Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Spillerstallen 17/18 oppdateres her !

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

VIF-hockey.no med oppdatering.

Spillere under kontrakt:

Brede Csiszar
    Morten Ask
    Tobias Lindstrøm
    Martin Ylven
    Steffen Søberg
    Anders Braavold
    Jørgen Moflag
    Vegard Asphaug
    Filip Gunnarsson
    Thomas Olsen
    Colin Spaberg Olsen
    Magnus Fischer
    Tallak Lyngset

http://www.vif-hockey.no/2017/04/26/...n-20172018-ut/

Comment

Bonsa til Tyskland.. Var vel noen her som håpet på han..

Landslagsspiller til tysk hockey
      Alexander Bonsaksen bytter ut Tappara og finsk hockey med den tyske klubben Iserlohn Roosters. Den norske landslagsspilleren ble finsk mester med Tappara så sent som torsdag. Fredag bekrefter 30-åringen til TV 2 at han nå går til en lederrolle i Iserlohn Roosters.

– Jeg har lyst til å prøve noe helt nytt. Jeg hadde flere tilbud her i Finland, men når jeg først skulle forlate Tappara, så tenkte jeg at da kunne jeg gjøre noe annet. De jeg har pratet med som har spilt i Tyskland, har bare positive ting å si, sier han til kanalen. (NTB)
      Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Jonas Oppøyen er også klar ! http://www.vif-hockey.no/2017/04/27/...ong/#more-2875

Så, hvis vi stabler litt om så ser det slik ut pr. 30. april:

Steffen Søberg
        Jørgen Moflag

Brede Csiszar
        Morten Ask
        Anders Braavold
        Tallak Lyngset

Tobias Lindstrøm
        Martin Ylven
        Tobias Lindstrøm
        Vegard Asphaug
        Filip Gunnarsson
        Thomas Olsen
        Colin Spaberg Olsen
        Magnus Fischer

Comment

Ser nå at vi har to Tobias Lindström og ingen Jonas Oppøyen i den oversikten. Litt rettemat for MOD:-)

Comment

Oppdatert spillerstall vil fra nå ligge i åpningsinnlegget. Litt forsinket kanskje, men nye kontrakter og nye spillere er alltid en god nyhet. akkurat nå mangler Oppøyen der, men vil komme på plass snart.

PS! Henric Nordin har funnet seg en ny klubb. Div 1 laget Hudiksvall.

Comment

Den aller aller beste oversikten får man som alltid hos Eliteprospects.com Et fantastisk nettsted for hockeyinteresserte!

VIF Hockey http://www.eliteprospects.com/team.php?team=183

Comment

Joachim Sommer Nielsen,Rolf Thomas Bendixen Aastad og Marcus Ekberg alle klare for ett år på A-laget.

Comment

Originally posted by Ingar View Post
                  Joachim Sommer Nielsen,Rolf Thomas Bendixen Aastad og Marcus Ekberg alle klare for ett år på A-laget.
                  At Sommer Nielsen signeres er som forventet. Han kom inn på laget helt på slutten av sesongen, og på meget kort tid spilte han så godt at han var en av backene med mest istid. God på skøyter, aggressiv og sterk. Er siste års junior.

Aastad er registrert med 17 kamper sist sesong, men fikk lite istid. Stor og tung spiller. Registrert med 183 cm og 96 kg. Hvis han kan spille med intensitet kan han bli en tøff spiller å møte ved vantene. Er førsteårs senior.

Marcus Ekberg er et ubeskrevet blad. Men legg merke til at han har to U-18 VM for Norge, hvor han har to skåringer og to assist. Er siste års junior.

Intervju med Aastad https://www.youtube.com/watch?v=f7rQcD2-qXM

Sommer Nielsen og Ekberg https://www.youtube.com/watch?v=hgTPp0fq2Eg

Laget ser da slik ut pr. 8 mai (blir oppdatert i åpningsinnlegget senere):

Keepere:
                  Steffen Søberg
                  Jørgen Moflag

Backer:
                  Brede Csiszar
                  Morten Ask
                  Anders Braavold
                  Tallak Lyngset
                  Joachim Sommer Nielsen

Forwards
                  Tobias Lindstrøm
                  Martin Ylven
                  Jonas Oppøyen
                  Vegard Aspehaug
                  Filip Gunnarsson
                  Thomas Olsen
                  Colin Spaberg Olsen
                  Magnus Fischer
                  Rolf Thomas Aastad
                  Marcus Ekberg

Comment

VIF har nå signert 17 spillere for neste sesong. To keepere, fem backer og 10 forwards. Jeg regner med at vi skal ha åtte backer og 15 forwards. Det vil si at vi skal ha inn tre backer og fem forwards før ny sesong.

Vi vet at fem spillere ikke fikk nye kontrakter. Ingenting er nevnt om Andreas Øksnes, Marius Johansen, Rasmus Ahlholm og Rasmus Juell. Jeg tror alle disse får nye kontrakter. Ser også på vif-hockey.no at portrettbildene for de fem som ute av laget er fjernet, mens bildene av de fire jeg nevner her er fortsatt å se sammen med alle de med kontrakt http://www.vif-hockey.no/home/spillere/

I tillegg skal backen Tim Mørk være tilbake i VIF etter å ha vært utlånt til H/L. Og det er flere uker siden at lokalavisa i Halden skrev at haldenseren Håkon Vaglen fra VIF U-20 skal ha fått A-lagskontrakt. Hvis vi teller med alle de seks jeg nevner ser laget slik ut:

Keepere:
                    Steffen Søberg
                    Jørgen Moflag

Backer:
                    Brede Csiszar
                    Morten Ask
                    Anders Braavold
                    Tallak Lyngset
                    Joachim Sommer Nielsen
                    Andreas Øksnes
                    Marius Johansen
                    Tim Mørk

Forwards:
                    Tobias Lindstrøm
                    Martin Laumann Ylven
                    Jonas Oppøyen
                    Vegard Aspehaug
                    Filip Gunnarsson
                    Thomas Olsen
                    Rasmus Ahlholm
                    Rasmus Juell
                    Håkon Vaglen
                    Colin Spaberg Olsen
                    Magnus Fischer
                    Rolf Thomas Aastad
                    Marcus Ekberg

Da mangler vi bare to forwards. Men kan også tenkes at vi vil ha inn en seniorback til. Til sammen er det seks som kan kalles juniorer i denne sammenheng, i alle fall er de veldig ferske. Jeg håper derfor at de to-tre siste spillerne er mere erfarne og gode spillere. Jeg tror vel at VIF kommer opp med et par spennende signeringer til slutt. De har selv sagt at spillerbudsjettet var på 4,5 mill sist sesong. De fem som har fått fyken var nok spillere som hadde brukbar lønn. Det burde være mulig å få inn to-tre gode spillere for den summen de fem hadde. Men det kan jo være at budsjettet må krympes foran neste sesong. Blir spennende å se de siste signeringene.

Comment

Da er det bekreftet at Håkon Vaglen har fått A-lagskontrakt http://www.vif-hockey.no/2017/05/10/...n-vaglen-boks/

Comment

Marius Johansen klar for ett nytt år.

Comment

Originally posted by Ingar View Post
                          Marius Johansen klar for ett nytt år.
                          Ja, det var som forventet. Ikke veldig spennende "sillly season" så langt. Det vi kan håpe er at minst to-tre av juniorene vi satser på skal slå til 100%. Og som nevnt kan vi fortsatt håpe på at det kommer inn noen nye og gode seniorer. Foreløpig har vi bare hentet opp juniorer for å erstatte fem etablerte spillere. Det kan bli i tynneste laget.
                          http://www.vif-hockey.no/2017/05/12/...ttarskontrakt/

Comment

I lørdagens VG+ skriver om status i klubbene. For VIF skriver han:

Jakter på: En back, spesielt med tanke på overtallsspill, og en «god» løper.

Har allerede hentet: Foreløpig ingen, men kan få en løperspiller med VM-kamper.
                            -----

Vi har ikke hentet noen nye utenfra ennå. Men tatt opp fem juniorer. Så da ser det ut til at vi kan regne med to utenfra. I tillegg er jo ingenting sagt om Øksnes, Ahlholm, Juell og Mørk.

Comment

Satt og diskuterte kommende sesong med en god kompis i kveld. Han er født Storhamar-fan. Vi kom inn på temaet neste sesong, og han viste meg en oversikt over de spillerne de har klare, og et par intervjuer med nysigneringene. Så kom spørsmålet fra ham: Hvordan er det med dere, er dere i rute?

- Tja, det blir nok en sesong til hvor vi må regne med å være underdogs, svarte jeg. Vi har noen nye inn, skal bare sjekke hva de heter igjen...

Så går man inn på http://www.vif-hockey.no/ og (etter rundt 20 sekunder, gudende vet hvilken server de har valgt) møter "Takk for sesongen 2016/2017".

Har man tålmodighet nok til å gi videre på "Spillere", er fanen riktignok sånn passe oppdatert med et bilde av Oslokongen over Rasmus Juell. Tim Mørk er også konge - på nett.

Videre da: "Kamper". Her ligger alt av info som du trenger fra sluttspillet i mars. Greit å vite nå. Og skulle noen finne på å allerede nå å lete etter informasjon om sesongkort, så er jo fanen "Billetter" ypperlig. Der finner du fort ut hva det kostet å gå på kampene i januar.

Oppsummert: Hvordan i all verden kan Vålerenga Ishockey tro at det er det MINSTE mulig å få folk på kamp, når de ignorerer den eneste kilden de har ut til supporterne? Selv Kongsvinger har en hjemmeside som er bedre oppdatert enn vår.

Jeg aner virkelig ikke hvor kronene renner ut, men at det ikke er satt av nok kroner til å daglig oppdatere og vedlikeholde vår egen hjemmeside er så grusomt ille at det bør bli tatt opp på styrenivå.

Jeg ser at Morten Nydal oppfordrer til å klistre plakater rundt omkring i byen. Det er vel og bra, men for håkkien sin del må vi starte med å få ut informasjon til folket.

PS: Hvis du skal komme med en "hvis det er så ille, så gjør det sjæl"-post nå, kan du først som sist trykke "delete".

Windows1.0Duck
                              Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
                                Oppsummert: Hvordan i all verden kan Vålerenga Ishockey tro at det er det MINSTE mulig å få folk på kamp, når de ignorerer den eneste kilden de har ut til supporterne? Selv Kongsvinger har en hjemmeside som er bedre oppdatert enn vår.
                                Til et lite forsvar; de er ganske flinke på Facebook, men feiler totalt når det gjelder et arkiv (hjemmesider) man kan gå inn og oppdatere seg på - akkurat som du sier Duckster.

På Facebook drukner jo alt i feeden.

Og litt på siden; hva f er det arrangementet i Larvik for noe rask? Trodde det gjaldt å ha maks fokus på ishockey og ikke kaste bort tida med å leke håndballspillere?
                                Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Working...
                                X