Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

19 - Christian Grindheim

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg har en bønn til de velstående, som har endel millioner de ikke vet hva de skal bruke på, og som har hjerte i Enga. Nå er det din/deres mulighet til å bli helt. Et Enga idag med og uten Grindheim vil være to forskjellige lag. Han er lagets suverent viktigste spiller. I tillegg er han en ledertype både på og utenfor banen.

Comment

Og jeg har en bønn til Grindheim:

Stikk fingern i jorda - Vi er ikke SÅ damn rike!
      Jekk ned lønnskravet litt, så orn'er'e seg!

Vil du virkelig slite benk i Køben bare for å tjene en del mer?

Comment

Vi kan vel ikke få han tilbake før 15. juli uansett, eller hvordan funker dette??

Comment

Originally posted by McCabre View Post
          I dette intervjuet, gjort etter kampen mot bønda virker Grindheim ikke helt avvisende til både at det kan skje ting før midnatt og seinere i overgangsvinduet. Intervjuet er lagt opp 20.27, altså for et kort kvarter siden og er dermed lagt ut omtrent en time etter meldinga om at han reiser tilbake til FCK i kveld. Her spilles det med andre ord høyt i forhandlingene, og det kan bli spennende framover......
          Ble mer optimist etter å ha sett intervjuet... Virker som om gutten vil bli...
          Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Originally posted by robertlorang View Post
            Han sa vel så og si rett ut på cmore etter kampen at dette handlet om penger. Ikke penger mellom FCK og VIF, men penger mellom han og VIF.

Selv om han er kjip å miste, så er jeg fornøyd med at klubben har såpass is i magen, at dem ikke hiver seg på store lønninger.
            Har forstått at VIF og FCK var enige, og da mangler to i dette triangelet. FCK og Grindheim, og VIF og Grindheim. Tipper det er den første delen som ikke er løst.

Comment

Originally posted by Disig View Post
              Har forstått at VIF og FCK var enige, og da mangler to i dette triangelet. FCK og Grindheim, og VIF og Grindheim. Tipper det er den første delen som ikke er løst.
              Tipper heller den siste delen. Hva skal FCK og Grindheim ikke være enige om? Tror alt står og faller på Grindheim og lønn.

Comment

Originally posted by enga View Post
                Tipper heller den siste delen. Hva skal FCK og Grindheim ikke være enige om? Tror alt står og faller på Grindheim og lønn.
                Hva de ikke er enige om? Et såkalt "gyllent håndtrykk", eller sluttpakke om du vil. Type X% av gjenstående lønn dersom han hadde blitt kontrakten ut.

Comment

Originally posted by Disig View Post
                  Det som er saken er at Grindheim har en lojalitetsbonus på ett millionbeløp som tiltrer hvis han går inn i det siste kontraktsåret med FCK.
                  Selvom fotballspillere har over gjennomsnitt med penger, har de ikke SÅ mye penger at sånne beløp kan kastes ut av vinduet.

Comment

Originally posted by Greb View Post
                    Det som er saken er at Grindheim har en lojalitetsbonus på ett millionbeløp som tiltrer hvis han går inn i det siste kontraktsåret med FCK.
                    Selvom fotballspillere har over gjennomsnitt med penger, har de ikke SÅ mye penger at sånne beløp kan kastes ut av vinduet.
                    Javel. Får håpe at han er litt rasshøl. Registrerer seg som klar til første serierunde, innkassere beløpet og deretter be om å bli solgt.

Comment

Dette var en kjip nyhet på en ellers så bra dag.
                      Syns det er helt utrolig merkelig om det faktisk er lønna det står på! Uansett om det er Grindheim som er grisk eller klubben som er gnukk..
                      Velger inntil videre å håpe på at forhandlingene fortsetter, og at han er tilbake i løpet av vinduet.

Comment

Originally posted by Greb View Post
                        Dette vet du? Uansett går han vel inn i siste kontraktsåret i dag, så hvis du har rett så kan vi jo hente han nå. Hvis ikke FCK har satt opp prisen med samme sum, vel og merke...

Comment

Synes det er bra at klubben ikke sprenger lønnsbudsjettet for å beholde Grindheim. Vet jo ikke hva han krever, men hvis det er noe i nærheten av det han har i FCK, så fortjener han ikke dette, for han er jo ikke i nærheten av en fast plass på laget der.
                          I motsetning til tydeligvis de fleste her, synes jeg Grindheim er temmelig oppskrytt, han har god innsats, men er jo faktisk ganske begrenset som spiller. At han har kommet med på landslaget synes jeg sier mere om Drillo enn om Grindheims kvaliteter.

Comment

Originally posted by Sosua View Post
                            Synes det er bra at klubben ikke sprenger lønnsbudsjettet for å beholde Grindheim. Vet jo ikke hva han krever, men hvis det er noe i nærheten av det han har i FCK, så fortjener han ikke dette, for han er jo ikke i nærheten av en fast plass på laget der.
                            I motsetning til tydeligvis de fleste her, synes jeg Grindheim er temmelig oppskrytt, han har god innsats, men er jo faktisk ganske begrenset som spiller. At han har kommet med på landslaget synes jeg sier mere om Drillo enn om Grindheims kvaliteter.
                            Jeg synes han er viktig for oss. Så jeg er ikke enig med deg. Vi er et bedre lag med han enn uten han.

Men alt har en verdi. Også Christian Grindheim.

Lønn tre år = 3 x 2.500.000,- (er nok i dette området)
                            Kjøp fra FCK = 1.500.000,- (aner ikke, men er nok mer enn null og mindre enn de fem de kjøpte han for)

Da er vi alt oppe i ca ni millioner for tre år med Grindheim.

Hvis jeg forstår det rett så er det dette det forhandles om:

Tap av sign on fee hvis han går som Bosman. (Verdi for CG - 1-2 millioner? før skatt)
                            Tap av lojalitetsbonus fra FCK. (Aner ikke - 1 million før skatt? )
                            Tap av lønn differanse mellom FCK og oss (Vi tilbyr nok mindre. I tillegg så har danskene en skattefordel vi ikke har. Så det er nok en vesentlig kostnad å utligne differansen i kroner og øre etter skatt. 1-2 millioner?)

Med noen halvveis realistiske anslag og gjetninger på hva han tjener, hva han får i bonus, hva han får i sign on fee om 12 måneder osv så snakker vi altså om en kostnad, totalt sett, på 12-15 millioner for en treårsavtale med Grindheim og for en spiller som da er uten videresalgsverdi.

Jeg kan godt se at dette er litt i overkant. Hvis det er sant det som påstås, at det ikke er betingelsene Vålerenga tilbyr, men i stedet tap av bonuser i FCK som er grunnen så bør vi kanskje ta en runde til med danskene.

For FCK må jo ut med lønn, bonus etc hvis han blir. Og i tillegg så mister de overgangssummen vi betaler. Så da snakker vi fort om 5-6 millioner for FCK også. I kostnader og tapte salgsinntekter.

Kanskje er det mulig å bli enige likevel? Hvis danskene gir litt mer, hvis Vålerenga gir litt mer og Christian Grindheim krever litt mindre? FCK vil selge, vi vil kjøpe og Grindheim vil hit. Det eneste man ikke er enige om er hvem som skal betale hva for at det skal skje.

Comment

Kan dette bruddet i forhandlingene være fordi både VIF og Grindheim vil ha penger av FCK? Det er jo vanlig når en uønska spiller går ned et hakk fortsatt får penger fra selgende klubb. Som i tilfellet Andy Carroll som nylig signerte for West Ham, men som fortsatt får lønn fra Liverpool.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                                Kan dette bruddet i forhandlingene være fordi både VIF og Grindheim vil ha penger av FCK? Det er jo vanlig når en uønska spiller går ned et hakk fortsatt får penger fra selgende klubb. Som i tilfellet Andy Carroll som nylig signerte for West Ham, men som fortsatt får lønn fra Liverpool.
                                Kan sikkert stemme det.
                                Mener jeg hørte noe om at endel av pakka sto på at FCK skulle betale deler av lønna til Grindheim ut året, ettersom VIF ikke kan tilby samme rammer. Kan jo tenkes at Grindheim og FCK ikke er enige der, og at VIF ikke ønsker/har midler til å kompensere dette.

Men det er vel ingen ting som tyder på at han skal rett inn i en første11'er i FCK, så med mindre noen andre klubber snapper han så er det ikke helt kjørt. Tror jeg. Håper jeg.

Men en annen ting - om vi hadde blitt enige med han. Ville han da vært spilleklar neste match? Eller måtte han ventet til 15 juli? Er ikke det litt merkelig låneavtale isåfall, at den går ut før overgangvinduet åpner igjen?

Comment

Working...
                                X