Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga i KHL?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nye høyder med russer-hjelp
    Litt interessant lesning, men ærlig talt, Oslo Kings?
    Hvis dette går i orden, må de vel få til et lag ala "Vålenga Kings" for eksempel? Hvis da "kings" må med, eller andre dølle navn.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
      Nye høyder med russer-hjelp
      Litt interessant lesning, men ærlig talt, Oslo Kings?
      Hvis dette går i orden, må de vel få til et lag ala "Vålenga Kings" for eksempel? Hvis da "kings" må med, eller andre dølle navn.
      Vålerenga Oslo. Enkelt og greit.

Comment

Jeg klarer ikke å se at interessen for hockey i Norge eller Oslo er stor nok til dette. Det er ikke veldig mange som følger ishockey i det hele tatt (sjøl om tilskuertalla har gått litt opp denne sesongen), og langt færre som følger NHL. Og så skal vi se russisk hockey ?
        Hvis klubben velger å bli med, er nok sannsynligheten stor for at det eneste det fører med seg er at det splitter opp de som følger enga hockey i dag.

Comment

Originally posted by Pondus View Post
          Vålerenga Oslo. Enkelt og greit.
          Siden det er internasjonalt så vil denne "å" bli et problem. En grei mellomløsning kan vel være VIF Kings Capitol. Og forkortet: VKC Oslo. Jeg er så jævla kreativ at jeg endog kan se for meg trøya. en "V" i form av to kølleblad, en "C" i form av en skøyte og en krone som er "over". Så har man Oslo under. Trøya skal selvfølgelig bære Vålerenga sine farger. og for å ha referanse til hvor man kommer fra så kan man symbol for Oslo på ene skuldra, mens man har det norske flagget på ene ermet. Men så for å vise respekt for ev. spillere fra andre land, så har man striper til vedkommendes hjemland (hvis vedkommende ønsker det) på andre ermet.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
            Jeg klarer ikke å se at interessen for hockey i Norge eller Oslo er stor nok til dette. Det er ikke veldig mange som følger ishockey i det hele tatt (sjøl om tilskuertalla har gått litt opp denne sesongen), og langt færre som følger NHL. Og så skal vi se russisk hockey ?
            Hvis klubben velger å bli med, er nok sannsynligheten stor for at det eneste det fører med seg er at det splitter opp de som følger enga hockey i dag.
            Var da veldig skeptisk du var. Du glemmer av en viktig faktor. Oslo består ikke bare av nordmenn. Det fins endel utlendinger som kommer fra land hvor ishockey er VELDIG stort. Og hvis man samtidig kan få bygd hockey-interessen hos de ulike "gjestearbeidere" utfra hvilke lag som kommer, så vil også vekke interessen hos nordmenn.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
              Et vintersportland som Norge bør egentlig ha gode vilkår for hockey. Vi er dessverre veldig langt unna å ha ishaller som i Sverige og Finland, men interessen for en sport trigges gjerne av gode resultater. Det kan man se når et landslag plutselig hevder seg. At NHL ikke lykkes som produkt i Norge er ikke veldig overraskende. Sport er ferskvare - og tidsforskjellen er for stor. KHL passer perfekt, og plutselig har vi profesjonelle hockeyspillere i Oslo by. Noen år senere har vi kanskje flere spillere i NHL også. Bare se til Finland - og rekkene av NHL/KHL spillere de viste frem i Sotsji.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                Var da veldig skeptisk du var. Du glemmer av en viktig faktor. Oslo består ikke bare av nordmenn. Det fins endel utlendinger som kommer fra land hvor ishockey er VELDIG stort. Og hvis man samtidig kan få bygd hockey-interessen hos de ulike "gjestearbeidere" utfra hvilke lag som kommer, så vil også vekke interessen hos nordmenn.
                Mulig jeg er for negativ, men jeg kan ikke se for meg at dette blir noen suksess. KHL består såvidt jeg kan se av lag fra Russland, Hviterussland, Ukraina, Tsjekkia, Kroatia, Latvia, Kasakhstan og Slovakia. Ingen av disse nasjonene er vel spesielt godt representert i Norge, og langt i fra alle fra disse landene vil være interessert i å se på kamper der et Oslo-basert lag spiller. Jeg trur nok det skal vesentlig mere til for at dette blir en suksess.

Originally posted by Askeladden View Post
                Et vintersportland som Norge bør egentlig ha gode vilkår for hockey. Vi er dessverre veldig langt unna å ha ishaller som i Sverige og Finland, men interessen for en sport trigges gjerne av gode resultater. Det kan man se når et landslag plutselig hevder seg. At NHL ikke lykkes som produkt i Norge er ikke veldig overraskende. Sport er ferskvare - og tidsforskjellen er for stor. KHL passer perfekt, og plutselig har vi profesjonelle hockeyspillere i Oslo by. Noen år senere har vi kanskje flere spillere i NHL også. Bare se til Finland - og rekkene av NHL/KHL spillere de viste frem i Sotsji.
                Enig i det med ishaller og at gode resultater skaper flere interesserte. Ishaller og haller generelt (for eksempel fotballen i store deler av Oslo har også ganske dårlige kår vinterstid) bør vi uansett ha flere av, men vi har de siste 20 åra hatt et landslag som har heva seg betraktelig uten at det har vist seg på tilskuertalla. Kan ikke skjønne at om et norskbasert lag med en del spillere fra andre land skulle klare å vinne noen kamper mot russisk eller slovakisk motstand, så skulle det bety at interessen tar seg vesentlig opp.

Mulig jeg er for negativ til dette, men så langt synes jeg ikke det virker interessant. Det eneste måtte være om det faktisk er tilfelle at det spyttes inn mye penger for nye lag i KHL. Sjøl synes ikke jeg det er nok til å være positiv til prosjektet.

Comment

Et skritt nærmere KHL-drømmen. Hockeyforbundet har gitt beskjed om at VIF får søke om plass i KHL. KHL mangler nå et lag for å ha 32 lag fra neste sesong. Representanten fra KHL var på Jordal i går også, og satt sammen med Kjær på VIPen. De hadde også et møte med Forbundet, med hockeypresident Nilsen på plass.

Comment

Hvis du mener Sackavikas har han hatt kontor på Jordal Amfi i flere uker. Jobber heltid med greiene.

Comment

Originally posted by skog View Post
                      Hvis du mener Sackavikas har han hatt kontor på Jordal Amfi i flere uker. Jobber heltid med greiene.
                      OK, rene KGB-stilen altså Like greit å la de jobbe i fred nå. Vinne Bøtta først, og så fortelle mer om hva som skjer neste sesong. Håper ting ordner seg, det kan blir vanvittig moro å få KHL i byen.

Comment

Working...
                      X