Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

5 - Rasmus Lindqvist

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 5 - Rasmus Lindqvist

er blitt signert. http://www.vif-fotball.no/news/artic...sk-venstreback. Da har man fått på plass en venstreback

Født:16.05.1990
    Posisjon: Venstreback

Han kommer fra den svenske superettan klubben Østersund FK.

Hjertelig velkommen Rasmus. Håper du virkelig kan "ta en Jan" på venstrebacken

P.s: Er det noen som vet noe som helst om denne spilleren?

Edit: La inn draktnummer /Skog
    Last edited by skog; 27.04.2014, 01:26.

Originally posted by Daniel37 View Post
    er blitt signert. http://www.vif-fotball.no/news/artic...sk-venstreback. Da har man fått på plass en venstreback

Født:16.05.1990
    Posisjon: Venstreback

Han kommer fra den svenske superettan klubben Østersund FK.

Hjertelig velkommen Rasmus. Håper du virkelig kan "ta en Jan" på venstrebacken

P.s: Er det noen som vet noe som helst om denne spilleren?
    http://www.youtube.com/watch?v=7nS7sxELeRA

Comment

Det var eneste jeg fant også. Et halvtreff på en ball som gjør at den sniker seg inn i hjørnet

Comment

Men vi dømmer vel ikke venstrebacker for hvilke mål de scorer (med mindre du heter Roberto Carlos, da er det helt greit).

Comment

Her er en hel kamp: http://m.youtube.com/watch?v=RTOwmCuAHGw

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
            Men vi dømmer vel ikke venstrebacker for hvilke mål de scorer (med mindre du heter Roberto Carlos, da er det helt greit).
            Nei vi er heller pessimister å driter i å gi han en sjanse fordi vi vet så jævla mye bedre.....

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
              Selvfølgelig ikke. Men det ble gjort et poeng av at denne spilleren skulle ha "fin touch med ballen". Vi ser ikke mye av det i det klippet. Han sleiver ballen i hjørnet tilnærmet

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                Takker. Da har jeg noe å se, og vil komme med en vurdering etterpå.

Comment

Alle gode ting er tre!

1) Svensk back - Fredrik Stoor
                  2) Svensk back - Baffo
                  3) Siste utgave med svensk back - Rasmus!

Det er vel ikke mulig å signere 3 katastrofer på rad? Dette MÅ bli bra. Vi har ikke hatt en ok svenske siden Stefan Ishizaki i 2005, da vant vi seriegull. Han var ikke veldig god, men han puttet hvertfall 2 mål for oss den sesongen, som midtbanespiller.

Nei faen, klarer ikke å unngå å være skep
                  Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Har akkurat sett førsteomgang av kampen som Ziggy linker til. Og hvis man skal tolke mye ut av dette basert på hva man forventer av en back, så kan man glemme det. Han spilte i første omgang en slags kant som startet veldig lavt. For Østersund spiller med en 3-backslinje. Og hensikten er at det som skal være "lave" kanter i forsvar skal bli til backer. Resultatet er som forventet. Spissene løper inn i rommet back de "lave" kantene og dermed ser det ut som de blir overspilt gang på gang. Det blir hevdet at han er rask. Vel vel. Da vil jeg spørre, i forhold til hva? Luton Shelton eller en smellfeit 50-åring?

Det som uroer meg er hans tekniske ferdighetsnivå er. For i dueller så klarte han ikke skjerme ballen og spille den til en lagkamerat. Det var ikke helt optimalt teknisk over innleggene hans, selv om han traff på spilleren. Dog skal ha andreassist på første målet. Han slo to cornere fra motsatt side av der han spiller. Dessverre har dette Østersund en fascinasjon for korte cornere, så det ble redusert antall innsvingere på han. Den første corneren var meget god. Akkurat i en slik posisjon som det er umulig for en keeper å gå ut, men samtidig perfekt for å krangle den over mål. Nå skjedde ikke det. Den andre corneren var ørlite for høy, eller hvis man hadde hatt en spiller som lurte bak, så ville den vært god. Men det er ihvertfall et pluss fra det som har vært, når cornere har hatt en tendens å gå i hodet på første forsvarer.

Comment

Det ble litt lettere å følge vår nye venn i 2.omgang. For nå var han på "denne siden" av kameraet. Og jeg er undrende til hvor klubben har fått vite om denne spillerens back-egenskaper. For hvis han har denne rollen i Østersund, så er han ikke back. Han er en lav kant. Men jeg fikk litt bedre inntrykk av han. For han har nok fart. Han løper opp en veggpasning mot dødlinja som ikke alle har klart. Og han beviste seg feil at han kan slå innlegg. For det innlegget han slo etter ha spurtet ned mot dødlinja var det kvalitet over. Han fikk 3 assist i denne kampen.

Så hva skal man si? Jeg er villig til å gi han en sjanse. For siden han beinflyr opp ned venstresiden i 90-minutter så betyr det at han er utholdende. Og han avslutter endog kampen med å ta et skikkelig rykk innover i banen og frispiller en medspiller til sin 3 assist. For hvis han klarer å få plass en litt "terrier"-aktig væremåte i det defensive arbeidet, samt er villig til å komme på løp, og hvis man endog klarer å få et spill som gjør at man får 2 mot 1 ut mot backen, så kan få han er i gode innleggsposisjoner. Jeg tviler på om han har ferdigheter til å gå av en back. Men hvis man har et spill som gjør at en Calvo kan dra med seg back litt inn og hvor denne spilleren kommer beinflyende bak, så har man et kort.

Håper vi har et eks av Rekdal's "coaching i verdensklasse" her. For hvis denne spilleren har hatt denne posisjonen på banen i alle sine kamper, så har han ikke vært i nærheten av hva vi i Norge mener er en back. Så Rekdal har ikke hentet en spiller som har vært back, men en spiller han TROR han kan gjøre til en back.

Comment

Det ble litt lettere å følge vår nye venn i 2.omgang. For nå var han på "denne siden" av kameraet. Og jeg er undrende til hvor klubben har fått vite om denne spillerens back-egenskaper. For hvis han har denne rollen i Østersund, så er han ikke back. Han er en lav kant. Men jeg fikk litt bedre inntrykk av han. For han har nok fart. Han løper opp en veggpasning mot dødlinja som ikke alle har klart. Og han beviste seg feil at han kan slå innlegg. For det innlegget han slo etter ha spurtet ned mot dødlinja var det kvalitet over. Han fikk 3 assist i denne kampen.

Så hva skal man si? Jeg er villig til å gi han en sjanse. For siden han beinflyr opp ned venstresiden i 90-minutter så betyr det at han er utholdende. Og han avslutter endog kampen med å ta et skikkelig rykk innover i banen og frispiller en medspiller til sin 3 assist. For hvis han klarer å få plass en litt "terrier"-aktig væremåte i det defensive arbeidet, samt er villig til å komme på løp, og hvis man endog klarer å få et spill som gjør at man får 2 mot 1 ut mot backen, så kan få han er i gode innleggsposisjoner. Jeg tviler på om han har ferdigheter til å gå av en back. Men hvis man har et spill som gjør at en Calvo kan dra med seg back litt inn og hvor denne spilleren kommer beinflyende bak, så har man et kort.

Håper vi har et eks av Rekdal's "coaching i verdensklasse" her. For hvis denne spilleren har hatt denne posisjonen på banen i alle sine kamper, så har han ikke vært i nærheten av hva vi i Norge mener er en back. Så Rekdal har ikke hentet en spiller som har vært back, men en spiller han TROR han kan gjøre til en back.
                        Lå for høyt til å være back når Østersund angrep, men så ut som han lå lavt som en back når laget ikke hadde ballen. Ellers enig i analysen! Ivrig på å sette opp til veggspill, og rimelig kjapp.. Ingen Shelton, men Shelton er en av verdens kjappeste fotballspillere tror jeg. Spennende kjøp! Kan bli en del spennende ting som kan skje på venstrekanten vår i år, bare håper det ikke blir for spennende bakover for vår del.

Comment

Det var eneste jeg fant også. Et halvtreff på en ball som gjør at den sniker seg inn i hjørnet
                          Jeg leste halvtreff og fikk inntrykk at det var et flaksemål.
                          Men dette er jo et meget bra treff og viser god kroppsbeherskelse og skudd.
                          Og skuddet er jo klassisk volley med halvtliggende vristspark

Men som sagt, vi dømmer ikke fyren med scoringer uansett
                          Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Originally posted by wanderer View Post
                            Jeg leste halvtreff og fikk inntrykk at det var et flaksemål.
                            Men dette er jo et meget bra treff og viser god kroppsbeherskelse og skudd.
                            Og skuddet er jo klassisk volley med halvtliggende vristspark

Men som sagt, vi dømmer ikke fyren med scoringer uansett
                            Når jeg ser etter på nytt, så ser jeg at det er jeg som sleiver. Det var nok undertegnedes "smakspoliti" for mål som gjorde utslag. Han har faktisk god kontroll på hva han gjør og han går etter det hjørnet for fulle mugger.

Comment

Vil bare føye til at kommentatoren nevner at Lindqvist også har spilt ´vänsterback´, litt usikker på om han da mener i Östersund. Synes forresten han minner om Lecjaks i spillestilen; god offensiv, men kanskje litt lett, og lite aggressiv. Hvis han har mere å gå på (late bloomer, sier Reka), kan dette bli bra.

Comment

Working...
                              X