Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Angående spisser

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Angående spisser

Problemet gjennom hele sesongen er opplest og vedtatt at vi mangler en ordentlig goalgetter i de fremmre rekker. Den eneste spilleren som i det hele tatt har scora er venstreback Jepsen, med to flaksemål..

Stiller spørsmålstegn ved at en erfaren måltyv som Melkadze ikke en gang ser ut til å være et alternativ. Ser at Rekdal skylder på språkproblemer, men til sjuende og sist er det fotballspårket som gjelder når det kommer til kampdag. Spør du meg må man som trener tørre å ta noen sjanser. Melkadze kan bli allt fra årets scoop til årets flopp, men gi han hvertfall muligheten i et par kamper. For nå har vi ingenting å tape!

Ok Freddy er en grei vikar som spiss. Vi veit hva vi får. Et og annet mål i ny og ne. Men det holder ikke for en regjerende seriemester og ha Freddy dos Santos som enslig spiss! Ære være til Freddy - han er nyttig og kan spille overalt, men når ålt kommer til alt trenger vi en som er vant til å være spiss 100 % og kjenner situsjonene instinktvis!

Jeg håper på Flo ( men tviler innerst inne ). Kanskje kan han i allefall rydde litt plass til de andre spissene. Jan Derek fortjener mer tillit. Roberts er sulten. Vi har mye bra, men det fungerer liksom ikke sikkerlig.

Nå etterlyser jeg klare angrepsmønster og rettningslinjer alle gutta kjenner ut og inn.

Re: Angående spisser

Sitat: Den tir, 02 mai 2006 13:14 skrev johansen:

>

> Stiller spørsmålstegn ved at en erfaren måltyv som Melkadze ikke en gang ser ut til å være et alternativ. Ser at Rekdal skylder på språkproblemer, men til sjuende og sist er det fotballspårket som gjelder når det kommer til kampdag. Spør du meg må man som trener tørre å ta noen sjanser. Melkadze kan bli allt fra årets scoop til årets flopp, men gi han hvertfall muligheten i et par kamper. For nå har vi ingenting å tape!

---------------------------------------------------------------

Enig med deg at han må prøves ut, men han bøtter ikke akkurat inn mål for andrelaget heller.. Bomma på to store sjanser mot Åmot sist ifølge kampreferatet..

Jeg mener Freddy gjør en god jobb som spiss, flink til å vinne ballen og holde på den.. Men problemet er at han har ingen rundt seg.. hadde DFH, Melkadze eller roberts spilt spiss sammen med han så hadde vi kanskje skapt mer..

Jeg vil med andre legge om til mer ordinær 4-4-2 med to rene spisser.. midtbanen vil fortsatt kunne balanseres med Holm/skiri som et anker, og det vil gi muligheter for bedre defensive spillere på kanten (Gashi kontra Berre for eks.).

Fristilt!

Comment

Du kan ikke mene at Freddy gjør en bra jobb på topp?? Han eier jo ikke noe bevegelighets mønster. Han bare står på topp, alle kan se at han ikke er en naturlig spiss, kun en kriseløsning. En dårlig kriseløsning. Men det er ikke han skyld alene at Enga ikke putter...vi MÅ spille med 2 spisser, denne fremskutte midtbanespilleren fungerer ikke. Hverken Grindheim, Gashi eller Hoset klarer å gjøre den jobben godt nok. Vi må spille med 2 spisser...og la for gudsskyld en av de naturlige spissene få sjansen, ikke dytt frem en høyreback eller Muri på topp.

Jeg vil at de skal starte med dette laget i morgen:

Arason

Freddy - Wæhler - Muri (har vel ikke noe valg..) Jebsen

Sørensen - Grindheim - Gashi - Berre

Melkadze - DFH

Storbæk bør vrakes, han bidrar ingenting fremover på bana. Muri vil jeg egentlig ikke ha fra start, men har vel ikke så mye valg nå som johnsen er skadd. Gi Melkadze sjansen fra start da, han kan ikke være så mye dårligere enn de som har fått prøvd seg hittil.

Comment

Og dette kan ikke debatteres i en av de andre tusen trådene om spisser?

Comment

Sitat: Den tir, 02 mai 2006 14:14 skrev Glenn Hoddle:

> Og dette kan ikke debatteres i en av de andre tusen trådene om spisser?

------------------------

sant nok.. gjevere å starte egen tråd kanskje? men jeg svarte jo her så skal ikke si noe..
          Fristilt!

Comment

Working...
          X