Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Inndrilla angrepsmønster og spisser på topp.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Inndrilla angrepsmønster og spisser på topp.

Håper snart Rekdal forstår at vi ikke har spillere som er gode nok til angrepsspill uten drilla mønster ( eller uforutsigbart angrepsmønster). Barcelona, Chelsea og andre europeiske toppklubber har gode nok spillere til en slik angrepsfilosofi, men vi er ikke i den klassen ennå. Så inntil vi er kommet dit, la oss angripe etter noen varianter med inndrilla mønster. Med de av spillerene våre som er innkjøpt som spisser på topp.

Pr. idag har vi tre rene spisser: Roberts, Melkadze og Flo. Og etter min mening også DFH, selv om det ser ut til Rekdal mener at han er kantspiller. La to av disse fire starte på topp, og ingen andre.

Re: Inndrilla angrepsmønster og spisser på topp.

enig.. får ikke mål av å bruke en dos santos som faktisk ikke skaper en eneste sjanse alene på topp, med en grindheim hengende bak seg, som faktisk ifølge meg var rimelig usynlig i dagens kamp..

Comment

De sier jo at de driller mye angrep fortida, men ja, det er nok bare løgn. Dere veit nok bedre.

Comment

Sitat: Den man, 01 mai 2006 02:00 skrev skog:

> De sier jo at de driller mye angrep fortida, men ja, det er nok bare løgn. Dere veit nok bedre.

Det jeg veit er at det i kamp etter kamp ser ut som om ingen av spillerne veit hva de skal finne på når de passerer midtbanen. Når vi spiller hjemme, skylder Rekdal på at det er fordi motstanderen ligger lavt og ikke vil angripe at det ikke blir noe sving på angrepsspillet. Hva er forklaringa på at vi ikke fikk til ett eneste kvalitetsangrep mot Brann, som utvilsomt var interessert i å angripe? Hva er grunnen til at gutta våre ikke klarer å holde ballen i laget i mer enn tre trekk av gangen? Det er jo helt åpenbart at vi sliter noe jævlig i angrepsfasen, å påstå noe annet er latterlig. Så det kan godt hende at de driller mye angrep for tida, men så lenge vi ikke ser noen forbedring i kamp, så er det vel fremdeles lov å være skeptisk til hvordan de gjør det. Eller hva sier du, sheriff?

Comment

Det slående paradokset med Rekdals filosofi om at vi skal være uforutsigbare i angrep, er at det virker som om ikke engang våre egne spillere veit hva som skjer. Vi er sannsynligvis mest uforutsigbare for alle i blå (i kveld hvit) drakt. Løp går hit og dit (i den grad det i det hele tatt finnes initiativ), pasningene sjelden til samme sted. Og så, når vi ikke klarer å komme oss gjennom på annet vis, begynner vi heller å slå langt. For det første er det en jævla dårlig idé, i og med at samtlige av gutta vi har på topp for tida er små og lette. For det andre er vi da tilbake til den aller MEST forutsigbare måten å spille fotball på, og da skjønner jeg ikke helt vitsen lenger.

Comment

Ja uten tvil mangler vi angrepsmønstere. Vis vi hadde hatt flere faste trekk å angripe med hadde vi kunne fått en vis trygghet. Vis så motstandern leser disse trekkene og stopper disse vil jo dette si at det åpner seg andre muligheter igjen osv.

Det andre er at vi har 1 ensom spiss på topp som vi slår lange baller på. Der står han da alene med ballen med 2-3 forsvarere rundt seg. Min mening taktisk innen fotball gennerelt er at et lag blir mye mer effektiv med 2 spisser. Se bare f.eks på hvor mye farligere Brann var i går og flere oppspills muligheter de har med 2 mann på topp.

Vi la også om til 2 mann på topp men det er jo ikke dette vi legger opp til og det blir vanskelig for flere å omstille seg osv.

Jeg tror faktisk Enga kunne vært på topp jeg vis man hadde drillet angrep men med formasjon 442. Vi har jo faan meg 2 av de raskeste og mest tekniske spillerne med DFH, derek og glenn på topp. Problemet er at de ikke blir brukt riktig etter min mening.
            Med vennlig hilsen

Rovel

"Dø for Enga"

Comment

Sitat: Den man, 01 mai 2006 10:33 skrev rovel:

>

> Det andre er at vi har 1 ensom spiss på topp som vi slår lange baller på. Der står han da alene med ballen med 2-3 forsvarere rundt seg. Min mening taktisk innen fotball gennerelt er at et lag blir mye mer effektiv med 2 spisser. Se bare f.eks på hvor mye farligere Brann var i går og flere oppspills muligheter de har med 2 mann på topp.

> Vi la også om til 2 mann på topp men det er jo ikke dette vi legger opp til og det blir vanskelig for flere å omstille seg osv.

> Jeg tror faktisk Enga kunne vært på topp jeg vis man hadde drillet angrep men med formasjon 442. Vi har jo faan meg 2 av de raskeste og mest tekniske spillerne med DFH, derek og glenn på topp. Problemet er at de ikke blir brukt riktig etter min mening.

Jeg mener at vi ikke kan tape noe på å la Levan og Glenn spille på topp ett par kamper.

La en angreps spiller få ligge i midtsirkelen når vi får corner mot oss.

OK det ødela litt for oss de tidlige byttene våre,men det slo meg når Berre ble byttet ut " å ja faen, han har vært på banen hele tiden jo ".

fran

Comment

Sitat: Den man, 01 mai 2006 10:41 skrev fran:

> Jeg mener at vi ikke kan tape noe på å la Levan og Glenn spille på topp ett par kamper.

> La en angreps spiller få ligge i midtsirkelen når vi får corner mot oss.

> OK det ødela litt for oss de tidlige byttene våre,men det slo meg når Berre ble byttet ut " å ja faen, han har vært på banen hele tiden jo ".

>

----------------------------------------------------------

Tror du virkelig at det er så lett? Tror du ikke Levan og Glenn blir vurdert om de er gode nok til å starte kampen på hver trening, eller er det sånn at de automatisk blir mye bedre når de spiller kamp. Hadde løsningen på problemet vært å erstatte de spillerne som har en dårlig dag eller ikke presterer 100% med de som sitter på benken (eller på tribunen), hadde dette vært veldig lett. Det er en grunn til at de spillerne som blir vraket fra laget ikke spiller.

Selvfølgelig kan vi tape noe på å sette inn spillere som blir vurdert som for svake til å spille, i stedet for de som presterer best på trening!

Comment

Sitat: Den man, 01 mai 2006 11:41 skrev clap:

>

> Selvfølgelig kan vi tape noe på å sette inn spillere som blir vurdert som for svake til å spille, i stedet for de som presterer best på trening!

>

Sorry men hvordan kan du påstå det? når ikke en eneste av angriperne våre har skåret mål så langt i sesongen? Det er da umulig å gjøre minusmål i fotball, med mindre du er redd for at Roberts eller Levan skal skåre selvmål. Men at en 17 åring skal redde dagen på et lag i motgang er vel ikke veldig realistisk, derimot har Levan faktisk skåret mot stabæk som jo har tatt vesentlig flere poeng en det vi har klart i serien så hvorfor ikke prøve han?
                  En liberalist er en som hele tiden vil gjøre som han vil, helt til noen gjør som de vil og det går ut over ham....

Comment

Jeg er så lei av Rekdals "han er ikke god nok på trening"-svar.

Hva så?

Hva hjelper det å være god på trening når man suger i kamp?

Det KAN faktisk hende at en som er dårlig på trening er god i kamp. Det kan vanskelig bli verre enn det vi ser utpå banen nå...

Comment

Vi kan umulig tape noe på å hive innpå vår venn fra Georgia. Men han trenger støtte, mye støtte. Tre på topp mot Viking!

Våger du Rekdal?

Comment

Kan være enig i at roberts bør få sjansen fra start ikke bare en gang men faktisk flere ganger ikke glem at gutten er ung og sikkert derfor trenger litt spilletid og trygghet for å blomstre. Når det gjelder Levan, så er jeg mer i tvil var på 2 lags kampen mot Bærum og dessverre så ble jeg langt fra imponert av det han fikk til der...ja jeg vet at 2 lags kamper sikkert ikke er så gøy å spille for gutta på A laget, men likevel innsatsen var absolutt for dårlig fra Levan. det at han ikke snakker språket vårt eller engelsk gjør ikke saken noe bedre. Så tror vel heller at han bør få litt tid før han kastes til ulvene....
                        Enga for alle penga!!

Comment

Sitat: Den man, 01 mai 2006 12:11 skrev pedtom:

> Sorry men hvordan kan du påstå det? når ikke en eneste av angriperne våre har skåret mål så langt i sesongen? Det er da umulig å gjøre minusmål i fotball, med mindre du er redd for at Roberts eller Levan skal skåre selvmål. Men at en 17 åring skal redde dagen på et lag i motgang er vel ikke veldig realistisk, derimot har Levan faktisk skåret mot stabæk som jo har tatt vesentlig flere poeng en det vi har klart i serien så hvorfor ikke prøve han?

--------------------------------------------------------------

Som jeg skriver er det selvsagt en grunn til at de som spiller blir foretrukket foran de som varmer benken nå. Å kaste utpå en 17 åring eller en spiss som knapt prater et ord engelsk på et lag i motgang gjør vel neppe saken noe bedre. Det kan heller være med på å bryte ned selvtillit. Selvfølgelig vil disse spillerne få sjansen, hvis de overbeviser på treningsfeltet og i 2.divisjon.

Når det gjelder argumentasjonen din om Levans mål mot Stabæk synes jeg det blir litt i overkant søkt. Han har scoret et mål i en treningskamp, hvor han stort sett får stå helt upresset. Jeg sier ikke at jeg ikke har troa på Levan og Roberts, men jeg har enda mer trua på at trenerteamet vårt er i stand til å bedømme hvem som har gjort seg fortjent til en plass på laget.

Comment

Jeg synes et minst like stort problem er at vi ikke får ballen dit vi vil ha den. Dette gjelder både mottak og pasninger. Vi mister veldig ofte tempo og dermed målsjanser pga. dårlige mottak. Og når spillere er på gode løp spilles ballen for ofte upresist, også da slik at motstanderens forsvar rekker å organisere seg.

Et eksempel var en situasjon i går hvor JDS ble spilt fri og var i full fart på vei til en god avslutningsmulighet, men førstetøtsjen ble litt upresis, ballen gikk litt vekk fra målet og en forsvarer rakk å få en tå på ballen.
                            Beaker

Comment

Sitat: Den man, 01 mai 2006 12:14 skrev FrankO:

> Jeg er så lei av Rekdals "han er ikke god nok på trening"-svar.

>

> Hva så?

>

> Hva hjelper det å være god på trening når man suger i kamp?

>

> Det KAN faktisk hende at en som er dårlig på trening er god i kamp. Det kan vanskelig bli verre enn det vi ser utpå banen nå...

-----------------------------------------------------

Å sende utpå spillere fordi det "kan hende at de slår til i kamp", er ikke ideologien et lag som tar sikte av seg til å være et topplag i Skandinavia bør følge. Levan og Glenn spiller jo også 2.divisjonskamper hver uke og får sjansen til å overbevise der. Hvis de ikke markerer seg kraftig i 2.divisjon har de som regel heller ikke særlig mye å gjøre i Tippeligaen.

Når du skriver at det vanskelig kan bli verre en det er nå, begynner jeg å lure på om du bare har sett Odd og Brann-matchen. Mot Lyn og Rosenborg var vi fullt på høyde og i RBK-kampen nærmest seier.

Comment

Working...
                              X