk gull i fjor. Hadde ikke Vangen dømt offside til Start så hadde det blitt sølv.

Comment

Hadde ikke Start-spilleren gått i offside hadde heller ikke linjepikken vinka.

Comment

trur nok de fleste andre linjedommer hadde latt det blitt mål. Vangen var tøff.

Comment

Sitat: Den lør, 29 april 2006 17:45 skrev doffen1973:

> trur nok de fleste andre linjedommer hadde latt det blitt mål. Vangen var tøff.

--------------------------

Offside er offside. Vangen gjorde bare jobben sin. Get over it.

Mvh Stefan

Comment

Working...
                                X