Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Du speller for flere enn bare deg sjæl når du er i Enga

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Du speller for flere enn bare deg sjæl når du er i Enga

Lurer på om spillera våre skjønner det ?.. Jeg syntes ikke det er Rekdal som er problemet jeg syntes det er den gjengen med bortskjemte fotballspillere som er utpå der. Herregud for en gjeng. De tjener vel et sted mellom 450 000 og 2 mill alle sammen. Det er mer enn de fleste av oss gjør (regner jeg med). Og allikevell så gidder dem ikke å gjøre en dritt utpå der. Virker som dem er mer opptatte av å spella playstation og gå på byen. Mens vi reiser i tusentalls land og strand rundt og bruker gud veit hvor mye penger på og se på og prøve og heie frem gutta. Det er bare feil. Er nesten så dem skulle gitt oss igjen penga for de to siste bortekampa. Men det kommer aldri til og skje. Men det værste av alt er at vi vil alltid væra her. Jeg kommer hvertfall til det uansett om vi må ned og spille mot Løv-Ham i stedet for Brann og Tromsdalen i stedet for Tromsø Og Skeid i stedet for Lyn.
    Sign on!, Sign on!

With a pen in your hand

And you\'ll never get a job!

You\'ll never get a job!

Er det noe som er værre enn kanaris så er det scousers

Re: Du speller for flere enn bare deg sjæl når du er i Enga

Godt poengtert innlegg. Spillerne virker så jævlig ukonsentrerte. Elendig teknikk og dårlig overblikk. Laber innsats. Skamfullt.

PS! Vet du at Scousers er slæng for lapSKAUS som nordmenn som bodde i Liverpool spiste?
    E.Grøstad. Vål\'enga i mitt hjerte.

Comment

Og det som er det jæveligste av alt som jeg kom til å tenke på nå er, selv om vi er der Hvor mange av de gutta utpå der er det som kommer til å gidde å væra med ned en divisjon ?. Det er vi som evt rykker ned spillera drar vel bare videre over halvparten av dem. Ikke meningen å være alt for negativ. Bare tenker litt på hvilken virkning denna klubben har på meg. Akuratt nå gruer jeg meg til jobb i morgen. Hvor jeg får høre alt om hvor dårlig Enga er og hvor tåpelig Rekdal er og gud veit hva. Faen heller jeg spelte jo ikke en gang. Mens spillera skal vel ha en lett restitusjons økt.

Og til deg over, Nei det viste jeg ikke, men liker dem ikke noe bedre for det.

[Fjernet noe som utartet i en off-topic krangel med personangrep -mod.]
      Sign on!, Sign on!

With a pen in your hand

And you\'ll never get a job!

You\'ll never get a job!

Er det noe som er værre enn kanaris så er det scousers

Comment

Enig, dette er ikke først og fremst et Rekdal problem at vi ikke greier å å holde innsatsen opp en hel kamp igjennom og to kamper på rad. Min oppsummering av innsats/prestasjon så langt i år:

Odd - Laber innsats dårlig spill

Lyn - Bra innsats tidvis bra spill men det holder som vanlig ikke mot Lyn

RBK - Super innsats, eier kampen, men får ikke uttelling

Brann - Laber innsats fryktelig spill

Viking - tidvis ok innsats og spill, ingenting å skrive hjem om men vi kontroller vel egentlig tre poeng

FFK - Fryktelig innsats og lite spill, utrolig effektivt av oss å score på 1 av 1 1/2 målsjanse

Tidligere var det vi som kjempet ned andre spillende lag på bortebane. Nå er det andre lag som kjemper i stykker et vålerenga som ikke gjør helhjertet innsats på å spille og som i annenhver kamp ikke orker å kjempe en gang. Det må være noe psykisk her. Har vi en psykolog i trener-teamet?

.. på fredag starter jakta, og nåde den som ikke gir alt.

Comment

Sitat: Den man, 08 mai 2006 01:39 skrev costanza:

> Bare tenker litt på hvilken virkning denna klubben har på meg. Akuratt nå gruer jeg meg til jobb i morgen. Hvor jeg får høre alt om hvor dårlig Enga er og hvor tåpelig Rekdal er og gud veit hva. Faen heller jeg spelte jo ikke en gang. Mens spillera skal vel ha en lett restitusjons økt.

>

--------------------

Jeg driter i hva de sier på jobben - går rundt med Vålerenga-skjorte nå og holder hodet høyt...

Litt uvant faktisk - har vel ikke gjort dette - sånn i trassig trofasthet - siden cuptapet mot Bærum i 2004...

Comment

Sitat: Den man, 08 mai 2006 00:32 skrev costanza:

Herregud for en gjeng. De tjener vel et sted mellom 450 000 og 2 mill alle sammen. Det er mer enn de fleste av oss gjør (regner jeg med). Og allikevell så gidder dem ikke å gjøre en dritt utpå der.

Dette her får meg til å lure litt: heier du på en gjeng med spillere fordi de blir betalt til å vinne eller heier du på et lag, fordi det er klubben i ditt hjertet?

Personlig holder jeg meg til det siste. Uansett. At gutta tjener mer enn meg har ingen betydning for på hvilket lag jeg heier. Ikke om de vinner heller. En gang ENGA alltid ENGA!

At vi taper gjør noe med humøret mitt - (doh!) og ja, jeg diskuterer også prestasjonene(?) til gutta, men det har ingenting med min avgjørelse å gjøre hvem jeg heier for og hvorfor. Spillere kommer og går, ENGA står!

Soso
            Only the dark sides deals in absolutes...

Comment

Kjære Soso.

Det er nok ikke slik at han ikke liker/elsker Enga. Han tar opp et problem i forhold til innsats på arbeidsplassen kontra lønninger. Det er jo faktisk slik at det forventes innsats på arbeidsplassen. Man har lov til å feile og bomme litt. Det er greit. Hvis du ikke gjør det gjør du ingenting. Problemet er når det ikke prøves. Det duelleres ikke. Det løpes ikke. Det virker som det er et ork å spille fotball 1-2 ganger i uka.

Til alle Vålerenga spillere: Hvis det er så jævla slitsom å spille 11er-fotball foreslår jeg futsal, 7er eller kanskje til og med strandfotball. Der slipper dere å kjempe og kan heller tasse rundt med ballen, drible litt, skyte brassespark uten at noen har lov til å gå i kroppen osv...

Problemet er vel bare at de gutta som bedriver den siden av fotballen har så god teknikk at de gruser dere der og.

Bestem dere for hva dere vil. Skal dere spille for Vålerenga kan dere først som sist begynne å blø for drakta.

Helt til slutt. Daniel Fredheim Holm er så ute av slag at han burde plasseres på benken omgående. Kanskje til og med leies ut til et 1.divisjonslag. Gutten trenger ikke kamper på toppnivå bare for å få ødelagt selvtillitten. Helt ærlig tror jeg ikke han har tatt fotballen veldig seriøst i vinter for han har rett og slett blitt tregere og mindre slepen. På tide å bli voksen. En fotballkarriere er kort!
              Man må delta for å vinne

Comment

Jeg har 3 bøffelpromper på jobben. Jeg har på meg engajakka mi, går med hodet høyt hevet og bare jatter med de når de slenger dritt. Funnet ut at for å stoppe kjeften på de, kan det lønne seg å være enig med de til tider. Da vet de plutselig ikke hva de skal si lenger og bare kommer med noe "ja .. mhm .. hmm." og så blir det stille.

-Morten-
                Ære være Vålenga

Comment

Sitat: Den man, 08 mai 2006 09:54 skrev thorstein:

> Kjære Soso.

> Det er nok ikke slik at han ikke liker/elsker Enga. Han tar opp et problem i forhold til innsats på arbeidsplassen kontra lønninger. Det er jo faktisk slik at det forventes innsats på arbeidsplassen. Man har lov til å feile og bomme litt. Det er greit. Hvis du ikke gjør det gjør du ingenting. Problemet er når det ikke prøves. Det duelleres ikke. Det løpes ikke. Det virker som det er et ork å spille fotball 1-2 ganger i uka.

>

Jeg synes det ble feil av oss å fokusere på lønn til gutta her. Jeg er jo fullstendig enig i at de ikke leverer I DET HELE TATT (Arni er unntaket). Men da vil vel det skjer som skjer alle etterhvert som ikke leverer på jobben? De mister jobben, alternativt går betraktelig ned i lønn. Men det er da klubben som styrer dette, ikke vi. Vi er liksom "sjelen" bak det hele og når tråden heter "Du speller for flere enn bare deg sjæl når du er i Enga" er lønn vel det siste som passer inn her som fokus? Å spille for lønn er jo akkurat "å spille for seg selv".

Bruker man den tittelen på en tråd handler det vel heller om å appellere til spillernes egen stolthet for klubben de spiller for. Enga er ikke en hvilken som helst klubb. Er du i Enga spiller du for flere enn bare deg selv, dvs lønn bør ikke være det første i fokus når du spiller. Ærlig og iherdig entusiasme kan ikke kjøpes. Og det er vel det gutta mangler.

Soso
                  Only the dark sides deals in absolutes...

Comment

Sitat: Den man, 08 mai 2006 00:32 skrev costanza:

De tjener vel et sted mellom 450 000 og 2 mill alle sammen. Det er mer enn de fleste av oss gjør (regner jeg med). Og allikevell så gidder dem ikke å gjøre en dritt utpå der. Virker som dem er mer opptatte av å spella playstation og gå på byen.

----------------------------------------------------

Hvor mange kjenner du som tjener like mye eller mindre jobber knallhardt for lønna si.. Synes det er et håpløst argument og dra jobb, lønn og lignende inn i bildet.. Er ikke sammenlignbart overhodet.. Og hvem vil ikke heller bruke tida si på sine fritidssysler..

Usaklig av deg, usaklig av meg (om du skjønner..)..

En større grunn til at de bør gi jernet er for at de gjør det de antakeligvis har drømt om hele livet, og at det er et hav av fans som ville gitt alt for å være i samme situasjon, men som heller bruke mye av tiden sin på å forgude de som greide det og støtte de hele veien..

DET, samt å behole (gjenvinne) ære, er god grunn til å blø for drakta..

Fristilt!

Comment

Working...
                    X