Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Jarl André Storbæk

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jarl André Storbæk

Etter en noe rufsete åpning på sesongen synes jeg Storbæk har blitt bedre og bedre for hver kamp, og i går viste han virkelig klasse. Solid defensivt, farlig offensivt. Kom til mange innlegg som også var presise. Dessuten tør han skyte (jada, et av skudda havna nesten over VG-svingen.) I går mener jeg Storbæk var vår beste spiller.
    in Absinthia

Re: Jarl André Storbæk

Storbæk var god igår ja, i likhet med de siste kampene våre.

Er ikke lett å overbevise når laget var så dårlig, nå ser det bedre ut!

Comment

Storbæk med presise innlegg? Syns de fyker til himmels hver gang, jeg. Greit at Flo er høy, men...

Comment

Jeg synes vel fortsatt han er litt ruskete forover, og kan fortsatt bli bedre på det offensive. Men han leverte definitivt en god kamp i går, og var fjellstø defensivt. Har bedret seg jevnt siden han kom, og vil nok bli veldig viktig for oss.

Jepsen ble det mer lemping fra enn jeg hadde forventet, jeg håper det er noe som går over.
        Unanimiter et constanter Oslo

Comment

I motsetning til t.eks Muri, viser J.A.Storbæk stabilitet og evnen til å løse oppgavene sine på en enkel og effektiv måte. Bruker sjelden mer enn 2 tøtch. Ligger også ofte i god possisjon i returrommet til å kunne fyre av et langskudd. Kom til to i går. Har helt klart teknikken inne. Man ser hvordan han (prøver å) får kroppen over ballen. Flott kille. En flott arvtager etter min personliga favoritt Brocken. Skal nok vise seg å være verdt penga...

högerbäck B.S.
          "Hugh Grant har gjort for britiske menn, det Lena fra Døden på Oslo S har gjort for jenter på kjøret...." Oscar Wilde(1854-1900)

Comment

Sitat: Den man, 29 mai 2006 11:03 skrev Reka:

> Storbæk med presise innlegg? Syns de fyker til himmels hver gang, jeg. Greit at Flo er høy, men...

Storbæk har vel lagt innlegg til tre av målene våre så langt, og var nær et nytt i går på hardt og godt innlegg til DFH. Jevnt over er innleggskvaliteten veldig god, og etterhvert som laget som helhet bedrer selvtilliten og samhandlinga ser det ut til at han (og andre) også blir tryggere i sitt bevegelsesmønster offensivt. Defensivt virker han trygg. Utvilsomt et godt kjøp.

Synes det henger igjen litt "Ham-Kam tendenser" i at han ofte slår langt mot spissene enn å søke oppspillspunkter på midten, men dette kan for det jeg vet være noe Rekdal har gitt instrukser om.

Comment

Må si meg enig her.

Synes det ser ut til å løsne litt for JAS.

Det hjelper jo at det har løsnet litt for hele laget generelt.

Som jeg har sagt, klatringa har starta å fortsetter

Enga på topp :)

Comment

Å si at Storbæk var vår beste spiller synes jeg er å overdrive, det er flere andre som gjorde en vel så god jobb, men at han er trygg defensiv, og legger en del gode innlegg er jeg helt enig i. Dessuten har han vist en jevn stigning siden han kom hit, og han blir bare bedre og bedre.

Dessverre er det som en annen påpekte, han ser ikke ut som han vet at vi har midtbanespillere. Han slår konsekvent langt, presset eller upresset. Riktig nok er han ganske flink til å slå langt, og treffer mye, men se hva den roen og rutinen som Hovi hadde i går gjorde, han spilte ofte korte smarte passninger til en medspiller noe som ga oss muligheten til gang på gang komme oss ut av vanskelige situasjoner uten den lange paniske klareringen som bare resulterer i nytt angrep imot.

(Hovi kan nok kritiseres for mye, men han har ro over spillet, og finner ofte medspillere med pasningene, og selv om jeg var redd når jeg så stopperparet vårt i går, og tenkte at Konate kom til å gjøre som Mifsund, bare med enda tregere motstand, så synes jeg Hovi kom fra jobben på en meget god måte)

Men som det også har blitt sagt, det kan jo hende JAS har fått instruks om å slå mye langt.
                Stolt eier av "sjefskommentaren" 1 april 08. RIP Maya.

Comment

Kampen i går var definitivt et løft for mange av spillerne, der de både som enkeltspillere og som lag klarte å framstå langt tryggere enn hittil i sesongen. Spesielt imponert var jeg over at den nykomponerte forsvarsfireren spilte såpass trygt, for der har det skurret en del hittil. Ikke minst hos Storbæk.

Men jeg er enig med Hjesus i at den karen virkelig har begynt å finne seg til rette på laget. Han var god mot Start og etter min mening vår bestemann mot Ham-Kam, der han virkelig tok ansvar. Først og fremst ved å rydde unna i duellene, men ikke minst viste han styrke ved å ta straffesparket alle andre kviet seg for. Den profesjonaliteten alle har skrytt sånn av siden han kom til klubben begynner å skinne igjennom, han ser ut til å være en ledertype og blir en viktig mann i snuoperasjonen Vålerenga nå er inne i; både på og utenfor banen.

Comment

Kanskje vi etter hvert vil høre "Storbæk er en stor back" sangen...?
                    E.Grøstad. Vål\'enga i mitt hjerte.

Comment

Sitat: Den man, 29 mai 2006 13:05 skrev Jan B:

> Kampen i går var definitivt et løft for mange av spillerne, der de både som enkeltspillere og som lag klarte å framstå langt tryggere enn hittil i sesongen. Spesielt imponert var jeg over at den nykomponerte forsvarsfireren spilte såpass trygt, for der har det skurret en del hittil. Ikke minst hos Storbæk.

>

> Men jeg er enig med Hjesus i at den karen virkelig har begynt å finne seg til rette på laget. Han var god mot Start og etter min mening vår bestemann mot Ham-Kam, der han virkelig tok ansvar. Først og fremst ved å rydde unna i duellene, men ikke minst viste han styrke ved å ta straffesparket alle andre kviet seg for. Den profesjonaliteten alle har skrytt sånn av siden han kom til klubben begynner å skinne igjennom, han ser ut til å være en ledertype og blir en viktig mann i snuoperasjonen Vålerenga nå er inne i; både på og utenfor banen.

-----------------------------------

Må si meg kraftig uenig i at han var vår beste mot Ham/Kam. Feilpasningene florerte og offensivt var det veldig magert. Grei nok duellmessig. Tror folk "glemte" endel av de enkle pasningsfeilene etter at han kaldt ga oss et poeng. Var langt bedre mot Molde i går, men har langt fram til Brockenkvalitet, selvom pila peker i riktig retning nå.

Når det er sagt så skal han ha ros for gode innlegg et par kamper.

Dorian Stefan

*****KREPP ARMY*****
                      DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                      Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Sitat: Den man, 29 mai 2006 11:03 skrev jnkvbk:

> Jeg synes vel fortsatt han er litt ruskete forover, og kan fortsatt bli bedre på det offensive. "

Er dette 2 forskjellige ting?

Comment

Sitat: Den man, 29 mai 2006 14:06 skrev Alex Malager:

> Sitat: Den man, 29 mai 2006 11:03 skrev jnkvbk:

>

> > Jeg synes vel fortsatt han er litt ruskete forover, og kan fortsatt bli bedre på det offensive. "

>

> Er dette 2 forskjellige ting?

Øh, nei. Det er vel smør på flesk

Forøvrig kan jeg melde at hele troppen skal være med Storbæk til Trysil på ekstremsportferie 22.-25. juni.

http://www.ostlendingen.no/apps/pbcs...9/1002/NYHETER

Så får vi håpe at troppen overlever.
                          Unanimiter et constanter Oslo

Comment

Sitat: Den man, 29 mai 2006 13:10 skrev Dorian Stefan:

> Må si meg kraftig uenig i at han var vår beste mot Ham/Kam. Feilpasningene florerte og offensivt var det veldig magert. Grei nok duellmessig. Tror folk "glemte" endel av de enkle pasningsfeilene etter at han kaldt ga oss et poeng. Var langt bedre mot Molde i går, men har langt fram til Brockenkvalitet, selvom pila peker i riktig retning nå.

> Når det er sagt så skal han ha ros for gode innlegg et par kamper.

>

> Dorian Stefan

>

---

Joda, Storbæk har nok fortsatt en del å gå på, som resten av laget. Heldigvis! Hullet etter Brocken er dessuten veldig stort og vanskelig å fylle, han var en veldig viktig spiller for oss. Men spesielt mot Kamma mener jeg det var veldig viktig å ha folk som tok ansvar for å virkelig klemme til i duellene. Viktigheten av å ta akkurat det straffesparket og gjøre det sikkert og godt, er også såpass stor at jeg ikke har noen problemer med å si at han var Engas bestemann på Hamar - muligens sammen med Arason som leverte noen klasseredninger.

Men backspillet blir altså stadig bedre, og laget ser endelig ut til å finne seg til rette med at vi på mange måter har fått snudd om på kvalitetene til høyre- og venstresida: Storbæk på høyrekanten scorer mye på duellstyrke og taktisk klokskap, slik Hovi gjorde på venstresida tidligere. Men han bidrar mer offensivt og er farligere på innlegg og skudd enn Hovi noensinne har vært; og bedre skal det bli. Jepsen har minst den samme farta, offensive viljen, innleggskvaliteten og dribleferdighetene til Brocken; forhåpentligvis sitter taklingene og den defensive tryggheten like godt også etter hvert. Jeg tror sterkt på at disse to over tid vil løse backrollene enda bedre enn Hovi og Brocken gjorde de to foregående sesongene. Ikke minst kan vi regne med at de vil være med og prege laget i lang tid framover, i motsetning til Brocken og Hovi som vi visste måtte erstattes snart. Fundamentet for de neste års utgaver av Vålerenga er godt ivaretatt av den stallen som er her, bare vi nå får en god venstrekant til sommeren...

Comment

Working...
                            X