Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

6. treningskamp Storhamar - VIF lørdag 3. sept kl. 1400

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 6. treningskamp Storhamar - VIF lørdag 3. sept kl. 1400

En uke til seriestart, mot nettopp Storhamar. Håper å se Tobias Lindström tilbake på laget, var ikke med mot Sparta onsdag. Vi mangler fortsatt Steffen Søberg pga OL-kvalikken.

Storhamar har slitt med mange skader de siste ukene. Hadde bare 14 utespillere tilgjengelig sist helg. Hvordan stå er nå vites ikke. Men det kommer nok mer info om det, og om selve treningskampen hos Norges beste hockey-avis Hamar Arbeiderblad http://www.h-a.no/sport/storhamar.aspx

Spent på resultatet i denne kampen, og ikke minst om vi klarer å spille på det som er styrkene våre. Var det du som brukte ordet "usexy", Pondus? I så fall er vel det spot on, det blir ikke mye triksing og magi fra årets lag, det vi kan vinne på er styrke og kondisjon, klok taktikk og tradisjonene og kulturen som ligger i veggene på Jordal.

Seieren i serieåpningen i fjor overrasket nok de fleste, og jeg ser ikke bort fra at det kan skje igjen.

Men jeg tør ikke drømme om mer enn en knapp forbedring av fjorårets serieplassering, og en semi i sluttspillet. Pr. i dag virker det som om Oilers og Lørenskog er mange skritt foran resten, og Stjernen kan overraske mange. Storhamar kan få til det meste på gode dager, og man vet aldri hva Sune Bergman og hans karer kan få til. Sparta og Lillehammer vet jeg lite om, men at de kommer til å ta poeng fra alle og være "der oppe" er nok ganske sikkert.

Er jeg dristig, Pondus, hvis jeg tror at vi kan ta en fjerdeplass, bak Lørenskog, Oilers og Storhamar?

IcingDuck.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Enig i at vi fortsetter der vi slapp fra forrige sesong rent taktisk. Spørsmålet blir om Ahlholm kan erstatte i Karterud i førsterekka. Vanskelig å si foreløpig. Ahlholm hadde faktisk fler mål utenfor PP i fjor. Han hadde 13 mål (+5 i PP), mot Karteruds 12 mål (+8 i PP).

Og så må vi erstatte tre backer som var gode i fjor. Vi scorer ikke nok, så den delen blir ekstremt viktig. De spillertypene vi har hentet bør passe bra inn.

Lørenskog tror jeg får en CHL-effekt. Storhamar har høyere toppnivå (på papiret, ihvertfall)

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
        Spent på resultatet i denne kampen, og ikke minst om vi klarer å spille på det som er styrkene våre. Var det du som brukte ordet "usexy", Pondus? I så fall er vel det spot on, det blir ikke mye triksing og magi fra årets lag, det vi kan vinne på er styrke og kondisjon, klok taktikk og tradisjonene og kulturen som ligger i veggene på Jordal.

Seieren i serieåpningen i fjor overrasket nok de fleste, og jeg ser ikke bort fra at det kan skje igjen.

Men jeg tør ikke drømme om mer enn en knapp forbedring av fjorårets serieplassering, og en semi i sluttspillet. Pr. i dag virker det som om Oilers og Lørenskog er mange skritt foran resten, og Stjernen kan overraske mange. Storhamar kan få til det meste på gode dager, og man vet aldri hva Sune Bergman og hans karer kan få til. Sparta og Lillehammer vet jeg lite om, men at de kommer til å ta poeng fra alle og være "der oppe" er nok ganske sikkert.

Er jeg dristig, Pondus, hvis jeg tror at vi kan ta en fjerdeplass, bak Lørenskog, Oilers og Storhamar?

IcingDuck.
        Ja, jeg kalte laget usexy. Men så har jeg lært at der ikke alltid er de mest sexy damene som er de heiteste...

Jeg tror Stavanger blir å finne øverst igjen, men kanskje ikke like suverene som de siste par åra. Så tror jeg det blir veldig jevnt fra 2. plass til 6. plass. Der er vi med å kjemper sammen med Storhamar, Lørenskog, Frisk og Stjernen. Sparta og Lillehammer kan også skape en del bry. For at vi skal klare topp 4 mener jeg vi må ha ei førsterekke som produserer minst slik de gjorde i fjor. Føler vi ikke har erstattet Karterud da Ahlholm ikke har imponert hittil. Er allikevel optimist da vi har den beste keeperen i GET-ligaen.

Sil.no Generalprøve mot VIF http://www.sil.no/2016/09/02/generalprove-mot-vif/

Comment

Vi taper 5-1. Ylven skårer for oss. Ask var med igjen. Lindstrøm fortsatt ute, ingen skaderapport å oppdrive. Tallak tok en fight for laget, sendt i dusjen men ingen karantene. For Storhamar nettet 43-år gamle Petteri Nummelin to ganger.

Comment

Working...
          X