Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Skadesituasjonen - hvem, hvor lenge ut?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Skadesituasjonen - hvem, hvor lenge ut?

Flere spillere har stått over de første kampene og et par til har blitt skadet underveis. Noen som kan hjelpe til med litt utfyllende info?

Jonas Oppøyen - skulderoperert - ute til?
    Stefan Espeland - blindtarm - ute til?
    Daniel Sørvik - operert for armbrudd? - ute til?

Rasmus Juell - meldes på ryktebørsen at han har et strekt leddbånd i kneet - ute til?

Så er jeg usikker på om ikke Morten Ask er skadet også. Gikk av isen i 2. periode borte mot Vienna forrige helg. Noen som vet om han spilte i Göteborg sist helg?

Er alle disse fem borte mot Vienna på torsdag og mot Zurich på lørdag får vi det tøft...

Joachim Strandberg og vif-hockey.no svikter aldri I dag med all nødvendig info før torsdagens kamp mot Vienna. De skriver også om alle skadene http://www.vif-hockey.no/kampen-vienna-capitals/

-Jonas Oppøyen er ute etter operasjon. Ventes tilbake mot slutten av november, begynnelsen av desember.

-Stefan Espeland er ute etter operasjon. Forventes kampklar mot slutten av neste uke.

-David Bräck har kjenning til en skade. Forventes kampklar mot slutten av neste uke.

-Morten Ask har en mindre skade. Han har likevel trent for fullt hele uka, og ventes spilleklar til morgendagens kamp.

-Daniel Sørvik er tilbake etter operasjon, og spiller kampen mot Vienna Capitals i morgen. Sørvik var tilbake i spill under treningskampene mot HC Lugano og Frölunda forrige helg.

(Rasmus Juell er ikke nevnt, så da er vel han spilleklar).

Ift laget som spilte i Sveits/Østerrike for 2 uker siden er altså Sørvik inne, mens Bräck er ute på backplass. I tillegg får vel juniorene Spaberg Olsen og Olsen sjanser til å vise hva de står for.

PS! Når Oppøyen er ute så lenge så er det NAV som betaler som betaler sykelønna. Hva med en vikar?

Comment

Rasmus Juell er ute på ubestemt tid.
      in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
        Rasmus Juell er ute på ubestemt tid.
        Huff. Med Oppøyen og Juell ute har vi ikke spillere til tre gode rekker nå i sesongåpninga. Hvor dårlig står det egentlig til med økonomien til VIF Hockey? Med så mange spillere ute over lengre tid så vil jo VIF spare lønnsutgifter (NAV overtar). Det må kunne skrapes sammen penger til minst en forward.

Comment

Rett istedenfor dette spørsmålet til politikerne i Oslo som har ansvar for kultur og idrett : Slutt å behandle Vålerenga hockey som et stebarn. Dersom Vif hockey hadde fått noen smuler fra det rike kulturbordet, kunne laget hevdet seg i CHL og levd opp til å være Oslos stolthet. Vålerengas hardt arbeidende spillere fortjener nemlig noe mer enn hederlige 2 - 1 tap.

Comment

Originally posted by Hector View Post
            Rett istedenfor dette spørsmålet til politikerne i Oslo som har ansvar for kultur og idrett : Slutt å behandle Vålerenga hockey som et stebarn. Dersom Vif hockey hadde fått noen smuler fra det rike kulturbordet, kunne laget hevdet seg i CHL og levd opp til å være Oslos stolthet. Vålerengas hardt arbeidende spillere fortjener nemlig noe mer enn hederlige 2 - 1 tap.
            Hvis du tenker på at Vålerenga Ishockey Elite skal få midler fra "kulturpotten" til spillermidler er du litt på feil is(planet) Vålerenga Ishockey Elite er et kommersielt foretak og skal stå på egne ben. Det klarer Vålerenga Ishockey Elite helt fin på egenhånd, men det kan være vi utfra den økonomiske realiteten må innfinne oss med at Vålerenga blir en middelhavsfarer.

Selv tipper jeg 4. plass i serien og exit i semien denne sesongen. Jeg håper selvfølgelig at jeg tar feil og at vi på mest grusomme vis slakter alt på vår vei - men jeg tror det ikke. Vi er for sårbare, og vi har ikke midler til nye spillere med mindre en del av spillerne våre forblir langtidsskada. Da kan vi takke NAV og i den påtatte sorgen le hele veien til kontraktsforhandlinger med Hartnells ukjente uekte halvbror.

Hvis du derimot mener at bla. Vålerenga Ishockey skal få indirekte tilskudd via å utvide f.eks. halltilbudet i Oslo, og derunder øke muligheten for talentarbeid, da er du på riktig isflate. Likeså hvis du tenker ekstra bevillinger til ymse prosjektarbeid innenfor talentutvikling etc.
            Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Les Kulturdepartementets forskrifter knyttet til Idrett og næring 7.1 - 7.3. Sender en privat melding om dette, siden denne siden skal omhandle skadesituasjonen i Vålerenga hockey.

Originally posted by Nesrene View Post
              Hvis du tenker på at Vålerenga Ishockey Elite skal få midler fra "kulturpotten" til spillermidler er du litt på feil is(planet) Vålerenga Ishockey Elite er et kommersielt foretak og skal stå på egne ben. Det klarer Vålerenga Ishockey Elite helt fin på egenhånd, men det kan være vi utfra den økonomiske realiteten må innfinne oss med at Vålerenga blir en middelhavsfarer.

Selv tipper jeg 4. plass i serien og exit i semien denne sesongen. Jeg håper selvfølgelig at jeg tar feil og at vi på mest grusomme vis slakter alt på vår vei - men jeg tror det ikke. Vi er for sårbare, og vi har ikke midler til nye spillere med mindre en del av spillerne våre forblir langtidsskada. Da kan vi takke NAV og i den påtatte sorgen le hele veien til kontraktsforhandlinger med Hartnells ukjente uekte halvbror.

Hvis du derimot mener at bla. Vålerenga Ishockey skal få indirekte tilskudd via å utvide f.eks. halltilbudet i Oslo, og derunder øke muligheten for talentarbeid, da er du på riktig isflate. Likeså hvis du tenker ekstra bevillinger til ymse prosjektarbeid innenfor talentutvikling etc.

Comment

Working...
              X