Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Digitalpotten = penger til klubben

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Digitalpotten = penger til klubben

I et tørt marked er jo ikke dette så dumt. 24,3 millioner skal fordeles, og 80 % gjennom trafikk på hjemmesiden vår. vif.no som startside kan jo være greit.

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/1611/372/

Ifølge TNS Gallups måling for uke 52 ligger Rosenborg som eneste norske fotballag med 15.148 unike besøkene og 84.702 sidehenvisninger. Jeg sjekket tilbake noen uker og på topplisten er det kun RBK som finnes selv om jeg vet at VPN i alle fall har hatt langt flere besøk enn flere av de på den listen.

Er det slik at klubbene må be om å få sidetallene sine overvåket? Er det andre plasser man kan se hvordan man ligger an?

Comment

Skal klubben klare å karre til seg mest mulig av denne potten mener jeg de må løfte vif-fotball.no betraktelig!
      Ettersom 24 millioner skal fordeles på 16 klubber vil enkel matematikk tilsi at man ved å oppnå gjennomsnitlig trafikk for alle lagene vil karre til seg 1,5 millioner. Så, bruk minst 1,5 mill på å ansette folk til å utvikle og oppdatere nettsidene. Om det er samsvar mellom publikumstallene og hva man bør forvente av trafikk mener jeg det burde være svært realistisk å slå kloa i langt mer enn 1,5 mill.

Videre mener jeg det bør satses på følgende:
      - få i gang et forum som kan konkurrere ut klanens/vpns forum (for meg er det ett fett hvor jeg diskuterer så lenge de fleste diskuterer på samme sted som meg) - det er mye trafikk i forumene...
      - lag spill og konkurranser som trekker folk. Å gi bort et skjerf, en cap, ei drakt, noen gratisbilletter og annet sjappesnacks med jevne mellomrom er en svært liten utgift men vil helt sikkert generere trafikk
      - integrer viftv bedre i sidene (etter malen til tv2sporten.no) slik at man ikke må veksle mellom nettsteder for å se video
      - forbedre wapsidene også og drit i å ta 5,- spenn for å se en sur video på wap bare fordi det er mulig å ta betalt! mobilsurfing kommer til å ta voldsomt av og da må man ha tilbudet klart!

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
        - få i gang et forum som kan konkurrere ut klanens/vpns forum (for meg er det ett fett hvor jeg diskuterer så lenge de fleste diskuterer på samme sted som meg) - det er mye trafikk i forumene...

Ser du helt nederst på forumet vil du se
        Copyright © Vålerenga På Nett 1996-2008 - Send epost til VPN:info@vpn.no
        Ansvarlig redaktør: Svein Graff, Vålerenga fotball

Forumet er lagt under klubben og de får dermed trafikken herfra

Comment

Originally posted by FrankO View Post
          Ser du helt nederst på forumet vil du se
          Copyright © Vålerenga På Nett 1996-2008 - Send epost til VPN:info@vpn.no
          Ansvarlig redaktør: Svein Graff, Vålerenga fotball

Forumet er lagt under klubben og de får dermed trafikken herfra
          Litt mer om dette i denne tråden:
          http://forum.klanen.no/showthread.php?t=19988

Comment

VIF Media satser i 2009. Mye nytt, og de skal i tillegg sende treningskampene i Januar og Februar live på VIF-TV.

Ahhh, nydelig!

http://www.vif-fotball.no/article2487915.ece

Comment

Sendinger

Jeg synes vi burde få noe liknende som VikingTV har. Var der for en stund siden og der hadde de en egen TV-kanal som sender direktesendinger fra ett studio. Håper vi får noe liknende i tillegg til magasinet.

http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=20716

- Ole -

Comment

Videre mener jeg det bør satses på følgende:
                - lag spill og konkurranser som trekker folk. Å gi bort et skjerf, en cap, ei drakt, noen gratisbilletter og annet sjappesnacks med jevne mellomrom er en svært liten utgift men vil helt sikkert generere trafikk
                - integrer viftv bedre i sidene (etter malen til tv2sporten.no) slik at man ikke må veksle mellom nettsteder for å se video
                Liker disse to forslagene. Ser ut som de og har hørt på deg allerede når det gjelder integrasjon av web-tv. Sjekk saken til MA ang. prestasjoner.
                http://www.vif-fotball.no/article2488024.ece
                Og forøvrig mener jeg at Lyn og LSK må oppløses og brennes.

Primary Mission 1: Accomplished.

Comment

Skal klubben klare å karre til seg mest mulig av denne potten mener jeg de må løfte vif-fotball.no betraktelig!
                  Helt enig. Jeg boikotter de "nettavisen-sidene" de har nå. De er altfor dårlige så skal de få noen hits fra meg så må de komme med noe bra og det må da ikke være nødvendig med den nettavis-layouten som man får kreft i øya av, selvom det sikkert har et bra backendsystem?

Comment

VIF Media trapper opp nettsatsingen
                    VIF Media trapper opp nettsatsingen i 2009. Spillerblogger, nettreff, bedre web-TV tilbud, økt interaktivitet og fyldigere innholdsmeny er noe av det du kan glede deg til i år.

http://www.vif-fotball.no/article2487915.ece
                    www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
                    Glemmer passordet mitt...

Comment

Status uke 1:

http://www.dagbladet.no/2009/01/08/s...rnett/4294928/

vif har flest sidehenvisninger, mens rbk og brann har flest unike brukere.

Comment

Det er liten tvil om at RBK har en langt mer moderne design, og en smartere utnyttelse av trafikken sin. Dog er det skremmende at elemeneter some "sidevisninger" skal ha noe som helst å si for fordeling av penger; Dette begrepet er rimelig utdatert i 2009!

Det er ikke noen sak å øke "trafikken" til Enga, men det må gjøres en jobb med det.
                        For det første burde man samle linkene til ett domene, og ikke spre den rundt.
                        Er jeg på vpn.no nå? Eller på forum.klanen.no? Hva blir registrert?
                        Og hva med når jeg drar til sjappa? Da går jeg sjappa.net. Og blir sendt videre til http://sjappa.butikkenmin.no/ ? Hvor teller denne trafikken da? Kanskje man kunne lagt inn forumet på forum.vif.no og sjappa på sjappa.vif.no ?
                        Da ville vif.no fått all trafikken...

Og så er det linker til http://www.valenga.no/..Teller denne trafikken også? Kunne den ikke ligget på vif.no denne også, f.eks magasin.vif.no ?
                        (Eller bytt ut vif.no overalt med vif-fotball.no om det er nødvendig.)

Så burde selvsagt disse forskjellige bitene få samme design da, så man ikke føler man er på en 5-6 forskjellige nettsteder, men det er jo bare rent visuelt da, og ikke avgjørende for noen pengefordeling.

Fiks opp i web-rotet, så slår vi bønda lett når det gjelder digital-potten også, ikke bare i serie og cup!
                        For de som kan styre sitt eget lag:
                        vif.managerleague.com

Comment

Det som er dumt med dette er at jeg får dårlig samvittighet på mine ukentlige turer rundt omkring på andre klubbers sider... Kan ikke en eller annen hacle dataen min sånn at jeg får en "usynlig" modus...

Comment

Originally posted by kaputt View Post
                            Det som er dumt med dette er at jeg får dårlig samvittighet på mine ukentlige turer rundt omkring på andre klubbers sider... Kan ikke en eller annen hacle dataen min sånn at jeg får en "usynlig" modus...
                            Poeng. Haha.
                            Ikke det at jeg bruker så veldig mye tid på andre klubbers sider, men det er jo av og til morsomt å se hva motstanderne sier før og etter kamp.
                            Vi får gjøre som når vi er ute og flyr og "kjøpe klimakvote", altså refreshe vif-fotball.no minst 2 ganger mer enn antall sidevisninger man har gitt motstanderne ved å besøk de...

Ellers er dette forsåvidt noe klubben burde forsøke utnytte. Kjør intervjuer med spillere/trenere/supportere hos motstanderne, eller få blest rundt saker om motstanderen som frister deres supportere til å legge igjen noen klilkk hos oss...

Comment

Ellers er dette forsåvidt noe klubben burde forsøke utnytte. Kjør intervjuer med spillere/trenere/supportere hos motstanderne, eller få blest rundt saker om motstanderen som frister deres supportere til å legge igjen noen klilkk hos oss...
                              Bra ide. Tror et Henning Berg-intervju uka før vi møter bøfla eller "MArtin om tida i Bergen" rett før Brann-kamp kan skape mye besøk. Så får vi ta ansvaret for å spre ordet på deres fora...

Det du sa om å refreshe mange ganger TROR jeg ikke hjelper. Er det ikke sånn at de teller antall "unike" brukere hver dag?

Leste også et sted om at de kun telte hverdager? Er ikke det i tilfelle litt spesielt? Jeg har ihvertfall ikke noe mindre tid til surfing i helga enn vanlig... Men hvis det er sånn skal jeg vaffal legge besøk til andre klubbers sider i helga! Noen som veit?

Comment

Working...
                              X