Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

HODELØSE og HISTORIELØSE VIF-supportere!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HODELØSE og HISTORIELØSE VIF-supportere!

Snakk om hylekor!

Den ene forstå-seg-påeren etter den andre, kommer med knusende kritikk og saftig fordømmelse av Rekdal`s talentløse og dårlige ledelse; "Spark Reka!" - "Rekdal er totalt evneløs" "Rekdal er uten spillemønster og kreativitet".

Jeg lurer på hvilke enorme kunnskaper alle disse kritikerne sitter inne med? Tenk å være så allvitende og skråsikker! Verden må jo gå glipp av en rekke taktisk kloke fotballtrenere på denne måten. Alle de som virkelig "KAN" og "VET" befinner seg jo her inne på Forumet og kaster dritt på Rekdal.

- Hvor mange treninger er dere med på? Hva slags forballfaglig kompetanse har dere? Hvor mange av spillerne kjenner dere og snakker med? Eller er dere bare møkkaspredere! - som hverken vet eller kan! Som selv aldri har prestert noe som helst!

Kjetil Rekdal, en av de yngste som noensinne har spilt i tippeligaen, en av de yngste som har debutert på Norges A-landslag. Som har spilt 83 landskamper (og hadde hatt flere om ikke NJ Semb var blitt landslagssjef) Som fra sin sentrale midtbanerolle har scoret flere landslagsmål enn de fleste spisser! Scoret i 2 VM!

Som har vært lagkaptein både i Lierse, Rennes, Hertha Berlin,

landslaget og Vålerenga.

Som førte Vålerenga direkte opp fra 1ste divisjon, som trente de frem til et Cupmesterskap (2002), Til seriesølv (2004) til seriegull (2005)

- og nå er han altså helt ubrukelig!

Jeg tror Rekdal vet hva som skal til, hva sa han ikke i et intervju nylig; "Det skal bli mere "vi" men "I" bestemmer!

Kanskje Vålerenga`s problemer skyldes noe så enklet og vanskelig som at;

- "halve" spillerstallen har slitt med skader i vinter

- det har derfor ikke vært mulig å spille inn en første-ellver

- at å knytte til seg Aabrekk og Drillo var et feilgrep?

- Aabrekk har ansvaret for spillerutvikling - kan ikke se at DET har hjulpet på noen av spillerne!

- Drillo`s videoanalyser må ha blitt professoralt tåkeprat - for heller ikke de har skapt nytt liv i Vålerenga.

- Myhre har ikke klart å få "løftet" treningene?

- Og geni-psykologen Willy Railo ("Best når det gjelder") - kan ikke akkurat si at han fått klaff med å tilføre spillerne mental styrke!

Rekdal har jo selv sagt at han kanskje har overlatt for mye til trenerteamet rundt seg. Det har endret seg siste uka - og de som har sett treningen ser at det er som dag og natt når Rekdal eller Myhre leder treninga. Rekdal er knalltøff og med klare meldinger!

Fortsetter Rekdal på treningsfeltet kommer også Vålerenga.

Så kan vi sparke en del av "ekspertene" - og heller bruke penga på en ny spiller eller to!

Men det er forstemmende å lese all den dritten dere såkalte "Vålerenga-supportere" lirer av dere her på forumet!

Mot en trener som har betydd mer for Enga enn noen andre. Som lot være å ta ut trenerlønn første året som trener fordi han ikke ville belaste klubbens dårlige økonomi! Som bidro med over en million av egen lomme for å få orden på finansene.

- Hva skal man med fiender når man har slike venner (supportere) som dere? Spar på drittslenginga og støtt laget i stedet. Hva har dere prestert? Som kan skjelle ut og tror dere vet så forbanna mye bedre!
    "Tomme tønner rumler mest - det beviser innleggene her!"

Re: HODELØSE og HISTORIELØSE VIF-supportere!

Et svært godt innlegg, takk til DonCesar med formuleringer som står i skarp kontrast til mye av det oppgulpet som det har vært altfor mye av den siste tiden.

Nå får vi slutte å oppføre oss som Bergensere som trives best når de kan pisse på egen klubb, trener og spillere!
    En By-Ett Lag!

Comment

Sitat: Den lør, 13 mai 2006 23:46 skrev mojo:

> Et svært godt innlegg, takk til DonCesar med formuleringer som står i skarp kontrast til mye av det oppgulpet som det har vært altfor mye av den siste tiden.

>

> Nå får vi slutte å oppføre oss som Bergensere som trives best når de kan pisse på egen klubb, trener og spillere!

__________________________________________________ ___

enig supportere er til for å STØTTE!

Og det TRENGS i motgang!

Støtt laget, gi full guffe, en gang MÅ det bare snu!

There is the right way, the wrong way and the Norwegian way

Comment

I og for seg enig der. Vi er da for faen ikke bergensere.

Men vi må kunne stille krav også. NOE må gjøres når 2 poeng per kamp er i ferd med å bli 2 kamper per poeng. Jeg er ikke enig i at Rekdal må gå, men han må leve med at han har kniven litt på strupen akkurat nå.

Comment

Sitat: Den lør, 13 mai 2006 23:50 skrev Ivar:

> I og for seg enig der. Vi er da for faen ikke bergensere.

>

> Men vi må kunne stille krav også. NOE må gjøres når 2 poeng per kamp er i ferd med å bli 2 kamper per poeng. Jeg er ikke enig i at Rekdal må gå, men han må leve med at han har kniven litt på strupen akkurat nå.

----------

Enig, men det er som DonCesar sier. Det må være en viss grense for hvor mye dritt som kommer fra folk hvis eneste synlige mål er å ytre sine negative meninger om laget (hei, ollie ulv)!

Comment

Er helt enig i at Reka har betydd mye for Enga og jeg er evig takknemlig for at han med små ressurser klarte å få laget opp i toppen. Jeg tviler ikke på at Rekdal er en god trener. En som vet hvordan man kan vinne fotballkamper selv når spillermaterialet er dårligere enn motstanderens.

Grunnen til at jeg allikevel ønsker at Reka tar turen til Tyskland neste sesong, er at vi nå har alle tiders mulighet til å knytte til oss spillertyper som kan spille underholdene fotball. Personlig vil jeg mye heller ende på 4. plass med 104-90 i målforskjell enn å vinne serien på 1-0 seiere og 0-0. Ja, til og med 5-6. plass ville vært greit om spillet gjorde at man kunne gått med hevet hode.

Nå kan jeg ikke det. Alle jeg møter synes VIF spiller dritt-fotball. og jeg må si meg helt enig. Det gjorde de også i fjor da de vant gull. Alle nøytrale fotball-elskere unnet Start seieren. Sannsynligvis fordi de var underdogs, men også fordi de spilte den mest underholdende fotballen. Det ville vært direkte ødeleggende for norsk fotball om Enga hadde gjort det til vane å vinne serien med slikt spill de leverte i fjor.

Folk synes det er litt dårlig liv på tribunen om dagen. Selv mener jeg at det er i motgang man skal synge høyest, men dessverre virker ikke dette å være gjengs oppfatning i Klanen. Hvis du ikke har lagt merke til det, så blir det faktisk sinnsykt liv bare de får til 2 skikkelige angrep på rad. Eller 2 cornere.. Tenk hvor sinnsykt stemning det ville blitt om de spilte attraktiv fotball. Tenk så mange folk det ville kommet på kamp. Tenk hvor mye penger det ville gitt til klubbkassa. Tenk hvor bra spillere man da kunne tiltrukket seg. Tenk deg hvor bra fotball man kunne prestert da!

Det er ikke uten grunn at det laget som har vunnet serien flest sesonger på rad i Norge, spilte underholdende fotball. Jeg tror ikke man kan klare å vinne serien 13 år på rad ved å spille kynisk møkka-fotball. Det blir altfor lett å forsvare seg mot. Den eneste perioden på i Eliteserien hvor Enga har spilt bra under Rekdal, var etter sommerferien i 2004. Jeg tror grunnen til det var ganske enkel. Den gangen var VIF en middelhavsfarer. Bortelagene sto høyt på banen når de gjestet Ullevål. Enga fikk mye rom å løpe i og mange kontringsmuligheter. Etter at de tok sølvet, har motstanderene fått respekt for Enga. De legger seg lavere på banen og vips, så klarer ikke Enga å få til en dritt. De har hverken spillerne eller spillestilen til å bryte gjennom etablert forsvar.

For å prestere på høyt nivå over lengre tid, må man knekke denne koden. Hvordan slå lag som legger seg bakpå? Borte mot Lyn i år kunne man se forkjellen i en og samme kamp. De første minuttene torde Lyn å stå høyt på banen. Enga kom til flere muligheter på få minutter enn de klarte på 90 mot Odd. Plutselig ga Henning Berg beskjed til spillerene om å legge seg dypere, og vips, så var den kampen over..

Jeg har sagt det i en tidligere tråd, men sier det igjen: Jeg tror ikke Rekdal er mannen til å innføre attraktiv fotball i Enga. I hele fjor var taktikken å sikre 1-0 ledelse fremfor å drepe kampen med 2 eller 3-0. Hvor mange defensive bytter gjorde han i fjor? Ja, det holdt faktisk til gull, og det var sikkert det riktige å gjøre på den tiden, men det sier ganske mye om Rekdal som trener. Han er barn av den tyske kynismen (Merkelig nok har han ikke bragt med seg langskuddene fra tysk fotball.. Spillerne våre må jo innenfor 5-meteren før de tør å skyte)

Så igjen vil jeg si: Takk Rekdal! Du har gjort oss til en toppklubb! Reis til Tyskland og gjør de samme miraklene for en annen sovende gigant!

Og PS: Hva Rekdal har gjort som spiller er meg revnende likegyldig.

Og PS2: Jeg kommer alltid til å synge høyt for Enga, og kommer aldri til å pipe/slenge dritt om Reka/laget under en kamp. Her i forumet derimot, bør det være lov til å uttale seg.

Mjerda

Comment

Sitat: Den lør, 13 mai 2006 23:29 skrev DonCesar:

> Snakk om hylekor!

> Den ene forstå-seg-påeren etter den andre, kommer med knusende kritikk og saftig fordømmelse av Rekdal`s talentløse og dårlige ledelse; "Spark Reka!" - "Rekdal er totalt evneløs" "Rekdal er uten spillemønster og kreativitet".

>

> Jeg lurer på hvilke enorme kunnskaper alle disse kritikerne sitter inne med? Tenk å være så allvitende og skråsikker! Verden må jo gå glipp av en rekke taktisk kloke fotballtrenere på denne måten. Alle de som virkelig "KAN" og "VET" befinner seg jo her inne på Forumet og kaster dritt på Rekdal.

> - Hvor mange treninger er dere med på? Hva slags forballfaglig kompetanse har dere? Hvor mange av spillerne kjenner dere og snakker med? Eller er dere bare møkkaspredere! - som hverken vet eller kan! Som selv aldri har prestert noe som helst!

>

> Kjetil Rekdal, en av de yngste som noensinne har spilt i tippeligaen, en av de yngste som har debutert på Norges A-landslag. Som har spilt 83 landskamper (og hadde hatt flere om ikke NJ Semb var blitt landslagssjef) Som fra sin sentrale midtbanerolle har scoret flere landslagsmål enn de fleste spisser! Scoret i 2 VM!

> Som har vært lagkaptein både i Lierse, Rennes, Hertha Berlin,

> landslaget og Vålerenga.

> Som førte Vålerenga direkte opp fra 1ste divisjon, som trente de frem til et Cupmesterskap (2002), Til seriesølv (2004) til seriegull (2005)

> - og nå er han altså helt ubrukelig!

>

> Jeg tror Rekdal vet hva som skal til, hva sa han ikke i et intervju nylig; "Det skal bli mere "vi" men "I" bestemmer!

> Kanskje Vålerenga`s problemer skyldes noe så enklet og vanskelig som at;

> - "halve" spillerstallen har slitt med skader i vinter

> - det har derfor ikke vært mulig å spille inn en første-ellver

> - at å knytte til seg Aabrekk og Drillo var et feilgrep?

> - Aabrekk har ansvaret for spillerutvikling - kan ikke se at DET har hjulpet på noen av spillerne!

> - Drillo`s videoanalyser må ha blitt professoralt tåkeprat - for heller ikke de har skapt nytt liv i Vålerenga.

> - Myhre har ikke klart å få "løftet" treningene?

> - Og geni-psykologen Willy Railo ("Best når det gjelder") - kan ikke akkurat si at han fått klaff med å tilføre spillerne mental styrke!

>

> Rekdal har jo selv sagt at han kanskje har overlatt for mye til trenerteamet rundt seg. Det har endret seg siste uka - og de som har sett treningen ser at det er som dag og natt når Rekdal eller Myhre leder treninga. Rekdal er knalltøff og med klare meldinger!

> Fortsetter Rekdal på treningsfeltet kommer også Vålerenga.

> Så kan vi sparke en del av "ekspertene" - og heller bruke penga på en ny spiller eller to!

>

> Men det er forstemmende å lese all den dritten dere såkalte "Vålerenga-supportere" lirer av dere her på forumet!

> Mot en trener som har betydd mer for Enga enn noen andre. Som lot være å ta ut trenerlønn første året som trener fordi han ikke ville belaste klubbens dårlige økonomi! Som bidro med over en million av egen lomme for å få orden på finansene.

> - Hva skal man med fiender når man har slike venner (supportere) som dere? Spar på drittslenginga og støtt laget i stedet. Hva har dere prestert? Som kan skjelle ut og tror dere vet så forbanna mye bedre!

Logikken her er at om man ikke selv personlig har ledet et lag til seriegull el.l. så har man ingen rett til å mene noe om Rekdal og Vålerenga. Greit nok, men da er det vel bare å stenge forumet? Og har du, DonCesar, vunnet noe? (kanskje, jeg vet ikke hvem du er - men opplys oss gjerne om dine meritter, det ville gi ditt innlegg litt mer tyngde)

Har inntrykk av at Rekdal er likt og respektert, og at de aller aller fleste er mer enn i stand til å se at han har gjort en suveren jobb for klubben de siste årene. Om det hersker det liten tvil, tror jeg.

Men skal man beholde en trener utelukkende pga historiske prestasjoner? I skrivende stund ligger vi sist - ja, faktisk helt sist, i en tippeliga vi vant i fjor. Åpningen av årets tippeliga er en fortsettelse av tendensen i fjor høst og i vinter, dvs svakt spill, få eller ingen sjanser og mål, og resultater deretter. Dette til tross for en solid spillerstall, og - i TL sammenheng - rikelig med ressurser.

Skal vi sitte å se på dette? Slå oss til ro med at det ble gull i fjor, og Rekdal er en kjernekar, så da ordner det seg? Er det den ENESTE måten en virkelig enga-supporter skal te seg?

Noen (mange) her inne er usikre på om Rekdal kan utvilke laget videre (noe I himself vel har antydet at han sliter med?), da spiller det mindre rolle hva han har gjort, om han ikke kan holde oss over streken. Det er legitimt å stille spørsmål da, ikke hysteri, og det er definitivt ikke historieløst.

Hvilken rett har du til å påberope deg "ekte" støtte til enga, og latterliggjøre oss som er oppriktig bekymret for hvor det bærer hen under Rekdal, som "lissom supportere"? Som "ekte" enga-supproter, mener du at Rekdal er større enn drakta?

Det er saklige grunner til å mene Rekdal bør trekke seg. Det er saklige grunner til å mene det motsatte. Men ikke så tvil om mine (og andres) motiver - så lavt bør vi ikke synke.

Støtt gjerne Rekdal som trener. Men respekter at det i dagens situasjon kan være ekte Enga-supportere som stiller ubehagelige spørsmål.

Comment

Et kjapt innlegg fra en (ex)-supporter (bosatt på Vålerenga) som er gammel nok til å huske Erik Foss, Trond Hoftvet, Yngve Andersen og Store-Ivers:

Vålerengas store problem det siste tiåret har vært en gjennomført og deprimerende mangel på sjarm.

Pengesurr og jålete feilinvesteringer kan vi holde ut en stund. Pascal Simpson (6,5 million og nesten dobbelt så dyr som nest dyreste spiller i landet), Hoseth ... andre middelmådige jålebukker ... vi holder dem ut en stund. Men nok blir etterhvert nok.

Og pengegutta? Joda, moderne fotball trenger investorer. Men hva slags folk har vi hatt? Fredriksen og Spetalen- landets to mest kyniske og mest sjarmløse pengemenn.

Så får vi Drillo - mannen med klodens minst sjarmerende fotball.

Og det går ikke over: Kjetil Rekdal, landslagets mest sjarmløse spiller gjennom tidene, får tilbud om jobb. Det går som det må: når gutta spiller dårlig (mai 06) erklærer sjarmklumpen: ikke engang Jesus ville fått disse spillerne til å prestere.

Dette laget har en arv på ta vare på. Det innebærer:

Vi skal spille underholdende fotball

Vi skal ha personligheter folk kan identifisere seg med - på banen og på sidelinja.

De som har ansvaret skal ta det - og ikke skylde på andre.

Når dette er på plass skal vi komme tilbake. Ikke før.

Konrad

Comment

Jepp!

Jeg håper Rekdal leser din sylskarpe analyse og at han tar dine sikkert uhyre velbegrunnede råd ad notam!

- Men VET DU hva Rekdal sier til spillerne om spillemønsteret?

- Vet DU hva de trener på av formasjoner og angrepsmønster?

Du foretrekker en 4de plass og "underholdende" fotball? Kanskje du skal se på Tufte IL?

Tror du de store klubbene i verden spiller underholdende fotball i hver eneste kamp? Selv om de har et spillemateriell av en annen verden enn det vi har i Vålerenga.

Innlegget ditt forteller at her har vi enda en som IKKE selv er idrettsmann! Men som allikevel vet best!

Vålerenga spiller fotball for å komme høyest mulig på tabellen!

Det er DET spillerne trener på, det er DET klubben lever av og det er DET som er klubbens fremtid.

- Selvsagt betyr det at de også må KUNNE spille fotball på et høyt og aggressivt nivå, og det ER underholdende når laget får ting til og prestasjonene kommer.

Men det gjør de ikke alltid! Nevn en idrettsmann, en fotballklubb som ALDRI har hatt nedturer!

Nå roper sånne som deg opp som om Vålerenga hadde vært et drittlag i uminnelige tider. Bruk hue!

Vålerenga er det laget som har skapt spenning, diskusjon og engasjement i norsk fotball de siste årene!

Først fordi de var det laget som presset Rosenborg til målstreken i 2004 og der seiersvante trøndere vant med et heldig måls margin (takket være at Berre bommet på blankt mål)

Vålerenga var de som brøt Rbk`seiersrekke. Og treneren var Rekdal. Han er neppe dårligere som trener iår.

Den eneste "eksperten" som er kritisk til Rekdal som trener er Bengt Eriksen (ex Vålerenga) - ingen andre skyter på Rekdal antagelig fordi de vet hva han står for! F.eks. er det ingen Uwe Rössler har så stor respekt for som nettopp Rekdal.

I Norge er det heller ingen fersk trener - eller så ung trener som har vunnet så mye som Rekdal. Ingen andre trenere i norsk tippeliga idag har en trener-CV som han.

Det er lett å slenge dritt og være allvitende - men kanskje man burde ha prestert noe selv før man begynner å kritisere andre?

Du driter i hva Rekdal har gjort som spiller. Greitt det - da bryr du deg ikke om egenskaper som; fotballforståelse, ledertype, strateg, kreativitet, vinnervilje.

Ifølge Andreas Morrisbak (Lyn og NFIF`s analyse-ekspert) så er Rekdal den hurtigste spille-forståeren vi noen gang har hatt på landslaget. Hans presise gjennombruddspasninger var lynhurtige...

Jeg høres ut som en Rekdal-fan, men sannheten er at spillerne som opplever han daglig som trener, har et noe annet syn på han enn sånne som deg og andre bedrevitere som allikevel ikke vet en verdens ting!

Spør Steffen Iversen, spør Ronny Johnsen, spør Tore Andre Flo!

De har vært ute i verden og KAN en del om trenere og fotball.

Gjett om de har respekt for Rekdal som trener og det han kan av fotball!

Men dere vet best! Spark Rekdal! Noen av dere vil jo også ha tilbake Geir Bakke? Ja, Moss har jo 4 poeng så langt - men de spiller kanskje underholdende fotball?

- At dere ikke begynner som trenere selv dere som ser, vet og kan alt? Som VET hvordan det skal gjøres og som med et fingerknips får 11-16 individualister til å fungere som et lag der alle er på topp samtidig!

- Gå ut og la verden få glede av deres fenomenale fotballkompetanse!
                  "Tomme tønner rumler mest - det beviser innleggene her!"

Comment

Hehe.. Jeg vet ikke riktig hvem som oppfører seg som bedre-viter her. Hvem er du til å harselere med min "analyse"? Jeg må da få lov til å ha en mening selv om jeg hverken er trener eller idrettsmann... Det der er bare latterlig..

Jeg trenger ikke høre hva Rekdal sier på trening om spillemønster og spillestil når jeg har sett en nesten ubrutt rekke av dritt-fotball siden vårsesongen 2005. Har han forsøkt å spille noe annet enn kynisk fotball, har han sannsynligvis problemer med å uttrykke seg. I fjor høst var det jo til og med tendenser til spilleropprør. Spillerne hadde iallefall klare meninger om hvordan de burde spille, og de ønsket å gå bort fra Rekdals proriterte formasjon. Han skal ha skryt for at han tidlig så når taktikken hadde slått feil, men når han gjør det samme byttet etter 30 minutter kamp etter kamp, burde han vel begynne å se et mønster?

Uansett jeg tror uenigheten vår bunner i at jeg ønsker underholdning, du ønsker resultater for en hver pris. Er man kun ute etter plasseringer, kan nok Rekdal fortsatt gjøre en god jobb. Men jeg ønsker UNDERHOLDNING også! Greit, jeg hadde det moro da Enga kom hjem med gullet, men jeg har en oppfatning om at underholdende fotball gjør opplevelsen enda bedre. Får jeg lov til det eller nekter du meg det også?!

Angående det at jeg driter i hva Rekdal gjorde som spiller, så mente jeg selvfølgelig ikke at spiller-karrieren hans ikke har gjort han til det produktet han er idag. Poenget mitt er at det alene ikke gjør deg til en god trener. Det å være trener er mer enn bare spillerforståelse og erfaring. Historien er full av fantastiske fotballspillere som har vært elendige trenere.

Angående de andre "poengene" dine, så tror jeg at du finner svarene i mitt forrige innlegg...

Sov godt!

Mjerda

Comment

Sitat: Den søn, 14 mai 2006 01:08 skrev Mjerda:

> I fjor høst var det jo til og med tendenser til spilleropprør. Spillerne hadde iallefall klare meninger om hvordan de burde spille, og de ønsket å gå bort fra Rekdals proriterte formasjon. >

Og etter at det skjedde scorte vi vel knapt et mål.

Comment

Sitat: Den søn, 14 mai 2006 01:13 skrev Alex Malager:

> Sitat: Den søn, 14 mai 2006 01:08 skrev Mjerda:

>

> > I fjor høst var det jo til og med tendenser til spilleropprør. Spillerne hadde iallefall klare meninger om hvordan de burde spille, og de ønsket å gå bort fra Rekdals proriterte formasjon. >

>

>

> Og etter at det skjedde scorte vi vel knapt et mål.

>

>

>

Heller ikke før... Det pleier sjeldent å funke når spillerne tar ting i egne hender. Poenget mitt var snarere at Rekdal da kanskje ikke hadde full respekt og tiltro blant sine spillere...

Mjerda

Comment

WOW - for en debut på forumet, og for en oppfølger. Mannen har 2 innlegg i forumet og viser enorme baller!

Rekdal er uttalt homofob.

Skaphomser utgir seg ofte for å være homofobe.

Rekdal er nyseparert.

Ergo:

DonCesar er Rekdals hemmelige elsker.

-------

Fra spøk til alvor: Jeg støtter DonCesars synspunkter om at dritt skaper dritt, så la oss tenke konstruktivt. Men, å "frede" Rekdal er jeg ikke med på...

Klubben er større en Rekdal - mye større. De som kjenner sin historie vet dette. De vet også at å holde med enga er en mare - så gudskjelov er vi der vi hører hjemme - i twilightzone mellom de to øverste divisjonene. Det er her vi finner oss selv, det er her vi med selvironi og galgenhumor gir de rette laga en solid uppercut med jevne mellomrom og gleder oss som unger i etterkant.

Slutt å surve, folkens. I dag tapte Lyn, og RBK klarte bare et poeng mot tabelljumbo (før runden ble spilt). Dette smaker himmelsk da dette er lag vi unner alt vondt. Videre er det et tegn på at årets tippeliga trolig blir jevnere og tøffere enn fjorårsvarianten. At ikke LSK og Brann har blitt tatt nok på alvor gjør at disse lagene til nå har fått årets "Start-effekt" jf. fjoråret.

Dette vil snu.

Vi vet alle at det vil dukke opp en eller annen form for intern konflikt i Bergen som setter Brann ut av gullkampen.

Lillestrøm er verdensmestere i å nesten lykkes, så de tar nok sølvet i år.

Rosenborg kunne man kanskje trodd skulle tatt gullet, men de har også starta sesongen skuffende, og ligger bare 5 poeng foran det desiderte jumbolaget i divisjonen. Dette forspranget holder neppe, så da blir det vel gull på oss i år også... Kjedelig - been there, done that...

Vel, jeg påberopte meg kanskje å gå fra spøk til alvor i sted, og etter en noe ironisk avdeling kommer et par ordentlig alvorlige ord på slutten:

Det kjennes trygt å ligge helt sist på tabellen. Herfra kan det kun gå fremover - vi har ingenting mer å tape. Alle poeng etter dags dato er en seier i seg selv - la oss glede oss over hvert eneste ett...

Takk!

Comment

Sitat: Den søn, 14 mai 2006 00:40 skrev DonCesar:

> Jepp!

> Jeg håper Rekdal leser din sylskarpe analyse og at han tar dine sikkert uhyre velbegrunnede råd ad notam!

> - Men VET DU hva Rekdal sier til spillerne om spillemønsteret?

> - Vet DU hva de trener på av formasjoner og angrepsmønster?

>

----

Du virker ikke helt balansert, det skal sies. Kanskje er du supporter av året, joina medgangsbølgen etter gullet ifjor.

Du veit tydeligvis null om akkurat ovennevnte.

Rekdal har selv uttalt, han går mot vinden når det gjelder formasjoner og satser 70/30 på individuelle ferdigheter (for å dytte det inn med teskje, 30% på spillemønster). Resten av laga i TL gjør stikk motsatt. Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at dette ikke har fungert de 12 siste TL-kampene.

Men du som er så 'begavet' og har svar på alt, hva skjer i toppen på en utøver (eller for den saks skyld, alle personer), når man føler seg presset? Man gjør urasjonelle valg, eller?

Har man et mønster å falle tilbake på, er det lettere å ta 'det vanlige' valget fordi man veit det vil fungere, uenig?

Det vi ser på banen nå om dagen, er en haug med spillere som ikke veit hva de skal gjøre, eller hvordan de vil opptre.

Vi er regjerende seriemestere, ALLE (dette er heller ikke nytt) vil slå Vålenga om dagen og mobiliserer årets kamp mot oss.

Hva skjer når vi ikke klarer å produsere en målsjanse over tid? Man overlater ansvaret til en annen og gjemmer seg selv, redd for å gjøre flere feil. Dette er en ganske naturlig konsekvens, noe som til og med mannen i gata skjønner og veit.

Når spillerne mister hodet, HVEM skal 'sette det på plass'? Hvem er den rette til å fortelle hva som skal gjøres?

Jeg snakker ikke om 5-meters pass som feiler, det skjønner til og med du regner jeg med (men igjen, de fleste feilpass kommer i stressa situasjoner).

Gidder ikke å analysere resten av innlegget ditt, forsøker å kaste bort fritia mi på helt andre ting enn å kverrulere med bedrevitere.

Jeg skal innrømme at Rekdal har redda klubben i vårt hjerte. Han er kanskje den som har betydd mest for Vålenga gjennom tidene. Hva har nå dette å si hvis spillergruppa ikke klarer å følge hans visjoner? Som underdog har Rekdal bevist at han duger, men jeg tror ikke han er rett person i motgang, når prestasjon er et krav.

"I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

vil bare minne om Odd i fjor. Desidert sist på tabelen i lang tid.Mange som ville sparke treneren. Etter sommeren og frem til nå har det bare gått en vei. Jeg tror ikke å sparke treneren er svaret, noen ganger kanskje, men ikke alltid. Men dette er noe spillergruppa og ikke minst treneren må finne ut av. det er tross alt de som skal snu dette. Vår jobb er å støtte laget. ikke sparke det når det ligger nede

Comment

Working...
                              X