Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ønsketråd, spillerstall 2016/17

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ønsketråd, spillerstall 2016/17

Det blir spennende å se hvordan Roy Johansen vil bygge spillerstallen og om det finnes midler til å forsterke laget med unge spillere som vil velge VIF pga ambisjonene til klubben de neste sesongene.

Jeg ønsker meg følgende spillere til VIF til neste sesong:

- Daniel Sørvik. Daniel har hatt, og har sikkert fortsatt et mål om å bli NLA-spiller i Sveits. Har uttalt at han gjennom godt spill i NLB håpet på kontrakt enten hos ZSC Lions eller en av de andre klubbene i NLA. Men han har vært uheldig med skade og når han kom tilbake tidlig i februar ble det bare et par kamper før han var ute med skade igjen. Laget hans nådde ikke sluttspill i NLB, så sesongen er allerede slutt. Han kan kanskje bli hentet opp som back-up for ZSC før sluttspillet der. Vi får håpe at Daniel kan være med på Camp Roy og A-VM i Moskva. At han gjør det bra der og at han kan lokkes hjem til Oslo.

- Sondre Olden. Ingen tvil om at Sondre sliter i Brynäs. Har spilt bare 32 av 45 kamper pga skader (og er håndskadet nå), og har gjort 3+5 på disse kampene. I mange kamper er han ubenyttet reserve, eller han får 8-10 min i 4. rekka. Spørs om ikke Elitserien i Sverige er et hakk for høyt for han. Det er naturlig at Sondre tilbys en god langtidskontrakt i VIF. Sondre er en spiller som blomstrer med tillit og selvtillit. Det får han lettest her hos oss.

- Thomas Valkvæ Olsen. Er bare 22 år, og har fått 13 landskamper under Roys vinger. Kan kapre en plass på VM-laget. Hvis han har ambisjoner går han til en toppklubb i Norge. Tipper vi i så fall får konkurranse fra Oilers. Olsen er en skikkelig sniper, meget gode skudd. Sjelden å se en så dyktig målskårer som han. Denne og forrige sesong i Frisk står han med 42 mål på 82 kamper. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=52031

- Andreas Heier. Er også bare 22 år. En spiller som Roy har gitt flere landskamper, 11 til sammen siste to sesonger. Har også en sjanse på VM-plass. Heier er en kraftfull spiller som gjør bra med poeng på et svakt Stjernen-lag. 31 poeng er på nivå med våre beste hittil i sesongen. Vil han noe med hockeyen sin velger han også en topp-klubb så snart som mulig. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=67379

Kunne tenkt meg Ken Andre Olimb.
    Har også sans for Stian Kaltrud Nystuen (19) og Endre Medby (28) hos Lillehammer,begge løpere.

Comment

Hva med spillere jeg ønsker å bli kvitt. Morten Ask er bare blitt så ulidelig treig og tar stadig dårlige valg på banen. Med hans erfaring burde han kunne vise vei for yngre krefter, men i stedet framstår han som en surmulende slappfisk på vei nedover. Jeg tror han har en negativ innflytelse på laget.

Comment

Hadde vært gøy om 2 av de yngre gutta tok et stort steg opp og blomstra litt f.eks T.Olsen og Tim Mørk syns begge gutta viser gode takter til tider...
        Håper Markus Søberg blir også, bra skudd og bra fart med litt magi fra Roy så er han en kjempe spiller.

Comment

Originally posted by Rogern23 View Post
          Hadde vært gøy om 2 av de yngre gutta tok et stort steg opp og blomstra litt f.eks T.Olsen og Tim Mørk syns begge gutta viser gode takter til tider...
          Håper Markus Søberg blir også, bra skudd og bra fart med litt magi fra Roy så er han en kjempe spiller.
          Helt enig med deg, og de tre du nevner er jeg ganske sikker på blir viktige spillere i VIF. Men samtidig er det ikke alle som er i troppen i dag som kommer til å få ny kontrakt. Vil ikke spekulere i hvilke spillere dette kan gjelde.

Gjennom denne sesongen har vi sett at vi har hatt for få spillere. Spesielt gjelder det backer. Vi bør derfor hente inn nye spillere for å få større og bedre tropp.

En back som bør vurderes er Lillehammers Aleksander Rindal
          http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17170

Comment

Originally posted by Pondus View Post
            Helt enig med deg, og de tre du nevner er jeg ganske sikker på blir viktige spillere i VIF. Men samtidig er det ikke alle som er i troppen i dag som kommer til å få ny kontrakt. Vil ikke spekulere i hvilke spillere dette kan gjelde.

Gjennom denne sesongen har vi sett at vi har hatt for få spillere. Spesielt gjelder det backer. Vi bør derfor hente inn nye spillere for å få større og bedre tropp.

En back som bør vurderes er Lillehammers Aleksander Rindal
            http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17170
            PS! At noen av spillerne ikke får ny kontrakt er bare noe jeg tror, ikke noe uttalt av klubben.

Comment

PS! At noen av spillerne ikke får ny kontrakt er bare noe jeg tror, ikke noe uttalt av klubben.
              Du må nok smøre deg med tålmodighet, jeg tipper det blir veldig få utskiftninger til 2016/17-sesongen. Operasjon sparebluss fortsetter.
              Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
                Du må nok smøre deg med tålmodighet, jeg tipper det blir veldig få utskiftninger til 2016/17-sesongen. Operasjon sparebluss fortsetter.
                Isåfall blir det litt som å spare seg til fant. Nytter ikke å komme med helt nytt lag inn i ny arena, uten å ha gjort det over tid. Og da vil kunne ha hatt 3 sesonger å gjøre det på om vi ser på fjoråret og i år. Vi har altfor mange middels spillere som vanligvis ikke ville vært her.

Noe vil nok skje ettersom det kun er Søberg med 3 nye år, Brede på ubestemt tid fremover, Tim Mørk og Lindstrøm som har kontrakt til 2018.

Minus:

Uansett har flere vist seg som MEGET skuffende. Fredrik Csisar lovte ett VIF lag med mest innsats. Han har vært totalt fraværende i alle dueller og på isen. Få glimt av geniale pasninger som åpner opp powerplay osv.

Rasmus, Jonas og Fischer har slitet litt som ventet. Rasmus dog pga skade. Dem gir mye, men vanskelig med spilletid og femmeren dem blir satt i.

Mathias Trygg føler jeg er årets skuffelse fremover. Fantastisk til tider på skøyter og med puck, men der stopper det opp. Redd for å skyte samt

Filip Gunnarsson er sikkert en bra spiller å ha i laget, men til tider elendig. Sportslig kan vi ikke bruke utlendings plass på han når det finnes så mange andre og bedre spillere. Feks er Hallstrøm i Stjernen og Eriksson i Sparta svensker som er mye bedre med Norsk pass.

Morten Ask. Elendig og treig på backen. Tar stadig dumme utvisninger og surrer på blålinja.

PLUSS:

Laumann Ylven. Hatet han før. Forbanna når han kom, men virker som en tilvekst for laget. Har tempo og går på skøyter hele tiden. Blir litt alene, men er årets mann i mine øyne foreløpig.

Karterud har vokst, men trenger enda litt mer tid.

Brede og Follestad. Sluttet med indianere stort sett i egen sone. Spiller enkelt og dermed tryggere.

Oppøyen. Fantastisk på skøyter samt i dueller. Herlig innstilling på isen. Synd han ikke har bedre spillere rundt seg. Han tror jeg virkelig kunne vokst av å ha en lirer og sniper i løper rekken sin.

Comment

Forventer ikke mange utskiftinger. Men spareblusset ble satt på allerede før sesongen. Allikevel har vi fem nye spillere i stallen som kom fra andre klubber: Frisk, Ylven, Csisar, Fischer og M. Søberg.

Uansett blir det spennende med ny trener og spennende å se om man har midler til å forsterke laget.

Comment

Signalene fra klubben er vel at det skal signeres ungt, norsk og langsiktig. Kun langtidskontrakter på eventuelle transatlantere. Så det kommer nok spillere inn, men ikke noen kortsiktige løsninger, type julesigneringer

Lønnsbudsjettet til Roy tipper jeg er minst like stort som i år. Forsvinner noen, kan andre hentes inn.

Comment

Originally posted by _Christian_ View Post
                      Signalene fra klubben er vel at det skal signeres ungt, norsk og langsiktig. Kun langtidskontrakter på eventuelle transatlantere. Så det kommer nok spillere inn, men ikke noen kortsiktige løsninger, type julesigneringer

Lønnsbudsjettet til Roy tipper jeg er minst like stort som i år. Forsvinner noen, kan andre hentes inn.
                      Det skal satses på junioravdelingen. Når Roy ble presentert var også leder for breddeavdelingen, Stig Johansen, med på pressekonferansen. Det ble sagt at Roy og Stig skulle ha tett samarbeid om å løfte U-18 og U-20. Som du sier skal de signeres ungt, norsk langsiktig. Alle mine ønsker faller inn under den kategorien. Så får vi se hvor attraktive vi blir med ex-landslagstrener Johansen som trener.

Comment

Uansett blir det spennende med ny trener og spennende å se om man har midler til å forsterke laget.
                        Det er midler, men ikke til kortsiktige løsninger.
                        Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Det er midler, men ikke til kortsiktige løsninger.
                          Ja, ingen som har sagt noe annet heller. Espen Knutsens første signering var Steffen Søberg for tre nye sesonger. Det setter en fin standard. Poenget mitt er at troppen er for liten og dermed for sårbar ved skader.

Comment

Sondre Olden får ikke forlenget kontrakt i Brynäs. Det ble totalt fem mål og seks assists på 57 SHL-kamper for Sondre. Og han hadde et låneopphold i VIF forrige sesong og gjorde 18 poeng (6+12) på 11 kamper i GET. Håper at VIF er på banen her. Sondre hører hjemme i Vålerenga.

http://www.gd.se/ishockey/shl/klart-...rynas#Ishockey

Comment

Sondre Olden får ikke forlenget kontrakt i Brynäs. Det ble totalt fem mål og seks assists på 57 SHL-kamper for Sondre. Og han hadde et låneopphold i VIF forrige sesong og gjorde 18 poeng (6+12) på 11 kamper i GET. Håper at VIF er på banen her. Sondre hører hjemme i Vålerenga.
                              "Problemet" er jo at vi ikke ser noen underskrift før "dagen før" første seriekamp til høsten. Jeg er ganske sikker på at Olden ønsker å være lenger i utlandet enn han har vært, og da vil han vente i det lengste.
                              Nesrene @ Twitter

Comment

Working...
                              X