Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Freddy som spiss

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Freddy som spiss

Vi har brukt Freddy en del som spiss i år (igjen) og han har scoret ett mål.. Men alikevel synes jeg han mangler en del for å være spiss..

Han er ikke rask nok blant annet..

Det positive med å bruke han er at han er målfarlig og god på hodet

Re: Freddy som spiss

Sitat: Den man, 08 mai 2006 15:03 skrev Vål'enga:

> Vi har brukt Freddy en del som spiss i år (igjen) og han har scoret ett mål.. Men alikevel synes jeg han mangler en del for å være spiss..

>

> Han er ikke rask nok blant annet..

>

> Det positive med å bruke han er at han er målfarlig og god på hodet

>

>

Synes du virkelig at han har vært målfarlig?

Jeg kan egentlig ikke huske at han har hatt noen ordentlige skudd på mål.

mvh

Ogni M

Comment

Sitat: Den man, 08 mai 2006 15:06 skrev Ogni M:

> Sitat: Den man, 08 mai 2006 15:03 skrev Vål'enga:

>

> > Vi har brukt Freddy en del som spiss i år (igjen) og han har scoret ett mål.. Men alikevel synes jeg han mangler en del for å være spiss..

> >

> > Han er ikke rask nok blant annet..

> >

> > Det positive med å bruke han er at han er målfarlig og god på hodet

> >

> >

> _________________

>

> Synes du virkelig at han har vært målfarlig?

> Jeg kan egentlig ikke huske at han har hatt noen ordentlige skudd på mål.

>

>

----

Freddy Målfarlig? Han spilte jo en hel sesong som spiss og hadde ETT spillemål (7 på straffe ?)

Stort sett hver gang han får ballen, blir det en støttepasning. En spiss ville naturlig gått rett på mål.

"I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Sitat: Den man, 08 mai 2006 15:06 skrev Ogni M:

Synes du virkelig at han har vært målfarlig?

Jeg kan egentlig ikke huske at han har hatt noen ordentlige skudd på mål.

__

Han var vel blant de mest målfarlige ut ifra spilletid i 2003 hvis jeg ikke husker feil.. Toppscorer i 2004, dog veldig mange straffemål.. Men de straffemåla viser at han kan plasere..

Comment

Sitat: Den man, 08 mai 2006 15:10 skrev Vål'enga:

> Men de straffemåla viser at han kan plasere..

Joa, men det hjelper jo ikke så mye om man er avhengig av en dommertildelt pause og fri bane til mål for å komme til skudd.

Freddy er en god spillertype, allsidig og dyktig når han er i slag. Men noen målfarlig spiss er han definitivt ikke. Mulig han kunne kle en rolle SAMMEN med en mer målkåt spiss, men alene på topp blir det for tamt.

I 2003 hadde han 8 spillemål, to på straffer. I 2004 7 på straffer og 1 utenom.

EDIT: La på litt statistikk
          Unanimiter et constanter Oslo

Comment

Vil ha Roberts på topp!

Han er litt ung, men han er rask, sterk, god avslutter og går rett på mål uansett
            You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Som enslig spiss er Freddy ikke rask nok, ikke sterk nok, ikke god nok på huet, ikke god nok med ball, ikke god nok uten ball, ikke god nok til å lukte farlige situasjoner, ikke god nok til å lese medspillerne sine (det gjelder vel de fleste på laget nå), ikke hissig nok på å komme til avslutninger, ikke skuddsterk nok, og ikke tøff nok. Fint mål i går, men det blir for dumt å satse på en "spiss" uten noen spesielle styrker hvis man har ambisjoner om å gjøre det bra.

Å bruke Freddy på topp bør være en nødløsning etter at alle andre er skada eller evt. har bevist at de ikke duger, ikke et førstevalg. Virker som om Freddy får grini seg til å spille spiss i en kortere eller lengre periode hver sesong, og sånn kan vi ikke ha det. Dette er Tippeligaen, ikke et kompislag i 8. divisjon. Nå er det faen meg på tide at både Rekdal og Freddy selv innser det vi andre har vært klare over lenge.

Comment

Freddy burde ikke spille spiss, det er vel de fleste enig om..(tror jeg)

Men nå har vi kjøpt inn Melkadze, la nå mannen få prøve seg da.. Hvis det er snakk om at han ikke presterer på trening, så skjønner jeg ingenting.. For de som får spille og presterer på trening, PRESTERER i hverfall ikke nå det gjelder så hvorfor ikke la Melkadze få prøve seg i 4 - 5 kamper. Sikker på at han putter mer enn det Freddy har gjort til nå.

REKDAL, la Melkadze få starte neste kamp. GI MANNEN EN SJANSJE!

Comment

Levan starter vel mest sannsynlig på onsdag i cupen, så får vi se hva som bor i han da.

Comment

Hva hjælper det at lade manden spille i cuppen, mig bekendt scoret Hulsker bøttevis af mål i cuppen i sidste sæson, men fik efter min mening ik nok chancer i ligaen. Freddy skal væk fra det angreb, når han modtager bolden vender han rundt mod midten, hver gang, Levan og Roberts som spisser

Comment

Sitat: Den man, 08 mai 2006 22:10 skrev Oslo 3:

> Levan starter vel mest sannsynlig på onsdag i cupen, så får vi se hva som bor i han da.

>

--------------

Blir ikke veldig overrasket om han scorer mot ett 3. divisjons(?) lag.

Ut med Freddy, inn med en av de 5 andre spissene vi har. Helst to i 4-4-2.

Comment

Sitat: Den man, 08 mai 2006 16:44 skrev Ferdinand:

> Å bruke Freddy på topp bør være en nødløsning etter at alle andre er skada eller evt. har bevist at de ikke duger, ikke et førstevalg. Virker som om Freddy får grini seg til å spille spiss i en kortere eller lengre periode hver sesong, og sånn kan vi ikke ha det. Dette er Tippeligaen, ikke et kompislag i 8. divisjon. Nå er det faen meg på tide at både Rekdal og Freddy selv innser det vi andre har vært klare over lenge.

He he, nå må jeg le, "virker som Freddy får grini seg til å spille spiss i en kortere eller lengre periode hver sesong, og sånn kan vi ikke ha det."

Tror du virkelig det er sånn det fungerer?
                        Larsk

Comment

Hvis det er noen der ut som mener Freddy Dos Santos er målfarlig så foreslår jeg at dere finner dere en annen interesse. Freddy er en god fotballspiller, men målfarlig er han langt ifra. Det er det dessverre ikke mange i Enga som er om dagen!

Comment

Sitat: Den tir, 09 mai 2006 09:44 skrev Larsk:

> Sitat: Den man, 08 mai 2006 16:44 skrev Ferdinand:

>

>

> > Å bruke Freddy på topp bør være en nødløsning etter at alle andre er skada eller evt. har bevist at de ikke duger, ikke et førstevalg. Virker som om Freddy får grini seg til å spille spiss i en kortere eller lengre periode hver sesong, og sånn kan vi ikke ha det. Dette er Tippeligaen, ikke et kompislag i 8. divisjon. Nå er det faen meg på tide at både Rekdal og Freddy selv innser det vi andre har vært klare over lenge.

>

> He he, nå må jeg le, "virker som Freddy får grini seg til å spille spiss i en kortere eller lengre periode hver sesong, og sånn kan vi ikke ha det."

>

> Tror du virkelig det er sånn det fungerer?

Tja... Selvfølgelig er det nok ikke akkurat sånn det fungerer, men Freddy har sagt at han helst vil spille spiss, og vi har jo ved enkelte anledninger sett tilløp til surmuling når han har blitt flytta ned på backen fordi vi har bytta inn andre spisser. Poenget mitt er at han ikke bør spille spiss i det hele tatt, og at både han og Rekdal må være i stand til å se at han ikke holder mål i TL. Han er vel 29 nå, så det begynner å bli i seineste laget å skulle slå til som toppspiss. Synes det var jævlig synd at han og Flo starta på topp mot LSK, for jeg tror Flo/Daniel er en langt mer spennende kombinasjon hvis vi først skal spille med to spisser.

Comment

skal vi score mål, så er det vel en idé å bruke de spillerne som faktisk er angrepsspillere. Bedre at de spiller, og heller får kjørt seg inn litt i angrepet, enn at vi bruker en spiller som ikke er spiss i hver eneste kamp..

Comment

Working...
                              X