Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Planlegging av nye Jordal Amfi har startet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Pondus View Post
    Så er jeg enig med bla. BAJ at dette var valgkamp. 500 millioner til en ishall kommer til å sitte langt inne. Telenor Arena kostet f.eks 240 mill
    Igjen skal du sammenligne med noe som ikke er sammenlignbart. F.eks. skal Jordal, nye Jordal Amfi, ha fryseanlegg, den gamle skal rives og destrueres, og grunnen skal sikres.

Hva er poenget ditt med å henge deg opp i de tingene som ellerede er besluttet?
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
      Igjen skal du sammenligne med noe som ikke er sammenlignbart. F.eks. skal Jordal, nye Jordal Amfi, ha fryseanlegg, den gamle skal rives og destrueres, og grunnen skal sikres.

Hva er poenget ditt med å henge deg opp i de tingene som ellerede er besluttet?
      Når det gjelder ishallen så har jeg sagt hva jeg mener om plassering, det bør være greit. Så prøver jeg å utkvittere det hele, og sier det viktigste er at vi får ny ishall.

Det er ikke enkelt for vanlige supportere å vite grunner til at hallen blir så dyr. Hvis Byrådets forslag om 500 mill til nye Jordal Amfi går igjennom, allerede nå, i høst er det i så fall fantastisk.

Comment

Hva vil et eventuelt regimeskifte i Oslo ha å si? Kjenner at jeg svetter litt her nå.

Comment

Originally posted by _Christian_ View Post
          Hva vil et eventuelt regimeskifte i Oslo ha å si? Kjenner at jeg svetter litt her nå.
          Vanskelig å vite noe om dette. Men oppfatter at både Høyre og Arbeiderpartiet vil være for å bevilge penger til nytt Jordal Amfi. Så ser det ut til at det blir Miljøpartiet De Grønne som sitter med nøkkelen til hvem som får makta i Oslo. Og da blir det spennende å se hvordan budsjettet for 2016 til slutt blir, om de mener at idrett er bra for folk og miljø. Og disse 500 mill det er snakk om skal i så fall være en intensjon om å bruke pengene først i 2017 og 2018.

Comment

Originally posted by Pondus View Post
            Vanskelig å vite noe om dette. Men oppfatter at både Høyre og Arbeiderpartiet vil være for å bevilge penger til nytt Jordal Amfi. Så ser det ut til at det blir Miljøpartiet De Grønne som sitter med nøkkelen til hvem som får makta i Oslo. Og da blir det spennende å se hvordan budsjettet for 2016 til slutt blir, om de mener at idrett er bra for folk og miljø. Og disse 500 mill det er snakk om skal i så fall være en intensjon om å bruke pengene først i 2017 og 2018.
            Kan jo fort hende MDG finner noen fluer som holder til i en krok i gamle Jordal som mister sitt hjem om det rives og at vi derfor ikke får bygd ny hall. Men litt mer seriøst så føler jeg det er umulig å spå hva MDG finner på, kan slå begge veier.

Comment

Originally posted by Nico 8 View Post
              Kan jo fort hende MDG finner noen fluer som holder til i en krok i gamle Jordal som mister sitt hjem om det rives og at vi derfor ikke får bygd ny hall. Men litt mer seriøst så føler jeg det er umulig å spå hva MDG finner på, kan slå begge veier.
              Høyre og Venstre har jo gått helt klart ut og sagt de er for ny hall. Regner med at AP også er for og ikke har tenkt å la dette bli forhandlet bort. I så fall kan MDG mene akkurat hva de vil...

Comment

Originally posted by Nico 8 View Post
                Nå er det slik at man MÅ ha flertall for å få noe gjennom i bystyret så glem MDG, de får ikke flertall !!
                Men det er mer spennende og reelt hva Arbeiderpartiet( som vant oslo) finner på og DER er jeg meget skeptisk..
                Høyre med støttepartier VEDTOK å bygge nye Jordal så nå er det opp til Arbeiderpartiet å BEVILGE kronasjene, der er stillingen nå............... Hmmmmmmmmmm. AP og 500 millioner til idrettshall den svir noe jævlig..
                Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Ap, og spesielt Jan Bøhler, har vel alltid vært vesentlig mer Vålerenga-vennlige enn Høyre. Jeg er kanskje naiv, men jeg kan ikke skjønne at Ap vil velge å gå i mot ny hall på Jordal. Og hvis Ap og Høyre er for betyr det ikke noe hva alle de andre mener

Comment

Raymond Johansen (AP), som mulig "Byregjeringsleder" (nytt navn) har jo vært vært leder av sportsutvalget i VIF Fotball senest i 2009. Han bør ha hjerte for VIF ennå.

Comment

Originally posted by arvegods View Post
                      Nå er det slik at man MÅ ha flertall for å få noe gjennom i bystyret så glem MDG, de får ikke flertall !!
                      MDG er på vippen, så det er høyst relevant hva de vil og hva de for gjennomslag for. Men jeg aner ikke hvor de står ift. denne saken.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                        MDG er på vippen, så det er høyst relevant hva de vil og hva de for gjennomslag for. Men jeg aner ikke hvor de står ift. denne saken.
                        De er kun på vippen i tilfelle Ap og Høyre står på hver sin side av vippen. Er de store partiene enige er MDGs posisjon uinteressant

Comment

Originally posted by anderan View Post
                          De er kun på vippen i tilfelle Ap og Høyre står på hver sin side av vippen. Er de store partiene enige er MDGs posisjon uinteressant
                          Det blir jo noen runder på kammerset der partene må gi og ta litt. Dersom Jordal Amfi kommer langt ned på prioriteringslista til f.eks. Ap, så kan det jo hende at den ofres til fordel for noe annet. Jeg er uansett forsiktig optimist.

Comment

Det blir nok ny hall, men til hvilken pris? Når et parti går til valg på økte skatter kan det være vanskelig å forklare hvorfor en investering på en halv milliard til en ishall er en god idé.

Frykter en hall med kun det absolutte minimum av krav.

Comment

Originally posted by anderan View Post
                              Nei, ikke nødvendigvis. Hvis MDG sjøl av en eller annen grunn synes det er viktig at det ikke blir bygget på Jordal, så kan de fremme krav om det under byrådsforhandlingene som nå starter, helt uavhengig av hvor AP og H står i saken.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                                Det blir nok ny hall, men til hvilken pris? Når et parti går til valg på økte skatter kan det være vanskelig å forklare hvorfor en investering på en halv milliard til en ishall er en god idé.

Frykter en hall med kun det absolutte minimum av krav.
                                Jeg frykter egentlig ikke en "minimumshall", spørs bare hva vi legger i det? Vet ikke hva de har tenkt seg, men å prøve å kopiere DNB Arenas fasiliteter mener jeg vi ikke må gjøre. Tror ikke Vålerenga Hockey sine supportere helt kan sammenlignes med Oilers sine. Jeg tenker vi ikke trenger å bruke en halv kortside med restaurant, eller VIP-bokser på begge langsidene, eller diverse andre VIP-fasiliteter. En fordeling som på dagens Jordal Amfi, hvor mesteparten er ordinære publikumsplasser, gjerne med et massivt ståplassfelt synes jeg bør holde.

En ishall som står ferdig i 2018 for 5-6000 tilskuere vil uansett være moderne, og så får fasiliteter som pub mm komme som et stort pluss hvis kommunen ser at de har råd til å bygge så stort. Hadde vi finansiert dette selv med private penger,les millionærhjelp er det OK, men når man skal bruke kommunens, dine og mine penger, bør ting være edruelige.

Comment

Working...
                                X