Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Takk , VPN.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Takk , VPN.

Sitat: Den tir, 16 mai 2006 14:07 skrev Saksa:

> Ok. Etter å ha fulgt Enga siden tidlig åtti-tall, og vært leser av dette forumet de to siste åra er det på tide å skrive litt. Det er det vi gjør i Enga. Vi ruser oss på alt som er klubben i vårt hjerte når alt går bra, vi går på trynet så det synger kort tid etter, og når vi gjør det reiser vi oss igjen. Vi reiser oss for faen igjen. Alltid! Ikke glem det. Mirakuløst vil andre si. Vi som har klubben i vårt hjerte er ikke like overraska, men alltid like stolte. Fordi vi veit at for hver gang vi reiser oss er det fordi det ikke er noen klubber i dette landet som har SÅ MANGE med et SÅ STORT HJERTE for klubben som det vi har, og fordi vi er en del av en klubb som er så UENDELIG MYE MER. Og ALLE bidrar. Jeg har sjøl vært med flere ganger å samle inn penger der folk som åpenbart trenger penga sårt sjøl vrenger lommene for å være sikker på at de har rista den siste 50-øringen ut av lomma for å redde klubben fra nok en krise. (Så til poenget); men alle bidrar på sin måte. John F. med spenn som han har, tusener med spenn som de strengt tatt ikke har, alle dere her på forumet med deres meninger, enten jeg er enig eller ikke, og når det gjelder Kjell G så veit alle som har vært i Enga en stund at mannen har et ENORMT hjerte for klubben. Man veit også at uttalelsene hans er hans egne, og ikke Klanens eller supporternes unisone mening. Og når det gjelder det å kunne kreve av spillerne så gjelder det også utenfor banen. De kommer til en klubb som er så mye mer. Som har så mye mer. I form av histore og kultur. Denne bør de (når de har fått det ærefulle oppdraget å jobbe for Enga) sette seg inn i. Og det bør de gjøre godt nok til å vite at de kommer til å få høre det fra INDIVIDER i Enga. Individer med en så skarp penn og en så skarp tunge at de kan splitte drueskall på langs. Det ER Enga, og sånn har det alltid vært. Tåler du ikke det som spiller eller leder har du ikke forstått noenting om hva du representerer. Ivers' motsvar til Kjell G i media i fjor er et godt eksempel på dette.

>

> Følgengde er uvesentlig i dette innlegget: Jeg er enig med Kjell G. i noe: Vi stiller med jævla mange spiller med defensive kvaliteter som mer eller mindre har blitt omskolert til å fortsatt være defensive spillere, bare med en startposisjon litt høyere opp på banen.

> Jeg er uenig med han i at Reka burde ha tatt sin hatt å gått allerede, mannen har hatt en unik suksess som trener i Enga, men nå må han snart bevise at han har mer å tilføre laget.

>

> Følgende er vesentlig i dette innlegget: Vi må kunne kreve at spillere og ledere tåler kritikk fra enkeltindivider i og rundt klubben uansett om media er mer eller mindre interessert i å viderebringe disse synspunktene. OG ikke antyd at din medpatriot har mindre hjerte for klubben selv om han har andre synspunkter enn deg.

>

> Sånn: Kjør debatt. Fri for selvsensur.

Dette var et veldig godt innlegg. Du setter ord på mange av mine tanker rundt denne debatten. Hvis man innbiller seg at folk i Vålerenga-miljøet holder kjeft når man er misfornøyde, har man misforstått alt. Sånn er det ikke i Vål´enga.

Comment

Re: Takk , VPN.

Sitat: Den tir, 16 mai 2006 15:10 skrev Feite Frode:

> Sitat: Den tir, 16 mai 2006 14:07 skrev Saksa:

>

> > Ok. Etter å ha fulgt Enga siden tidlig åtti-tall, og vært leser av dette forumet de to siste åra er det på tide å skrive litt. Det er det vi gjør i Enga. Vi ruser oss på alt som er klubben i vårt hjerte når alt går bra, vi går på trynet så det synger kort tid etter, og når vi gjør det reiser vi oss igjen. Vi reiser oss for faen igjen. Alltid! Ikke glem det. Mirakuløst vil andre si. Vi som har klubben i vårt hjerte er ikke like overraska, men alltid like stolte. Fordi vi veit at for hver gang vi reiser oss er det fordi det ikke er noen klubber i dette landet som har SÅ MANGE med et SÅ STORT HJERTE for klubben som det vi har, og fordi vi er en del av en klubb som er så UENDELIG MYE MER. Og ALLE bidrar. Jeg har sjøl vært med flere ganger å samle inn penger der folk som åpenbart trenger penga sårt sjøl vrenger lommene for å være sikker på at de har rista den siste 50-øringen ut av lomma for å redde klubben fra nok en krise. (Så til poenget); men alle bidrar på sin måte. John F. med spenn som han har, tusener med spenn som de strengt tatt ikke har, alle dere her på forumet med deres meninger, enten jeg er enig eller ikke, og når det gjelder Kjell G så veit alle som har vært i Enga en stund at mannen har et ENORMT hjerte for klubben. Man veit også at uttalelsene hans er hans egne, og ikke Klanens eller supporternes unisone mening. Og når det gjelder det å kunne kreve av spillerne så gjelder det også utenfor banen. De kommer til en klubb som er så mye mer. Som har så mye mer. I form av histore og kultur. Denne bør de (når de har fått det ærefulle oppdraget å jobbe for Enga) sette seg inn i. Og det bør de gjøre godt nok til å vite at de kommer til å få høre det fra INDIVIDER i Enga. Individer med en så skarp penn og en så skarp tunge at de kan splitte drueskall på langs. Det ER Enga, og sånn har det alltid vært. Tåler du ikke det som spiller eller leder har du ikke forstått noenting om hva du representerer. Ivers' motsvar til Kjell G i media i fjor er et godt eksempel på dette.

> >

> > Følgengde er uvesentlig i dette innlegget: Jeg er enig med Kjell G. i noe: Vi stiller med jævla mange spiller med defensive kvaliteter som mer eller mindre har blitt omskolert til å fortsatt være defensive spillere, bare med en startposisjon litt høyere opp på banen.

> > Jeg er uenig med han i at Reka burde ha tatt sin hatt å gått allerede, mannen har hatt en unik suksess som trener i Enga, men nå må han snart bevise at han har mer å tilføre laget.

> >

> > Følgende er vesentlig i dette innlegget: Vi må kunne kreve at spillere og ledere tåler kritikk fra enkeltindivider i og rundt klubben uansett om media er mer eller mindre interessert i å viderebringe disse synspunktene. OG ikke antyd at din medpatriot har mindre hjerte for klubben selv om han har andre synspunkter enn deg.

> >

> > Sånn: Kjør debatt. Fri for selvsensur.

>

>

> Dette var et veldig godt innlegg. Du setter ord på mange av mine tanker rundt denne debatten. Hvis man innbiller seg at folk i Vålerenga-miljøet holder kjeft når man er misfornøyde, har man misforstått alt. Sånn er det ikke i Vål´enga.

>

>

Takk! I samme øyeblikk vil jeg gjerne dele mitt aller vakreste øyeblikk med Enga. Og det føler jeg er viktig å huske på nå. Det var ikke et seriemesterskap, ei heller et cup-mesterskap. Det var den første gangen jeg var med A-laget på bortekamp. Vi spilte borte mot Haugar i 1993. Vi hadde rykka ned året før og skulle fort opp igjen. De fleste stjernespillerne hadde blitt værende i klubben. De fleste av dem hadde fått fetere tilbud fra andre klubber. Men de ble værende. På grunn av Klanen. Vi skulle hente 3 obligatoriske poeng mot et mye svakere lag. Og vi leda 1 eller 2-0 (husker ikke helt). Men vi spilte en bedriten (virkelig bedriten) annenomgang og tapte med et mål mot et lag som vi burde slått med begge henda og et bein bundet fast på ryggen. Etter en time i garderoben rusla vi gjennom regn og vind mot en ventende spillerbuss. Der sto fortsatt 3 busser og en masse ventende Enga-supportere som kunne vært tørre og en time nærmere hjemme og sang "Vi vil alltid - alltid værra her". Da skjønte jeg at Vål'enga kommer til å vare evig. Evigvarende. Det er noe av magien med Enga: En kjærlighet som aldri dør - samma hva. Ingen grunn til panikk; å være Enga-supporter er fortsatt det mest smertefulle og vakreste eventyret du kan bruke livet ditt på.

Comment

Working...
      X