Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

VIF-Hockey artikkel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VIF-Hockey artikkel

Knallbra lesing, men en sørgelig historie.
    En skam.

Herlig skrevet av Enersen.

Og takk for tipset, btw. Blir Mus, pupp og puck på meg fremover, i hvert fall når det ikke finnes andre alternativer.

Hvordan var ølprisene der, Atle?

LD.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Bra skrevet, Atle. Men man blir deppa av å lese om det. Vi som følger hockeyen får ta alle bortekampene på Diamond. Så får alle som er interesserte i VIF hockey klage så mye de kan på at hockey ikke blir vist på noen Vålerengapuber, rett og slett en skam..
      Kanskje vi kan prøve å få det inn på årsmøte i Klanen, om at alle kamper hvor våre iskrigere blir vist på tv skal vises på våre puber??

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
        Hvordan var ølprisene der, Atle?
        Mener det var 48,-, la en Camilla på disken og fikk igjen en grønn + noe metall jeg lot ligge urørt. Men for Guds skyld, ikke satse på stedet før jeg har fått endelig bekreftelse fra dem. Svinser innom der på mandag og sjekker.

Det skal også sies at jeg ringte Kampen Pub etter at jeg hadde fått quizresultatet fra Vålerenga Vertshus. Der svarte dem at de begynner med ishockey, og så skulle dem ta håndsopprekking når fotballen starta.

Jeg antar med ekstremt høy grad av sikkerhet at følgende utsagn fra en ikke navngitt quinde på Facebook er hva som skjedde der:

"En av mine lokale puber viste to perioder, men når fotballen starta så var det det som gjaldt selv om det gjensto én periode og Enga leda 1-0. Det beste er nok å betale for kanalen å se den hjemme i stede. Da slipper man irritasjonen."
        Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by mao1 View Post
          Kanskje vi kan prøve å få det inn på årsmøte i Klanen, om at alle kamper hvor våre iskrigere blir vist på tv skal vises på våre puber??
          Nei, det synes jeg ikke er noe smart. Av flere grunner. Bohemen først:

- Bohemen lever ikke av Vålerenga, verken fotball eller ishockey. Bohemen lever av alt av fotball mellom Vålerengas fotballkamper.

Vertshuset:

- De lever av å være en bydelspub, igjen: mellom Vålerengas kamper i fotball.

- Skal man få re-etablert Vertshuset som et naturlig møtested rundt ishockey, så kan ikke det skje ved tvang. Det skjer snarere ved at folk begynner å bruke huset. Det går fint an å ta en kaffe eller en toddy der, man behøver ikke gå fra 0-3 i promille på 17 minutter.

Begge:

- Det er så sjelden at Vålerenga Ishockey vises på bortebane, og da blir meget vanskelig å garantere noe for pubene, spesielt for Bohemen. Bohemen kan ikke be 30-40 anglofile gærninger dra et annet sted for å vise kampen for 2 gamle skrotnisser. Det er rett og slett ikke noe naturlig sted hvor folk med fetisj naturlig samles for å se (Vålerenga) ishockey.

Generelt:

- Et av mange oppmerksomhets-problemer rundt ishockey de siste 5-10 år er at det ikke lenger er noe homogent miljø noe sted man kan oppsøke/gå til for å mumle ishockey.
          Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Ser det ikke litt rart ut at pupp og puck-saken ligger som nest-toppsak på forsiden til Enga ishockey elite, Atle?

Misforstå meg rett, jeg synes bare det er bra, men hva tenker mindre oppegående mennesker som kunne finne på å rote seg inn på nettsidene til VIF hockey?

Og da tenker jeg ikke på at invitasjon til Barnas dag er saken som ligger rett over.

LD.
            Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
              Ser det ikke litt rart ut at pupp og puck-saken ligger som nest-toppsak på forsiden til Enga ishockey elite, Atle?

Misforstå meg rett, jeg synes bare det er bra, men hva tenker mindre oppegående mennesker som kunne finne på å rote seg inn på nettsidene til VIF hockey?
              Vel, nå ligger jo ikke saken hos Vålerenga Ishockey, og dette er bevisst. Det samme gjelder f.eks. saken om yrkesstolthet - http://www.eye-on-sports.org/?p=188 .

Det er rett og slett fordi jeg ønsker å skrive hva jeg mener, og det er ikke alltid klubben synes ting passer (eller jeg symes ting passer for klubben ) - mens den andre ganger synes at gjør det. Noe av det samme som med Rønsen i fotball rent formalistisk, han skriver for egen regning, men er på en måte "anerkjent" av klubben.

Se på det som at klubben i utgangspunktet selv ikke lager meningsbærende innhold.

Jeg produserer jo ting for klubben også, men fra klubbens ståsted er det nøytralt stoff - selv om intervjuobjektene jo kan forfekte meninger.

Det kommer forøvrig to lange artikler i Vål'enga Magasin når det er på gata om "noen dager". Er bare trykking/distribusjon som gjenstår. Disse to intervjuene kommer også på klubbens sider når magasinet har vært ute for salg noen dager.

Optimalt hadde kanskje ikke klubben hatt "eksternt" stoff, men det er rett og slett ikke folk til å produsere det. Hele Vålerenga Ishockey Elite drives administrativt av 2,5 ansatte, og frivillige medarbeidere på innholdsproduksjon renner ikke akkurat ned dørene for å si det mildt.

Jeg har kommentert det noe mer utfyllende her: http://forum.klanen.no/showthread.ph...571#post231571

Og bare så det er sagt; jeg snakker ikke for klubben, det klarer Jan Tore (som oftest) helt fint selv
              Nesrene @ Twitter

Comment

Originally posted by mao1 View Post
                Bra skrevet, Atle. Men man blir deppa av å lese om det. Vi som følger hockeyen får ta alle bortekampene på Diamond. Så får alle som er interesserte i VIF hockey klage så mye de kan på at hockey ikke blir vist på noen Vålerengapuber, rett og slett en skam..
                Problemet for Bohemen forrige gang var at det var så mange landskamper på ukurante kanaler, at de ikke hadde dekoder ledig for TV2 sport. Hadde kampen gått på NRK1 hadde vi fått se den (uten lyd). Det var altså ikke viljen til å vise den, vi var færre og hadde ikke spurt på forhånd.

Alternativet er jo om Bohemen hadde hatt mulighet til å koble en laptop mot TV-skjermene og således betalt for kampen på TV2-sumo. Da kunne vi fått tilegna en TV-skjerm.
                in Absinthia

Comment

Working...
                X