Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Skaff tolk til Melkadze

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Skaff tolk til Melkadze

> Jeg antar med stor overbevisning at han mener innslaget i NRK sporten som blir vist til av "57846" i første innlegget i denne tråden...

Hva handlet innslaget om? Kan noen oppsumere kort? Fikk ikke med meg det..

Comment

Sitat: Den ons, 17 mai 2006 00:04 skrev CrazyMagnus:

> > Jeg antar med stor overbevisning at han mener innslaget i NRK sporten som blir vist til av "57846" i første innlegget i denne tråden...

>

> Hva handlet innslaget om? Kan noen oppsumere kort? Fikk ikke med meg det..

>

>

Var litt snakk om at Levan ikke skjønte noenting, og man så noen bilder fra trening, der han gikk aleine litt vekk fra de andre og tydeligvis ikke ver en del av det sociale sammenholdet på laget.

Dette er hvad jeg husker, er jo noen tid og mange pils siden
      DANSK VÅLERENGA SUPPORT. NÅ PÅ NETT: [url]www.valerenga.frac.dk[/url]

Vort forum er ÅPENT FOR ALLE!

Jeg vil ha Rajko Lekic til Enga!

Comment

Sitat: Den ons, 17 mai 2006 00:06 skrev Schistad:

> Sitat: Den ons, 17 mai 2006 00:04 skrev CrazyMagnus:

>

> > > Jeg antar med stor overbevisning at han mener innslaget i NRK sporten som blir vist til av "57846" i første innlegget i denne tråden...

> >

> > Hva handlet innslaget om? Kan noen oppsumere kort? Fikk ikke med meg det..

> >

> >

>

> Var litt snakk om at Levan ikke skjønte noenting, og man så noen bilder fra trening, der han gikk aleine litt vekk fra de andre og tydeligvis ikke ver en del av det sociale sammenholdet på laget.

> Dette er hvad jeg husker, er jo noen tid og mange pils siden

Slik husker jeg det også. Men siden vi her snakker om gode gamle NRK, er det bare for de som er interessert i flere detaljer å gå in på nrk.no, flikke opp Nett-TV og lete fram innslaget fra aktuelle dag og tid (Dagsrevyen 21, 11. mai, ca kl 21.27 for de som ikke ser det umiddelbart...). Og gratis da gitt

Comment

SÅ innslaget på Nett-TV nå. Trist for fyren, skjønner jo ikke en dritt og det er heller ingen andre på laget som kan snakke med han.

Comment

Sitat: Den fre, 12 mai 2006 10:13 skrev san Paolo:

> Uansett merkelig at den relativt veldrevne klubben vår ikke kan hoste opp penga til en såpass viktig brikke - for å få mest mulig ut av en spiller som kan bli viktig...

>

> Hadde det vært en fysisk skade, hadde det hverken stått på penger eller kompetente folk...

>

> En tolk er vel ikke så fordømt dyr eller vanskelig å få fatt i??

Synd han ikke snakker Urdu.. det er ivertfall nok av de tolkene i By'n

Men var kanskje ikke like gjenomtenkt, og hente han.
            Oslobajas

Comment

Hva er det man ikke forstår med "score goals/put the ball in the net" og da snakker vi ikke om og med det mottsatte kjønn

Comment

Hvis det hadde vært så enkelt å spille fotball (atpåtill i et lag man ikke har blitt ordentlig med kjent ennå) hadde vi nok alle vært toppscorer

Dessuten: forestill deg å bo i et land hvor du ikke skjønner noenting og ingen skjønner hva du sier. Det er ikke særlig morsomt. Kommunikasjon er viktig for å ha det bra. Har man det ikke bra blir ofte prestasjonene ikke så bra heller.

Soso
                Only the dark sides deals in absolutes...

Comment

Sitat: Den ons, 17 mai 2006 00:32 skrev CrazyMagnus:

> SÅ innslaget på Nett-TV nå. Trist for fyren, skjønner jo ikke en dritt og det er heller ingen andre på laget som kan snakke med han.

---

Flere enn meg som reagerer på journalistens oppførsel? Selv etter at Levan har beklaget og forklart at han ikke forstår engelsk, fortsetter journalisten å spørre ham om neste motstander. En veldig ydmykende situasjon for Levan, som blir latterliggjort. Det er både utrolig frekt og helt latterlig uprofesjonelt av NRK å slippe igjennom noe sånt på nyhetene.

Når det er sagt; fyren må da bli satt på intensiv norskopplæring? Han har vært her i over en måned, det skulle være mulig å lære i hvert fall det mest basiske av hverdagsgloser på den tida?

Comment

Joa, kan nok hende han har lært seg noe engelsk/norsk frem til nå. Men folk er veldig forskjellige når det gjelder å lære språk og en måned er ikke særlig mye for språkinnlæring. Dessuten tror jeg nok ikke at han at han hadde brukt de par glosene han muligens kan fremt til nå på TV... Det er få som hadde gjort det...

Og siden Georgisk er et kaukasisk språk og agglutinerende (som også finsk er) er det et språk som er nokså forskjellig fra norsk. Dvs det er vanskeligere å lære for ham norsk enn for folk med germanske språk som morsmål. Han kan ikke basere seg på ord som ligner en gang.

Men fant tilfeldigvis (jo, jeg er nerd ut at hans navn er gammelgeorgisk og at

-dse i Melkadse står for "sønn av", altså som i norske navn Svendsen (som kommer fra sønn av Svend). Oversatt blir det altså Melkasønn...

Morsomt det der at på tross av så store kulturelle og språklige forskjell finnes det noen likheter allikevel

Soso

Comment

Så på VIF-TV i garderoben, når Rekdal sier at de kan ta en tur på byen, og alle jubler, men Melkadze bare sitter og skjønner ingenting...

Comment

Sitat: Den ons, 17 mai 2006 14:01 skrev Soso:

> Joa, kan nok hende han har lært seg noe engelsk/norsk frem til nå. Men folk er veldig forskjellige når det gjelder å lære språk og en måned er ikke særlig mye for språkinnlæring. Dessuten tror jeg nok ikke at han at han hadde brukt de par glosene han muligens kan fremt til nå på TV... Det er få som hadde gjort det...

> Og siden Georgisk er et kaukasisk språk og agglutinerende (som også finsk er) er det et språk som er nokså forskjellig fra norsk. Dvs det er vanskeligere å lære for ham norsk enn for folk med germanske språk som morsmål. Han kan ikke basere seg på ord som ligner en gang.

>

> Men fant tilfeldigvis (jo, jeg er nerd ut at hans navn er gammelgeorgisk og at

> -dse i Melkadse står for "sønn av", altså som i norske navn Svendsen (som kommer fra sønn av Svend). Oversatt blir det altså Melkasønn...

> Morsomt det der at på tross av så store kulturelle og språklige forskjell finnes det noen likheter allikevel

>

> Soso

---

Er klar over at man starter blankt og ikke har referanser hvis man skal lære seg norsk med georgisk/russisk som utgangspunkt. Men motivasjonen burde være høy, og det ville overraske meg om ikke Vålerenga betaler for en intensiv språkopplæring med privatlærer. Da skulle forutsetningene være gode for rask progresjon, i hvert fall etter at den første kneika er overstått! Vi får håpe det ikke blir så lenge til.

Comment

Sitat: Den ons, 17 mai 2006 14:05 skrev Sasukhan:

> Så på VIF-TV i garderoben, når Rekdal sier at de kan ta en tur på byen, og alle jubler, men Melkadze bare sitter og skjønner ingenting...

Sånt skjer når man lærer et nytt språk mens man allerede er i landet det snakkes (egen erfaring). Det er ikke så ille, så lenge man føler at man er inkludert lell. Så ikke hvem det var i farten, men man kunne også se kort at noen henvendte seg til Melkadse rett etter at Rekdal hadde snakket ferdig. Regner med at han fikk en språktilpasset forklaring da

Comment

Det var vel Ronny Johnsen som klappa han på skulderen.

Men hvis jeg hadde vært i han sin situasjon hadde jeg følt meg veldig ensom...

Comment

Working...
                            X