Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sponsorer

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sponsorer

Er mektig lei at sponsore skal få ta så mye tid på fotball kamp. Synes flaggene med sponsorer som løper før match bare er fryktlig irriterende.Nå hadde vi tilogmed fått en ny sponsor (bra det)men da tar det enda lenger tid ,og de dere bedritende oris klokkene man skal få opplyst hvor man kan kjøpe. Ballen er brakt til kampen av toms transport. Jeg bryr meg katten om hvem som frakter den dit bare de har en ball og spille med.

Det er bra at Vif får sponsorer og jeg skjønner at de skal ha valuta for penga men det må da gå ann å få inn merkevaren på en litt diskre måte.

Det neste blir vel amerikanske tilstander hvor det er stopp i spillet for reklame, eller at de første 5 min blir sponsa av den og den. Greit nok med storskjerm og til nød en og annen sponsa konkuranse i pausen men jeg synes det får holde med sponsor mas. kall meg gammeldags men jeg går på fotballkamp for å se fotball

Re: Sponsorer

Jeg går utifra at du er en av de som maser om spillekjøp også?

Hvor tror du disse pengene skal komme fra da?

Tror du klubben drives på dugnad fortsatt? Ønsker du deg tilbake til den tiden?

Jeg godtar reklame før kamp (og i pausen). Grensa mi går ved:

"Og scoring av Freddy Dos Santos, som er sponset av L'Oreal"

eller

"Dagens første skadeavbrekk sponses av Ring Medisinske Senter"

I kampen mot Viking, ble jeg bare irritert over det "eMentor hyller VIF og Klanen"

Kan man ikke snart bare komme og runke oss alle 1 gang hver i løpet av sesongen? Slutt med det tullet, kom gjerne med hyllest til laget, men drit i å "hylle klanen". Det lukter falskt og vondt.

"eMentor tror på 3 poeng" <-- den hadde vært grei.
    Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

Nei jeg masser ikke om spillekjøp, har skrevet flere ganger at den økonomiske linja driver er jeg helt på med på.

Jeg synes bare det er blitt så j... masse mas fra sponsorene på kamp.

Skjønner at klubben må ha inn penger og at det er nye tider, men litt mer diskresjon hadde ikke gjort noe

Comment

Sitat: Den fre, 05 mai 2006 08:42 skrev Glenn Hoddle:

> Skjønner at klubben må ha inn penger og at det er nye tider, men litt mer diskresjon hadde ikke gjort noe

Hva er altså ditt forslag?

Jeg minner også om at "sponsorflaggborgen" faktisk er mye mer diskret enn den opprinnelige, der speaker annonserte hvert eneste flagg og lot til å forvente applaus hver gang. Det ble ganske fort protester mot det og ble stoppet med en gang.
        mvh

Ogni M

Comment

Sitat: Den fre, 05 mai 2006 08:33 skrev geirb:

> Jeg går utifra at du er en av de som maser om spillekjøp også?

> Hvor tror du disse pengene skal komme fra da?

>

> Tror du klubben drives på dugnad fortsatt? Ønsker du deg tilbake til den tiden?

>

> Jeg godtar reklame før kamp (og i pausen). Grensa mi går ved:

> "Og scoring av Freddy Dos Santos, som er sponset av L'Oreal"

>

> eller

> "Dagens første skadeavbrekk sponses av Ring Medisinske Senter"

>

> I kampen mot Viking, ble jeg bare irritert over det "eMentor hyller VIF og Klanen"

> Kan man ikke snart bare komme og runke oss alle 1 gang hver i løpet av sesongen? Slutt med det tullet, kom gjerne med hyllest til laget, men drit i å "hylle klanen". Det lukter falskt og vondt.

>

> "eMentor tror på 3 poeng" <-- den hadde vært grei.

Støttes!! Klanen er der for å hylle Vålerenga, og ikke for å bli hyllet selv. Fint at ementor setter pris på oss, men vis det gjennom å støtte klubben (hvilket de beviselig gjør) ikke gjennom å hylle Klanen. Vi trenger ikke å hylles (ikke engang av oss selv). Klubben skal støttes og hylles, ikke Klanen.

Comment

Det som irriterer meg er mengden med "spesialtilbud" som blir delt ut denne sesongen. "Nordeas Vålerengaobligasjon" som blir slaktet av fagfolk:

"Skulle jeg si noe om en sannsynlig kursutvikling, er det heller at rubelen skulle svekke seg, sier Klovland som levner spareproduktet liten tro:

- Dette er ren gambling. Supporterne kan like gjerne satse pengene på at Vålernga tar seriegull i år. "

Og dette spesialtilbudet fra Ementor om flatskjerm mm. til "bare 499 i mnd." (eller noe sånt) uten at det står en dritt om hvor lenge man skal betale (!)

Greit at de skal vises fram, men vil ikke at jeg skal plages med så mye reklame av den sorten på kamp. Og jeg liker ikke at de bruker vårt navn på egne produkter.

Flaggborgen synes jeg også er pinlig, men det er vel noe man får svelge..

Comment

Synes dette er akkurat som det skal være.. angående diskresjon: ingen vil sponse Vålerenga diskret.. Vålerenga er en av de heteste sponsorobjektene i idretten og da gjelder det å få noe igjen for de store summene de legger igjen.. Eks Toms Budbil.. Ved at en fyr løper inn på banen med ballen og vi får opplyst at dette er Toms Bud, så husker kanskje potensielle kunder Toms neste gang de skal bruke budbil..

Vi må nok tåle reklamen.. Synes også Ementor sin banner var helt grei.. Klanen er en av grunnene til at Ementor sponser Enga.. Kanskje litt falskt, men greit nok!!

Angående "og scoringen av Freddy var sponset av Loreal". jeg har faktisk spilt mot et lag i 3. divisjon som opererte med noe ligninde, bortsett fra at det var Hansens bilopphøggeri o.l. som var sponsorer.. Flaut!!

Fristilt!

Comment

"alle" vet at Klanen hjelper når man snakker med sponsorer, men må man vise det så tydlig?

Kan de ikke lage litt morro ut av det slik som Grey gjorde ifjor?

Eller at man har dagens tips:

eMentor tipper:

Enga - Viking 7-0
                Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

>

> Angående "og scoringen av Freddy var sponset av Loreal". jeg har faktisk spilt mot et lag i 3. divisjon som opererte med noe ligninde, bortsett fra at det var Hansens bilopphøggeri o.l. som var sponsorer.. Flaut!!

>

>

Trenger ikke å dra lenger enn Ham/Kam for å noe lignende.

Dorian Stefan
                  *****KREPP ARMY*****
                  DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                  Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Re: Sponsorer - Toms bud

Sitat: Den fre, 05 mai 2006 10:15 skrev stigo22:

> Synes dette er akkurat som det skal være.. angående diskresjon: ingen vil sponse Vålerenga diskret..

Eks Toms Budbil.. Ved at en fyr løper inn på banen med ballen og vi får opplyst at dette er Toms Bud, så husker kanskje potensielle kunder Toms neste gang de skal bruke budbil..

>

> Vi må nok tåle reklamen..

>

----------------------

Joda, vi må tåle en del reklame, greit nok det.

Men akkurat Toms Bud tror jeg hadde scora på å være LITT raskere med å få ballen inn på banen. Mot Viking fikk jeg inntrykk av at ALT var klart for matchen - lagene sto oppstilt og venta. Bare ballen mangla......

Så kommer 'Toms Bud' opp på storskjermen og speakern annonserer at det er 'Toms Bud' bringer oss matchballen. Alle får med seg 'Toms Bud'.

Ok, men for meg så var det Toms Bud som forsinka kampen noen få, men irriterende sekunder! Får inntrykk av det er et firma som er ute i siste lita eller er littegrann for seine egentlig...

Comment

Sitat: Den fre, 05 mai 2006 10:28 skrev san Paolo:

> Ok, men for meg så var det Toms Bud som forsinka kampen noen få, men irriterende sekunder! Får inntrykk av det er et firma som er ute i siste lita eller er littegrann for seine egentlig...

>

-------------------------------------------------------------

hehe.. dype markedsføringsanalyser her nå.. tviler på at det er et bud fra Toms som faktisk kommer med ballen, men ok.. vi kan vel la den ligge..

Fristilt!

Comment

Sitat: Den fre, 05 mai 2006 11:09 skrev stigo22:

> Sitat: Den fre, 05 mai 2006 10:28 skrev san Paolo:

>

> > Ok, men for meg så var det Toms Bud som forsinka kampen noen få, men irriterende sekunder! Får inntrykk av det er et firma som er ute i siste lita eller er littegrann for seine egentlig...

> >

> -------------------------------------------------------------

>

> hehe.. dype markedsføringsanalyser her nå.. tviler på at det er et bud fra Toms som faktisk kommer med ballen, men ok.. vi kan vel la den ligge..

>

>

Nei ballen kommer ikke med Toms budbil rent fysisk... for det jeg har sett noen ganger er at det har vært film av en annen person som kommer ut av bilen utenfor stadion enn han som kommer løpende med ballen inn på gresset, så forsinkelsen skyldes nok andre ting. Når det gjelder sponsorer så er det faktisk noe av det som fotballen lever av, og hadde de ikke fått lov til å markere seg på noen måte så hadde det heller ikke vært like interessant å putte mange millioner inn i en klubbkasse, men selvfølgelig det kan bli for mye av det gode....

Enga for alle penga!!

Comment

Sitat: Den fre, 05 mai 2006 11:50 skrev Soliris:

> >

> Nei ballen kommer ikke med Toms budbil rent fysisk... for det jeg har sett noen ganger er at det har vært film av en annen person som kommer ut av bilen utenfor stadion enn han som kommer løpende med ballen inn på gresset, >

Hmm, hva kan ligge bak denne observasjonen? Kan det være at han på filmen stort sett har måne mens han som kommer inn med ballen har masse hår?

Akkurat det synes jeg er litt underholdene, selvom jeg også irriterer meg på at man må vente.

Men det som irriterer meg mest er at Vålerenga har et reklamebyrå som sponsor, som tydeligvis ikke engasjerer seg i dette i det hele tatt. Det kan da ikke være så vanskelig å presentere klubbens sponsorer på et litt ålreit måte? Sånn som det er nå virker det som de har dratt på kampene til Raufoss og latt seg innspirere.

Comment

Jo sentralen til Toms budbil på nedre rommen har låst ballen inne i en safe. Så kjører de ned til ullevål for å komme presis til kamp start

Med vennlig hilsen

Rovel

&quot;Dø for Enga&quot;

Comment

Sitat: Den fre, 05 mai 2006 12:21 skrev Alex Malager:

> Men det som irriterer meg mest er at Vålerenga har et reklamebyrå som sponsor, som tydeligvis ikke engasjerer seg i dette i det hele tatt.

Og du vet ikke forskjellen på en sponsor og en leverandør nei...

Jeg kan selvfølgelig ta feil, men jeg tviler på at fortidens hodeløse barteravtaler fortsatt lever. Her går det penger begge veier, og derunder at det ene behadles separat fra det andre, det er jeg overbevist om.

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Working...
                              X