Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Planlegging av nye Jordal Amfi har startet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Byantikvaren gjør vel kun jobben sin. Som er å anbefalle hva han/hun mener skal bevares og hva som ikke anbefalles å bevare. Så er det opp til politikerne om de velger å følge anbefaling eller ikke. De valgte vel ikke å følge den i forbindelse med Bislett stadion samt Holmenkollen. Og det ligger vel an til at de velger å ikke følge den her også. Men det kan trenere saken en periode.

Comment

• Originally posted by BAJ View Post
      Byantikvaren gjør vel kun jobben sin. Som er å anbefalle hva han/hun mener skal bevares og hva som ikke anbefalles å bevare. Så er det opp til politikerne om de velger å følge anbefaling eller ikke. De valgte vel ikke å følge den i forbindelse med Bislett stadion samt Holmenkollen. Og det ligger vel an til at de velger å ikke følge den her også. Men det kan trenere saken en periode.
      Vi for håpe du har rett i det, men at de ikke trenerer da seff... Syns det er merkelig at dette ikke kommer frem helt i starten, i stedet for så langt ut i prosessen som nå...

Comment

• Espen B blogger om nye Jordal Amfi http://www.vif-hockey.no/espenb-ny-j...ntikvar-og-ms/

For min del er jeg uenig i at ikke Jordal Amfi burde bevares. Liker forslaget til Byantikvaren hvor dagens Jordal Amfi kan bli den nye ungdomshallen på Jordal. Jeg har noen tanker om hvordan Jordal Amfi kan bli etter en total-renovering. Må komme tilbake til det.

Espen B snakker om dette at MS skal kunne få spille sine hjemmekamper i GET-ligaen på nye Jordal Amfi. Espen B mener at da må noen hives ut, f.eks Kjelkehockeyen, VIF damer, noen av breddelaga til Vålerenga osv osv. Hives ut er det som ingen som vil bli, men noen av lagene som i dag trener på Jordal må av og til trene på Manglerud i stedet. For, en GET-liga kamp trenger ca 4 timer istid. I kveld spiller Vålerenga bortekamp i Sarpsborg. Samtidig spiller MS hjemmekamp i Manglerud ishall. Hvis denne kampen gikk på Jordal Amfi, ville disse tre treningene kunne ha gått på Manglerud:

17:30 -18:45 VIF U18
        19:00-20:15 VIF U16
        20:30-21:45 VIF Damer

En forutsetning for at to lag skal dele matcharena er at man kan ha den samme isreklamen for begge klubber. De får det til på Johanneshov i Stockholm hvor Djurgården og AIK deler arena. Også i Tampere, hvor Alexander Bonsaksen gjør det meget bra for Tappara, deler de arena med Ilves. Neste helg spilles to by-derby med utsolgt hus (6500). Først fredag hvor Tappara er hjemmelag. Så har Ilves hjemmekamp lørdag. En spennende oppsett.

Comment

• Originally posted by Pondus View Post
          En forutsetning for at to lag skal dele matcharena er at man kan ha den samme isreklamen for begge klubber. De får det til på Johanneshov i Stockholm hvor Djurgården og AIK deler arena.
          Men da må det være en betalingsvilje for det og en tanke om hvordan det skal deles. Da må det planlegges for det, og den planen må ligge klar minst ett år i forveien.

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
            Men da må det være en betalingsvilje for det og en tanke om hvordan det skal deles. Da må det planlegges for det, og den planen må ligge klar minst ett år i forveien.
            Jeg aner ikke hvor mye VIF tjener på isreklamen. Kanskje det ikke er så avgjørende for totalen? Uansett er det viktig å huske på at det er Oslo kommune som står som eier av arenaen, ikke VIF. Har lest at arenaen ikke skal stå tilbake for f.eks DNB Arena. Dvs fasiliteter for VIP`er, sponsorer, restaurant mm. Det gjør at det blir et temmelig dyrt anlegg. Da er det åpenbart mer regningssvarende, og lettere å argumentere for pengebruken, hvis herligheten brukes to ganger i uka i stedet for bare en gang i uka.

En modell kan være at VIF og MS får to droppesirkler hver, og sirkelen på midten går til en sponsor som vil støtte begge lagene eller en sponsor som vil kjøpe arenanavnet og får logoen på isen. Så kan ytterligere isreklame (jeg ser helst minst mulig isreklame som i Sverige https://www.youtube.com/watch?v=erlHk8bTgfk ) fordeles likt mellom klubbene.

Comment

• I Dallas kan man se ishockey med Dallas Stars på formiddagen og basketball med Dallas Mavericks på kvelden i samme arena. Å skifte noen sponsorplakater bør strengt tatt ikke være noe problem i Oslo.

Vålerenga Fotball spiller fotball på Ullevaal Stadion, men får ingen inntekter fra verken kiosksalg, VIP-plassene rundt tribunen, eller tribunesponsorene. Det er vilkårene for at Vålerenga skal spille der. Reklameboardsene bak mål settes opp på dugnad.

Dersom M/S vil spille i hallen Vålerenga disponerer så må dem godta at isreklamen er statisk og at det samme gjelder vantreklamen som ikke er LED. Verre er det ikke.

Comment

• Originally posted by eiks View Post
                Nå har, i følge tv2, m/s spurt Oslo kommune om spilletillatelse på nye Jordal.. Altså dele Jordal som på 60/70-tallet..,
                M/S hadde imponerende 325 tilskuere i garasjen i kveld.

Til sammenligning hadde vi snaue 2500 innenfor portene da vi tok imot Kongsvinger hjemme sist.

LD.
                Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
                  Dersom M/S vil spille i hallen Vålerenga disponerer så må dem godta at isreklamen er statisk og at det samme gjelder vantreklamen som ikke er LED. Verre er det ikke.
                  Kan ikke sammenligne Ullevål med Jordal Amfi. Helt andre eierforhold og dermed leieforhold. Skal to GET-liga klubber spille hjemmekampene sine på Nye Jordal Amfi bør vel begge få like vilkår av kommunen? Dvs, det kan ikke bare være VIF som får inntekter av isreklame?

Comment

Kan ikke sammenligne Ullevål med Jordal Amfi. Helt andre eierforhold og dermed leieforhold. Skal to GET-liga klubber spille hjemmekampene sine på Nye Jordal Amfi bør vel begge få like vilkår av kommunen? Dvs, det kan ikke bare være VIF som får inntekter av isreklame?
                    Selv om kommunen vil eie Nye Jordal så er det sagt at det er Vålerenga som vil stå som leietaker.

Comment

• Amerikanske arenaer som Madison Square Garden, American Airlines Center og Staples Center er store bedrifter med mange titalls/hundretalls ansatte. Hvem skal betale for at reklamen eventuelt skiftes i nye Jordal? Kommunen? MS? Vålerenga?

Hvem er det som skal drive nye Jordal, foresten? Vålerenga? Skal det være faste ansatte der?

Baksiden med kommunal arena er forøvrig at vi ikke får solgt navnet. S. Oilers fikk vel rundt 40 millioner for DNB-navnet. Riktignok ble dette en del av betalingen for selve arenaen, men nå står eiendommen i deres navn og de har et budsjett på SHL-nivå. Dit må nok vi også komme opp, og jeg lurer litt på hvordan vi skal greie det. Gullgruven for de fleste svenske lag har vel vært store sponsoravtaler knyttet til arenaer?

Comment

• Ny illustrasjon av nye Jordal Amfi:

http://hille-melbye.no/news

https://www.facebook.com/HilleMelbye/

Comment

• Flott bilde.

Om jeg skal pirke på noe, så liker jeg ikke helt denne ydmyke stilen. Inntrykket til de som kommer til arenaen fra Ensjø t-bane (Rolf Hofmos gate) er vel ikke all verden.

Nye Jordal vil bli et ikon for hele området. La den prege det!

Comment

• Ser helt nydelig ut. Gleder meg stort til dette står ferdig - om det er sånn det blir seendes ut utenifra.
                            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Flem View Post
                              Ser helt nydelig ut. Gleder meg stort til dette står ferdig - om det er sånn det blir seendes ut utenifra.
                              Endelig et par bilder som kan vise oss hvordan det faktisk blir innendørs. Et hovedpoeng er at man tar vare på amfiet slik at tribunene blir høyest på samme sted som i dagens Jordal Amfi. Det store forskjellen er jo at man får en nedre del hvor det er likt antall rader hele arenaen rundt. Jeg teller det til 10 rader på nedre del, mens jeg teller 8-9 rader på øvre del. Her er det første bildet http://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/sa...fileid=5756828 På meg kan det virke som om det blir VIP-losjer hele langsiden tilsvarende i dag, men at det også er VIP-losjer i svingen og bak mål nederst på amfien.

Det neste bildet tror jeg viser hvordan det blir seende ut fra tribunen som er reservert bortesupporterne i dag (bilde 3 av 3) http://hille-melbye.no/projects/spor...ye-jordal-amfi Bildet er uten stoler på tribunene. Jeg mener vi burde satse på ståplasser på hele Klansfeltet, som burde bli mellom de to inngangene man ser oppe og til høyre. På bildet er det ingen VIP-losjer på "vår langside", men man kan se noe som ligner slik jeg skrev i 2. avsnitt.

Det blir ingen stor arena. Eneste måten å utvide kapasiteten er å ha ca 500 ståplasser for hjemmefans, og ståplasser også for bortefans. Men med tribuner helt ned til vantet, og NHL-størrelse på rinken (26X60 i stedet for 30x60) kommer det til å bli vanvittig bra plasser på øvre del tilsvarende der som de fleste VIF-fans holder til på i dag.

Comment

Endelig et par bilder som kan vise oss hvordan det faktisk blir innendørs. Et hovedpoeng er at man tar vare på amfiet slik at tribunene blir høyest på samme sted som i dagens Jordal Amfi. Det store forskjellen er jo at man får en nedre del hvor det er likt antall rader hele arenaen rundt. Jeg teller det til 10 rader på nedre del, mens jeg teller 8-9 rader på øvre del. Her er det første bildet http://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/sa...fileid=5756828 På meg kan det virke som om det blir VIP-losjer hele langsiden tilsvarende i dag, men at det også er VIP-losjer i svingen og bak mål nederst på amfien.

Det neste bildet tror jeg viser hvordan det blir seende ut fra tribunen som er reservert bortesupporterne i dag (bilde 3 av 3) http://hille-melbye.no/projects/spor...ye-jordal-amfi Bildet er uten stoler på tribunene. Jeg mener vi burde satse på ståplasser på hele Klansfeltet, som burde bli mellom de to inngangene man ser oppe og til høyre. På bildet er det ingen VIP-losjer på "vår langside", men man kan se noe som ligner slik jeg skrev i 2. avsnitt.

Det blir ingen stor arena. Eneste måten å utvide kapasiteten er å ha ca 500 ståplasser for hjemmefans, og ståplasser også for bortefans. Men med tribuner helt ned til vantet, og NHL-størrelse på rinken (26X60 i stedet for 30x60) kommer det til å bli vanvittig bra plasser på øvre del tilsvarende der som de fleste VIF-fans holder til på i dag.
                                Jeg teller 12 rader på nedre del og 10 rader på øvre, på bilde 2.

Virker som om det blir omtrent samme størrelsesforhold som i DNB Arena, med en ekstra etasje over. Der har de 11 rader nede, pluss et par VIP-rader bak.

Comment

Working...
                                X