Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ikke europa i år heller ?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ikke europa i år heller ?

http://www.klanen.no/snakk/images/sm...s/icon_mad.gif

Faen !!

http://www.iihf.com/news/iihfpr5206.htm

Re: Ikke europa i år heller ?

Bakgrunnen for dette har vært uttalt før; det er en ren utgiftspost å delta i kokkos-europacupen - og en betydelig sådan - med mindre man går seirende ut.

Vålerenga (mfl.) har såpass trange kår at de må sile midlene til drift og ikke moro.

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Er klar over det men uansett trist som faen, ingen ting kan måle seg med hockey weekend i europa.

Comment

hehe..Ser ut som vi da får kose oss her hjemme isteden..
        Mua Panettaa

Comment

Var ikke VIF i europa på 90 tallet?

Comment

Sitat: Den tor, 10 august 2006 13:51 skrev CrazyMagnus:

> Var ikke VIF i europa på 90 tallet?

Jo, EHL.

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

greit nok at det er en utgiftspost for klubben... Men hva å ivareta supporternes interesser?

Er jo turer som vi syns er artig, husker herning hvor vi var nærmere 100stk, faktisk fler enn hva vi pleier å være på hamar til tider... belfast var jo også en vellykka tur etter hva jeg har fått høre og sett på bilder/video..

*lillebror drømmer om europatur igjen*
              Lillebror
              Året rundt med Vål'enga
              OSLO BAJAS

Comment

Sitat: Den fre, 11 august 2006 10:11 skrev lillebror25:

> greit nok at det er en utgiftspost for klubben... Men hva å ivareta supporternes interesser?

Da foreslår jeg at du starter en kronerulling blant supportere for å dekke lagets utgifter til deltagelse i E-kokkos-cup.

På den måten ivaretar supportere at laget ivaretar supporteres interesser, i motsetning til at laget skal ivareta supporteres interesser med det resultat at laget går til Kong Kurs...

Og apropos lag vs supporter; et lag kan god eksistere uten supportere, men supportere kan ikke eksistere uten et lag.

Nesrene @ Twitter

Comment

E kokkos cup er vel litt drøyt ??

Flere gode lag i hvert fall på høyde med oss og trolig bedre.

At det koster penger å delta er vel ikke noe nytt, så vidt meg bekjent har det jo vært mere utgifter enn inntekter forbundet med å være med å spille i eliteserien i norge åsså de siste årene ref stort fremførbart underskudd.

Å kalle det for kokkos cup og skylde på kroner........ jeg tror vi hadde hatt mye igjen for å delta på alle andre områder enn når det gjelder kroner..

Comment

Sitat: Den man, 14 august 2006 09:08 skrev kimo:

> E kokkos cup er vel litt drøyt ??

Ingen finske eller svenske (topp)klubber med. Greit nok at de hadde r**vkjørt resten, men med er de ikke uansett. Ergo kokkos - eller B-cup om man vil.

> At det koster penger å delta er vel ikke noe nytt, så vidt meg bekjent har det jo vært mere utgifter enn inntekter forbundet med å være med å spille i eliteserien i norge åsså de siste årene ref stort fremførbart underskudd.

Jaså? Vålerenga tjener da penger, vi har riktignok gjeld til oppover øra, pipa, og Glitretind - men vi tjener penger. Og vi betjener gjelda tilfredsstillende nok til at ikke kreditorene sender Espen på døra.

Lie om noen har tungt for det...

> Å kalle det for kokkos cup og skylde på kroner........ jeg tror vi hadde hatt mye igjen for å delta på alle andre områder enn når det gjelder kroner..

Ja, for det er jo mye smartere å bruke penger på slikt enn at klubben ungår Kong Kurs...

Nesrene @ Twitter

Comment

har ikke sagt at klubben ikke tjener penger i disse dager...

poenget mitt er at man tidligere har deltatt uten å tjene penger.....

og at ikke inntjenning i kroner ikke alene skal avgjøre om man skal delta eller ei...

klart man ikke skal delta dersom det vil medføre konkurs...

men jeg føler ikke man gjør nok for å delta..... og det å latterliggjøre cupen er lite smart...

Comment

Sitat: Den man, 14 august 2006 10:38 skrev kimo:

> poenget mitt er at man tidligere har deltatt uten å tjene penger.....

> og at ikke inntjenning i kroner ikke alene skal avgjøre om man skal delta eller ei...

Tidligere drev man for kreditors regning, vil du tilbake til den tiden? Jeg ser at du jakter på det som pent kalles "sosial kapital" innad i laget, at det vil bety mye/noe for spillerne å komme seg utenfor den hjemlige serien. Det er greit nok, alle ser den verdien isolert sett.

Men hvis du spør spillerne vil de heller ha sitt lønnsnivå inntakt enn å måtte gå ned i lønn for å finansiere en slik deltagelse.

De lever ikke av opplevelser i korte tidslommer, de lever av lønningsposen som skal komme hver måned. Les: skal.

> klart man ikke skal delta dersom det vil medføre konkurs...

> men jeg føler ikke man gjør nok for å delta..... og det å latterliggjøre cupen er lite smart...

Ok, hva skal man gjøre da? "gjør nok"? Hva vet du om hva som gjøres der nede på Jordal? Eller i Storhamar for den saks skyld - som heller ikke vil delta.

Tja... Man kan jo kutte i litt utgifter da... F.eks. får spillerne middag på Jordal tilberedt av kokken Ragnar etter hver trening (hverdager 16.30-17.30). Strengt tatt kan de jo bare kjøpe ei nuddelpakke og fikse det sjæl for en 5'er? Mat er mat, ikke sant?

Hvis du tror at man kutter slikt som deltagelse i inspirasjonsbyggende utfordringer for moro skyld - og det virker slik - så bør du i det minste tenke før du skriver. For all del, du har all rett til å tro det, men virkelighetsnært er det ikke.

Storhamar har forøvrig råd i den forstand at de gikk underskudd i fjor - men har saltet ned masse penger på bok.

Nesrene @ Twitter

Comment

Sitat: Den man, 14 august 2006 10:53 skrev Nesrene:

> Sitat: Den man, 14 august 2006 10:38 skrev kimo:

>

> > poenget mitt er at man tidligere har deltatt uten å tjene penger.....

> > og at ikke inntjenning i kroner ikke alene skal avgjøre om man skal delta eller ei...

>

> Tidligere drev man for kreditors regning, vil du tilbake til den tiden?

Nei se mitt innlegg, ref jeg ønsker ikke konkurs.

Jeg ser at du jakter på det som pent kalles "sosial kapital" innad i laget, at det vil bety mye/noe for spillerne å komme seg utenfor den hjemlige serien. Det er greit nok, alle ser den verdien isolert sett.

Ja det er viktig å komme seg ut.

>

> Men hvis du spør spillerne vil de heller ha sitt lønnsnivå inntakt enn å måtte gå ned i lønn for å finansiere en slik deltagelse.

>

> De lever ikke av opplevelser i korte tidslommer, de lever av lønningsposen som skal komme hver måned. Les: skal.

Det forstår jeg godt

> > klart man ikke skal delta dersom det vil medføre konkurs...

> > men jeg føler ikke man gjør nok for å delta..... og det å latterliggjøre cupen er lite smart...

>

> Ok, hva skal man gjøre da? "gjør nok"? Hva vet du om hva som gjøres der nede på Jordal? Eller i Storhamar for den saks skyld - som heller ikke vil delta.

vanskelig å vite hva som har blitt gjort ut fra info fra klubbene.... info som blir gitt er jo at cupen er kokkos og at man ikke tjener penger (det kan man jo også delvis si om den norske serien)

>

> Tja... Man kan jo kutte i litt utgifter da... F.eks. får spillerne middag på Jordal tilberedt av kokken Ragnar etter hver trening (hverdager 16.30-17.30). Strengt tatt kan de jo bare kjøpe ei nuddelpakke og fikse det sjæl for en 5'er? Mat er mat, ikke sant?

Nei høres ikke fornuftig ut å kutte i dette tilbudet.

Man har jo tidligere gått ut til "engangs" sponsorer for å finansiere forsterkninger. Kanskje en mulig løsning ?

Kornerulling blant spillere, supportere etc hadde kanskje også gitt noen kroner til deltakelse.

>

> Hvis du tror at man kutter slikt som deltagelse i inspirasjonsbyggende utfordringer for moro skyld - og det virker slik - så bør du i det minste tenke før du skriver. For all del, du har all rett til å tro det, men virkelighetsnært er det ikke.

>

> Storhamar har forøvrig råd i den forstand at de gikk underskudd i fjor - men har saltet ned masse penger på bok.

Har aldri trodd eller ment at man kutter for moro skyld.

Storhamar driter jeg forøvrig i.

Comment

Sitat: Den man, 14 august 2006 11:45 skrev kimo:

> vanskelig å vite hva som har blitt gjort ut fra info fra klubbene.... info som blir gitt er jo at cupen er kokkos og at man ikke tjener penger (det kan man jo også delvis si om den norske serien)

Meg bekjent har ikke klubben gått ut og kalt det noe som helst.

> Storhamar driter jeg forøvrig i.

Det gjør forsåvidt jeg også, men i sakens anledning er de et eksempel på at dette ikke er en kaffekopp-beslutning på Jordal. Deltagelse er altså så lite interessant at man ikke engang vil bruke penger man har på bok.

Og uten at jeg kan sitere navn her så kan jeg opplyse om at spillerne i Storhamar ble forespurt og valgte det trygge fremfor det hodeløse jfr. den totalt uvisse økonomiske fremtidssituasjonen for norsk ishockey.

Nesrene @ Twitter

Comment

vi får håpe vi får anledning og at det ordner seg neste år ))

Comment

Working...
                              X