Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Regelnytt og retningslinjer sesongen 2009 : Offensiv fotball skal verdsettes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Regelnytt og retningslinjer sesongen 2009 : Offensiv fotball skal verdsettes

Regelnytt og retningslinjer sesongen 2009 : Offensiv fotball skal verdsettes
    Dommeransvarlig i NFF, Rune Pedersen, er opptatt av at regelverket og håndhevingen av det skal fremme offensiv fotball

http://www.fotball.no/t1.aspx?p=51831&x=1&a=241704
    https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Er det ikke samma leksa før hver sesong da?
    I år skal vi slå hardt ned på holding...
    I år skal vi.....osv
    Tipper noen av dommera gjør det en eller to ganger(hei til tullingen fra Hamar) ,og så er vi tilbake der vi var igjen..

Skal jeg være helt ærlig så er det egentlig det samma for meg, noe sier meg at vi (les jeg)kommer til å klage på dommera uansett. Det hører med..
    Det er jo endel av pakka av det å være på kamp, noen avgjørelser i vår favør, noen ikke.
    Selv om hodet koker av og til på kamp, så er vel dette endel av sjarmen...

Comment

Jeg tror vi kunne fått mye moro ut av en slappere holdning til offsideregelen fra linjedommerne. Et mål for sesongen burde være NULL feilaktig avblåste offsider. Altså ikke heve armen før de er 100% sikre på at det er offside. Så får vi heller leve med at en og annen snik slipper unna med å ligge en halvmeter offside...

Comment

Tenkte jeg skulle si Amen til innlegget ditt hmchrist, fordi jeg egentlig er helt enig.
        Men så kom jeg til å tenke på forsvarsrekka vår i år, og der er det skal vi si ingen spess raske nå, ergo er jeg usikker gitt. Får de en halvmeter på gutta våre, så ryker vi fort på noen baklengs...
        Håper inderlig at jeg tar feil.

Comment

I fjor brukte jeg tiden på å irritere meg grenseløst over noen straffesituasjoner!
          synes det er FOR kraftige avgjørelser til henholdsvis "holding" i feltet,
          bare man kommer borti en motspiller innenfor egen 16-meter blir det straffe.
          Har vært dommer før og vet hvor vanskelig det er å se situasjoner,
          men "proffe" dommere i Norges øverste divisjon burde man enkelt se disse situasjonene ( når man i tillegg har linjedommere.)

Håper virkelig at dommerne slapper av med fløytebruken i 09! (les:Edvartsen)

Comment

Originally posted by Dust View Post
            Tenkte jeg skulle si Amen til innlegget ditt hmchrist, fordi jeg egentlig er helt enig.
            Men så kom jeg til å tenke på forsvarsrekka vår i år, og der er det skal vi si ingen spess raske nå, ergo er jeg usikker gitt. Får de en halvmeter på gutta våre, så ryker vi fort på noen baklengs...
            Håper inderlig at jeg tar feil.
            Poeng, men om vi får Luton, Berre eller Moa (eller andre) gjennom et par ekstra ganger får vi håpe det jevner seg ut, slik at det som kunne endt 2-1 heller ender 4-3

Comment

Working...
            X