Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

international

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• international

Kunne det vært aktuelt og fått til en slags cup med utenlandske lag?
    Vålerenga har jo spilt mot CSKA engang (?) men jeg vet ikke i hvilken sammenheng det var.
    Et svenskt, et tsjekkisk og et finsk lag f.eks.
    Det kunne blitt show.
    Men det er vel lettere sagt enn gjort kan jeg tenke meg.

Det var i Europacupen. Vist jeg ikke husker feil spilte vi kampen i Spektrum. Var i Danmark en gang også. Var ikke pleksiglass rundt hele banen der.

Var også etter Europacupen jeg slutta å dra på bortekamper. Storhamar kurrerte meg effektivt for det. Når de tapte med vilje på Hamar. Med et jublene publikum tilstede. Innså da at når det er viktigere for andre norske lag at VIF ikke har suksess en egent lag er det ikke noe poeng å dra på bortekamper.

Det er nok vanskelig å få med lag fra Sverige, Tsjekkia og Finnland. Når det alt er en europcup som disse lagene deltar i.

Savner at vi deltar i denne cupen. Kunne tenkt meg en hockytur til utlandet igjen med VIF Hvor kampene betyr noe

Comment

ja hvorfor deltar ingen norske lag i Europacupen?

Comment

Originally posted by Ronny La Rock View Post
        ja hvorfor deltar ingen norske lag i Europacupen?
        Fordi det koster for mye samtidig som sjansen til å vinne en eneste krone er minimal.
        Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Første kampen jeg var på hockey var vell eurpavup på jordal. Var vell mot manheim fra Tyskland!

Comment

Originally posted by Ronny La Rock View Post
            Kunne det vært aktuelt og fått til en slags cup med utenlandske lag?
            Vålerenga har jo spilt mot CSKA engang (?) men jeg vet ikke i hvilken sammenheng det var.
            Et svenskt, et tsjekkisk og et finsk lag f.eks.
            Det kunne blitt show.
            Men det er vel lettere sagt enn gjort kan jeg tenke meg.
            Kampen mot Cska var på jordal i europacupen. Dette var før Sovjet åpnet grensene, så de hadde ett helt sykt lag med seg. Norske lag har de seneste årene kuttet ut europacup pga økonomiske årsaker. Det koster for mye, og blir sett på som ett rent tapsprosjekt økonomisk. Veldig synd for norsk hockey. En satsning mot europacup kunne nok gjort oss attraktive både for gode norske spillere og for utenlandske. Vi får håpe atdet en gang i tiden snur, og vi igjen kan se europeiske lag på norsk jord i matcher med litt betydning.

Comment

Originally posted by mao1 View Post
              Veldig synd for norsk hockey. En satsning mot europacup kunne nok gjort oss attraktive både for gode norske spillere og for utenlandske. Vi får håpe atdet en gang i tiden snur, og vi igjen kan se europeiske lag på norsk jord i matcher med litt betydning.
              Problemet er ikke viljen eller lysten, men snarere at det er ren økonomisk ruin å delta.

Det betyr altså at arrangør av cup(er) gjør en alt for slett jobb med å stille økonomiske garantier til grunn.
              Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

jaja.. det er synd.. synd og skam.
                c.r.e.a.m, som wu-tang sier... all over the place.
                men det hadde vært gøy. jævla gøy.

Comment

Originally posted by mao1 View Post
                  Kampen mot Cska var på jordal i europacupen. Dette var før Sovjet åpnet grensene, så de hadde ett helt sykt lag med seg. Norske lag har de seneste årene kuttet ut europacup pga økonomiske årsaker. Det koster for mye, og blir sett på som ett rent tapsprosjekt økonomisk. Veldig synd for norsk hockey. En satsning mot europacup kunne nok gjort oss attraktive både for gode norske spillere og for utenlandske. Vi får håpe atdet en gang i tiden snur, og vi igjen kan se europeiske lag på norsk jord i matcher med litt betydning.
                  Jepp hele super 5'ern (+ Tretiak) var der.

Fetisov hb og Kasatonov vb

Makarov hv Larionov center Krutov lv
                  Litt usikker på hvem av Makarov og Krutov som var på hvilke sider. Men de var så bevegelig at det egentlig var vanskelig å se

Dorian Stefan, det var tider det
                  *****KREPP ARMY*****
                  DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                  Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Originally posted by Dorian Stefan View Post
                    Jepp hele super 5'ern (+ Tretiak) var der.

Fetisov hb og Kasatonov vb

Makarov hv Larionov center Krutov lv
                    Litt usikker på hvem av Makarov og Krutov som var på hvilke sider. Men de var så bevegelig at det egentlig var vanskelig å se

Dorian Stefan, det var tider det

Ikke helt sikker på om du har rett når det gjelder Tretiak.
                    Etter hva jeg minnes om den kampen,var han nemlig skada når den turneringa på Jordal ble spilt.
                    Mener bestemt at det var 2 keeper'n: Evgeny Vladimirovich Belosheikin som sto da Enga spilte mot dem. Belosheikin var sett som arvtager etter Tretiak som den neste store Sovjetiske keeper, men hadde desverre store problemer med Kong Alkohol.

Geir

Comment

jeg fant et bilde av Jimmer'n der han møter Kasatonov, svart hvitt, i noe som så ut til å være tatt etter matchen. Kan ikke huske hvor jeg fant det, om det var på en av sidene til klubben eller random på nett.

Comment

Originally posted by gmon View Post
                        Ikke helt sikker på om du har rett når det gjelder Tretiak.
                        Etter hva jeg minnes om den kampen,var han nemlig skada når den turneringa på Jordal ble spilt.
                        Mener bestemt at det var 2 keeper'n: Evgeny Vladimirovich Belosheikin som sto da Enga spilte mot dem. Belosheikin var sett som arvtager etter Tretiak som den neste store Sovjetiske keeper, men hadde desverre store problemer med Kong Alkohol.

Geir
                        Godt mulig Geir..Belosheikin var etter det jeg husker også keeper på Sovjets hockeylag..

Dorian Stefan
                        *****KREPP ARMY*****
                        DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                        Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Europa Cup
                          The European Cup, also known as the Europa Cup, was a European ice hockey club competition for champions of national leagues which was contested between 1965 and 1997, governed by the International Ice Hockey Federation (IIHF)

--------
                          European Hockey League
                          1996-2000

--------
                          IIHF European Champions Cup
                          2005-2009
                          The competition features the reigning club champions from the top six European hockey nations according to the IIHF World Ranking, which are known as the Super Six. Two groups of three play a round-robin, with the winner of each group facing each other in a championship game. The two groups are named after international hockey legends Alexander Ragulin and Ivan Hlinka.

--------
                          Den nye, desverre kortvarige, Champions Hockey League

--------
                          IIHF Continental Cup
                          1997-
                          Dette er cupen vi kunne blitt med i.
                          Alt fra Sheffield Steelers til Ak Bars Kazan..

Comment

Her er en fantastisk oversikt over internasjonale resultater fra 1902! til i dag. Alle Europacupkamper er med, uansett hva slags turnering. Siden er på fransk, men bare let etter "Compétitions de clubs". Lykke til og god lesing

F.eks Europacupen 1987/88

Groupe C (à Oslo, Norvège)

Dynamo Berlin (RDA) - CSKA Moscou (URSS) 0-13 (0-2,0-7,0-4)
                            Vålerengen IF Oslo (NOR) - Herning IK (DAN) 12-3 (6-1,4-1,2-1)
                            CSKA Moscou - Herning 13-0 (4-0,4-0,5-0)
                            Vålerenga - Dynamo Berlin 3-2 (0-2,1-0,2-0)
                            Herning - Dynamo Berlin 3-5 (1-3,2-2,0-0)
                            CSKA Moscou - Vålerenga 5-0 (0-0,3-0,2-0)
                            Classement : 1 CSKA Moscou (URSS) 6, 2 Vålerenga (NOR) 4, 3 Dynamo Berlin (RDA) 2, 4 Herning (DAN) 0.

Comment

Vi har vært med i Continental Cup et utall ganger. Problemet er at inntjeninga er omtrent null, du er garantert å tape penger så lenge du ikke kommer til finalerunden.

Vi hadde jo sjansen i 2000, men Storhamar satte en stopper for det.

Comment

Working...
                              X