Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: ZSC Zürich 21. August, Vienna Capitals 23. August.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd: ZSC Zürich 21. August, Vienna Capitals 23. August.

ZSC Lions Zurich (ZSC)
    Founded:1930 Website: http://www.zsclions.ch Club Address: Wallisellenstrasse 45
    8050 Zürich
    Switzerland

Trener: Marc Crawford (Avs, Canucks, Kings, Stars, Team Canada)
    Eliteprospects.com staff profile of Marc Crawford, 1961-02-13 Belleville, ON, CAN Canada.

Honours National Championships:
    8 - 1936, 1949, 1961, 2000, 2001, 2008, 2012, 2014

Honours European:
    Champions Hockey League Champion 2009
    Victoria Cup Champion 2009
    IIHF Continental Cup Champion 2001, 2002

UPC Vienna Capitals (VIC)
    Founded:2000 Website: http://www.vienna-capitals.at Club Address: Attemsgasse 1
    1220 Wien
    Austria

Honours National Championships:
    1 - 2005

Aner meg at Zürich har et rimelig heftig budsjett når de kan ha Marc Crawford som trener.

De fleste flyr vel ned til Zurich, tar tog til Wien og flyr hjem derifra?

Går desverre glipp av Børst og Ball 23. August, og kjenner jeg forbundet rett flytter de Brann-kampen til lørdag også.

Er det avklart noe mtp kampsted og tidspunkt for ZSC kampen? Antar Hallenstadion ikke blir tatt i bruk til denne matchen.

Comment

Originally posted by hp29 View Post
      Er det avklart noe mtp kampsted og tidspunkt for ZSC kampen? Antar Hallenstadion ikke blir tatt i bruk til denne matchen.
      Det har vært avklart hele tiden.

kl 19:45 i Dübendorf, en forstad til Zurich.

Comment

Flott, takk for svar. Jeg bor i Sveits, kun en halvtime unna Zürich, så om jeg kan bidra med hjelp så er det bare å spørre.

Comment

Flott, takk for svar. Jeg bor i Sveits, kun en halvtime unna Zürich, så om jeg kan bidra med hjelp så er det bare å spørre.
          Her er banen: http://www.sfd-ag.ch/kunsteisbahn.html

Og her er en facebook-gruppe med mange av de mest hockeyfrelste i klanen, flere av de skal nedover. https://www.facebook.com/groups/307416966068971/

Comment

Kun 74 ledige plasser i borteseksjonen. Hallen har en kapasitet på 2000.

Comment

Var en grei match i går, der vi beit fra oss både på isen og på tribunen. Rundt 30 av de 1917 tilskuerne var Vålerenga, men vi var høyrøsta som fulle nordlendinger på danskebåten.
              Kampen åpnet stygt og vi fikk en i sekken tidlig, men Karterud scora for oss og første periode endte med respektable 1-1. Som venta gikk ZSC ut i andre med et høyere tempo og vi var både gode og heldige som bare tapte perioden 0-1.
              Siste periode var mer åpen, men vi ble straffet hardt av dommerne og en grei roughing situasjon gir oss en ekstra 2+10 i boksen. Zürich scora to til og kampen var punktert.
              Siste halvdel av tredje var noe mer åpen, men vi skal være fornøyd med resultatet mot et av Europas beste hockey lag.

Traff forøvrig på en av Vålerenga-sponsorene i hallen, og han var genuint imponert av de tilreisende Klansmennene og damene.

Comment

ZSC-fansen virket ikke særlig hyggelige. Kastet bla en puck på isen når vi var i angrepssonen for å stoppe spillet?

Comment

Jepp, det skjedde to ganger faktisk. Aldri sett før i går. ZSC fansen er en gjeng breilale duster. I Sveits er det generelt veldig dårlig stemning mellom fans og bråk i og utenfor stadion er ikke uvanlig. Tok tog til Dübendorf iført Vålenga trøye med den bermen, men de var stort sett vennlige.

Comment

Jepp, det skjedde to ganger faktisk. Aldri sett før i går. ZSC fansen er en gjeng breilale duster. I Sveits er det generelt veldig dårlig stemning mellom fans og bråk i og utenfor stadion er ikke uvanlig. Tok tog til Dübendorf iført Vålenga trøye med den bermen, men de var stort sett vennlige.
                    Minte mistenkelig mye om oppførsel jeg har sett på fotballbaner i senere tid..

Comment

Jeg merket meg at Vålerenga såvidt ble nevnt i VG sporten, etter 9 sider om fotball. Dersom Vålerenga fotball hadde spilt europacup kamp, hadde nok VG omtalt kampen med flere siders spalteplass. Dette til tross for at Vålerenga fotball, befinner seg på et atskillig lavere internasjonalt nivå enn Vålerenga hockey. Dersom VG er representativt for ishockeyinteressen i Oslo, må nok Vålerenga hockey forhandle seg til eierrettigheter i en framtidig nasjonal OL arena, for at klubben skal kunne etablere seg på den internasjonale arena.

Comment

Originally posted by Hector View Post
                        Dersom VG er representativt for ishockeyinteressen i Oslo
                        VG er en riksavis.
                        Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Du har så rett. Dessuten er det dårlig butikk å leie, og iallefall urealistisk å få eierandeler i et riksanlegg. Men dette er blitt drøftet tidligere, uten at noen har kommet med et bedre forslag enn å selge Jordal for å få finansiert en ny arena sammen med private sponsorer.

Comment

å selge Jordal for å få finansiert en ny arena sammen med private sponsorer.
                            Vålerenga eier ikke Jordal Amfi. Det er Oslo Kommune. Vi eier alle som kommer ut på isen der som er verdt å ha. Håper og tror resten blir solgt bort for god profitt også. Det er bare å spørre kameratene dine på Jordal Amfi om du har penger å investere.

Comment

Du har så rett. Dessuten er det dårlig butikk å leie, og iallefall urealistisk å få eierandeler i et riksanlegg. Men dette er blitt drøftet tidligere, uten at noen har kommet med et bedre forslag enn å selge Jordal for å få finansiert en ny arena sammen med private sponsorer.
                              Vålerenga må uansett leie, men da i så fall av en "vennlig" utleier, en utleier de potensielt er deleier i.

Man må også huske at i tilfelle man får bygge der hvor Amfien/Ungdomshallen står i dag så vil det være en showstopper ift. hvorvidt kommunen også får leie til hyggelige priser. Det er ikke bare Vålerenga som benytter Amfien/Ungdomshallen. Hadde det vært overskudd av istimer i Oslo hadde det ikke vært noe problem - men det er altså et skrikende behov for det.

Jeg vet ikke hvordan ståa er nå, men Foroset Forom hadde lenge masse ledig istid; det er privat og opererte med mye høyere leiepriser enn de kommunale hallene - fordi kommunen naturlig nok ikke ville kjøpe istid til "markedspris".
                              Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Working...
                              X