Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Csiszar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Csiszar

Noe jeg har lurt på en stund er om Brede og Fredrik er brødre, eller i familie - ettersom de skriver etternavnet sitt forskjellig ( Brede med Csiszar og Fredrik uten z)

Bra kamp igår.
    Artig kommentar til Nagel om at han skulle "skrive i den jævla bloggen sin, din nisse. "

Originally posted by Ronny La Rock View Post
    Noe jeg har lurt på en stund er om Brede og Fredrik er brødre, eller i familie - ettersom de skriver etternavnet sitt forskjellig ( Brede med Csiszar og Fredrik uten z)
    De er fettere. Hva navneforskjellen kommer av vet jeg ikke.
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Ok riktig. Rare greier.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
        Hva navneforskjellen kommer av vet jeg ikke.
        Det er for å gjøre livet vanskelig for hardtarbeidene hockeyjournalister...
        Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
        [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

De er som nevnt fettere. Navnene stammer fra Ungarn etter det jeg har lest/hørt. Og Csisar/Csiszar er det mange som heter når man tar et søk på Google.

En annen navneting er den stadige feilskrivingen og/eller uttalelsen av navnet Mats Rosseli Olsen. Ofte ser man navnet skrevet "Roselli" og nesten alltid sier kommentatorene "Roselli" med trykk på endelsen akkurat som om gutten skulle ha italiensk avstamning.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
            De er fettere. Hva navneforskjellen kommer av vet jeg ikke.
            Det er vel så enkelt som at Ole Hansen kan ha en fetter som heter Knut Hanssen.

Ingen regel som sier at man må ha samme etternavn bare fordi man er fettere.

LD.
            Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Når oldefaren kom til Norge så tok han vekk z-en i etternavnet fordi det skulle gjøre det enklere eller mer praktisk ellerno i den duren.

Etter det så har familien brukt etternavnet uten z-en sånn som Fredrik har det.

Men da faren til Brede fant ut av det her, så syns han det var litt tåpelig så han forandre etternavnet tilbake, derav har Brede etternavet med z-en.

Sånn ca hva Fredrik fortalte meg i farta før han skulle på trening.
              ouSV - Enga for de gale!

Comment

Så bra vi fikk orden på det
                Angående skrivefeil/uttalingsfeil fra bl.a TV2 kommentatorene så er jo "Pættrikk De Roshe" en gjenganger.
                Det er vel Erevik som står for den, eller om det er Langli.
                Akkurat som Stokke som sier Rængchess om Rangers. :P

Comment

Og hvis jeg ikke tar helt feil er det faren til Brede som er klokkemester på Amfien.

Comment

Originally posted by skog View Post
                    Og hvis jeg ikke tar helt feil er det faren til Brede som er klokkemester på Amfien.
                    Stemmer det

Comment

Working...
                    X