Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Planlegging av nye Jordal Amfi har startet

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nye bilder fra Jordal. Akkurat her vil man kunne stå å se ned på isen gjennom store vinduer. Men de skal blendes med gardiner/skjerming under GET-kamper. Uansett blir det spesielt der å se ned i det flotte amfiet og se litt på en kamp eller trening. https://twitter.com/i/status/1124983515819532288

Comment

• Noen som vet hvordan brannen i går påvirker byggearbeidet? Var det i tilknytning til hallen?
      Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

• Var 150 m sør for hallen. Skal ha vært isopor som brant, og det gir tydeligvis svart røyk. Håper og tror det ikke får noen betydning.

Comment

• Noen som veit hvordan setene blir? Ser Lillehammer går for formpresset tre med tekstil, ligner nesten på noe som hører hjemme i et kulturhus... Blir det noe à la det de har i DNB Arena?
          Last edited by vifboy93; 21.05.2019, 11:02. Reason: Glemte link
          Kjekkere gutter finnes vel ei

Comment

• Etter alle solemerker skal Norge arrangere OL-kval på hjemmebane siste helg i august 2020 ! Motstandere ser ut å bli Danmark, Korea og et fjerde lag som kommer fra en tidligere kvalkk. Hvis alt går bra med hallen er den klar i juni 2020. Sa ville det være en fin måte å markere den nye hallen, hvor den gamle nettopp var en OL-arena. At de første offisielle kampene blir denne OL-kvalikken og ikke en VIF-kamp bør være til å ¨leve med
            Last edited by Pondus; 25.05.2019, 23:23.

Comment

• Originally posted by Pondus View Post
              Etter alle solemerker skal Norge arrangere OL-kval på hjemmebane siste helg i august 2020 ! Motstandere ser ut å bli Danmark, Korea og et fjerde lag som kommer fra en tidligere kvalkk. Hvis alt går bra med hallen er den klar i juni 2020. Sa ville det være en fin måte å markere den nye hallen, hvor den gamle nettopp var en OL-arena. At de første offisielle kampene blir denne OL-kvalikken og ikke en VIF-kamp bør være til å ¨leve med
              Men siden isen skal være i en NHL-rink, så kan vel ikke hallen brukes til OL-kval? Mulig dette har endret seg, men det har ikke jeg plukket opp.
              Jf: https://www.vg.no/sport/ishockey/i/V...helt-haaploest

Comment

• Originally posted by tasse View Post

Men siden isen skal være i en NHL-rink, så kan vel ikke hallen brukes til OL-kval? Mulig dette har endret seg, men det har ikke jeg plukket opp.
                Jo, det ble vel bestemt under kongressen nå under VM at også små baner kan brukes i offisielle kamper?
                Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

• Originally posted by tasse View Post

Reglene i dag er vanlig rink i alle VM-turneringer. OL-kval kan arrangeres på NHL-rink.

Comment

• Slik står det i regelboka:

RULE 12 – STANDARD DIMENSIONS OF RINK
                    i. For top-level IIHF competitions, the recommended dimensions of the rink are 60 metres (197') long and 25–30 metres wide (82'–98' 5"). i
                    i. The corners of the rink must be rounded in the arc of a circle with a radius of 7.0 to 8.5 metres (23'–28').
                    iii. In countries where the standards set out in Rules 12-i and 12-ii are not possible, other dimensions are allowed so long as they are approved by the IIHF before the competition or game is played.
                    iv. For IIHF World Championship tournaments, the official dimensions must be 60 metres (197') long and 30 metres (98' 5") wide.
                    v. The minimum height from the playing surface to any objects above it must be 7 metres (23').

Nye Jordal er slik det beskriver i 1. punkt, 60 x 26m. I pkt 4 sies det spesifikt at i alle VM-turneringer skal det være 60 x 30m.

Comment

Etter alle solemerker skal Norge arrangere OL-kval på hjemmebane siste helg i august 2020 ! Motstandere ser ut å bli Danmark, Korea og et fjerde lag som kommer fra en tidligere kvalkk. Hvis alt går bra med hallen er den klar i juni 2020. Sa ville det være en fin måte å markere den nye hallen, hvor den gamle nettopp var en OL-arena. At de første offisielle kampene blir denne OL-kvalikken og ikke en VIF-kamp bør være til å ¨leve med
                      Det hadde vært morsomt med OL-kval på Nye Jordal. Men det er noen utfordringer. For det første må hallen stå ferdig i juni 2020. Ingen forsinkelser tåles. Så tenker jeg at man må ha en test-turnering så tidlig som mulig slik at man har tid til å rette evt feil. En 4-lagsturnering i juni kan være med junior-lag, f-eks U-21 klubblag fra Oslo-området. Alternativt en seniorturnering med VIF, MS, Grüner og Frisk tidlig i august. Så må det være trygt og sikkert å slippe 5000 mennesker inn på et anleggsområde, etter som det er sagt at arbeidene i parken ikke er ferdig før senere på høsten. Et tryggere valg for Forbundet vil nok være Hamar.

Comment

• Et nytt bilde https://pbs.twimg.com/media/D7j2diWXsAA9iDk.jpg

Her ser vi at åpningen i svingen er tettet, den de har brukt til å kjøre inn til midten med elementer mm. Den største åpningen vi ser er den som ismaskinen skal bruke. Jeg tipper at klansfeltet kan bli fra denne største åpningen og til venstre mot langsiden til neste åpning på tribunen. Dette fordi jeg tror VIF skal spille mot målet der nede i 1. og 3. periode. Bortesupportere blir da kanske vis av vis klansfeltet, med to felt nøytrale på kortsiden mellom dem. Den sportspuben som er tegnet inn er rett bak der jeg tror klansfeltet skal være.
                        Last edited by Pondus; 27.05.2019, 21:15.

Comment

Et nytt bilde https://pbs.twimg.com/media/D7j2diWXsAA9iDk.jpg

Her ser vi at åpningen i svingen er tettet, den de har brukt til å kjøre inn til midten med elementer mm. Den største åpningen vi ser er den som ismaskinen skal bruke. Jeg tipper at klansfeltet kan bli fra denne største åpningen og til venstre mot langsiden til neste åpning på tribunen. Dette fordi jeg tror VIF skal spille mot målet der nede i 1. og 3. periode. Bortesupportere blir da kanske vis av vis klansfeltet, med to felt nøytrale på kortsiden mellom dem. Den sportspuben som er tegnet inn er rett bak der jeg tror klansfeltet skal være.
                          Vil det bli mulighet for oss vanlige folk å kunne få kjøpt en øl eller to i pausene på sportspuben eller blir det kun salg av pølser, vafler, brus og div kioskvarer der? Lever enda i håpet om at annerledeslandet kan snu snart på dette punktet.

Comment

• Originally posted by Vader View Post

Vil det bli mulighet for oss vanlige folk å kunne få kjøpt en øl eller to i pausene på sportspuben eller blir det kun salg av pølser, vafler, brus og div kioskvarer der? Lever enda i håpet om at annerledeslandet kan snu snart på dette punktet.
                            Jeg er ganske sikker på at VIF ønsker å få kunne servere øl i den sportsbaren som er tegnet inn. Glenn Jensen har vært ute på Twitter vedr temaet flere ganger. Men det er bare en bar på 60 kvm, plassert rett bak nedre tribune i svingen der ismaskinen kjører inn og ut (samme sted ismaskinen brukte før). Plasseringen ses best på side 8 i denne file:///C:/Users/Tor/Downloads/KV12%...ndig%20(8).pdf altså nede til venstre. Hvis VIF får servere øl kan det kanskje hende at de tar noen av VIP-losjene på plan 2 og gjør om til sportsbar nr. 2.

Det er kommunen som styrer med skjenkebevilling. I Stavanger fikk Oilers lov med en gang hallen sto klar, og de har tre sportsbarer for vanlig folk. Men der fikk Tore Christiansen lov til å gjøre som han ville under "trusler" om at hvis det ikke ble slik så ville han trekke seg fra hele greia.

Jeg aner rett og slett ikke hvordan politikerne i Oslo tenker rundt dette spørsmålet.

PS! hvis man blar gjennom hele PDF-filen så synes jeg det ser utrolig bra ut innvendig. De som har kalt Nye Jordal for en ruinpark har rett og slett ikke satt seg ordentlig inn i planene.

Comment

(..) Plasseringen ses best på side 8 i denne file:///C:/Users/Tor/Downloads/KV12%...ndig%20(8).pdf altså nede til venstre. (..)
                              Får ikke opp denne verken på mobil eller PC, har du mulighet til å sende det på en PM eller legge det ut på en annen måte?
                              Kjekkere gutter finnes vel ei

Comment

Jeg er ganske sikker på at VIF ønsker å få kunne servere øl i den sportsbaren som er tegnet inn. Glenn Jensen har vært ute på Twitter vedr temaet flere ganger. Men det er bare en bar på 60 kvm, plassert rett bak nedre tribune i svingen der ismaskinen kjører inn og ut (samme sted ismaskinen brukte før). Plasseringen ses best på side 8 i denne file:///C:/Users/Tor/Downloads/KV12%...ndig%20(8).pdf altså nede til venstre. Hvis VIF får servere øl kan det kanskje hende at de tar noen av VIP-losjene på plan 2 og gjør om til sportsbar nr. 2.

Det er kommunen som styrer med skjenkebevilling. I Stavanger fikk Oilers lov med en gang hallen sto klar, og de har tre sportsbarer for vanlig folk. Men der fikk Tore Christiansen lov til å gjøre som han ville under "trusler" om at hvis det ikke ble slik så ville han trekke seg fra hele greia.

Jeg aner rett og slett ikke hvordan politikerne i Oslo tenker rundt dette spørsmålet.

PS! hvis man blar gjennom hele PDF-filen så synes jeg det ser utrolig bra ut innvendig. De som har kalt Nye Jordal for en ruinpark har rett og slett ikke satt seg ordentlig inn i planene.
                                Da krysser vi fingrene for at dette går i orden Takk for godt og utfyllende svar forresten

PS: Det skjer ikke noe hos meg når jeg trykker på linken heller.

Comment

Working...
                                X