Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Planlegging av nye Jordal Amfi har startet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Litt avsporing fra selve byggeprosessen, men bryte VM 2021 skal foregå på nye Jordal Amfi: https://www.vg.no/sport/i/Wbaxbj/bry...era-paa-gloett

Dette VM'et skal foregå i høstferien og den er som regel i uke 40-41 dvs i hockeysesongen, så da regner jeg med at det fantastiske forbundet som setter opp terminlista tar høyde for dette og sender oss på "borteturer" i denne perioden så vi ikke blir nødt til å spille hjemmekamp i f. eks Furuset Forum.

Comment

• Originally posted by Vader View Post
      Litt avsporing fra selve byggeprosessen, men bryte VM 2021 skal foregå på nye Jordal Amfi: https://www.vg.no/sport/i/Wbaxbj/bry...era-paa-gloett

Dette VM'et skal foregå i høstferien og den er som regel i uke 40-41 dvs i hockeysesongen, så da regner jeg med at det fantastiske forbundet som setter opp terminlista tar høyde for dette og sender oss på "borteturer" i denne perioden så vi ikke blir nødt til å spille hjemmekamp i f. eks Furuset Forum.
      SIL og stavanger sendes på "road trips" når det er henholdsvis Idrettsgalla og Disney On Ice i arenaene deres.

Comment

• Originally posted by _Christian_ View Post

SIL og stavanger sendes på "road trips" når det er henholdsvis Idrettsgalla og Disney On Ice i arenaene deres.
        For ikke å glemme Oljemessa
        Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

• Originally posted by Nesrene View Post

For ikke å glemme Oljemessa
          Den messa pleier å være ferdig noen dager før seriestart. For oss betyr dette at 2-3 kamper snus til bortekamper., da må vi nok ha et par perioder på 2-3 hjemmekamper på rad. Så får yngres avd leve litt omflakkende med treninger/kamper i U-hallen og i de fem andre hallene i Oslo.
          Last edited by Pondus; 06.07.2019, 08:17.

Comment

• Nye Jordal Amfi reiser seg. Se videoen

Her kommer taket på plass i Oslos nye storstue for ishockey. Landets mest moderne og energieffektive ishall.

– Totalentreprenør melder om at prosjektet er på plan for ferdigstillelse til sommeren 2020.

https://vartoslo.no/nye-jordal-amfi-...rJ84uEnm0Rg8zg

Comment

• Kjenner at jeg begynner å bli utålmodig nå og tanken på å vente ett år til før man kan nyte kamp på Jordal igjen gjør meg litt frustrert selv om man nå har venta i 2 år og 8 måneder fra rivingen, så klarer man 12 mnd til med venting.

Det skjer garantert mye mer innvendig enn det webkameraet fanger opp vil jeg tro, for fra utsiden virker det jo ikke som at det har skjedd noen ting den siste måneden. Er det noen som har ferske bilder av innsiden nå? Eller sitter du på noe mer info vedrørende fremdriftsplaner Pondus som du kan dele med oss? Du posta noen bilder på hvordan det ville se ut fra mars-april og april-mai med tanke på blant annet taket.

Comment

• Håper også at det skjer mye innendørs, ja. For etter at de begynte med lekterne på taket for noen uker siden, har det jo stoppet mer eller mindre opp (med mindre de jobber på den andre siden enn kameraet filmer).

LD.
                Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

• Det har begynt å komme glass i fasaden mot vest iallfall.

Comment

• Originally posted by Vader View Post
                    Kjenner at jeg begynner å bli utålmodig nå og tanken på å vente ett år til før man kan nyte kamp på Jordal igjen gjør meg litt frustrert selv om man nå har venta i 2 år og 8 måneder fra rivingen, så klarer man 12 mnd til med venting.

Det skjer garantert mye mer innvendig enn det webkameraet fanger opp vil jeg tro, for fra utsiden virker det jo ikke som at det har skjedd noen ting den siste måneden. Er det noen som har ferske bilder av innsiden nå? Eller sitter du på noe mer info vedrørende fremdriftsplaner Pondus som du kan dele med oss? Du posta noen bilder på hvordan det ville se ut fra mars-april og april-mai med tanke på blant annet taket.
                    Jeg har ikke noe mer info pr i dag vedr fremdriftsplaner. Siste infobrev fra kommunen kom 21. august: -Taket til nye Jordal Amfi er nå tett, men det gjenstår arbeider med konstruksjoner som vil gi taksløret den riktige formen. Innvendig er sålen til isflaten ferdig støpt, og det jobbes på alle plan og i alle etasjer.

Jeg er ikke redd for at hallen ikke skal stå klar senest juni 2020. Det ligger veldig mye prestisje i prosjektet fra NCC sin side. Det er de som har beregnet når det skal stå klart og som har fått kjeft fra alle kanter pga forsinkelsene. Kommunen beskyldte dem nærmest for å trenere. Så jeg tror NCC er veldig sikre på at de rekker å bli ferdig.

Comment

• Originally posted by Pondus View Post
                      Det ligger veldig mye prestisje i prosjektet fra NCC sin side. Det er de som har beregnet når det skal stå klart og som har fått kjeft fra alle kanter pga forsinkelsene. Kommunen beskyldte dem nærmest for å trenere. Så jeg tror NCC er veldig sikre på at de rekker å bli ferdig.
                      Hadde jeg vært sjef der, og fullstendig klar over at Oslo kommune også i fremtiden kommer til å legge ut store byggeprosjekter på anbud, så hadde jeg satt inn alle kluter for å bli ferdig FØR avtalt tid.

For dette er ellers et prosjekt som for alltid vil knyttes til NCC på en meget negativ måte, kulvert eller ei.

IngeniørDuck.

Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

• Originally posted by LameDuck View Post

Hadde jeg vært sjef der, og fullstendig klar over at Oslo kommune også i fremtiden kommer til å legge ut store byggeprosjekter på anbud, så hadde jeg satt inn alle kluter for å bli ferdig FØR avtalt tid.

For dette er ellers et prosjekt som for alltid vil knyttes til NCC på en meget negativ måte, kulvert eller ei.

IngeniørDuck.
                        Jeg vet ikke om jeg er enig. Her har man et prosjekt hvor tomta ligger klar og hallen skal bygges etter tegningene til et arkitektkontor. Det kan ikke være slik at de som ønsker å legge inn anbud på selvstendig grunnlag skal foreta undersøkelser av grunnforhold mm. Det er ikke NCCs sitt ansvar at kulverten lå høyere i terrenget enn det kommunen satset på, eller at det var mye mer alunskifer enn man visste på forhånd.

Comment

• Originally posted by Pondus View Post

Jeg har ikke noe mer info pr i dag vedr fremdriftsplaner. Siste infobrev fra kommunen kom 21. august: -Taket til nye Jordal Amfi er nå tett, men det gjenstår arbeider med konstruksjoner som vil gi taksløret den riktige formen. Innvendig er sålen til isflaten ferdig støpt, og det jobbes på alle plan og i alle etasjer.

Jeg er ikke redd for at hallen ikke skal stå klar senest juni 2020. Det ligger veldig mye prestisje i prosjektet fra NCC sin side. Det er de som har beregnet når det skal stå klart og som har fått kjeft fra alle kanter pga forsinkelsene. Kommunen beskyldte dem nærmest for å trenere. Så jeg tror NCC er veldig sikre på at de rekker å bli ferdig.
                          Takk for info så håper vi dem kommer med mer info snart.

Comment

• Vi tok en tur til Kampen, Galgeberg og Jordal sist søndag. Sett nedenfra fotballbanen/midlertidig ishall ser Nye Jordal massiv ut. Det er satt opp stillaser hele veien rundt hallen. Vanskelig å få noe inntrykk av hvordan det ser ut innvendig nå. Men det skal på plass veldig mye glass, og de har kommet et godt stykke på vei med det arbeidet. Ellers er de i full gang med å grave og etablere betongvegger for bekken som skal renne nærmere 500 meter i friluft.

Det var veldig mye folk ute å gikk på Kampen. Det er åpen kafe og noen småbutikker. Når jeg for ente gang ser denne videoen som viser hvordan det blir seende ut utendørs, i parken, så tenker jeg at det er et sjakktrekk å åpne bekken. Jeg tror det kan bli veldig populært å bruke parken som nettopp en park. Særlig bekken vil gjør denne parken til noe unikt. Det vil være en kafe åpen ved hovedinngangen til hallen, som også har sitteplasser ute. Hvis denne kafeen drives som en moderne kafe så vil den kunne bli veldig populær blant de som bruker parken. Da bør det også være mulig å gå inn i hallen og ut på tribunen. Da vil man kunne se litt på en kamp eller en trening. Det som kanskje gjør hallen mest unik er at man kan stå på oversiden å se inn i hallen. Det tror jeg kan gjøre at mange legger kveldsturen gjennom Hedmarksgata. På kampkvelder kan man stå der oppe å se oppvarmingen og intro-showet før gardinene trekkes igjen. Mange vil nok kunne få lyst til å oppleve en kamp fra tribunen etter dette.

Nye Jordal utendørs https://player.vimeo.com/external/23...profile_id=164

Web-kamera http://oslocam.m2m.as/Jordal_Amfi.jpg
                            Last edited by Pondus; 17.09.2019, 18:39.

Comment

• NCC skriver på Facebook: Oslos nye storstue for ishockey tar form! På Nye Jordal Amfi tetter vi nå fasaden rundt hele bygget, og vi utfører samtidig takarbeider samt innvendige arbeider i alle plan som oppsett av vegger, rør, elektro, ventilasjon, muring og maling.

Nye bilder https://www.facebook.com/nccnorge/

Comment

Working...
                              X