Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Comet ER nå konkurs, farvel.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Comet ER nå konkurs, farvel.

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Triste greier, selv om det sikkert er mange som har skylda så har vel Comet lenge vært et luftslott uten basis i egen rekruttering. Og sånt blir kostbart. Men at ikke ishallen var klar til seriestart er en skandale som nok ikke Comet kan lastes for. Verst er det for 150-200 barn og ungdom som ikke får spilt seriekamper denne vinteren. De stabler vel på beina en ny klubb i Halden, men lagene kan nok ikke delta i seriespill før neste sesong!? Og når er ishallen klar til treninger?

Comet har flere gode spillere som kan være interessante for mange klubber. Kanskje for VIF også. Hva med backen, og ex VIF-spiller, Anders Hilt Jørgensen, eller Kristoffer Holm? Eller hva med de unge og gode svenskene Kim Karlsson og Johan Erkgärds.

Uansett strykes vel nå de fem kampene Comet har spilt og serien fullføres med 9 lag og 40 serierunder. Tabellen ser slik ut når Comet tas bort:

1 Lørenskog 5 14
    2 Storhamar 6 12
    3 Vålerenga 5 11
    4 Sparta 5 10
    5 Lillehammer 6 9
    6 Stavanger 6 9
    7 Stjernen 5 4
    8 MS 5 3
    9 Frisk 5 0

Comment

Jeg ser på dette med triste øyne.

Mye kunne vært gjort, og alt burde vært gjort, greit nok.

Bare, bare trist.

LD.
      Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
        Jeg ser på dette med triste øyne.
        Ja... og nei. 3 lag i Østfold? Ikke plass til det. Det er ikke plass til to lag i Oslo engang. Bruk penger i Trondheim og/eller Bergen.
        Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
          Ja... og nei. 3 lag i Østfold? Ikke plass til det.
          Et billig poeng, Enersen.

Det har vært tre lag i Østfold i hvor-mange-år uten at det har vært et samtaleemne.

Og hvem mener du skal bruke penger i Bergen og Trondheim?

LD.

Comment

Et billig poeng, Enersen.
            Det har vært tre lag i Østfold i hvor-mange-år uten at det har vært et samtaleemne.
            Og hvem mener du skal bruke penger i Bergen og Trondheim?
            Duckster... Det er ikke billig, og dette er stadig fremme. Det er ikke marked stort nok til tre lag i Østfold.

Rosenborg er på vei, rykker de opp og starter forsiktig (og ikke som Comet) blir det seriøst bra om x år. Bare navnet Rosenborg i seg selv vil selge.

Og egentlig har jeg vel mer tro på Haugesund enn Bergen - Bergens ishockey-historie tatt i betraktning. Ergo selger vi MS til Haugesund for et par pølser og en toddy
            Nesrene @ Twitter

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
              Duckster... Det er ikke billig, og dette er stadig fremme. Det er ikke marked stort nok til tre lag i Østfold.

Rosenborg er på vei, rykker de opp og starter forsiktig (og ikke som Comet) blir det seriøst bra om x år. Bare navnet Rosenborg i seg selv vil selge.

Og egentlig har jeg vel mer tro på Haugesund enn Bergen - Bergens ishockey-historie tatt i betraktning. Ergo selger vi MS til Haugesund for et par pølser og en toddy
              Ok, jeg modererer meg: Billig var kanskje å overdrive.

Men jeg har ikke sett, lest eller hørt noen andre steder at det ikke er "marked" for tre lag - fra tre forskjellige byer - i Østfold - hockeyhovedstaden. Det har jeg gått glipp av.

Og angående marked, så har vel Bergen - eller Haugesund - og Trondheim vist de siste årene at det ikke er hockeykultur i de byene. Pengene og tilskuerne er ikke der, og da blir det vanskelig.

Og jeg tror ikke at Rosenborg-navnet gir dem en kjempestor fordel. Tenk deg for eksempel at Vålerenga (!) skulle få et bra hockeylag. Tror du da at mange ville tatt turen for å dem spille? Dem har jo en stor supportgruppe fra før, mener jeg..

Du tar poenget mitt.

Comment

Og jeg tror ikke at Rosenborg-navnet gir dem en kjempestor fordel. Tenk deg for eksempel at Vålerenga (!) skulle få et bra hockeylag.
                Det tror jeg faktisk. Rosenborg-navnet kan gi dem en ENORM fordel hvis de gidder å bruke det for hva det er verdt.

Riktignok tror jeg ikke de klarer å dra 15000 pr kamp, men klarer de feks 1200 i seriekamper i eliteserien i snitt i starten, er mye gjort.

-jørn-
                (*´ェ`*)

Comment

Originally posted by loco View Post
                  Det tror jeg faktisk. Rosenborg-navnet kan gi dem en ENORM fordel hvis de gidder å bruke det for hva det er verdt.

Riktignok tror jeg ikke de klarer å dra 15000 pr kamp, men klarer de feks 1200 i seriekamper i eliteserien i snitt i starten, er mye gjort.

-jørn-
                  Det er det som er så herlig med fora, Jørn, man får lov til å være uenige.

Jeg tror ikke Rosenborg-navnet gir klubben noe som helst i Get-ligaen, og jeg er vel i grunnen småskeptisk til om de kommer til å ta heisen opp.

Og Jørn - 1200 i Leangen i snitt?

Comment

Etter hva jeg har hørt, og lest, så har faktisk Rosenborg hockey en grei interesse allerede i 1.div.

Jeg håper og tror Rosenborg får ett lag i get-ligaen. Det overrasker meg ikke om de er der allerede neste år.

Comment

Og Jørn - 1200 i Leangen i snitt?
                      Hvem vet? De hadde i hvert fall 554 tilskuere i første kamp, og 354 i andre. Synes ikke det er så ille.

-jørn-
                      (*´ェ`*)

Comment

Working...
                      X