Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Har vi fått nok av Gjøvik?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Har vi fått nok av Gjøvik?

Det er Overblikket som stiller spørsmålet. http://klanen.no/Blogger/Overblikket...iske-fjellhall

-Kan vi ta farvel med fjellhallen på Gjøvik nå please?
    -Det er hyggelig at ca. 800 av egne supportere tok turen til fjellhallen, men nå er sjarmen i det oppbrukt.

-Nå får det være nok reising til Gjøvik for å bli pissa på.

Jeg tror at det blir minst en kamp til. Og da snakker vi lørdag 8. september mot Storhamar. Serieoppsettet er slik at vi møter dem igjen til serieåpning sesongen 18/19. Når den tid kommer begynner folket å glede seg, og for alt vi vet kan Vålerenga ha vært aktiv i sitt lagbygge som også vil skape spenning inn mot denne storkampen. Med 5000 tilskuere har man minst 500000 kr mer i brutto billettinntekter enn hvis man spilte for bare 2000 tilskuere i Forum. Jeg tror ikke klubben kan se den muligheten gå forbi.

Hva synes folket?

Originally posted by Pondus View Post
    Det er Overblikket som stiller spørsmålet. http://klanen.no/Blogger/Overblikket...iske-fjellhall

-Kan vi ta farvel med fjellhallen på Gjøvik nå please?
    -Det er hyggelig at ca. 800 av egne supportere tok turen til fjellhallen, men nå er sjarmen i det oppbrukt.

-Nå får det være nok reising til Gjøvik for å bli pissa på.

Jeg tror at det blir minst en kamp til. Og da snakker vi lørdag 8. september mot Storhamar. Serieoppsettet er slik at vi møter dem igjen til serieåpning sesongen 18/19. Når den tid kommer begynner folket å glede seg, og for alt vi vet kan Vålerenga ha vært aktiv i sitt lagbygge som også vil skape spenning inn mot denne storkampen. Med 5000 tilskuere har man minst 500000 kr mer i brutto billettinntekter enn hvis man spilte for bare 2000 tilskuere i Forum. Jeg tror ikke klubben kan se den muligheten gå forbi.

Hva synes folket?
    Kan man ikke heller prøve og leie spectrum,eller er det helt umulig??

Comment

Originally posted by pongen View Post
      Kan man ikke heller prøve og leie spectrum,eller er det helt umulig??
      Helt umulig er det nok ikke. Når beskjeden kom om et års forsinkelse sa leder av Vålerengas byggekomite, Tor Helge Eikeland til Dagsavisen: vår lille drøm om å bruke Oslo Spektrum av og til er nærmest umulig. Den er fullbooket.

Senere i januar huser de Disney on ice over fem dager, og de legger is (ikke plastis). Så da mangler "bare" vant og plexi. Spørs hvor vantet som sto på Jordal er nå. Evt er det firmaer som kan hjelpe til med å rigge arenaen. I august skal Zucca og Henke spille på Ullevål. Så alt er mulig.

Tidspunkt som hadde passet best var en kamp i romjula, og en kamp rett over nyttår. Men det ser ut til at håndballfinaler legger beslag på Spektrum i romjula. Så da ville det nest beste kanskje våre i januar, med en kamp fredag og med kamp nr to på søndag. Frisk på fredag og Storhamar på søndag, som et eksempel. Så kan lørdagen brukes til kamper for yngres, og publikumsåpent for frigåing. Også søndag formiddag kan utnyttes.

Uansett tror jeg klubben velger å legge serieåpninga til Gjøvik igjen.

Comment

Helt umulig er det nok ikke. Når beskjeden kom om et års forsinkelse sa leder av Vålerengas byggekomite, Tor Helge Eikeland til Dagsavisen: vår lille drøm om å bruke Oslo Spektrum av og til er nærmest umulig. Den er fullbooket.
        En annen ting er kostnadene. Det koster mye mer å leie Spektrum i én uke enn Gjøvik i fire uker. Og tilreisende, som faktisk fyller Gjøvik i dag, kan mer enn halveres. Så totalt sett kan man egentlig bare avskrive Spektrum, ettersom det ikke er rom for oss og at det ikke vil gi inntektene som klubben trenger.

LD.
        Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Men det er litt synd,spesielt i siste kampen nå at vi blir pissa på både på isen og på tribunen.Man må få på plass charter-tog som føsrste gang.Nå som klubben sårt trenger cash må man prøve å få alt som kan krype og gå på kamp,men selvfølgelig;man kan'kke TVINGE folk på kamp.

Uansett,jeg stiller. Ære være!

Comment

Originally posted by Ingar View Post
            Man må få på plass charter-tog som føsrste gang.
            Kanskje, men da bør det være et tog som takler 350 mennesker som ikke bare drikker vann. Gjøvikbanen har vel ikke mange sånne togsett, så vi får se hva som eventuelt skjer.

Men generelt er jeg enig, toget funket og bør prøves igjen. Bussene fylles jo og ruller uansett.

LD.
            Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
              En annen ting er kostnadene. Det koster mye mer å leie Spektrum i én uke enn Gjøvik i fire uker. Og tilreisende, som faktisk fyller Gjøvik i dag, kan mer enn halveres. Så totalt sett kan man egentlig bare avskrive Spektrum, ettersom det ikke er rom for oss og at det ikke vil gi inntektene som klubben trenger.

LD.
              Du har nok rett i at Spektrum mest sannsynlig kan avskrives. Men når Eikeland sa til Dagsavisen at de drømte om Spektrum, men at det var fullt der, så nevnte han ikke økonomi. Uten at det betyr all verden, da det først og fremst må være ledig når det passer for oss. Og hva det egentlig vil koste for fem døgn er det vel bare Spektrum som vet. Hvis de ikke har leietakere de to først ukene etter nyttår så kan det være en vinn-vinn situasjon for begge parter.

Ser dog at første arrangement i år er nå 19. januar, og så kommer Disney on ice i fem dager fra 24. januar. Hadde vi fått til noe uka før Disney on ice sparer man litt ifm islegging. Og får vi til kamper mot Storhamar og Frisk kan billettprisen gjerne skrus litt opp. Jeg mener vi kan betale 300 kr for voksne, og få 100 kr i rabatt om vi kjøper til kamp to også. Jeg tror det vil være mulig å å få mye, og nye, folk på en slik happening midt i Oslo sentrum.

Comment

Jeg tror det vil være mulig å å få mye, og nye, folk på en slik happening midt i Oslo sentrum.
                Mot Frisk? Get real man
                Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
                  Mot Frisk? Get real man
                  Absolutt. Hvem andre (enn SIL) skulle kunne komme med brukbart med folk til en kamp i Spektrum en fredagskveld? Sparta kanskje. Dette ville ikke blitt en vanlig hockeykamp. Som Filip G sier i intervjuet så er det mer rivalisering mellom VIF og Frisk nå enn for noen år siden. Med brukbar markedsføring og en kamp mellom to gode lag skal det være mulig å få bra med folk til en slik kamp (som det naturligvis ikke blir noe av allikevel). Du var litt negativ i forkant av Gjøvik-kampen sist lørdag. Det kom 4500. Det var bra. Det gjelder å tenke litt utenfor boksen:-)

Comment

Du var litt negativ i forkant av Gjøvik-kampen sist lørdag.
                    I forkant?
                    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Ja, to uker før kamp skrev jeg at det var solgt ca 2300 billetter. Du kommenterte at det var 300 mer enn maks kapasitet i Forum og at det nok var sårt tiltrengte penger i banken. Det kom det dobbelte. Men la det ligge. Folk liker happenings. Derfor det kom 10000 på kamp i Håkons Hall, og 10000 over to kamper på Gjøvik. Jeg er sikker på at «Hockey in the city», to kamper samme helg i Soektrum neste vinter ville blitt en suksess. Men, det blir nok med en liten drøm som også Eikeland sa.

Comment

Working...
                      X