Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Planlegging av nye Jordal Amfi har startet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Flem View Post
    Jeg tror vi skal være veldig forsiktige med å forsøke å endre et vedtak. Det kan resultere i lang ventetid, trenering og i verste fall, ingen hall.
    Slik jeg leser denne https://www.oslo.kommune.no/politikk...e-jordal-amfi/ er det et planforslag med et "0"-alternativ (pusse opp dagens Jordal Amfi) og tre andre alternativer, og at et endelig vedtak blir i januar 2016. Synes de konstruerer opp en masse tullete argumenter mot alternativ 2 som er ny hall ved siden av Jordal Amfi. For VIF ville det klart beste være å spille på Jordal Amfi til ny ishall er klar, og i etterkant får vi tre ishaller på Jordal mot dagens to ishaller https://www.oslo.kommune.no/getfile....drettspark.pdf

Comment

Noe jeg reagerer mest på med planforslaget er at de må omregulere hele Jordal idrettspark inkl Jordal Amfi fra friområde til idrettsformål for å kunne bygge ny ishall. Og det er jo helt greit. Men da må jo også hele planområdet utnyttes til det beste for idretten. I stedet velger kommunen i planforslaget å argumentere mot alternativ 2 (helt ny ishall ved siden av Jordal Amfi) at den tar bort parkområder, akebakke og lekeplass for barn! Skal man måtte ta hensyn til dette i et området som reguleres for idrettsformål?

Comment

Nå blir'e hall!

Comment

Originally posted by _Christian_ View Post
          Aller viktigst at det blir ny hall. Men jeg velger å si "tror det ikke før jeg ser det".

Men, hvorfor skal det bli mer enn dobbelt så dyrt enn DNB Arena? Er det fordi det koster mye å jevne Jordal Amfi med jorda før de kan bygge ny hall? Jeg gjentar at det veldig dårlig ovenfor Vålerenga og ishockeyen i Oslo at det skal bygges på tomta etter Jordal Amfi. Det er ikke bare en matcharena man blir å mangle i 1,5 år, men byens mest bruke ishall til trening blir borte. Det ligger en tomt ved siden av Jordal Amfi man kunne bygge ny ishall på, før man rehabiliterte og bygget om Jordal Amfi til en ren treningsarena.

Comment

Originally posted by Pondus View Post
            Men, hvorfor skal det bli mer enn dobbelt så dyrt enn DNB Arena? Er det fordi det koster mye å jevne Jordal Amfi med jorda før de kan bygge ny hall? Jeg gjentar at det veldig dårlig ovenfor Vålerenga og ishockeyen i Oslo at det skal bygges på tomta etter Jordal Amfi. Det er ikke bare en matcharena man blir å mangle i 1,5 år, men byens mest bruke ishall til trening blir borte. Det ligger en tomt ved siden av Jordal Amfi man kunne bygge ny ishall på, før man rehabiliterte og bygget om Jordal Amfi til en ren treningsarena.
            DNB Arena ble bygget på en parkeringsplass.

Og det er ingen ledig tomt på Jordal, det er kraftig motstand mot å gjøre noe mer inngripen enn det de bildene som allerede er ute viser.

På toppen av alt skal vi huske på at det er valg.

NM-gull 2035!
            Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
              DNB Arena ble bygget på en parkeringsplass.

Og det er ingen ledig tomt på Jordal, det er kraftig motstand mot å gjøre noe mer inngripen enn det de bildene som allerede er ute viser.

På toppen av alt skal vi huske på at det er valg.

NM-gull 2035!
              Forstår at løpet er kjørt når det gjelder plassering, men hvem utgjør den kraftige motstanden mot å bygge på ledig område ved siden av Jordal Amfi? Det er veldig lite ideelt det som skjer nå. I tillegg skulle det etter planene bygges to treningshaller for ishockey. Men der har idretten i Oslo forhandlet frem at det blir en flerbrukshall for håndball mm i stedet for ishall på Mortensrud. Hvis de river Jordal Amfi i januar 2017 burde i det minste den planlagte ishallen på Sogn stå klar slik at man ikke mister verdifulle istimer mens det bygges ny ishall på Jordal.

Comment

Originally posted by Pondus View Post
                Forstår at løpet er kjørt når det gjelder plassering, men hvem utgjør den kraftige motstanden mot å bygge på ledig område ved siden av Jordal Amfi?
                Beboerne i distriktet.
                Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Beboerne i distriktet.
                  Beboerne i området har vel alltid vært imodt alt som har vært foreslått der? Mener å huske at de har hadt noen kampanjer osv før.

Det er vel strengt tatt ikke besluttet ennå. Det er vel høyre som går inn for å beslutte å bevilge penger til bygging. Så gjenstår det å se om de fortsatt står ved det etter valget. Samt at de får med seg flertallet på å bruke 500mill på en ishall. Er litt redd for at beløpet er for høyt så noen av de andre partiene vil gå inn for å utrede mulighetene for å få det billigere og det dermed vil ta ennå noen år før det endelig blir en ny hall.

Comment

Originally posted by BAJ View Post
                    Beboerne i området har vel alltid vært imodt alt som har vært foreslått der? Mener å huske at de har hadt noen kampanjer osv før.

Det er vel strengt tatt ikke besluttet ennå. Det er vel høyre som går inn for å beslutte å bevilge penger til bygging. Så gjenstår det å se om de fortsatt står ved det etter valget. Samt at de får med seg flertallet på å bruke 500mill på en ishall. Er litt redd for at beløpet er for høyt så noen av de andre partiene vil gå inn for å utrede mulighetene for å få det billigere og det dermed vil ta ennå noen år før det endelig blir en ny hall.
                    Vi noterer oss partier og politikere som eventuelt forsinker prosessen og husker hva vi skal stemme på også i fremtidige valg.

Comment

Hvis vi synes det er OK å gjøre Vålerenga til hatobjekt i nærområdet, er det bare å stå på for å rasere det fine aktivitetsområdet ved siden av Jordal.

Comment

Originally posted by Farmor View Post
                        Hvis vi synes det er OK å gjøre Vålerenga til hatobjekt i nærområdet, er det bare å stå på for å rasere det fine aktivitetsområdet ved siden av Jordal.
                        Nå er det vel ikke snakk om å rasere det fine nærområdet. Men snarere å bytte ut deler av området som burdet vært gjort for lenge siden. Vist de først skal ta å oppgradere Jordal burdet de også gjøre noe med kunstgressbanen og garderobe bygget der også. Kunne trengt litt oppfriskning det også.

Comment

Nå er det vel ikke snakk om å rasere det fine nærområdet. Men snarere å bytte ut deler av området som burdet vært gjort for lenge siden. Vist de først skal ta å oppgradere Jordal burdet de også gjøre noe med kunstgressbanen og garderobe bygget der også. Kunne trengt litt oppfriskning det også.
                          Selve kunstgressbanen er da helt fin, garderobebygget er freda.
                          Nesrene @ Twitter

Comment

Selve kunstgressbanen er da helt fin, garderobebygget er freda.
                            Tenkte ikke å rive. Mere å pusse det opp litt invendig. Er mulig det er bedre der nå en det jeg husker. Er en stund siden jeg var inne i garderobene osv.

Tenkte mer at vist man først skal ta ishallen. Burdet man se på resten også. Blir jo et anleggsområde en periode da. Så vist det er noe man burdet ta eller kanskje oppgradere noe må det jo lønne seg å ta samtidig.

Jeg ville ha fjerna veistubben mellom Jordal gata og hallene. Den som går på nedsiden av skateparken og utvidet grøntområdet eller skateparken(Vist den er mye i bruk). Basket baner kunne også passet godt inn der.

Comment

Min bemerkning om rasering var ment som en kommentar til ideen om å bygge ny hall ved siden av den gamle. Gikk vel ikke klart nok fram.

Comment

Originally posted by Farmor View Post
                                Min bemerkning om rasering var ment som en kommentar til ideen om å bygge ny hall ved siden av den gamle. Gikk vel ikke klart nok fram.
                                Det er lett å foreslå noe som andre er helt i mot. Så jeg har pekt hva som ville være det beste for VIF. Men det er ingen katastrofe om VIF må finne en arena å spille i i 1,5 sesonger.

Så er jeg enig med bla. BAJ at dette var valgkamp. 500 millioner til en ishall kommer til å sitte langt inne. Telenor Arena kostet f.eks 240 mill

Comment

Working...
                                X