Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Publikumsboom for VIF Hockey

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Publikumsboom for VIF Hockey

Etter den godt besøkte romjulskampen mot Oilers, 3833 tilskuere, har VIF Hockey et gjennomsnitt på sesongens 14 første kamper på hele 2185 tilskuere. Det gjenstår 8 hjemmekamper, blant dem kamper mot Sparta, Storhamar, Lørenskog og Oilers.

Utviklingen de siste sesongene:

08/09 1495
    09/10 1686
    10/11 1551
    11/12 1639
    12/13 2004
    13/14 2185 (etter 2/3 av serien).

På 5 sesonger har man altså en økning på hele 46%.

Play-offs

08/09 2580 (9 kamper)
    09/10 2010 (9 kamper)
    10/11 1648 (3 kamper)
    11/12 2616 (7 kamper)
    12/13 2974 (8 kamper)

Det som er gledelig å se er at folk i alle aldre kommer på kamper, selv om Jordal ikke akkurat innbyr til det. Men det er mange unger i hallen, og det viser at maskoten Kongen nok har bidratt en del. Og det er mange godt voksne karer/damer og ikke minst mange jenter også.

Vålerenga i Mesterligaen ?

Vålerenga tilbys et wild card i Mesterligaen (tidl. European Trophy).

Ifølge Aftenbladet (13.01.14) er det meget som kan tyde på at Vålerenga blir et av de 40 lagene som skal delta i den nystartede europacupen. Men dette forutsetter at Vålerenga holder 1 plassen i Get ligaen og blir seriemester til våren.

Dette ble klart etter at Stavanger Oilers vant Continentalcup foran blant annet Donobass Donetsk, som innehar plassen etter SKA St. Petersburg i KHL «West». «Vi kommer med all sannsynlighet til å tilby et wild card til det norske mesterlaget» hevder Bo Lennartsson (Mesterligaen) til SA.

Aldri tidligere har den norske ishockeyserien vært viktigere enn i år, og derfor blir det dramatikk til siste slutt. Stavanger Oilers ønsker selvfølgelig også å representere Norge i den prestisjetunge turneringen, og må derfor gå forbi Vålerenga for å komme i betraktning. Vålerengas supportere bør derfor også kjenne sin besøkstid på Jordal i tiden som kommer

Comment

Direkte pinlig hvor få tilskuere som har møtt opp til toppkampen mellom Vålerenga og Sparta. Det er nesten bare Klanen og et fåtalls Osloborgere som fortjener et så godt lag som Vålerenga er og har vært (sesongen 2013/14).

Comment

Originally posted by Hector View Post
        Direkte pinlig hvor få tilskuere som har møtt opp til toppkampen mellom Vålerenga og Sparta. Det er nesten bare Klanen og et fåtalls Osloborgere som fortjener et så godt lag som Vålerenga er og har vært (sesongen 2013/14).
        Hvordan du får dette til å bli en toppkamp er intet mindre enn et mysterium. Vålerenga ligger på 1. plass med 75 poeng, Sparta på 5. plass med 55 poeng.
        Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Slik jeg oppfatter styrkeforholdet mellom get liga lagene akkurat nå, er selvfølgelig subjektivt. Sparta har imidlertid gitt både Stavanger og Vålerenga match i løpet av de siste kampene, slik at Sarpingene kan slå ut hvem som helst i sluttspillet. Lørenskog har også et meget godt lag på papiret, og kan også være en reell utfordrer til Vålerenga som absolutt sliter for tiden.

Comment

Originally posted by Hector View Post
            Slik jeg oppfatter styrkeforholdet mellom get liga lagene akkurat nå, er selvfølgelig subjektivt. Sparta har imidlertid gitt både Stavanger og Vålerenga match i løpet av de siste kampene, slik at Sarpingene kan slå ut hvem som helst i sluttspillet. Lørenskog har også et meget godt lag på papiret, og kan også være en reell utfordrer til Vålerenga som absolutt sliter for tiden.
            At Vålerenga sliter er hevet over enhver tvil. Legger du på de 20 poengene de er trukket havner de på en 3. plass med 69, rett i nakken på Vålerenga og Stavanger.

At Lørenskog i tillegg har mistet noen poeng på å slåss mot det meningsløse skal man heller ikke se bort fra, men det har kun filosofisk nytte selvfølgelig.

Et øyeblikksbilde akkurat nå tilsier Lørenskog og Stavanger i finalespillet.
            Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Det fortsetter å strømme folk til gamle Jordal Amfi. Etter 20 hjemmekamper er snittet på 2140 tilskuere, ned fra 2185 da 14 kamper var spilt. VIF har ikke levert prakthockey i det siste, iaf ikke sammenlignet med i høst. Men publikumstallene har holdt seg bra, f.eks 2475 sist mot Storhamar. Skal ikke være skråsikker, men mener denne sesongen har tidenes beste tilskuertall for seriespill. Noe å bruke i markedsføringen inn mot serieinnspurten kanskje?

To hjemmekamper gjenstår (fire borte). Unngår vi feilskjær, først mot Lillehammer 4. feb og vinner alle kampene blir det nok ren seriefinale i siste hjemmekamp mot Oilers 4. mars. Da bør det bli folksomt. Før det kommer Rosenborg på en tirsdagskveld (25. feb). Skal snittet bli 2200 må det komme 5600 på de to siste kampene. Det klarer vi!?

Comment

Jeg hadde sesongens første jordalbesøk i går (følger først og fremst fotball). Det som overrasket og fascinerte meg var at Amfi'n var fylt av familier og tenåringer, ikke halvgamle øldrikkende og sure fans som undertegnede. Det virket på jentungene som satt rundt meg at hockey var kult, og at gutta var store helter i området.

Herlig at iskrigerne har fått det til! Hva skal ballgutta gjøre for å få til det samme?

Comment

Originally posted by anderan View Post

Herlig at iskrigerne har fått det til! Hva skal ballgutta gjøre for å få til det samme?
                  Svaret er ganske enkelt egentlig...
                  Vinne kamper

Comment

Originally posted by Pondus View Post
                    Skal snittet bli 2200 må det komme 5600 på de to siste kampene. Det klarer vi!?
                    Jordal tar ikke mer enn 5500
                    Nesrene @ Twitter

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
                      Jordal tar ikke mer enn 5500
                      he-he, ja si det du. Jeg mente å skrive at det til sammen må komme 5600 tilskuere på de to siste kampene. Det skal vi vel klare

Comment

Originally posted by Pondus View Post
                        he-he, ja si det du. Jeg mente å skrive at det til sammen må komme 5600 tilskuere på de to siste kampene. Det skal vi vel klare
                        Jeg skjønte det, men klarte selvfølgelig ikke la være
                        Nesrene @ Twitter

Comment

Originally posted by oPsL View Post
                          Svaret er ganske enkelt egentlig...
                          Vinne kamper
                          Det gjorde de vel lenge uten at det gjorde underverker på publikumstilstrømmingen. Jeg lurer på hva som er nytt :-)

Comment

Originally posted by anderan View Post
                            Det gjorde de vel lenge uten at det gjorde underverker på publikumstilstrømmingen. Jeg lurer på hva som er nytt :-)
                            Husker i 2004(?) og tia rundt der, da var det kult å heie på enga (da mener jeg kult for alle de som ikke henger her på forumet)
                            Nå, hvertfall de siste 3-4 åra har vi spilt rett og slett dritt.
                            Det er flaut og se på og folk ("kids") eg kjenner syntes det faktisk det er flaut og si at dem sympatiserer med enga om dagen .
                            Kommer fin spillet tilbake, litt undeholdning, god stemmning (hade isko boys) osv tilbake, skal du nok se at de yngre supporterne strømmer tilbake.
                            En annen ting er at Ullevaal er på vestkanten.
                            Hadde vi spilt hjemme der vi faktisk bor, og folk kun hadde trengt å ta på seg skoa for og komma seg til og fra kamp hadde det også hjulpet (hei stadion som skulle vært ferdig i fjor)

Comment

Helt enig, stemningen var veldig mye bedre på begynnelsen av 2000 tallet.

Mvh
                              Christian

Comment

Working...
                              X