Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Våre offisielle sider med LSK-bilde

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Våre offisielle sider med LSK-bilde

På våre offisielle sider er det nå et bilde av LSK-spillere som feirer scoring.

Det viser jo med all tydelighet at dette er en lite dedikert VIF-side. Og det burde det være.

Det frister jo ikke akkurat å klikke på det å se scoringer, når man reklamerer med et bilde av LSK-feiring.

Og spesielt upassende blir det i dag.

arne s-k

Re: Våre offisielle sider med LSK-bilde

Hvis du går rundt på alle tippeliga klubbene så vil du se at det er samme bilde over alt.. Fxt video spilleren er noe klubben er pålagt av tv2 at de skal ha på siden, pga medieavtalen. og da legger nok tv2 ut samme bilde over alt.

Comment

Sitat: Den fre, 12 mai 2006 10:28 skrev arne s-k:

> På våre offisielle sider er det nå et bilde av LSK-spillere som feirer scoring.

>

> Det viser jo med all tydelighet at dette er en lite dedikert VIF-side. Og det burde det være.

>

-----

Dette er et bilde som alle andre klubber i Tippeligaen også har på sine sider i dag. Så, det vil vel si at alle andre klubber er like ræva dedikerte til klubben sin som Vålerenga, det da vel?

Dette er forklart før, men FXTV boksen der er noe alle Tippeligaklubber må implementere på sine sider i henhold til den nye TV-avtalen. Alle skal ha den videoboksen der, og innholdet styres ene og alene av TV2/Nettavisen/FXT.

Jeg garanterer deg at de som jobber med nyhetsinnholdet på Vålerenga Fotballs hjemmesider er MEGET dedikerte i forhold til Vålerenga.

At de som styrer rettighetene til toppfotballen har sagt ok til en FXTV boks på alle klubbers hjemmesider som en av "kompensasjonene" i forhold til å bruke 1 milliard på rettighetene, er noe jeg synes det er litt drøyt å kappe hodet av klubbene for.

Kunne kanskje vært greit å satt seg inn i hvorfor det er slik, før man setter enkelts dedikasjon i tvil, og før man kapper huet av sidene?

Comment

Sitat: Den fre, 12 mai 2006 10:38 skrev Viking76:

> Hvis du går rundt på alle tippeliga klubbene så vil du se at det er samme bilde over alt.. Fxt video spilleren er noe klubben er pålagt av tv2 at de skal ha på siden, pga medieavtalen. og da legger nok tv2 ut samme bilde over alt.

Ja, og som jeg sa, dette eksempelet viser jo med all tydelighet at det nettopp ikke er en dedikert side. Men en slags samlebåndside.

Jeg mener i det minste at TV 2 burde lagt litt ekstra innsats i dette, og sørget for å unngå nettopp slike tilfeller. Men de legger altså ikke ekstra innsats i dette.

arne s-k

Comment

Joa, men no peikte arne s-k på korleis han oppfatta denne biletbruken. Og han fekk eit svar.

Men kva med alle dei andre nettsurfarane som ikkje les dette forumet? Dei tenkjer vel også slik, og dei får ikkje noko svar.

Framleis er det ein TV2-logo i adresselina når ein ser på sida til VIF fotball...

Comment

Sitat: Den fre, 12 mai 2006 10:41 skrev arne s-k:

> > Ja, og som jeg sa, dette eksempelet viser jo med all tydelighet at det nettopp ikke er en dedikert side. Men en slags samlebåndside.

>

-----

Så, da er alle andre klubber også kun samlebåndsider da, fordi klubbene overholder den nye mediaavtalen?

Comment

Sitat: Den fre, 12 mai 2006 10:42 skrev Magnus:

> Men kva med alle dei andre nettsurfarane som ikkje les dette forumet? Dei tenkjer vel også slik, og dei får ikkje noko svar.

>

> Framleis er det ein TV2-logo i adresselina når ein ser på sida til VIF fotball...

----

Godt mulig de ikke får noe svar, men det er som sagt på alle sider, og jeg ser helt ærlig ikke de helt store problemene med det. Ja, selvfølgelig kunne det godt vært noe annet enn bilder av LSK-jubel akkurat i dag, men Lyn hadde kanskje vært like ille, eller RBK, eller Ham-Kam etc. Det vil alltid være noen som misliker det.

Se heller på det som en ekstern greie (noe det faktisk er), som en reklamebanner fra FXTV, fordi TV2 har betalt skjorta for rettighetene. Ikke tenk at den boksen er Vålerengas, for det er den ikke.

Når det gjelder TV2-logoen, så har ikke jeg den selv lengre (jeg hadde den på jobben før), men det er gitt beskjed videre om problemet.

Comment

Sitat foomatic:

>

> Se heller på det som en ekstern greie (noe det faktisk er), som en reklamebanner fra FXTV, fordi TV2 har betalt skjorta for rettighetene. Ikke tenk at den boksen er Vålerengas, for det er den ikke.

>

Sitat slutt.

Den er litt tynn, mann. For meg var det å gå på www.vif.no utelukkende knyttet til positivitet. Jeg reagerte kraftig på bildet når jeg kom inn der i dag. Så kan det gjerne være at jeg er hårsår eller annet, men jeg ser at min navnebror "Arne s-k" reagerer på samme måte. Skulle jeg tippe er vi ganske represetntative for den gemene hop av klanshuer. Det haddet faktisk vært like ille om det bildet hadde vært av Start, rbk, Ham-kam eller andre fjasete klubber. "Litt" arbeid og så hadde man hatt 14 forskjellige bilder som man hadde lagt ut på de respektive klubbers side. Tror du jeg hadde klikke meg inn der om bildet hadde vist Jepsen med armene over hodet etter sin første scoring for oss? Jeg kan i hvertfall love at jeg ikke hadde noen intensjon om å trykke meg inn i dag...

jeg har aldri vært noen Ultras supporter, men ser nå hva det er de har kjempet for igjennom hele europa. Det er vikrig at vi tar tilbake fotballen. Det er en lengre diskujon jeg er villig til å være med på, men det får holde for denne gangen.

Jeg skriver mitt utsagn med stort bokstaver med vilje, i tillfelle noe trodde jeg hadde sovnet og dunket hodet CAPS-Lock knappen.

JEG VIL IKKE SE BILDER AV LSK SPiLLERE på VÅRE SIDER!!! (med mindre det handler om et kampreferat)

ArneB
                ArneB -

Comment

Da tror jeg du må ta det med TV2 siden de er de som har fotball rettighetene.. da legger de sikkert bare ut et bilde fra en Brann spiller om vi begynner å klage.

Comment

Sitat: Den fre, 12 mai 2006 13:20 skrev ArneB:

> jeg har aldri vært noen Ultras supporter, men ser nå hva det er de har kjempet for igjennom hele europa. Det er vikrig at vi tar tilbake fotballen. Det er en lengre diskujon jeg er villig til å være med på, men det får holde for denne gangen.

>

Nettopp.

Mange av oss som reagerer ser kanskje ut som folk som ikkje har noko betre å bruka tida si på enn å henga seg opp i små detaljar.

Men det er jo det store biletet det er snakk om. Og der er det mange "små" detaljar som skapar eit lappeteppe av kommersialisering og øydeleggjing av sjela i fotballen.

Comment

Sitat: Den fre, 12 mai 2006 13:20 skrev ArneB:

>Det haddet faktisk vært like ille om det bildet hadde vært av Start, rbk, Ham-kam eller andre fjasete klubber.

----

Men, det har jo vært bilder av andre klubbers spillere der tidligere i år. Da var det ingen som reagerte.

Selvfølgelig burde TV2/FXTV fiksa dette i forhold til hver klubb, helt enig, men akkurat den boksen får jeg gjort så utrolig lite med. Det er ikke mitt bord, og jeg bestemmer ikke hva som ligger der, hva som står der. Jeg beklager, jeg beklager, jeg beklager.

For all del, kapp gjerne huet av meg, helt greit, jeg takler det, men prøv å bruk deres egne hoder (siden mitt er avkappet), og tenk litt før dere fyrer løs mot oss som faktisk bringer VIF-nyheter på de sidene. Å bli beskyldt for å ha manglende dedikasjon ovenfor Vålerenga er faktisk sånn halvveis kjipt faktisk, når dere klager på en del av siden som jeg får gjort så lite med, som vi må forholde oss til i forhold til en avtale som er gjort.

Jeg beklager virkelig. Jeg ønsker ikke å se LSK-jubel selv, men jeg vet grunnen, og da gidder jeg ikke hisse meg opp over det. Det finnes så ufattelig mye annet å bruke energi på. Dagens kamp f.eks.

God kamp!

Comment

Lasse, vi er nok mange som hugsar korleis vif.no var før du kom inn der. Og eg trur eg kan snakka på vegner av fleire enn meg sjølv når eg seier at det du har gjort har vore veldig bra.

Men no er vi inne i det fyrste året med denne TV2-avtalen. TV2 prøver å sprengja grensene overalt for å ta over så mykje av fotballproduktet som mogleg, og eg oppfattar det slik at vi må slå tilbake der vi kan. Og det er betre å vera for krass i dag enn å liggja att på slagmarka om nokre år.

Comment

Sitat: Den fre, 12 mai 2006 14:06 skrev Magnus:

> Lasse, vi er nok mange som hugsar korleis vif.no var før du kom inn der. Og eg trur eg kan snakka på vegner av fleire enn meg sjølv når eg seier at det du har gjort har vore veldig bra.

>

> Men no er vi inne i det fyrste året med denne TV2-avtalen. TV2 prøver å sprengja grensene overalt for å ta over så mykje av fotballproduktet som mogleg, og eg oppfattar det slik at vi må slå tilbake der vi kan. Og det er betre å vera for krass i dag enn å liggja att på slagmarka om nokre år.

---

Først og fremst, Magnus, takk!

Jeg er enig, TV2 prøver sikkert å sprenge grensene, uten tvil. Og, jeg har også ytrert min mening om at bildet kanskje burde skiftes. Som jeg sa, jeg liker heller ikke at det er bilde av et jublende mobbeoffer fra Riise-slekta på forsiden vår, men jeg har kanskje en litt høyere terskel på å akseptere det?

Jeg synes også det er helt greit at det reageres, det er faktisk helt på sin plass. Allikevel ønsker jeg å kunne fortelle bakgrunnen for det, hvorfor ting er som det er. Men, det beste ville nok være å f.eks fyre av en mail til TV2/FXT.

Og, som jeg sa, det som gjør at jeg reagerer, er at vi (som drifter nyhetsflyten der inne) blir beskyldt for å mangle dedikasjon til klubben.

Comment

Det er nok uansett bedre og mer hensiktsmessig å klage til noen som kan gjøre noe med det.

Husker å ha lest på Kanari-forumet i vinter at de hadde klart å fjerne noen bilder av Vålerengaspillere på TV Norges Royal League-sider, ved å sende redaksjonen klagemail.

Vel, vi er fler...

Comment

Da er i allefall bildet endret. Bort med LSK-jubel, inn med en mer nøytralt fotballbilde fra Brann-Stabæk kampen. Ingen jubel, ikke noe trist og gult.

Jeg nevte også til FXT at det kunne være en idé å ha bilder knytta til hver klubb, de synes den var god, og skulle se på mulighetene.

Comment

Working...
                              X