Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Statistikk-takk

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Statistikk-takk

Om å ha 5 poeng etter 7 serie runder:

Disse lagene hadde 5 poeng etter 7 runder og rykka IKKE ned (årstall i parantes):

Odd (2005), FFK (2004), TIL (2003), SIL (2002), Lyn (2001)

Disse lagene hadde 5 poeng etter 7 runder, og rykka ned:

AAFK (2005), SIL (2004)

Ellers inneholder "nyere historie" også eksempler på at lag har gjort det dårligere i sesongens 7 første runder en enga har gjort i år, uten å rykke ned. (Bryne 4 p. etter 7 runder i 2001 og 2002 uten nedrykk, B/G 4 poeng etter 7 runder i 2001 uten nedrykk)

Vår nest dårligste sesongstart i nyere tid er 6 poeng etter 7 runder i 2000 - og det gikk ikke så bra...

Konklusjon: Det er gode sjanser for å unngå nedrykk selv om vi nå ligger helt nederst på tabellen.

Dette går fint!

Re: Statistikk-takk

Vinner vi mot Start nå så er jeg optimist. Skulle det bli tap der...

Comment

Hvem snakker om å rykke ned ? Det er en fiasko om vi blir nr 9 eller 7 også. Vi vant serien i fjor, men jeg trodde aldri vi skulle gjenta det i år. Men jeg var ganske trygg på at vi skulle bli blant de tre beste.

Comment

Sitat: Den søn, 14 mai 2006 15:47 skrev hmchrist:

> Om å ha 5 poeng etter 7 serie runder:

> Disse lagene hadde 5 poeng etter 7 runder og rykka IKKE ned (årstall i parantes):

> Odd (2005), FFK (2004), TIL (2003), SIL (2002), Lyn (2001)

> Disse lagene hadde 5 poeng etter 7 runder, og rykka ned:

> AAFK (2005), SIL (2004)

>

> Ellers inneholder "nyere historie" også eksempler på at lag har gjort det dårligere i sesongens 7 første runder en enga har gjort i år, uten å rykke ned. (Bryne 4 p. etter 7 runder i 2001 og 2002 uten nedrykk, B/G 4 poeng etter 7 runder i 2001 uten nedrykk)

>

> Vår nest dårligste sesongstart i nyere tid er 6 poeng etter 7 runder i 2000 - og det gikk ikke så bra...

>

> Konklusjon: Det er gode sjanser for å unngå nedrykk selv om vi nå ligger helt nederst på tabellen.

>

> Dette går fint!

Jeg er imponert over statistikken din - takk!

Er ikke like imponert over ambisjonsnivået ditt...

Comment

Det er 3 påeng til 7 plassen...detta går fint..går for europaspill enda

Comment

Sitat: Den søn, 14 mai 2006 16:42 skrev Bent:

> Hvem snakker om å rykke ned ? Det er en fiasko om vi blir nr 9 eller 7 også. Vi vant serien i fjor, men jeg trodde aldri vi skulle gjenta det i år. Men jeg var ganske trygg på at vi skulle bli blant de tre beste. "

Målet må selvsagt være og komme så høyt opp som mulig, men sånn det ligger ann nå så tenker jeg at en "grei" plassering i TL er helt ok, mens det vi bør satse 110% og lemmer og bein på er å nå CL og selvfølgelig ta cupen, slik at vi igjen kan samles på Rådhusplassen.

Men det kortsiktige målet er selvsagt og komme oss opp av sumpa.

Comment

Sitat: Den søn, 14 mai 2006 16:42 skrev Bent:

> Hvem snakker om å rykke ned ?

Tabellen per dags dato snakker i klare og tydelige ordelag om nedrykk...

Comment

Sitat: Den søn, 14 mai 2006 17:01 skrev ice69:

> Er ikke like imponert over ambisjonsnivået ditt...

Nei, jeg burde kanskje justere det litt

Men, jeg foretrekker å la meg overraske positivt, og kommer til å glede meg for hvert poeng som kommer og for hver plass vi klatrer.

For å slenge på litt mer statistikk, så er en 7. plass det 3. beste resultatet siste 20 år, så i historisk perspektiv er det vel fortsatt mulig å håpe på at også årets sesong havner blant topp 3 i "moderne tid"...

Comment

Sitat: Den søn, 14 mai 2006 19:02 skrev hmchrist:

>

> Tabellen per dags dato snakker i klare og tydelige ordelag om nedrykk...

-----------------------------------------

Å begynne å snakke om å unngå nedrykk er etter min mening rimelig feilslått psykisk terminologi.. Selv om det er sant.. GUtta må fortsette å se at det for eksempel bare er 5p opp til RBK.. Se oppover mot topp 5 og fortsette å jobbe på treninger..

PÅ en annen side er det kanskje nedrykkstrusselen som kan få gutta til å våkne..
                  Fristilt!

Comment

Sitat: Den søn, 14 mai 2006 19:16 skrev stigo22:

> Å begynne å snakke om å unngå nedrykk er etter min mening rimelig feilslått psykisk terminologi.. Selv om det er sant.. GUtta må fortsette å se at det for eksempel bare er 5p opp til RBK.. Se oppover mot topp 5 og fortsette å jobbe på treninger..

>

> PÅ en annen side er det kanskje nedrykkstrusselen som kan få gutta til å våkne..

Nå har vel ikke RBK all verdens grunn til å være særlig fornøyd med serieåpningen heller da...

Comment

Sitat: Den søn, 14 mai 2006 19:02 skrev hmchrist:

> Tabellen per dags dato snakker i klare og tydelige ordelag om nedrykk...

Tabellen per dags dato viser tre poeng opp til 7. plass.

Riktignok er jeg enig at det er litt på kanten til krise, la oss se etter 6.6, det er 12 poeng å spille om til da. Hvis vi har hentet mindre enn 7 på disse, da blir jeg redd.

C.

Comment

En ting jeg kom til å tenke på. Litt søkt siden det er lenge siden, men likevel. De to siste lagene som vant serien bortsett fra Rosenborg holdt faktisk begge på å rykke ned året etter! Viking var bare en strafferedning fra ikke å ta turen ned i 1992, mens Lillestrøm måtte spille kvalik i 1990.

La oss håpe vi gjør den statistikken til skamme i hvertfall.. Merka jeg ble litt overtroisk da jeg innså det!
                        Hasta la victoria siempre!

Comment

Working...
                        X