Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rekdal vil justere målsettinga

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Rekdal vil justere målsettinga

Jeg frykter at vi vil få en sesong som RBK hadde i fjor, men det er i verste fall.

Comment

Re: Rekdal vil justere målsettinga

Er litt overraska over hvordan Rekdal tenker, eller i det minste hvordan han uttrykker tankene han har.

"Ting fungerer ikke, derfor lager vi en målsetting som gjør at vi lykkes om vi fortsetter i det samme sporet?"

Når du som leder skal sette en målsetting for en gruppe må du se på potensialet til hver enkelt i gruppen og hva gruppen sett under ett har potensiale til.

Hva slags ambisjoner er det rimelig å ha til en prestasjonsgruppe som inneholder:

Norges beste og mest stabile keeper: Arason

Et forsvar som gjennom de siste årene har vært blandt landets gjerrigste og nå omfatter (joda Brocken og Hagen er borte):

Wæhler (landslagsaktuell) og Jepsen (landslagsaktuell) Johnsen, Storbæk, Muri osv

En midtbane med 4 spillere som har vært på landslaget i løpet av siste VM-kvalik (Holm, Gashi, Hoseth, Grindheim)

Et angrep med en spiller som var et av Norges største talenter når Rekdal overtok gutten (DFH), i tilegg til Tore Andrè Flo, nyinnkjøpte Jan Derek Sørensen og blindkjøpet fra Georgia.

Med en stall som ser omtrent jevngod eller bedre ut en stallen som tok seriegull i fjor snakker Rekdal om å senke ambisjonene. Med en halv stall som er landslagsspillere eller inntil nylig har vært blandt landets utvalgte skal vi senke ambisjonene.

Vi hørte i ca et halvt år om at Rekdal forhandlet med klubben om nye betingelser i forbindelse med sin egen kontrakt med klubben. Var det ikke der naturlig å kreve noe i forhold til de økonomiske rammene for sportslig satsing? Ville det ikke i de forhandlingene vært naturlig å kreve en ny spiss? Eller handlet alt om størrelsen på lønna og hvor lavt tak han skulle ha i kontrakten for å bli kjøpt fri av en eventuell fremtidig arbeidsgiver. Jeg vet ikke, jeg bare spør. Men samtidig virker det litt rart at en trener som forhandler frem ny kontrakt etter å ha brutt Rbks seiersrekke, ikke får større handlefrihet en det Rekdal hevder å ha hatt.

Resultatet av at vi ikke fulgte med i timen er at vi har gitt oss selv et angrepsproblem, om det kommer av at Rekdal mente vi var bra nok, eller om det kommer av at Rekdal ikke har vært dyktig nok til å "selge" problemet til de økonomiske kreftene i og rundt klubben, er egentlig bare av akademisk interesse. Per i dag har vi ikke et angrep som holder mål og slik jeg ser det er Rekdal i beste fall hovedansvarlig og i verste fall eneansvarlig.

Ivar

Comment

Working...
      X