Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Idiotisk bråk i Oslo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Idiotisk bråk i Oslo

Originally posted by Skjalg View Post
    Hvis det er 1 aprilfleip at en supporter har angrepet politiet,så er dette utrolig dårlig humor med tanke på vår historie vedr dette problemet
    Må bare si meg enig i at spøken er litt aparte, og jeg er stygt redd for at det folk kommer til å huske er at Vålengasupportere har banka opp politifolk, uansett hvor mye det i ettertid fremheves som en aprilspøk. Ser for meg at dette blir en snakkis i mange pauserom i dag, men at det aldri blir snakket høyt om at det var en spøk.

Men samtidig; en god løgn trenger en kjerne av sannhet (osv.). Og hvis man tenker litt etter; er det sannsynlig at 200 supportere forsøksvis grisebanket politifolk midt i Oslo sentrum natt til lørdag, uten at det hadde blitt slått stort opp i TvBergen, Blabla', Verdens Undergang osv? Og uten at vi hadde hørt en pip om det i forbindelse med kampen på lørdag? Og at ingen gadd å nevne det her i forumet?
    Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Hvis det er 1 aprilfleip at en supporter har angrepet politiet,så er dette utrolig dårlig humor med tanke på vår historie vedr dette problemet
    Er neppe en fleip

Comment

For dumt hvis det er en aprilspøk, for jævlig hvis det stemmer.

Comment

Originally posted by Arc'teryx View Post
        Er neppe en fleip

Vel, skjedde det da? Neppe. Da er det forsøk på en fleip/aprilspøk.

Jeg hadde håpet at artikkelen hadde en eller annen humoristisk tvist mot slutten som skulle vise spøken, men hele greia er altså "Klanen banker politi - aprilsnarr!" Ikke bra, en utrolig dårlig spøk. Nok av folk som ikke følger fotballen tett som ikke får med seg datoen.

Comment

Originally posted by j_robber View Post
          VIF-tilhengere til angrep på politiet
          http://www.dagsavisen.no/sport/article341731.ece
          Dette er ingen aprilspøk.

Comment

Originally posted by ice69 View Post
            Vel, skjedde det da? Neppe. Da er det forsøk på en fleip/aprilspøk.

Jeg hadde håpet at artikkelen hadde en eller annen humoristisk tvist mot slutten som skulle vise spøken, men hele greia er altså "Klanen banker politi - aprilsnarr!" Ikke bra, en utrolig dårlig spøk. Nok av folk som ikke følger fotballen tett som ikke får med seg datoen.
            Dette er ingen aprilsspøk, men fint at Dagsavisen trykker det i dag, så kanskje resten av media-Norge tror det er en spøk...

Comment

Originally posted by flunra View Post
              Hvis dette ikke var en aprilspøk undrer jeg meg veldig over at VG pg blabla ikke har fått tak i det.... 200 mann er ikke så rent lite!

Comment

Jeg tar dette som en spøk. Før jeg får bedre bevis på en dag utenom denne.
                Forøvrig virker det som hele Norge går rundt med en viss jokke sang i huet idag. "Jeg er så paranoid"

Comment

Originally posted by flunra View Post
                  Dette er desverre ingen aprilspøk, men en unyansert artikkel er det uansett.

De skriver bl.a. at politiet vil ta kontakt med Klanen, men Klanen tok meg bekjent kontakt med politiet raskt etter hendelsen.

Jeg skal ikke si 100% sikkert at det ikke var Vålerenga-fans på stedet. Finnes nok de som var ekte Vålerenga-supportere der også.
                  Problemet ligger i sammenblandingen. Jeg har sikre kilder som kunne fortelle at av de 200 var det ca. 50 som var i bråk og disse er Casuals som bruker klubbens navn for å lage dårlig stemning.

Saken var alvorlig og en politimann ble skadet i "opptøyene". Pepperspray, batong og pepper måtte brukes slik det står i artikkelen.

Dette viser at Casuals kan bli et enda større problem i år enn tidligere år. NFFs nye retningslinjer kan faktisk straffe klubben, ikke bare økonomisk, men poengmessig for Kamprelaterte hendelser. Dette er en gjeng med bråkmakere som ikke har respekt for klubben eller samfunnet de er en del av.

"All cops are bastards"....
                  Blir flau av å lese om det og flau av å høre det fra min kontakt i etterkant.

Til Klanens og Vålerengas forsvar skal det sies at personene involvert i slagsmålet er kjente figurer i Casualsmiljøet og ikke i klubben.
                  Man må delta for å vinne

Comment

Idiotisk bråk i Oslo

http://www.dagsavisen.no/sport/article341731.ece

http://www.dagsavisen.no/sport/article341733.ece

http://www.dagsavisen.no/sport/article341730.ece

http://www.dagsavisen.no/sport/article341732.ece

Dette er desverre ingen aprilspøk, men den første artikkelen var noe unyansert.

De skriver bl.a. at politiet vil ta kontakt med Klanen, men Klanen tok meg bekjent kontakt med politiet raskt etter hendelsen.

Jeg skal ikke si 100% sikkert at det ikke var Vålerenga-fans på stedet. Finnes nok de som var ekte Vålerenga-supportere der også.
                    Problemet ligger i sammenblandingen. Jeg har sikre kilder som kunne fortelle at av de 200 var det ca. 50 som var i bråk og disse er Casuals som bruker klubbens navn for å lage dårlig stemning.

Saken var alvorlig og en politimann ble skadet i "opptøyene". Pepperspray, batong og pepper måtte brukes slik det står i artikkelen.

Dette viser at Casuals kan bli et enda større problem i år enn tidligere år. NFFs nye retningslinjer kan faktisk straffe klubben, ikke bare økonomisk, men poengmessig for Kamprelaterte hendelser. Dette er en gjeng med bråkmakere som ikke har respekt for klubben eller samfunnet de er en del av.

"All cops are bastards"....
                    Blir flau av å lese om det og flau av å høre det fra min kontakt i etterkant.

Til Klanens og Vålerengas forsvar skal det sies at personene involvert i slagsmålet er kjente figurer i Casualsmiljøet og ikke i klubben.
                    Man må delta for å vinne

Comment

Originally posted by thorstein View Post
                      Foreslår at du venter på en redegjørelse fra styret før du trekker for mange konklusjoner her. Mulig det ikke er en aprilspøk fra avisens side, men akkurat hva som skjedde, stoler jeg ikke helt på at avisa skal fortelle oss
                      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                        Foreslår at du venter på en redegjørelse fra styret før du trekker for mange konklusjoner her. Mulig det ikke er en aprilspøk fra avisens side, men akkurat hva som skjedde, stoler jeg ikke helt på at avisa skal fortelle oss
                        Trekker ingen konklusjoner, men tar opp noe vi faktisk MÅ ta skikkelig på alvor.
                        Denne hendelsen HAR SKJEDD, og jeg poengterer også at avisen sannsynligvis er unyansert. Jeg trenger da ingen redegjørelse fra styret for å fortelle hva jeg mener om dette...
                        Man må delta for å vinne

Comment

Hva om det faktisk er snakk om helt vanlig bråk på byen? Hva om politifolk faktisk ikke ble angrepet av 200 supportere? Hva om Dagsavisen har utelatt å siterer kilder i klanen? Hva om dette bråket ikke var vålerengarelatert? Hva om politiet faktisk overreagerte?

Vil du da fremdeles si at "hendelsen har skjedd"?
                          Isåfall, hvilken hendelse?
                          Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Hvis det var Casuals. Hvis det var de sivile politiene som provoserte slik at det ble bråk, så vil uansett navnet vårt bli svertet.

PS det er laget en egen tråd for dette. Denne tråden er kun for første april.

PS 2 - Så Ronaldinho på Valle i dag..
                            Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                              Hva om det faktisk er snakk om helt vanlig bråk på byen? Hva om politifolk faktisk ikke ble angrepet av 200 supportere? Hva om Dagsavisen har utelatt å siterer kilder i klanen? Hva om dette bråket ikke var vålerengarelatert? Hva om politiet faktisk overreagerte?

Vil du da fremdeles si at "hendelsen har skjedd"?
                              Isåfall, hvilken hendelse?
                              Herrejesus Erlink, inngår det som formelt krav i moderatorjobben at man må være notorisk kranglefant og djevelens advokat inntil det absurde? Pleier folk å synge ACAB hver gang det er "helt vanlig bråk på byen"? Spiller det overhodet ingen rolle at dette skjedde i forbindelse med noe som blir referert til som Vålerenga-kickoff?

Comment

Working...
                              X